Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ongeluk en HAP

+7
kwak
Caramba
Gizmo
Tinus
Sarah1985
Serena
mzcharlotte
11 plaatsers

Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Ongeluk en HAP

Bericht  mzcharlotte vr 16 dec 2011 - 8:09

Ik heb rond de klok van 5 een kop-staart botsing gehad (ik was kop). Een hele vreemde gewaarwording, net of ik het in slow-motion zag gebeuren, ik wíst dat het eraan ging komen en slaakte al een 'nee'. Het was overigens op een snelheid van max. 30kmh.

Mijn rug en nek begonnen bijna meteen te zeuren, voel een redelijke spierpijn. Na een uur heb ik de HAP gebeld maar die wilden me niet zien zolang er geen bloed in de urine zat (lage rugpijn) en/of gevoelloosheid van de ledematen. Verder natuurlijk rust en pijnstillers.

Nu heb ik sinds een kwartier of wat een zeurend gevoel aan mijn linkerschouder uitstralend naar mijn elleboog. Ik twijfel of ik moet bellen. Het ongeluk is nu zo'n 3 uur geleden. Ik twijfel namelijk of het niet gewoon de spanning is die los komt. Ik heb overigens een uur geleden 400mg Ibuprofen gehad. Mijn rug/nek voel ik een klein beetje.

Wie heeft advies?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Serena vr 16 dec 2011 - 8:14

Heb je een harde klap gekregen? ik zou namelijk wel gewoon naar de HAP of dokter gaan. Het kan namelijk veel erger worden, en dan heb je daar echt heel lang last van. Als je nu meteen hulp (nekkraag oid) kan krijgen, dan scheelt dat al een hoop. Maar goed als je geen harde klap hebt gehad of echt je hoofd naar voren klapte, dan is het misschien niet nodig en kan je het nog een nachtje aankijken.. maar zou daarna, als het blijft wel naar de hap gaan.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Sarah1985 vr 16 dec 2011 - 8:18

ik heb dat 2 keer gehad, en de eerste keer naar de eerste hulp gegaan. Ze gingen alleen controleren en kreeg advies rust.
Bij de 2e keer ben ik eerst na huis gereden en toen met mijn man na de huisarts. En die adviseerde ook rust. Toen het na een paar weken niet over was bleek het een whiplash te zijn.

Dus ik denk voor jou wat je nu doet is goed rusten en pijnstillers. En 1 ding morgen zal je enorm stijf zijn. En als het erger word kun je maandag na de huisarts.

Sterkte ik weet hoe het voelt helaas
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Tinus vr 16 dec 2011 - 8:40

Een vriendin van mij heeft een soortgelijk ongelijk gehad. Zij was ook de kop en het ging met een lage snelheid. Maar zij heeft nu al wel meer dan een jaar last van haar nek en rug en heeft veel hoofdpijn. Pas voor een paar weken terug is de conclusie whiplash geconstateerd. Ze zijn heel laks met haar geweest, zo van;'het valt wel mee'.
Wat ik je dus wel wil meegeven is, let op je lijf en vooral op je gevoel! Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je echt zuinig op zijn. Veel sterkte!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  mzcharlotte vr 16 dec 2011 - 8:43

Thanks. Ik kijk het nog even aan tot morgenochtend in elk geval. Het ging volgens mij niet zo heel hard, maar een klap is en blijft een klap en komt toch vrij hard aan. Al dat geneuzel wat er weer bij komt kijken ook, gedoe met die auto.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Gizmo vr 16 dec 2011 - 8:48

Joh, vervelend zeg!

Waarschijnlijk, omdat je het zag aankomen, heb je je spieren ervoor al flink aangespannen. Dat, in combi met de klap, kan je nu voelen, en morgen waarschijnlijk dus nog wel erger.
Ik ben ook een keer aangereden op een vrijdag na werk, helaas wel harder dan met 30km. En ben die maandag erna naar de huisarts geweest om toch even te laten checken. Gelukkig was het alleen pijn wat weer moest 'slijten'.
Maar mocht het echt veel erger worden, dan zou ik wel gewoon naar de HAP gaan hoor!
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Caramba vr 16 dec 2011 - 9:34

Vorig jaar augustus heb ik ook een kop-staart botsing gehad. Ik was hierbij ook de kop.
Ik zag het gebeuren en toen kwam de klap en ben een stukje kwijt.
Ik weet dat er even later een man naar mij toe kwam, ik moest de auto uit, omdat er rook uit de auto kwam.
Daarna kwam er meteen een ambu en politie te motor.

Ik had gelukkig alleen wat kneuzingen. Maar omdat ik het aan zag komen heb ik mij meteen schrap gezet, zodat mijn benen en armen de klap op konden vangen. Waar ik met mijn hoofd op ben geklapt is nog altijd een vraagteken, maar mijn jukbeen was flink gekneusd.

Voor het gebeurde stond ik stil, omdat ik voorrang moest geven. De gene achter mij is met een gangetje van 55/60 km/u op mij ingereden!

Mocht de pijn vanavond/ morgen erger zijn, zou ik wel de HAP raadplegen. Succes en sterkte.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  kwak vr 16 dec 2011 - 10:01

bellen en langs gaan, als je er later nog last van krijgt en je hebt geen huisarts/dokter gezien kan de verzekering moeilijk gaan doen met evt vergoedingen.
mijn vader heeft dat gehad ook inderdaad met een kop-staart botsting, is niet naar de huisarts geweest en kreeg later last van zijn rug wat van het ongeluk kwam, hij heeft toen een poosje in de ziektewet gezeten en de verzekering ging toen moeilijk doen omdat er geen arts was bezocht na de botsing.

als ik jou was zou ik gewoon even gaan, even laten checken.
baat het niet, schaad het niet!
succes en bereid je maar voor op goede spierpijn!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Krullebol vr 16 dec 2011 - 22:41


Hoe is het nu met je?
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  mzcharlotte vr 16 dec 2011 - 23:17

Stijf, maar niet heel slecht. Ik ga wel maandagochtend langs de dokter bij het open spreekuur. Lief dat je het vraagt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  sonly za 17 dec 2011 - 0:54

Ik zou wel gaan als het niet goed voelt.
Heb een keer een verhaal gehoord over een jongen in een dorpje hier in de buurt. Hij had ook een ongeluk gehad, maar er was verder niks te zien dus hij was gewoon naar huis gegaan. Toen is hij later die nacht overleden omdat hij dus wel een inwendige bloeding bleek te hebben...
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Prosecco ma 19 dec 2011 - 3:50

Hoe is het nu met je? Raar zeg, dat je niet langs mocht komen op de HAP, een ongeluk is niet niks!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  mzcharlotte ma 19 dec 2011 - 5:22

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en het is "gewoon" een kwestie van verrekte spieren. Kan wel 2-3 weken duren. Ik vind het ook wel vreemd dat ze me niet wilden zien eigenlijk, maar het zij zo. Ik ben vandaag wel eerder van mijn werk weggegaan omdat ik een beetje hoofdpijn kreeg. Lief dat jullie het vragen!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Jerry ma 19 dec 2011 - 5:33

wat belachelijk dat je niet naar de HAP mocht... Op m'n werk zie ik veel mensen met whiplash-klachten dus ben met dit soort dingen altijd extra alert (niet dat ik zelf nou zo vaak een aanrijding heb, maar als ik mensen erover hoor vertellen).
Doe een paar dagen rustig aan, hou in de gaten of je niet veel last krijgt van hoofdpijn, duizeligheid, vergeetachtigheid, concentratieproblemen...

Wil je niet bang praten, maar weet wat er gebeurt als je hiermee doorloopt... Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongeluk en HAP Empty Re: Ongeluk en HAP

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum