Weer een opvangdilemma...
+24
Luce
Minx
tweeling
Tsjip
Flower_L
Annie24
Sea of Trees
Susan
Artemis
Manderijn
Funk
Happydobby
Steep
Tania
Sun88
Laurientje
meisjesmama
Maple
CCC
Paper Crown
Sanne
loesje
Vixen
Printje
28 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Weer een opvangdilemma...
Ik zou ze wel gebracht hebben, voor omdat R zo gevoelig is en volgens mij de regelmaat (extra) nodig heeft?
Mijn kinderen zijn tijdens mijn zwangerschap (ziek thuis) en zwangerschapsverlof ook gewoon gegaan en morgen gaat de jongste een dagje extra omdat ik eerst extra moest werken maar dat gaat niet door dus zie ik dat als een extra dagje voor mezelf, even alleen, op mijn tempo dingen kunnen doen, alleen en rustig naar de stad.
Mijn Kids, zelfs ook de jongste, hebben het prima naar hun zin op het kdv of bij opa en oma of waar dan ook.
Mijn kinderen zijn tijdens mijn zwangerschap (ziek thuis) en zwangerschapsverlof ook gewoon gegaan en morgen gaat de jongste een dagje extra omdat ik eerst extra moest werken maar dat gaat niet door dus zie ik dat als een extra dagje voor mezelf, even alleen, op mijn tempo dingen kunnen doen, alleen en rustig naar de stad.
Mijn Kids, zelfs ook de jongste, hebben het prima naar hun zin op het kdv of bij opa en oma of waar dan ook.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk ook in het onderwijs en heb nu ook vakantie, maar mijn kinderen gaan van de 6 weken 3 weken gewoon naar de opvang. Ik betaal die weken door, en ik heb die tijd voor mezelf hard nodig. Niet alleen om het huishouden eens even goed te doen, maar ook vanwege mijn gezondheid en het feit dat ik niet de mogelijkheid heb om dat in gewone werkweken te doen omdat mijn man amper thuis is. Dat er dan mensen zijn die dat niet snappen, vind ik heel kortzichtig.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Printje, mijn zoontje ging eerst ook niet in de vakanties naar de opvang. Maar de drempel om te gaan werd steeds hoger voor hem. normaal moet hij al huilen als ik hem weg breng, maar dan was het helemaal drama. Hij gaat nu de helft van de vakantie en het geeft hem zoveel rust. Ik haal ze wel iets eerder op. Maar vooral het ritme van het opstarten van de dag is erg belangrijk voor hem.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Silke; normaal gaan ze ook gewoon hoor. Ik breng/haal ze wel eerder/ later maar ze gaan eigenlijk wel. Maar de combi hij zo verdrietig en dat ik die babygroep eigenlijk niets vind maakt wel dat ik geneigd ben ze eerder thuis te houden.
Maar op zich heb ik er ook geen behoefte aan voor mezelf om alleen te zijn. Ik ben nu met ze naar de stad geweest en dat gaat ook prima.
Maar op zich heb ik er ook geen behoefte aan voor mezelf om alleen te zijn. Ik ben nu met ze naar de stad geweest en dat gaat ook prima.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zat er nog eens over na te denken. Hebben we het er nu over dat de kinderen 6 weken vakantie hebben, en dat ze daarom enkele weken wel naar de opvang gaan? Of hebben we het over ouders die 3 weken vakantie hebben, en in die drie weken de kinderen wel naar de opvang laten gaan. Want ik kan mijn kinderen ook geen 6 weken thuis houden van de opvang. Maar in de 3 weken dat wij (beide ouders) vakantie hebben, zijn de kinderen wel ook gewoon thuis. De andere 3 dus niet.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik laat ze in alle vakanties, normaal gesproken dus, eigenlijk altijd gaan . Behalve de weken in de zomer dat man vrij is dan gaan ze niet. Het eigenlijke doel was ook 3 weken niet, 3 weken wel. Helaas mislukt dus, volgende week een nieuwe kans.
Kon ik ze er maar gwoon vanaf halen dan was alles opgelost.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Ik laat ze in alle vakanties, normaal gesproken dus, eigenlijk altijd gaan . Behalve de weken in de zomer dat man vrij is dan gaan ze niet. Het eigenlijke doel was ook 3 weken niet, 3 weken wel. Helaas mislukt dus, volgende week een nieuwe kans.
Ja kijk, dat dacht ik dus ook al. Dat begreep ik aan het begin van het topic dus niet. Ik denk dan heb je eindelijk vakantie, jij + man + kinderen, en dan gaan de kinderen alsnog naar de opvang. Maar ineens viel me vanmiddag een ander idee in.
Manderijn- Kletskop
Manderijn schreef:Printje schreef:Ik laat ze in alle vakanties, normaal gesproken dus, eigenlijk altijd gaan . Behalve de weken in de zomer dat man vrij is dan gaan ze niet. Het eigenlijke doel was ook 3 weken niet, 3 weken wel. Helaas mislukt dus, volgende week een nieuwe kans.
Ja kijk, dat dacht ik dus ook al. Dat begreep ik aan het begin van het topic dus niet. Ik denk dan heb je eindelijk vakantie, jij + man + kinderen, en dan gaan de kinderen alsnog naar de opvang. Maar ineens viel me vanmiddag een ander idee in.
Nee nee zo is het dus niet. Man had drie weken vakantie, die weken gaan ze dan dus niet. In mijn vakanties, en ja dat zijn er wel wat , gaan ze normaal gesproken wel gewoon. Tuurlijk breng ik ze niet als we allebei vakantie hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Manderijn schreef:Printje schreef:Ik laat ze in alle vakanties, normaal gesproken dus, eigenlijk altijd gaan . Behalve de weken in de zomer dat man vrij is dan gaan ze niet. Het eigenlijke doel was ook 3 weken niet, 3 weken wel. Helaas mislukt dus, volgende week een nieuwe kans.
Nee nee zo is het dus niet. Man had drie weken vakantie, die weken gaan ze dan dus niet. In mijn vakanties, en ja dat zijn er wel wat , gaan ze normaal gesproken wel gewoon. Tuurlijk breng ik ze niet als we allebei vakantie hebben.
En dat dacht ik dus!
Manderijn- Kletskop
hahaha nee joh. Wij vinden het veel te gezellig om dan met zijn allen iets leuks te gaan doen.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje, mocht je het wel overwegen willen, bij een gastouder kun je ook een contract krijgen zonder schoolweken. Die kindjes heb ik ook wel die komen alle vakanties dan niet.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Tiara; dat heb ik idd ook overwogen maar, een collega bemiddeld tussen gastouder en familie, en die zegt dat het niet slim is om te doen omdat R bijna naar school gaat en ik dan voor hem, hopelijk, geen opvang meer nodig heb.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat is zo ja, dat duurt ook niet zo lang meer. Nouja misschien voor N een idee dan.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik breng ze ook (bijna) altijd naar de opvang of ik werk of niet. Ben allang blij met die spaarzame échte vrije tijd die ik dan heb waarin ik lekker door de stad kan slenteren, beetje haken, uit eten met een vriendin enzovoorts. Daar kan ik echt ongelooflijk van genieten.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vind winkelen juist veel leuker met ze. R heeft vandaag twee leuke jurkjes voor mij mee uitgekozen en voor N een legging. Ik vind dat geklets juist onwijs fijn de hele dag om mij heen. Ik ben ook eigenlijk nooit anders gewend, op mijn werk ben ik rondom kindjes, thuis ook dus dat voel voor mij eigenlijk het fijnste. Maar volgende week moeten ze eigenlijk wel echt want ik moet zeer dringend echt aan de gang voor het nieuwe schooljaar.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer word het eindelijk weer eens beter weer???
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Dat heb ik weer!
» Hoe is het weer bij jou?
» Heb ik weer
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Dat heb ik weer!
» Hoe is het weer bij jou?
» Heb ik weer
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: