Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ongepland zwanger

+21
yes1984
catgirl85
_Lana_
LDJ
Knillis
Luce
Bruintje Beer
snoezel
Darius
Tiara
maiadebij
Muppetje
CCC
koNijntje
liesje
Steep
Clapperdie
Sanne
Printje
Happydobby
Earane
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ongepland zwanger Empty Ongepland zwanger

Bericht  Earane wo 24 jul 2013 - 1:42

Ik heb even getwijfeld of ik dit topic zou openen. Gisteren heb ik onverwachts positief getest! Ik geloof het nog niet helemaal, zie vooral beren op de weg. Bij mijn dochter is het zwanger worden moeilijk gegaan en ik had niet gedacht dat ik uit mezelf zwanger kon worden. Dit omdat ik medicatie kreeg om een ei te laten groeien en vervolgens een Pregnylspuit om 'm te laten springen (om het maar even zo te zeggen). Ongeveer twee weken geleden hebben we stom genoeg onvoorzichtig gedaan en die ene keer is genoeg geweest om blijkbaar een positieve test in handen te krijgen! :O. Terwijl ik nog steeds lange cyclussen heb gehad na de bevalling ivm PCO.

Natuurlijk ben ik wel blij, nog zo'n klein hummeltje erbij. Vandaag overheersen vooral zorgen. Ik wilde eerst afstuderen volgend jaar en dat gaat nu niet meer lukken. Ik wilde nog een tijd van mijn dochter genieten en haar zien ontwikkelen. Als alles goed gaat ben ik rond haar tweede verjaardag uitgerekend, denk ik. Financieel gezien is het ook niet zo'n handig moment. Daarbij is het gewoon erg onverwachts en ik vroeg me af wie hier ervaring mee heeft en of de zorgen wel wat op de achtergrond zullen verdwijnen...

Wil wel zeggen dat het hartstikke welkom is en gewenst. Moet er nog even mijn weg in vinden! Oh ja, en twee jaar leeftijdsverschil lijkt me best pittig! Of valt dit mee?

Voor de meiden die ik op facebook heb: niks zeggen aub! Al lijkt me dit vanzelfsprekend Wink

Laatst aangepast door Earane op wo 24 jul 2013 - 1:46; in totaal 1 keer bewerkt
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ongepland zwanger Empty Re: Ongepland zwanger

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 1:45

Wat een wonder!

Ik zag toen we hoorden dat het er 2 waren ipv 1 ook vooral leeuwen en beren, zowel praktisch als financieel, maar uiteindelijk overleven we het prima.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 24 jul 2013 - 1:47

Gefeliciteerd. En de beren zie ik ook hoor met 2 en half jaar verschil.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje wo 24 jul 2013 - 1:48

Ik snap je zorgen wel maar ik denk dat het qua zwaarte 1 of 2 kindjes misschien wel mee zal vallen. Ik vond de overgang van 0-1 echt vreselijk terwijl ik van 1-2 echt een eitje vind. Je weet al veel meer over kindjes, maakt je toch minder druk en nummer 2 draait toch sneller in het ritme mee.Dat was tenminste mijn ervaring.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Earane wo 24 jul 2013 - 1:54

Bedankt voor de reacties! Op zich lijkt me het heerlijk om een kindje te krijgen met de ervaring die ik nu heb, alleen de timing is gewoon niet zo handig. Hopelijk geldt het hier ook dat de overgang van 1-2 kinderen makkelijker is.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Sanne wo 24 jul 2013 - 2:03

Joh, meid, dat komt echt allemaal goed! Met een tweede kindje kun je nog steeds van je dochter genieten. Dan zie je haar ontwikkelen met een broertje of zusje erbij, zie je hoe ze daarmee omgaat. Ook leuk toch?

Van harte gefeliciteerd! Bijzonder dat je dan nu zo makkelijk zwanger bent geraakt ten opzichte van de eerste keer. Die zorgen worden ongetwijfeld minder, logisch dat je daar even last van hebt als het zo onverwacht op je pad komt. Geniet!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Clapperdie wo 24 jul 2013 - 2:08

wow! ook al Very Happy 

Gefeliciteerd!

Snap dat het schrikken is maar wow leuk!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Steep wo 24 jul 2013 - 2:13

Ik ben in het begin/halver weg van mijn 3e jaar zwanger geraakt van Ruben.  Zomervakantie bevallen en 5 weken later weer naar school gegaan. Afgestudeerd met mijn klasgenoten. Nu heb ik wel het geluk gehad dat ik in de zomervakantie ben bevallen en dat het ook zo allemaal kon natuurlijk. Zwaar? Ja. Maar wel te doen. En die beren zie ik nu ook op de weg net als HD.

edit: GEFELICITEERD!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  liesje wo 24 jul 2013 - 2:27

Kan me goed voorstellen dat het schrikken is. Ik was onverwacht zwanger van de jongste toen de oudste net 6 maanden was. Het is pittig maar denk dat het altijd wel zo is. Overal is best wel een mouw aan vast te spelden. Ik ben heel gelukkig dat het ons gegeven is geweest dat wij ook spontaan zwanger mochten worden. Maar heb de eerste paar weken er flink over lopen piekeren
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  koNijntje wo 24 jul 2013 - 2:28

gefeliciteerd met je zwangerschap!

tussen mijn zoontjes zit bijna 2 jaar. op dit moment vind ik het pittig, maar dat komt vooral omdat de jongste alleen maar bij mij wil slapen en ook dan moeilijk in slaap komt, onrustig slaapt en snel wakker is.
de oudste is meestal heel makkelijk, maar ik vind het gewoon niet leuk voor hem dat ik zo weinig tijd voor hem heb. als er bijv 3 jaar tussen had gezeten was dat denk ik niet anders geweest..
ik hoop dat het gauw weer wat koeler wordt, dan dan L weer in de drager en kan ik makkelijker naar buiten, enz..

Laatst aangepast door koNijntje op wo 24 jul 2013 - 2:55; in totaal 2 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  CCC wo 24 jul 2013 - 2:32

Wat leuk Earane! Maar begrijp je zorgen allemaal wel hoor, ik denk eigenlijk dat alles zichzelf wel oplost.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muppetje wo 24 jul 2013 - 2:37

Ik heb geen ervaringen of tips voor je, maar wel gefeliciteerd!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  maiadebij wo 24 jul 2013 - 4:05

gefeliciteerd! !

Mijn oudste 2 verschillen net geen 2 jaar en hebben nu zoveel aan elkaar!! Het zijn echt maatjes. Als we ergens heen gaan spelen ze samen en heb ik er praktisch geen omkijken naar. Ik vond het ook niet zwaar van 1 naar 2 ze draaide eigenlijk zo mee in het gezin.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tiara wo 24 jul 2013 - 4:23

Wat leuk gefeliciteerd!!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Darius wo 24 jul 2013 - 4:23

Gefeliciteerd!

Ik ben ook 'ongepland' zwanger geraakt van Elise, onze derde. Ik begrijp heel goed je twijfels, en het duurde ook echt wel een hele tijd voordat ik eraan gewend raakte, maar alles is helemaal goed gekomen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  snoezel wo 24 jul 2013 - 4:27

Wat een wonder!!! 

En natuurlijk is het nu even slikken, jullie hadden het niet gepland, hadden het voor onmogelijk gehouden, jullie leven heel anders in gedachte voor de komende tijd, dat is nu ineens anders... Dat is toch even een heel ander perspectief, wat waarschijnlijk gewoon even moet bezinken.

Verder geen tips of nuttige dingen. Er zijn voors en tegens bij 2 jaar leeftijdsverschil.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Bruintje Beer wo 24 jul 2013 - 4:36

Hier ben ik 'ongepland zwanger' van de 3e. Het idee zelf was ontzettend wennen. En ik hoop dat het mij gemakkelijk afgaat. Gelukkig gaat de oudste in september naar school.

Tussen de 1e e 2e zat 22 maanden. Ik vond de overgang naar 1 naar 2 kinderen heel zwaar. Maar ik zie nu dat ze zoveel aan elkaar hebben.

Maar in ieder geval gefeliciteerd!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Luce wo 24 jul 2013 - 5:00

Wat ontzettend gaaf! Gefeliciteerd!

Hier ook kort op elkaar terwijl dat nog niet de bedoeling was. Vind het soms wel spannend, maar het komt vast en zeker goed, daar twijfel ik niet aan. 

Hopelijk heb je een fijne zwangerschap!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Knillis wo 24 jul 2013 - 6:01

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk!

Hier ook net geen  2 jaar leeftijdsverschil (op 5 weken na)  en ik vond het helemaal niet zwaar. Ik sluit mij aan bij Printje,  van 0 naar 1 vond ik heel heftig, van 1 naar 2 een eitje! Ondanks dat ze veel in elkaars vaarwater zitten hebben ze wel veel aan elkaar, hebben redelijk dezelfde interesses. Omdat mijn dochter wat vlotter is en mijn zoontje een beetje een angsthaas, durven ze dezelfde dingen en dat is wel heel leuk!

Bijzonder dat je nu zo spontaan zwanger bent geworden, ik ben jaloers!smile
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Earane wo 24 jul 2013 - 6:33

Bedankt voor de reacties en felicitaties!

Sanne: dat is ook zo, genieten van A. kan natuurlijk ook met een broertje of zusje erbij. Ik keek ernaar uit om lekker met A. bezig te gaan zodra ze zou lopen en praten en gewoon meer kan. Met een baby erbij gaat het toch wat lastiger.

Clapperdie: Ja joh, echt apart dat het bij ons ineens spontaan is gebeurd! Ik hoop echt dat het jullie weer zal lukken!

Steep: Wat goed dat je toch nog tegelijk met je studiegenoten bent afgestudeerd! Heb je dan ook je scriptie moeten doen na je bevalling?

koNijntje: Dat klinkt heel pittig inderdaad! Een drager is dan echt een uitkomst, hè...

maiadebij: Wat leuk dat ze zulke maatjes zijn! Hopelijk gaat het hier ook zo.

Het gaat hier een beetje op en af qua emoties. Dan weer blij, dan bezorgd... Zal het ook even moeten laten bezinken. Komt ook bij dat mijn dochter de eerste tijd zo ontzettend veel gehuild heeft, daar ben ik ook bang voor. Hopelijk verloopt de overgang van 1-2 kinderen hier ook zo makkelijk! Het zou ook fijn zijn als mijn dochter binnenkort zelf kan lopen Wink. Vind het echt een gek idee om volgend jaar (als alles goed gaat) moeder te zijn van twee kinderen Very Happy.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  LDJ wo 24 jul 2013 - 6:46

Wow, wat een verassing. En wat een wonder ook.
Maar alles komt goed, echt waar! Alles vind zijn weg en komt straks op zijn pootjes terecht. Al kan ik me goed voorstellen dat het idee erg wennen is en dat je ben op de weg ziet. Maar probeer ondanks dat te genieten.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  _Lana_ wo 24 jul 2013 - 6:47

Oh Earane, dat is schrikken!! Maar wel een wonder zeg!
Ik snap wel dat je nu allemaal beren op de weg ziet. Je had het niet zien aankomen en je moet nog van de schrik bekomen. Je hebt nog 8 maanden om aan het idee te wennen Wink  en ik weet zeker dat je straks hartstikke gaat genieten.
En over 2 kindjes zo kort op elkaar, dat zal wel goed komen hoor.  Tegen die tijd loopt je dochter goed en kan ze al veel meer zelf en kan ze al veel beter dingetjes duidelijk maken.
En er zitten ook heel veel voordelen aan, je zit nu ook nog in het ritme van kleine kindjes.

In ieder geval van harte gefeliciteerd en hopelijk heb je een hele fijne zwangerschap.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  catgirl85 wo 24 jul 2013 - 6:50

Lieve Earane,

Begrijpelijk dat je nu bezorgd bent of dat alles goed komt. Maar je hebt natuurlijk nog tijd om er aann te wennen en alles op een rijtje te zetten. En ik weet zeker dat jullie het aan kunnen, op alle vlakken! En a. Zal het vast leuk vinden een broertje of zusje! Als er iets is weet je me te vinden;)
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245

Bericht  yes1984 wo 24 jul 2013 - 6:56

Toch gefeliciteerd met dit wonder. Ik denk dat je aan het idee gaat wennen en dat je al snel naar dit kindje uitkijkt!
Eind vorig jaar raakte ik onbedoeld zwanger. Qua gezondheid en werk was het verre van idiaal. Elke dag wende ik aan het idee en we keken er op een bepaald moment erg naar uit. Helaas is die zwangerschap misgegaan. Hier heb ik erg veel verdriet van en van gehad. Had toen niet het gevoel van dit had zo moeten zijn. Maar het voelde echt als een leegte en een gemis.
Ik hoop dat het in je hoofd wat rustiger wordt zodat je langzaam aan het idee gaat wennen. Hoe staat je partner in dit verhaal? Liefs!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Balloon wo 24 jul 2013 - 7:02

Ook hier ongepland zwanger geraakt van onze derde. Net twee weken ervoor hadden besloten het bij twee te houden en hebben die maand dus ook erg voorzichtig gedaan. Niet voorzichtig genoeg dus, 1 keer was genoeg.

Het was echt even een schok maar steeds verder in de zwangerschap raakte ik er aan gewend. Tussen mijn drie kinderen zitten ook steeds 2 jaar. Het is soms pittig maar met twee is het prima te doen. Een derde erbij vond ik zwaarder.

Ik denk altijd maar zo: dan heb je ze straks ook allebei tegelijk groot en redelijk zelfstandig en daar heb je dan profijt van. 

Toch gefeliciteerd en hopelijk kun je het een plekje geven!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud