Heb ik weer
+18
Floor
Sanne
Lejow
silly-one
Merai
Ayla
Marin
Susan
PiP
Teddyaapje
Thunder
Mamsie
Pussycat
RYW
vlinder-19
bolus26
Theeleut
Paper Crown
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Heb ik weer
Gisteren heb ik bloed moeten afgeven, ik moest voor het eerst naar de verloskundige in het streekziekenhuis in mijn woonplaats. Ze belt me net op, dat ik een stofje in mijn bloed heb, wat zeldzaam is, irregulaire antistoffen. Ik moet nog eens bloed geven en onder controle blijven. In het ergste geval maak ik antistoffen tegen het bloed van mijn kind en ook voor mij is het gevaarlijk als ik tijdens de bevalling een bloedtransfusie nodig heb.
Wat het precies inhoudt, weet ik niet maar mijn vraag is, is er iemand die dit ook heeft gehad? Of iemand kent die dit heeft gehad? Ben er wel een beetje van geschrokken.
Wat het precies inhoudt, weet ik niet maar mijn vraag is, is er iemand die dit ook heeft gehad? Of iemand kent die dit heeft gehad? Ben er wel een beetje van geschrokken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Heb ik weer
Ik heb er geen ervaring mee en heb ook geen idee wat het allemaal inhoud. Maar meid wat een tegenslagen steeds. Hopelijk gebeuren er hierdoor geen gevaarlijke complicaties. Sterkte!
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Gaat het toevallig over je rhesus factor? Ik heb een afwijkende rhesus factor met als risico dat je anti stoffen aan gaat maken.moet bij 27 weken weer bloed prikken en krijg dan indien nodig injecties.mijn vk was er vrij relaxed onder.is niet leuk natuurlijk maar goed te behandelen.in het allerergste geval bloedtransfusie maar dit is bijna nooit nodig
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik denk dat het idd ook om je rhesus factor gaat. Als het goed is krijg je later in je zwangerschap antistoffen toegedient en hoeft het geen probleem te zijn ( voor zover ik weet dan )
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Je hebt wel alles tegen he?
Denk ook dat het om de rhesus factor gaat, heb daar verder geen ervaring mee.
Denk ook dat het om de rhesus factor gaat, heb daar verder geen ervaring mee.
Gast- Gast
Volgens mij lijkt dit op wat ik heb. Of is het hetzelfde? Geen idee, maar ik heb door mijn bloedgroep en die van de baby's de bloedplaatjes afgebroken waardoor mijn bloed tijdens de bevalling niet goed kan stollen en ik een bloedplaatjestransfusie nodig heb.
Gast- Gast
Nee ik ben resus negatief. Dat is bekend maar ook dus irregulaire antistoffen. Nu moet onderzocht worden welke. Sommige zijn ongevaarlijk, icm met het bloed met mijn man, moet gekeken worden hoe niet of wel gevaarlijk. Ik vind het echt, pffff! Jemig ik word echt gek. Ik kan gewoon niet 2 weken zorgeloos genieten.
bolus26 schreef:Gaat het toevallig over je rhesus factor? Ik heb een afwijkende rhesus factor met als risico dat je anti stoffen aan gaat maken.moet bij 27 weken weer bloed prikken en krijg dan indien nodig injecties.mijn vk was er vrij relaxed onder.is niet leuk natuurlijk maar goed te behandelen.in het allerergste geval bloedtransfusie maar dit is bijna nooit nodig
Na wat gegoogle (wat je nooit mag doen ivm slechte verhalen!) kan zelfs de baby in je baarmoeder via zijn navelstreng een bloedtransfusie nodig hebben of je kind wordt met 33 weken gehaald.
bedankt voor de geruststelling;)
bolus26- Ratel
bolus26 schreef:bedankt voor de geruststelling;)
Sorry, maar als je verloskundige zich geen zorgen maakt zou ik dat ook niet doen. Een resus negatief bloedgroep is eenvoudig te verhelpen door je een injectie te geven. Maar de irregulaire antistoffen zijn niet zo makkelijk te verhelpen.
geeft niks hoor! ik wacht gewoon maar af zit niks anders op en ben,door de hormonen denk ik, sowieso veel relaxter als anders.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal mee zal vallen.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal mee zal vallen.
bolus26- Ratel
Gast- Gast
Jeetje PC, heb jij weer, inderdaad. Een rustige, ongecompliceerde zwangerschap lijkt je wel niet gegund, alsof je getest wordt. Ik weet er verder niets van af hoor, maar laat je niet gek maken. Dat is zowel in het gunstigste geval als in het ongunstigste geval het beste voor je baby.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Het is echt alsof ik getest word. Ik vind het echt niet meer grappig. Ik sms net mijn man, dit is echt niet goed voor mijn geestelijke gezondheid.RYW schreef:Jeetje PC, heb jij weer, inderdaad. Een rustige, ongecompliceerde zwangerschap lijkt je wel niet gegund, alsof je getest wordt. Ik weet er verder niets van af hoor, maar laat je niet gek maken. Dat is zowel in het gunstigste geval als in het ongunstigste geval het beste voor je baby.
Lotje schreef:Ik heb dit ook gehad. Het is vrij zeldzaam dat je in een 1e zwangerschap antistoffen aanmaakt. Dit werd bij mij bekend na het bloedprikken bij 30 weken. Mn vriend moest toen ook bloedprikken en ik zo ongeveer elke week om de antistoffen in de gaten te houden. Het ligt aan de bloedgroep van je kindje of ze gevaarlijk zijn of niet. Mijn zoontje is uiteindelijk spontaan met bijna 36 weken geboren. Hij heeft er wel wat last van gehad. Eigenlijk gaat je lichaam het bloed van je kind afbreken. In een ergste geval moet je naar Leiden voor een bloedtransfusie. Ik heb ervaren dat er niet heel veel over bekend is, kan er ook weinig over vinden. Als ik ooit een 2e keer zwanger zal worden, dan wordt het geen zorgeloze zwangerschap helaas. Als je lichaam eenmaal antistoffen heeft aangemaakt is dit bij een 2e zeer waarschijnlijk weer het geval.
Het is ook vrij zeldzaam schijnt? Pffffff. Ik ben het zo beu, ik krijg om de week slecht nieuws.
Heb je hetzelfde als lotje? Dat meen je niet!
Het zit jullie echt niet mee zeg. Hoe veel moet een mens nog doorstaan denk je dan.
Het is ook nogal heftig dus als ik het zo lees. Ik weet er verder ook niks van hoor.... hopelijk mag alles goed blijven gaan.
Het zit jullie echt niet mee zeg. Hoe veel moet een mens nog doorstaan denk je dan.
Het is ook nogal heftig dus als ik het zo lees. Ik weet er verder ook niks van hoor.... hopelijk mag alles goed blijven gaan.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Sjonge jonge! Je hebt wel pech hè! Nou ik hoop dat ze het snel onderzocht hebben en dat ze het kunnen "oplossen".
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
He bah PC, er komt ook vanalles op je pad! Hopelijk kunnen ze bij de volgende testen meer vertellen. Ik hoop ondanks alles dat je toch nog kunt genieten van je kleine uk.
Gast- Gast
Gast- Gast
Ik ben alleen bekend met de rhesus afwijking. Mijn oudste is een rhesus kind, maar dat was met een paar extra prikken geen probleem. Heftig joh, het zit niet mee zeg!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Heftig zeg! Is het een soort van allergische reactie op (het bloed van) je kindje? Of hoe moet ik dat zien?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ah, bah het houdt ook niet op bij jullie
Is dit gevaarlijk voor de moeder of voor het kind?
Gelukkig zijn ze er wel optijd bij en kunnen ze er naar handelen, ken helaas iemand waarbij ze er te laat achter kwamen,
maar weet dus niet of dat hetzelfde is als wat jij misschien hebt.
Is dit gevaarlijk voor de moeder of voor het kind?
Gelukkig zijn ze er wel optijd bij en kunnen ze er naar handelen, ken helaas iemand waarbij ze er te laat achter kwamen,
maar weet dus niet of dat hetzelfde is als wat jij misschien hebt.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Wat een vervelend nieuws weer.
Dat doen ze bij jullie trouwens ook laat, dat bloed controleren. Bij ons was dat beide keren helemaal in het begin, rond de 6 a 7 weken. Je wil het toch zo vroeg mogelijk weten als er iets aan de hand is?
Dat doen ze bij jullie trouwens ook laat, dat bloed controleren. Bij ons was dat beide keren helemaal in het begin, rond de 6 a 7 weken. Je wil het toch zo vroeg mogelijk weten als er iets aan de hand is?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Wat een vervelend nieuws weer.
Ik ben dus eerste 10 weken bij het vu onder controle gebleven. Dat moet, dat is het protocol. Na 10 weken ontslaan ze je daar en mag je een verloskundige zoeken. Toen kwam de nekplooi en vlokkentest in het VU en daarna pas mocht ik zelf een verloskundige zoeken, wat ik dus vorige week heb gedaan en mocht gisteren dus komen. Voor die tijd krijg je eigenlijk alleen maar echo's in het IVF centrum en mag je weer weg. Geen bloedonderzoeken oid.
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer word het eindelijk weer eens beter weer???
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Dat heb ik weer!
» Hoe is het weer bij jou?
» Wat is dit nou weer..
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Dat heb ik weer!
» Hoe is het weer bij jou?
» Wat is dit nou weer..
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: