Weer een opvangdilemma...
+24
Luce
Minx
tweeling
Tsjip
Flower_L
Annie24
Sea of Trees
Susan
Artemis
Manderijn
Funk
Happydobby
Steep
Tania
Sun88
Laurientje
meisjesmama
Maple
CCC
Paper Crown
Sanne
loesje
Vixen
Printje
28 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Weer een opvangdilemma...
Ondanks de vakantie wilde ik R en N op donderdagen gewoon naar de opvang laten gaan...tot nu toe heb ik gefaald want zijn ze gewoon lekker thuis geweest.
Nu was ik strakjes bij een vriendin en ging het over de opvang en R hoorde dat en grote paniek, dikke tranen want hij wil niet. Ook vanavond bij het slapen weer paniek want hij wil echt niet gaan.
Nu twijfel ik enorm, morgen laten gaan heeft, hem kennende, alleen maar een averechts effect. Dan maak ik het misschien alleen nog maar erger.
Maar ja aan de andere kamt.... Gaan ze morgen niet krijg ik dan volgende week niet weer hetzelfde. Ik ben dan overigens van plan om het niet te bespreken tot de donderdagochtend zelf.
Wat zoden jullie doen? Toch brengen of volgende week?
Nu was ik strakjes bij een vriendin en ging het over de opvang en R hoorde dat en grote paniek, dikke tranen want hij wil niet. Ook vanavond bij het slapen weer paniek want hij wil echt niet gaan.
Nu twijfel ik enorm, morgen laten gaan heeft, hem kennende, alleen maar een averechts effect. Dan maak ik het misschien alleen nog maar erger.
Maar ja aan de andere kamt.... Gaan ze morgen niet krijg ik dan volgende week niet weer hetzelfde. Ik ben dan overigens van plan om het niet te bespreken tot de donderdagochtend zelf.
Wat zoden jullie doen? Toch brengen of volgende week?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Weer een opvangdilemma...
betaal je door voor de opvang?
Zelf zou ik uitstellen denk ik, maar wij hoeven ook niet te betalen als ze niet gaan.. Verder is het natuurlijk gewoon uitstel van executie en maakt het vrij weinig uit of je hem nu brengt of nog een paar weken wacht.
Zelf zou ik uitstellen denk ik, maar wij hoeven ook niet te betalen als ze niet gaan.. Verder is het natuurlijk gewoon uitstel van executie en maakt het vrij weinig uit of je hem nu brengt of nog een paar weken wacht.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
ik zou hem gewoon brengen als hij er is en de andere kindjes ziet vind hij het vast leuk en is je en is je na 5 min al vergeten als je weg bent. alex zegt soms ook dat hij niet wil gymen en dan kan hij ook een driftbui krijgen maar is hij er dan vind het het gelijk leuk en is hij alles vergeten.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Heeft hij het normaal gesproken gewoon naar zijn zin daar? Dan zou ik hem wel brengen. Lijkt me alleen maar moeilijker worden als hij steeds langer niet heen gaat.
En moest hij eerder ook huilen als hij heen moet? Als dat niet zo is, en het dus echt komt omdat jij nu zoveel thuis bent, lijkt me het juist beter om hem toch te brengen om dat ritme wat te behouden.
En moest hij eerder ook huilen als hij heen moet? Als dat niet zo is, en het dus echt komt omdat jij nu zoveel thuis bent, lijkt me het juist beter om hem toch te brengen om dat ritme wat te behouden.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ja we betalen gewoon door.
Aan de ene kant denk ik ook wel dat hij het, wanneer hij er is, het echt wel naar zijn zin heeft maar ik ken hem langer dan vandaag. Het gaat wel malen bj hem. Hij klaagt ook al een tijdje over andere kindjes dat ze stout doen, wat ook door juf bevestigt is, maar hij was echt intens verdrietig. Em aangezien ik gewoon nog thuis ben kan ik het eigenlijk niet over mijn hart verkrijgen om hem dan met zoveel tegenzin daar neer te zetten.
Aan de ene kant denk ik ook wel dat hij het, wanneer hij er is, het echt wel naar zijn zin heeft maar ik ken hem langer dan vandaag. Het gaat wel malen bj hem. Hij klaagt ook al een tijdje over andere kindjes dat ze stout doen, wat ook door juf bevestigt is, maar hij was echt intens verdrietig. Em aangezien ik gewoon nog thuis ben kan ik het eigenlijk niet over mijn hart verkrijgen om hem dan met zoveel tegenzin daar neer te zetten.
Printje- Lady Post-a-lot
Ai, dat klinkt wel heel sneu. Ik denk dat ik hem dan thuis zou houden, maar ik weet niet of het dan straks moeilijker wordt. Is hij wel op zijn plek daar?
Sanne- Ratel
Sanne, daar twijfel ik ook aan. Bij beiden trouwens, R heeft er een lieve juf, super vriendjes en vriendinnetjes maar toch is er iets aan hem iedere keer als ik hem haal. Hij noemt zichzelf opeens heel dom want dat zegt een kindje...
Nu weet ik echt wel hoe jonge kinderen zijn, en zie ik genoeg voorbeelden bij mij op school maar ik heb het gevoel dat ze het daar allemaal teveel op het beloop laten. Ik hou zo' N kind dan extra in mijn vizier en dat mis ik daar soms. Kan het niet uitleggen het is een gevoel dat steeds sterker wordt. Hij is ook erg gevoelig, trekt zich dingen aan maar zichzelf dom noemen omdat ander kindje dat zegt.. Dat doet me pijn.
Nu weet ik echt wel hoe jonge kinderen zijn, en zie ik genoeg voorbeelden bij mij op school maar ik heb het gevoel dat ze het daar allemaal teveel op het beloop laten. Ik hou zo' N kind dan extra in mijn vizier en dat mis ik daar soms. Kan het niet uitleggen het is een gevoel dat steeds sterker wordt. Hij is ook erg gevoelig, trekt zich dingen aan maar zichzelf dom noemen omdat ander kindje dat zegt.. Dat doet me pijn.
Printje- Lady Post-a-lot
Heb je daarover al eens gepraat met de leidsters? Je hebt gelijk dat kinderen soms gewoon zulke dingen zeggen, maar als daarop niet wordt ingegrepen, dan gaat het niet goed. Misschien grijpen de leidsters wel in, maar heeft R. er toch last van, omdat hij zo gevoelig is. Dat zou op een ander KDV dan niet anders zijn. Vandaar mijn vraag of zij hiervan weten?
Verdrietig word je hiervan hè? Dan geeft het helemaal geen fijn gevoel als je je kinderen achterlaat.
Verdrietig word je hiervan hè? Dan geeft het helemaal geen fijn gevoel als je je kinderen achterlaat.
Sanne- Ratel
Ik zou N brengen en met R op pad gaan. Hij is best een gevoelig mannetje en ik denk dat tenzij je echt noodzakelijk bent hem niet moet pushen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Kan je hem niet een dagdeel laten gaan? Paar uurtjes, en dat uitbreiden in je vakantie. Denk dat het inderdaad uitstellen is als je hem in de vakantie thuis houd.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pc dat klopt wat je zegt idd. Hij is echt zo gevoelig en ik ben bang dat als ik hem teveel dwing het alleen maar averechts gaat werken.
Misschien idd wel een idee om N wel te brengen al vind ik dat zelf dan weer sneu voor haar hahaha
Sanne ik heb het besproken, en het wordt ook beaamd maar voor mijn gevoel doen ze er verder niet zoveel mee. Ze vinden hem allemaal zo lief, behulpzaam etc maar zeggen ook iedere keer dat hij over zich heen laat lopen daar. Ik heb ook aangegeven dat ik hoop dat ze hem hier actiever in begeleiden.
En idd ik voel me er zo verdrietig om dat een kindje dat daar steeds zegt of nou ja eigenlijk dat R dat nu dus zegt. Kinderen kunnennkei hard zijn tegen elkaar, ik weet er alles van maar ik zit er dan zelf, in mijn klas, echt enorm bovenop in de zin van het kind helpen, alles in de gaten houden etc.
Misschien idd wel een idee om N wel te brengen al vind ik dat zelf dan weer sneu voor haar hahaha
Sanne ik heb het besproken, en het wordt ook beaamd maar voor mijn gevoel doen ze er verder niet zoveel mee. Ze vinden hem allemaal zo lief, behulpzaam etc maar zeggen ook iedere keer dat hij over zich heen laat lopen daar. Ik heb ook aangegeven dat ik hoop dat ze hem hier actiever in begeleiden.
En idd ik voel me er zo verdrietig om dat een kindje dat daar steeds zegt of nou ja eigenlijk dat R dat nu dus zegt. Kinderen kunnennkei hard zijn tegen elkaar, ik weet er alles van maar ik zit er dan zelf, in mijn klas, echt enorm bovenop in de zin van het kind helpen, alles in de gaten houden etc.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou een half dagje opvang doen en hem 's middags een lekker badje in de tuin of een tripje kinderboerderij in het vooruitzicht geven. Dan is hij er maar kort, het is te overzien, hij weet dat hij daarna wat leuks gaat doen en daardoor is hij op de opvang misschien ook wat meer ontspannen.
Als ik even als pedagogisch medewerker praat, wij raden ouders aan om de kinderen tijdens zwangerschapsverloven of vakantieweken (van ouders die werken in het onderwijs) zoveel mogelijk te brengen. Je betaalt ervoor het kind blijft in het ritme en hoeft na die tijd niet meer te wennen.
Als ik even als pedagogisch medewerker praat, wij raden ouders aan om de kinderen tijdens zwangerschapsverloven of vakantieweken (van ouders die werken in het onderwijs) zoveel mogelijk te brengen. Je betaalt ervoor het kind blijft in het ritme en hoeft na die tijd niet meer te wennen.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Maple, ja dat is ook eigenlijk zo. Weer zo stom voorbeeld van gevoel- verstand. Ik weet vanuit mijn werk ook dat ze binnen no time lekker aan het spelen zijn maar hij was echt intens verdrietig.... Zijn grootste vriendinnetje kreeg hem zelfs niet zo ver om toch met zin te willen gaan morgen, en dat zegt voor mij ook wel iets.
Printje- Lady Post-a-lot
Toch zou ik hem wel brengen je maakt het denk ik alleen maar moeilijker. Straks als je werkt moet hij toch ook weer de hele dag heen. hier heb ik ook 2 meiden die beide niet willen maar ik moet morgen toch echt werken.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik zou ze beide gewoon lekker thuis laten, maar goed ik ben geen goede graadmeter want ik kan het persoonlijk niet zo goed begrijpen dat ouders hun kroost weg brengen naar de opvang terwijl ze zelf vrij of vakantie hebben
Laatst aangepast door Laurientje op wo 24 jul 2013 - 22:48; in totaal 2 keer bewerkt
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Plus 1Laurientje schreef:Ik zou ze beide gewoon lekker thuis laten, maar goed ik ben geen goede graadmeter want ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat ouders hun kroost weg brengen naar de opvang terwijl ze zelf vrij of vakantie hebben
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Laurientje schreef:Ik zou ze beide gewoon lekker thuis laten, maar goed ik ben geen goede graadmeter want ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat ouders hun kroost weg brengen naar de opvang terwijl ze zelf vrij of vakantie hebben
Ik denk dat het voor sommige kinderen juist helemaal niet goed is om zo lang thuis te blijven en daarna weer naar de opvang te moeten. Toen wij nog een gastouder hadden gingen de kinderen ook minimaal 1 dag per week naar haar toe. Ook als ik vrij was want anders zat er soms wel een 2/3 weken tussen dat werd veel te onregelmatig voor ze.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Laurientje schreef:Ik zou ze beide gewoon lekker thuis laten, maar goed ik ben geen goede graadmeter want ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat ouders hun kroost weg brengen naar de opvang terwijl ze zelf vrij of vakantie hebben
Ik denk dat het voor sommige kinderen juist helemaal niet goed is om zo lang thuis te blijven en daarna weer naar de opvang te moeten. Toen wij nog een gastouder hadden gingen de kinderen ook minimaal 1 dag per week naar haar toe. Ook als ik vrij was want anders zat er soms wel een 2/3 weken tussen dat werd veel te onregelmatig voor ze.
Dit.. Ruben die snapt er denk ik echt niets van als ik m niet elke week zou brengen. Het was dan ook veel moeilijker geweest om hem te laten wennen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Laurientje schreef:Ik zou ze beide gewoon lekker thuis laten, maar goed ik ben geen goede graadmeter want ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat ouders hun kroost weg brengen naar de opvang terwijl ze zelf vrij of vakantie hebben
Hier gaat zoon ook naar het kdv als ik vrij ben, ik doe dan het huishouden en iets voor mijzelf. Hij gaat maar 1 dag per week en als ik hem thuis hou moet hij daarna weer wennen. Ten tweede vind hij het nu erg leuk daar.
Ten tweede betalen we ervoor en thuishouden vind ik ook zonde van het geld.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Happydobby schreef:Laurientje schreef:Ik zou ze beide gewoon lekker thuis laten, maar goed ik ben geen goede graadmeter want ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat ouders hun kroost weg brengen naar de opvang terwijl ze zelf vrij of vakantie hebben
Hier gaat zoon ook naar het kdv als ik vrij ben, ik doe dan het huishouden en iets voor mijzelf. Hij gaat maar 1 dag per week en als ik hem thuis hou moet hij daarna weer wennen. Ten tweede vind hij het nu erg leuk daar.
Tentweedederde betalen we ervoor en thuishouden vind ik ook zonde van het geld.
+1.Vooral ook omdat er nu al veel dingen gaan veranderen voor hem wil ik die regelmaat er wel in houden.
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Ik zou ze helemaal niet brengen. Mijn kinderen gaan dan wel niet naar een opvang, maar vakantie is vakantie, ook voor de kinderen of misschien juist wel voor de kinderen. Als ze naar school gaan (in mijn geval) kun je ze ook niet in de vakantie daar houden omdat ze straks anders weer moeten wennen.
Het is prachtig weer, daar zou ik van genieten, met kinderen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik vind dat helrmaal niet onbegrijpelijk. Als ouder kun je ook wel eens snakken naar een dag/paar uur voor jezelf. Dan zou je je kinderen bijvoorbeeld naar opa en oma kunnen brengen maar als je toch al 70 euro per dag betaalt voor een KDV en je kind daar alle mogelijkheid heeft om met andere kindjes in een veilige omgeving de dag door te brengen, wat is daar dan in vredesnaam onbegrijpelijk aan?
Behalve dat ik het niet met je eens ben, vind ik je post ook veroordelend en niet prettig. Dat komt vast doordat mijn jongste nu op het KDV zit en ik thuis in bed lig. Ik heb vandaag namelijk een vrije dag en die benut ik volop om weer even op krachten te komen.
Gast- Gast
Tania schreef:Laurientje schreef:Ik zou ze beide gewoon lekker thuis laten, maar goed ik ben geen goede graadmeter want ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat ouders hun kroost weg brengen naar de opvang terwijl ze zelf vrij of vakantie hebben
Helemaal eens. Die dikke tranen zouden er waarschijnlijk niet zijn als er regelmaat in zat en als gaan ' normaal' was. Als gaan al een uitzondering is, en er valt aan te ' ontkomen' en het wordt gezien als iets wat ' moet maar niet leuk is' dan snap ik hem wel ja. Dan zou ik ook een rel schoppen.
Ik breng mijn kinderen ook regelmatig weg als ik vrij ben. Gewoon om de regelmaat erin te houden. Ze mogen ook regelmatig wel een dagje thuis blijven (3 dagen gaan als ik vrij ben vind ik onzinnig) maar vaak willen ze dan evengoed nog
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Manderijn schreef:Ik zou ze helemaal niet brengen. Mijn kinderen gaan dan wel niet naar een opvang, maar vakantie is vakantie, ook voor de kinderen of misschien juist wel voor de kinderen. Als ze naar school gaan (in mijn geval) kun je ze ook niet in de vakantie daar houden omdat ze straks anders weer moeten wennen.
Mijn kinderen zitten nu ook eerst 2 weken 3 dagen per week op de bso hoor, vakantie of geen vakantie.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Artemis schreef:Manderijn schreef:Ik zou ze helemaal niet brengen. Mijn kinderen gaan dan wel niet naar een opvang, maar vakantie is vakantie, ook voor de kinderen of misschien juist wel voor de kinderen. Als ze naar school gaan (in mijn geval) kun je ze ook niet in de vakantie daar houden omdat ze straks anders weer moeten wennen.
Mijn kinderen zitten nu ook eerst 2 weken 3 dagen per week op de bso hoor, vakantie of geen vakantie.
Oh maar dat is toch prima? Maar mijn kinderen zijn er echt even bij gebaat niks te hoeven! Zijn nu net een half uurtje van bed. En dat moet dan ook kunnen.
(mijn kinderen maken dus verder nergens gebruik van he, ook geen bso o.i.d)
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer word het eindelijk weer eens beter weer???
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Dat heb ik weer!
» Hoe is het weer bij jou?
» Heb ik weer
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Dat heb ik weer!
» Hoe is het weer bij jou?
» Heb ik weer
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: