Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer een opvangdilemma...

+24
Luce
Minx
tweeling
Tsjip
Flower_L
Annie24
Sea of Trees
Susan
Artemis
Manderijn
Funk
Happydobby
Steep
Tania
Sun88
Laurientje
meisjesmama
Maple
CCC
Paper Crown
Sanne
loesje
Vixen
Printje
28 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Weer een opvangdilemma... - Pagina 3 Empty Re: Weer een opvangdilemma...

Bericht  Annie24 wo 24 jul 2013 - 23:26

Ik zou hem gewoon brengen om in het ritme te blijven.

Y. gaat hier ten alle tijden naar de opvang tijdens de vakantie behalve als we echt op vakantie gaan, maar als we thuis zijn gaat hij gewoon. Hij gaat alleen maar op dinsdag, dus als ik hem niet laat gaan zitten er 2 weken tussen en dat vind ik teveel. Ik heb de komende 2 weken vrij en ga de ene dinsdag onze kledingkast uitzoeken en gooi alles weg wat we niet meer dragen en/of nooit gedragen hebben. De 2e dinsdag gaan mijn vriend en ik heerlijk een hele dag naar de stad om de kast weer te vullen inclusief lunch met z'n tweetjes I love you Ik kijk er nu al helemaal naar uit smile 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sea of Trees wo 24 jul 2013 - 23:28

Tania schreef:
Sea of Trees schreef:Fijn dat je zo over je beste vriendin praat trouwens, zou ik ook echt enorm waarderen laughcry

Ze zegt alleen maar dat ze het niet begrijpt.

Op de vorige pagina vond ik haar post erg veroordelend en vervelend over komen over die beste vriendin.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Flower_L wo 24 jul 2013 - 23:31

Ik zou dan deels opvang, deels thuis, maar wel met een regelmaat. Dus of iedere keer de ochtend of middag.

Wij hebben straks 3wkn vakantie, en 1 dag in die 3wkn gaan de kinderen naar de opvang. Wij gaan dan in huis bezig, beetje rommelen in huis....klusjes welke nog moeten gebeuren. Een ander brengt op zo'n moment de kinderen naar oma en opa, wij naar de opvang waar zij net zoveel plezier hebben. Ik zie het punt niet zo. 

Ik moet wel eerlijk bekennen, dat ik dit niet deed toen de oudste nog een baby was. Toen vond ik dat ook niet prettig. Maar nu met een baby EN drukke peuter is het wel prettig om eens snel met zn 2en door het huis te kunnen racen, zonder kinderen in de buurt welke aandacht nodig hebben.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Laurientje wo 24 jul 2013 - 23:38

Tania schreef:
Sea of Trees schreef:Fijn dat je zo over je beste vriendin praat trouwens, zou ik ook echt enorm waarderen laughcry

Ze zegt alleen maar dat ze het niet begrijpt.

Nou nou.. Hoe praat ik dan over haar SOT?

Ik zeg alleen dat ik het niet begrijp net zoals Tania zegt.
En daarbij heb ik het daar ook wel met haar over hoor!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Paper Crown wo 24 jul 2013 - 23:49

Laurientje, vind jij het dan nooit lekker om even je voeten op de koffietafel te gooien, rustig een kop koffie te drinken zonder dat je een peuter uit je gordijnen hoeft te plukken, rustig te kunnen stofzuigen zonder dat er een boef op gaat zitten en niet om de 16 seconde: 'Neeee, mag niet niet doen'  te hoeven roepen? Wel toch? Dan is het toch te begrijpen dat mensen wel hun kids wegbrengen om lekker even op adem te komen. Je bent geen Siamese tweeling met je kinderen. Ik vond het heerlijk dat vrijdag mijn man Julian wegbracht naar mijn moeder en ik de hele dag tv heb gekeken in bed met een zak chips en een fles cola.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 23:53

Paper Crown schreef:Laurientje, vind jij het dan nooit lekker om even je voeten op de koffietafel te gooien, rustig een kop koffie te drinken zonder dat je een peuter uit je gordijnen hoeft te plukken, rustig te kunnen stofzuigen zonder dat er een boef op gaat zitten en niet om de 16 seconde: 'Neeee, mag niet niet doen'  te hoeven roepen? Wel toch? Dan is het toch te begrijpen dat mensen wel hun kids wegbrengen om lekker even op adem te komen. Je bent geen Siamese tweeling met je kinderen. Ik vond het heerlijk dat vrijdag mijn man Julian wegbracht naar mijn moeder en ik de hele dag tv heb gekeken in bed met een zak chips en een fles cola.

Dat dus.
Ik gun mezelf een leuke dag alleen en ik gun mijn kinderen een leuke dag bij de opvang.
Ik heb ook het idee dat kdv of gastouder door sommigen hier als iets vervelends gezien wordt, terwijl mijn kinderen er echt met heel veel plezier naartoe gaan.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees wo 24 jul 2013 - 23:55

Eens met PC dus.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje wo 24 jul 2013 - 23:56

Ze zijn gewoon thuis allebei, ik ben laf angel 

Voor R is de opvang idd leuk, voor N denk ik het niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Tsjip do 25 jul 2013 - 0:13

Maar is het dan zo'n ramp om kinderen een paar weken thuis te houden? Ik werk zelf in het onderwijs en zodra ik vakantie heb wil ik de kleine ook lekker thuis hebben. Ik zou het niet leuk vinden om 'm dan toch naar de opvang te brengen. Naar de peuterzaal en school kunnen ze toch ook niet in de vakantie? Misschien dat onze kleine ook wel veel moeite heeft met die veranderingen steeds en dat ik volgend jaar wel anders praat maar zoals ik het nu zie is hij/zij in de vakantie lekker thuis.

Ieder zijn keuze trouwens hoor! En als je toch moet betalen laat je ze denk ik ook wel sneller gaan.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Manderijn do 25 jul 2013 - 0:53

Dat bedoelde ik dus ook Tsjip. Er is voor beide wat te zeggen, maar ik vind het voor mijn kinderen belangrijk dat ze ook mee mogen gaan met de vrijheid die de vakantie bied! Even niet naar de opvang. En of dat nu een kdv is, een gastouder of zoals bij ons mijn schoonmoeder, het mag toch ook best even niet? Normaliter gaan ze 1 dag in de maand naar een gastouder, en daar slaan ze nu 2 maanden over. Maar als ze volgende maand wel weer gaan dan hebben ze daar echt geen moeite mee. En voor nu genieten ze van de lange mooie dagen dat ze van alles en nog wat kunnen, maar niks moeten.

Edit; en wat zou het toch veel idealer zijn als je betaald voor wat je nodig hebt? Denk ik dan te makkelijk dat je per dagdeel betaald, of moet je per se een half jaar/jaar of zo afnemen?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast do 25 jul 2013 - 1:19

Ten eerste: als je in het onderwijs werkt is het inderdaad heel makkelijk om het zo te regelen dat je geen opvang nodig hebt. In elk ander beroep is dat echt niet te doen (in ieder geval geen 6 weken lang).

Ten tweede: bij een KDV en BSO betaal je gewoon door in de vakantie. Je hebt een uurtarief dat wordt bepaald voor 52 weken opvang. Zelfs voor een dag geldt dat je standaard 11 uur betaalt, ook als ze er maar 8 uur zijn.

Ik vind het echt jammer dat het nu wordt vertaald als 'is het dan een ramp als'. Nee het is geen ramp maar vaak wel onmogelijk. En als je dan een vrije dag hebt kan ik me goed voorstellen dat je het heel fijn vindt om even rust te hebben. Daar worden je kinderen echt niet minder van.

Gast
Gast

Bericht  tweeling do 25 jul 2013 - 1:21

Ik vind het heerlijk om mijn dochter af en toe eens naar mijn moeder te brengen, ik vind het lekker, mijn dochter vindt het daar super en mijn moeder geniet er onwijs van....win win!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Printje do 25 jul 2013 - 1:43

Uiteraard hebben we bekeken wat het kost wanneer we de vakantie niet zouden afnemen. Maar op een vage manier is dat dus juist duurder omdat je dan minder belasting terug krijgt per maand. Naar verhouding ben je dan dus meer geld kwijt voor minder weken, en soms is het idd wel lekker om ze daar ff naar toe te brengen en zelf dingen in huis te doen.

Ze zijn ook weleens bij opa en oma natuurlijk, maar ik heb echte huismusjes ( net als ik vroeger) mijn kinderen zijn het liefste thuis.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan do 25 jul 2013 - 1:47

Ik denk dat Yrsa het heerlijk zou vinden als ze in de vakantie, in de weken dat we niet weg zijn, gewoon naar de peuterspeelzaal kan blijven gaan. Op vrije dagen vraagt ze altijd of ze naar school mag, 'alsjeblieft, want dan kan ik met mijn vrienden spelen.' Het is niet dat ze het niet leuk vindt om thuis te zijn, maar thuis is het wel wat saaier want hier zijn die vrienden niet.

Zelf vind ik het ook wel heerlijk hoor, af en toe een dag(deel) voor mezelf.

Ezra gaat sowieso gewoon naar het KDC (min de weken dat we er niet zijn natuurlijk) maar dat is weer een ander verhaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 4:16

Manderijn schreef:
Artemis schreef:
Manderijn schreef:Ik zou ze helemaal niet brengen. Mijn kinderen gaan dan wel niet naar een opvang, maar vakantie is vakantie, ook voor de kinderen of misschien juist wel voor de kinderen. Als ze naar school gaan (in mijn geval) kun je ze ook niet in de vakantie daar houden omdat ze straks anders weer moeten wennen.
Het is prachtig weer, daar zou ik van genieten, met kinderen.

Mijn kinderen zitten nu ook eerst 2 weken 3 dagen per week op de bso hoor, vakantie of geen vakantie.

Oh maar dat is toch prima? Maar mijn kinderen zijn er echt even bij gebaat niks te hoeven! Zijn nu net een half uurtje van bed. En dat moet dan ook kunnen.
(mijn kinderen maken dus verder nergens gebruik van he, ook geen bso o.i.d)
Daar zijn mijn kinderen ook echt bij gebaat, maar het zit er even niet in. Sterker nog: ze zijn doodop momenteel, hoewel ze de opvang echt leuk vinden. Maar ik heb nou eenmaal geen 6 weken vakantie, en mijn man ook niet. We hebben straks nog 4 weken om te niksen, en dan gaan ze ook niet.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 4:23

Minneke schreef:Ten eerste: als je in het onderwijs werkt is het inderdaad heel makkelijk om het zo te regelen dat je geen opvang nodig hebt. In elk ander beroep is dat echt niet te doen (in ieder geval geen 6 weken lang).

Ten tweede: bij een KDV en BSO betaal je gewoon door in de vakantie. Je hebt een uurtarief dat wordt bepaald voor 52 weken opvang. Zelfs voor een dag geldt dat je standaard 11 uur betaalt, ook als ze er maar 8 uur zijn.

Ik vind het echt jammer dat het nu wordt vertaald als 'is het dan een ramp als'. Nee het is geen ramp maar vaak wel onmogelijk. En als je dan een vrije dag hebt kan ik me goed voorstellen dat je het heel fijn vindt om even rust te hebben. Daar worden je kinderen echt niet minder van.
Erg nog: mijn kinderen zijn deze week 3 dagen geweest, vond ik vrij veel, maar het is niet anders. Maar nu ben ik morgen 1 dag vrij, en ik vind het eindelijk stiekem jammer dat ik geen opvang heb. Niet omdat ik mijn kinderen niet geweldig vind, maar ik heb 4 dagen gewerkt, ben 1 dag vrij en dan werk ik er weer 5 achter elkaar. Had ik weinig keus in en ik ben kapot, mijn huis is een zooi en ik heb een slaaptekort van hier tot Tokyo door een aantal vroege en late diensten door elkaar. En dan moet ik weer 5 dagen na die vrije dag. 

Dus het komt erop neer dat ik op mijn vrije dag alsnog heel vroeg op moet, het huishouden moet doen, zwemles heb voor de jongste, in huis eigenlijk nog moet klussen, de weekboodschappen moet doen ivm de werkdagen daarna en ik meer dan hard toe ben aan een paar uur niets aan mijn hoofd. Dus ja, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen op een vrije dag hun kinderen naar de opvang doen. 

Met kinderen gaan die dingen stukken langzamer en mijn geduld is dan helemaal ver te zoeken. Dus superrelaxed wordt dat echt niet. Want ik wil ik tijd en aandacht aan mijn kinderen besteden.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Gast do 25 jul 2013 - 4:29

Artemis, een tip: ik werd er gek van om elke zaterdag in de drukte alle week boodschappen te moeten halen. Ik was daar alles bij elkaar zeker 2 uur mee bezig. Sinds twee weken bestel ik alle boodschappen bij de Albert en laat ze op vrijdagavond thuis bezorgen.

Beetje decadent misschien maar het kost maar 2.95 en het is zo ideaal en rustgevend! Ik zoek een paar recepten uit, gooi alles in het virtuele boodschappenmandje en klaar is kees.

Kan het iedereen aanraden!

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees do 25 jul 2013 - 4:30

Decadent of niet, het lijkt me heerlijk om dat zo op te kunnen lossen met de boodschappen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 4:34

Albert bezorgt hier niet Sad
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  tweeling do 25 jul 2013 - 4:36

Artemis schreef:Albert bezorgt hier niet Sad

Hier ook niet. Anders had ik dat ook echt wel gedaan, super fijn!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 4:38

Ik ook echt. Ik zit nog half in de verhuistoestand, ik werk belachelijk veel doordat iedereen op vakantie is, de kinderen zijn moe, en die boodschappen zou ik met liefde laten bezorgen
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Sea of Trees do 25 jul 2013 - 5:07

Ik hoop dat er snel weer een rustigere periode aanbreekt, Artemis.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx do 25 jul 2013 - 5:18

Minneke schreef:

Beetje decadent misschien maar het kost maar 2.95 en het is zo ideaal en rustgevend! Ik zoek een paar recepten uit, gooi alles in het virtuele boodschappenmandje en klaar is kees.

Kan het iedereen aanraden!

Denk dat je uiteindelijk nog wel eens goedkoper uit kan zijn. Je hebt natuurlijk geen benzine kosten en je gooit ook niet ff dat extra dingetje in je kar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 5:35

Susan schreef:Wel fijn dat je weer even een mepje terug hebt kunnen uitdelen, hè Artemis.

Ik vond het eigenlijk wel een goed geplaatste opmerking terug. Ik vond Laurientje heel veroordelend overkomen.

Trouwens, soort van ontopic, mijn kinderen slapen vannacht bij oma. Zodat wij gewoon lekker een avond plat op de bank met een zak chips films kunnen kijken. En ik voel me totaal niet schuldig.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Tsjip do 25 jul 2013 - 5:54

Minneke schreef:Ten eerste: als je in het onderwijs werkt is het inderdaad heel makkelijk om het zo te regelen dat je geen opvang nodig hebt. In elk ander beroep is dat echt niet te doen (in ieder geval geen 6 weken lang).

Ik had het ook anders kunnen verwoorden hoor! Ik bedoel het natuurlijk niet echt als ramp. Maar er werd hier zoveel gezegd dat het beter voor het ritme is enzo. Verder heb ik totaal geen ervaring met zulke jonge kinderen en hun ritmes. Daarom vroeg ik het mij eigenlijk af.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat een dag rust heerlijk is. Het kan ook maar zo zijn dat ik de kleine volgend jaar ook graag gewoon naar het kdv breng in mijn vakantie.
Verder snap ik ook dat die 6 weken, die ik nu als invaller altijd heb, gewoon echt luxe is.

Het was in ieder geval totaal geen aanval naar ouders die hun kinderen ook in de vakantie brengen!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: