Een ongeluk zit in een klein hoekje...
+8
ExpressoB
Yvke
Burn
Exogenesis
Maple
Snoopy
Arwyn
M@niek
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een ongeluk zit in een klein hoekje...
http://www.nu.nl/binnenland/3534214/meisje-voet-kwijt-ongeval-walibi.html
Meisje is voet kwijt door ongeval Walibi
Het 10-jarige meisje dat dinsdag gewond raakte bij een wildwaterbaan van Walibi is haar voet kwijt. Het pretpark in Biddinghuizen meldt woensdag dat het medisch team de voet van het meisje niet heeft kunnen redden.
Foto: ANP
Het kind, dat behalve aan haar voet ook gewond raakte aan haar onderbeen, ligt nog in het ziekenhuis.
Het meisje komt uit Israël. Of zij daardoor de borden met informatie in het Nederlands, Engels en Duits niet kon lezen, weet de woordvoerder van Walibi echter niet.
De exacte toedracht van het ongeval is nog onbekend. De attractie El Rio Grande blijft vooralsnog gesloten tot onderzoek van de politie en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) naar het incident is afgerond. Hoelang dat onderzoek nog duurt, is nog onduidelijk.
Incident
Eerder dit jaar vond bij dezelfde attractie al een incident plaats. Naar aanleiding daarvan werden de extra borden met veiligheidsmaatregelen geplaatst. De borden attenderen bezoekers erop dat ze moeten blijven zitten tot in het station. Ook was er een extra medewerker, een zogenoemde operator, bij de attractie aanwezig.
Meisje is voet kwijt door ongeval Walibi
Het 10-jarige meisje dat dinsdag gewond raakte bij een wildwaterbaan van Walibi is haar voet kwijt. Het pretpark in Biddinghuizen meldt woensdag dat het medisch team de voet van het meisje niet heeft kunnen redden.
Foto: ANP
Het kind, dat behalve aan haar voet ook gewond raakte aan haar onderbeen, ligt nog in het ziekenhuis.
Het meisje komt uit Israël. Of zij daardoor de borden met informatie in het Nederlands, Engels en Duits niet kon lezen, weet de woordvoerder van Walibi echter niet.
De exacte toedracht van het ongeval is nog onbekend. De attractie El Rio Grande blijft vooralsnog gesloten tot onderzoek van de politie en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) naar het incident is afgerond. Hoelang dat onderzoek nog duurt, is nog onduidelijk.
Incident
Eerder dit jaar vond bij dezelfde attractie al een incident plaats. Naar aanleiding daarvan werden de extra borden met veiligheidsmaatregelen geplaatst. De borden attenderen bezoekers erop dat ze moeten blijven zitten tot in het station. Ook was er een extra medewerker, een zogenoemde operator, bij de attractie aanwezig.
Gast- Gast
Re: Een ongeluk zit in een klein hoekje...
Denk je ook een dagje naar een attractiepark te gaan!
Gast- Gast
Ik ben wel benieuwd wat er dan precies gebeurd is! Je blijft toch ook niet zomaar met je voet ergens achter haken? Of het moet bar slechte attractie zijn.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Nou in zo'n wildwaterbaan zit je gewoon los natuurlijk. Dus misschien heeft ze haar voet voor de lol er buiten gehouden, is ze omgevallen en viel haar voet buitenboord? En het zijn van die pyramide stukken 4 naast elkaar, dus als je voet dan klem er tussen zit....
Gast- Gast
Ah, bah, ik had gehoopt dat het nog wel wat mee zou vallen..
Ben wel ook benieuwd wat er precies gebeurd is. Als je gewoon blijft zitten, kan er volgens mij niet heel veel gebeuren..
Ben wel ook benieuwd wat er precies gebeurd is. Als je gewoon blijft zitten, kan er volgens mij niet heel veel gebeuren..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Natuurlijk is het een kwalijke zaak en verschrikkelijk voor het meisje, maar ik vraag me inderdaad af wat er is gebeurd. Hoevaak je wel niet ziet dan men zich gewoon niet aan de regels houdt en bijvoorbeeld eerder uitstapt:confused:
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Als je daar gewoon lijft zitten, kan er weinig gebeuren. Lijkt me haast dat ze zelf roekeloos is geweest, of is gaan staan om aan de andere kant te gaan zitten en vervolgens is gevallen. Anders kan dit niet gebeuren. Maar verschrikkelijk sneu is het wel...
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Dit inderdaad..Arwyn schreef:
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
He bah wat verschrikkelijk.. Misschien is ze klem komen zitten bij uitstappen?
Yvke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 40
Punten : 39
Registratiedatum : 21-11-10
Yvke schreef:He bah wat verschrikkelijk.. Misschien is ze klem komen zitten bij uitstappen?
je raakt echt niet zomaar je voet kwijt.. verbrijzelde voet oid maar je voet eraf.... vind het maar een vreemd verhaal!
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Yvke schreef:He bah wat verschrikkelijk.. Misschien is ze klem komen zitten bij uitstappen?
je raakt echt niet zomaar je voet kwijt.. verbrijzelde voet oid maar je voet eraf.... vind het maar een vreemd verhaal!
Want jij hebt enorm veel verstand van voeten? Misschien is het afgekneld geweest, en was er dus geen bloedtoevoer etc. meer waardoor ze de voet niet hebben kunnen redden. Misschien was hij zo gebroken in elkaar, dat ze het niet meer konden maken en ze de voet er dus beter af konden halen. Weet jij veel. Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen
Gast- Gast
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je gewoon op de stoel zit er zoiets ergs met je voet kan gebeuren. Je kan het hooguit verzwikken als je staat en omvalt ofzo, maar zo erg verbrijzelen dat hij eraf moet? Ik ben heel benieuwd hoe dit gebeurd is.
wat ik dan wel weer gek vind is dat er twee weken eerder op de zelfde plek ook een incident is geweest. Misschien bots je op dat stuk heel hard tegen de kant?
Het is wel onwijs sneu voor dat meisje, denk je een leuk dagje naar een pretpark te gaan..
wat ik dan wel weer gek vind is dat er twee weken eerder op de zelfde plek ook een incident is geweest. Misschien bots je op dat stuk heel hard tegen de kant?
Het is wel onwijs sneu voor dat meisje, denk je een leuk dagje naar een pretpark te gaan..
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Erg sneu voor het meisje, maar ben idd wel benieuwd hoe het gebeurd is.
Of het meisje zelf fout is geweest of toch ergens anders door?
Of het meisje zelf fout is geweest of toch ergens anders door?
BlackPoint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 109
Punten : 115
Registratiedatum : 22-02-13
Misschien dat ze op die band ging lopen waar de bootje aan het einde van de baan om weer terug naar het instappunt te gaan? Dat zijn bij de Efteling van die houten plankjes allemaal, kan me voorstellen dat als je daar tussenkomt met je voet en er dan een bootje of zo tegenaan gaat dat je voet op een gegeven moment knel zit. Maar vreemd verhaal...
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Pippa schreef:ExpressoB schreef:Yvke schreef:He bah wat verschrikkelijk.. Misschien is ze klem komen zitten bij uitstappen?
Want jij hebt enorm veel verstand van voeten? Misschien is het afgekneld geweest, en was er dus geen bloedtoevoer etc. meer waardoor ze de voet niet hebben kunnen redden. Misschien was hij zo gebroken in elkaar, dat ze het niet meer konden maken en ze de voet er dus beter af konden halen. Weet jij veel. Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen
ik zeg dat toch niet... dat het niet zou kunnen, er word iniedergeval wel 'geheimzinnig' overgedaan
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Dat geheimzinnige valt wel mee, ze wachten eerst het onderzoek af. En volgens mij kan zelfs een verbrijzelde voet afgezet worden.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Het gaat om een Israëlisch meisje, zeer grote kans dat ze op die leeftijd geen Nederlands of Engels kan verstaan of lezen. Hierdoor heeft ze wellicht de bordjes en waarschuwingen van blijven zitten, benen binnenboord e.d. niet gelezen/gehoord (hoewel ik ook denk dat er wel ouders/volwassenen aanwezig waren).
Het lijkt mij in ieder geval een erg naar en pijnlijk ongeluk.
Het lijkt mij in ieder geval een erg naar en pijnlijk ongeluk.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?
» Ongeluk en HAP
» Ongeluk met scooter en poltieauto geramd!
» 9/11 Ongeluk Den Haag
» Enorme mist - groot ongeluk in de buurt
» Ongeluk en HAP
» Ongeluk met scooter en poltieauto geramd!
» 9/11 Ongeluk Den Haag
» Enorme mist - groot ongeluk in de buurt
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: