Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en zon

+3
Viva
Fiebje
Wennes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Zwanger en zon

Bericht  Wennes do 22 maa 2012 - 9:28

Ik lees overal dat je je goed in moet smeren als je zwanger bent en in de zon gaat ivm een zwangerschapsmasker.
Met welke factor moet dit? Moet het met 50 of kan het ook met 30?

Misschien een rare vraag, maar ik lees overal als je zwanger bent dat je een zwangerschapsmasker kan krijgen, hoe zit het dan na de bevalling? Je hormonen zijn dan niet gelijk weg, hoe lang moet je je daarna in blijven smeren met zo'n hoge factor?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 9:37

Dat laatste vroeg ik me ook laatst af. Hier adviseerde ze factor 50. Ik bedacht het me vanmiddag aan het einde van de middag nadat ik dus al twee dagen een paar uur in de zon had gezeten onbeschermd. Stom want bij de vorige was ik daar enorm bang voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Fiebje do 22 maa 2012 - 10:30

Ik smeerde met factor 50, en heb nog 2 plekjes gekregen in mijn gezicht.
Ik ben in aug bevallen, en heb toen niet meer vol in de zon gezeten (nu hadden we ook geen stralende zomer).

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Viva do 22 maa 2012 - 10:34

Ik lig nu nog volop in de zon, met factor 30.
Vorige zwangerschap nergens last van gehad, maar toen ben ik ook niet daadwerkelijk er steeds voor gaan liggen.
Tja, ik denk dat je, vooral in de zomer, het beste factor 50 kan doen...

En hoe dat na je bevalling zit, weet ik eigenlijk niet...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Snoopy do 22 maa 2012 - 12:20

Factor 30!!!! En gewoon goed en regelmatig smeren.
Factor 50 is erg slecht bij veel gebruik, want het weert je zo van de zon dat er een vermindering van aanmaak vitamine D kan zijn.
Een keer gebruiken is niet erg, bijvoorbeeld op vakantie met een sterke zon en na een paar dagen over stappen naar 30.

Maar voor nu, de zon is nu nog helemaal niet zo sterk, is 50 echt niet nodig en als je zwanger bent lijkt het me niet handig om minder vitamines te hebben.

In Engeland is onderzoek geweest dat kindjes op eens meeer ziek werden en dat bleek te komen door een gebrek aan vitamine D omdat de ouders die kinderen altijd met factor 50 insmeerde.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Floor do 22 maa 2012 - 19:52

Na de bevalling heb je die kans nog steeds omdat de hormonen niet direct weg zijn (ik geloof tot 6 maanden nadien dat mijn vk toen zei, maar ik ben bevallen in november en hou niet van zon dus heb het eigenlijk niet zo goed onthouden).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Ayla do 22 maa 2012 - 19:59

Snoopy schreef:Factor 30!!!! En gewoon goed en regelmatig smeren.
Factor 50 is erg slecht bij veel gebruik, want het weert je zo van de zon dat er een vermindering van aanmaak vitamine D kan zijn.
Een keer gebruiken is niet erg, bijvoorbeeld op vakantie met een sterke zon en na een paar dagen over stappen naar 30.

Maar voor nu, de zon is nu nog helemaal niet zo sterk, is 50 echt niet nodig en als je zwanger bent lijkt het me niet handig om minder vitamines te hebben.

In Engeland is onderzoek geweest dat kindjes op eens meeer ziek werden en dat bleek te komen door een gebrek aan vitamine D omdat de ouders die kinderen altijd met factor 50 insmeerde.

Deze zon is juist feller dan de zomerzon, omdat ze ozonlaag op dit moment nog dun is. Ik heb de hele zwangerschap niet in de zon gelegen, niet met mijn gezicht in ieder geval. Het is maar 1 jaar, daar zal je niet dood van gaan toch...?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Snoopy do 22 maa 2012 - 20:07

Ayla schreef:
Snoopy schreef:Factor 30!!!! En gewoon goed en regelmatig smeren.
Factor 50 is erg slecht bij veel gebruik, want het weert je zo van de zon dat er een vermindering van aanmaak vitamine D kan zijn.
Een keer gebruiken is niet erg, bijvoorbeeld op vakantie met een sterke zon en na een paar dagen over stappen naar 30.

Maar voor nu, de zon is nu nog helemaal niet zo sterk, is 50 echt niet nodig en als je zwanger bent lijkt het me niet handig om minder vitamines te hebben.

In Engeland is onderzoek geweest dat kindjes op eens meeer ziek werden en dat bleek te komen door een gebrek aan vitamine D omdat de ouders die kinderen altijd met factor 50 insmeerde.

Deze zon is juist feller dan de zomerzon, omdat ze ozonlaag op dit moment nog dun is. Ik heb de hele zwangerschap niet in de zon gelegen, niet met mijn gezicht in ieder geval. Het is maar 1 jaar, daar zal je niet dood van gaan toch...?

Ook al ben je niet bewust veelin de zon, je lichaam krijgt toch wat binnen dus danis het niet erg. Maar met factor 50 krijg je vrijwel niets en dan kan het dus invloed hebben.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 20:16

Ik vermijd de zon ook niet hoor, gewoon smeren met factor 30 en dan regelmatig, als de zon krachtiger is dan de zon vermijden tussen 12 en 15 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Ayla do 22 maa 2012 - 20:25

Ja maar ik neem aan dat je ook geen factor 50 gaat smeren als je bijv. moet werken ofzo. Alleen als je bewust een hele dag naar het strand gaat bijv.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Happydobby vr 23 maa 2012 - 0:21

Ik smeerde factor 30, verder was het na de bevalling flutweer dus het was geen ramp.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en zon Empty Re: Zwanger en zon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum