Maggi braadstomen kip
+12
minoessepoes
VeryCherry
Lien
love
Barbabella
Mida4you
tuttebel
Blond
girli
Star007
duckie
NoName88
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Maggi braadstomen kip
Wie heeft dit wel eens gemaakt/gebruikt?
Staat op de verpakking dat de zak (met drumsticks) ongeveer een uur in de oven moet. Zou ik dit ook in 2 keer kunnen doen? Bijvoorbeeld avond van te voren een half uur en de volgend dag weer een half uur (of misschien iets langer)?
Staat op de verpakking dat de zak (met drumsticks) ongeveer een uur in de oven moet. Zou ik dit ook in 2 keer kunnen doen? Bijvoorbeeld avond van te voren een half uur en de volgend dag weer een half uur (of misschien iets langer)?
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Re: Maggi braadstomen kip
Zou ik niet doen, ik denk niet dat het goed is voor de kip!
Ik heb het pas voor het eerst gemaakt en ik vond het wel lekker, maar superzout.
Ik heb het pas voor het eerst gemaakt en ik vond het wel lekker, maar superzout.
Gast- Gast
ik zou het ook niet in 2x doen... dan heb je denk ik nog half gare kip... ik heb het eens gemaakt met gewone kipfilet ipv kippepoten omdat ik liever kipfilet heb en vond het erg lekker
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zou inderdaad gewoon in 1 x een uur doen. Ik had knoflookkruiden, was best lekker maar inderdaad erg zout ( en me hele huis stonk naar knoflook haha)
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik heb verschillende gedaan en ik vind het lekker! Ik zou het alleen niet in delen doen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Niet doen, je kan dan beter het de avond van tevoren een uur in de oven doen, en de volgende dag opwarmen of in de oven (10 minuutjes of zo), maar liever nog in de magnetron. Zonder zak!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Oke, dan moet ik het toch maar een keer doen als ik wat meer tijd heb, of iets later eten. Of toch die magnetron, maar ik ben bang dat dat een beetje zonde van de smaak is...
NoName88- Prater
ik heb het ook regelmatig gemaakt en vind het echt wel lekker. Maar ik denk niet dat het handig is om het in 2 keer tedoen. In de oven word de zak helemaal bol waardoor je juist dat braadstoomeffect hebt. Als je dat process onderbreekt denk ik niet dat de kip er lekkerder op wordt. Ik zou het dus gewoon in 1 keer doen
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
Ik zou het ook niet doen. En om je een tip te geven is niet alle kruiden erin te doen. Dan wordt het idd super zout
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Heerlijk! Vooral de paprika smaak. Doe er ook altijd een filet bij (vriend lust geen "kip op een botje") en ook dat is heerlijk. Zou het idd niet in 2 keer doen en zeker niet in de magnetron.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Ik vind het heerlijk ! Ik gebruik altijd kipfile want wij zijn beiden niet zo van de kippenpootjes
Soms vul ik de kipfile met goedkope Philidelphia. Maar ik zou hem niet in 2x in de oven doen, krijg je geen lekkere kip van volgens mij!
Soms vul ik de kipfile met goedkope Philidelphia. Maar ik zou hem niet in 2x in de oven doen, krijg je geen lekkere kip van volgens mij!
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Als je een combimagnetron/oven hebt kun je het sneller laten garen door de magnetron erbij te gebruiken. Dan si het in ongeveer 20-30 min. gaar!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Kipfilet is sowieso al sneller gaar dan drumsticks, dan hoeft het maar een minuut of 40
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik heb het weleens bij mijn schoonmoeder gekregen en ik vond het echt niet lekker, de kruiden niet en ik vond het veel te zout.
Wij smeren drumstick vaak gewoon in met willekeurige kruiden en leggen ze dan op een rooster in de oven, dan zijn ze na 45 minuten ook gaar en nog hartstikke mals en sappig. Is ook nog eens een stuk goedkoper en veel minder zout!
Wij smeren drumstick vaak gewoon in met willekeurige kruiden en leggen ze dan op een rooster in de oven, dan zijn ze na 45 minuten ook gaar en nog hartstikke mals en sappig. Is ook nog eens een stuk goedkoper en veel minder zout!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Wij vinden het heerlijk en eten het best vaak icm aardappeltjes uit de oven
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het ook weleens gegeten. Maar bij mij worden de drumsticks niet gaar steeds. Ik eet het niet meer want ze zijn nog half gaar als ik ze uit de oven haal.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Maak je de zak wel goed dicht?
Ik heb het nu een keer of 4 gemaakt en nooit geen problemen. Was iedere keer helemaal gaar. Ik maak het trouwens altijd met drumsticks, niet met kipfilet.
Ik heb het nu een keer of 4 gemaakt en nooit geen problemen. Was iedere keer helemaal gaar. Ik maak het trouwens altijd met drumsticks, niet met kipfilet.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
girli schreef:Maak je de zak wel goed dicht?
Ja, met dat clipje wat erbij zit. Ik snap er echt niks van!
Lady Starstruck- Ratel
minoessepoes schreef:Ik heb het weleens bij mijn schoonmoeder gekregen en ik vond het echt niet lekker, de kruiden niet en ik vond het veel te zout.
Dit wilde ik dus ook gaan zeggen! Met vis kun je dat ook heel makkelijk zelf doen!
Gast- Gast
Bij mij was het ook niet helemaal gaar, we hadden het zelfs iets langer laten staan in de oven. Uiteindelijk maar in de pan gegaard met het vocht erbij uit de braadzak.
Gast- Gast
Barbabella schreef:Heerlijk! Vooral de paprika smaak. Doe er ook altijd een filet bij (vriend lust geen "kip op een botje") en ook dat is heerlijk. Zou het idd niet in 2 keer doen en zeker niet in de magnetron.
Sluit ik me helemaal bij aan ;-)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Arden schreef:Bij mij was het ook niet helemaal gaar, we hadden het zelfs iets langer laten staan in de oven. Uiteindelijk maar in de pan gegaard met het vocht erbij uit de braadzak.
Ik heb het dus ook 2 keer daarna in de pan gegaard. Braadstomen karbonade is trouwens ook lekker. De karbonades worden gelukkig wel gaar
Lady Starstruck- Ratel
Nou ze staan in de oven... HOe lang duurt dat voor die zak bol gaat staan? Staat er al 20 min. in maar de zak is nog steeds ingekakt...
NoName88- Prater
Heb ze nu toevallig ook in de oven staan.
Neem altijd drumsticks en doe nooit het hele zakje kruiden erbij. Dan wordt het wel erg zout.
Neem altijd drumsticks en doe nooit het hele zakje kruiden erbij. Dan wordt het wel erg zout.
Blondie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 80
Punten : 89
Registratiedatum : 07-06-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: