Niet slapen
+3
Paper Crown
loesje
Mrs. Jansen
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Niet slapen
Langzaam aan raak ik ietwat gefrustreerd.
Mijn zoon (7mnd) kan moeilijk in slaap vallen. Dat is als ik terug kijk bijna altijd zo geweest. Het lijkt nu echter erger te worden.
Toen hij nog bij ons op de kamer lag wiegde we zijn wieg als hij huilde. (daar gaan we al )
De overgang naar zijn eigen kamer ging wel oké. We merkten dat hij het nodig had om even te huilen voordat hij in slaap viel/tijdens het in slaap vallen. Als we naar hem toe gingen waren dat prikkels die hem wakker hielden óf weer wakker maakte.
Op het moment dat het huilen een paar weken terug erger werd zijn we zachtjes gaan zingen en aaien over zijn hoofdje/rug/buikje om hem zo tot rust te brengen.
En nu is het bij elk slaapje raak. Hij heeft 'iets' nodig zodat hij weet dat we in de buurt zijn. (denk ik). Een aai of een liedje en dan nóg. Het wordt steeds erger en hij slaapt steeds minder. We hebben van alles geprobeerd. Sneller in bed leggen, langer ophouden. Extra water aanbieden. slaapzak aan, slaapzak uit, kamer licht/donker.
Hij begint al als we zijn kamer binnen lopen. Zoniet, dan begint hij zodra wij de kamer uitlopen.
Hij draait ook op zijn buik. En ook al kan hij het, hij vertikt het om terug te draaien. Met als gevolg baby in paniek. Overigens, als hij slaapt draait hij ook op zijn buik en dan vind hij het wel heerlijk.
Het irritante is, dat hij soms breeduit gaat lachen als we ons best doen hem te kalmeren. Op dat moment bespeelt hij ons denk ik.
Ergens anders slaapt hij ook niet.
Kunnen we nog iets anders proberen? Is dit een fase?
Mijn zoon (7mnd) kan moeilijk in slaap vallen. Dat is als ik terug kijk bijna altijd zo geweest. Het lijkt nu echter erger te worden.
Toen hij nog bij ons op de kamer lag wiegde we zijn wieg als hij huilde. (daar gaan we al )
De overgang naar zijn eigen kamer ging wel oké. We merkten dat hij het nodig had om even te huilen voordat hij in slaap viel/tijdens het in slaap vallen. Als we naar hem toe gingen waren dat prikkels die hem wakker hielden óf weer wakker maakte.
Op het moment dat het huilen een paar weken terug erger werd zijn we zachtjes gaan zingen en aaien over zijn hoofdje/rug/buikje om hem zo tot rust te brengen.
En nu is het bij elk slaapje raak. Hij heeft 'iets' nodig zodat hij weet dat we in de buurt zijn. (denk ik). Een aai of een liedje en dan nóg. Het wordt steeds erger en hij slaapt steeds minder. We hebben van alles geprobeerd. Sneller in bed leggen, langer ophouden. Extra water aanbieden. slaapzak aan, slaapzak uit, kamer licht/donker.
Hij begint al als we zijn kamer binnen lopen. Zoniet, dan begint hij zodra wij de kamer uitlopen.
Hij draait ook op zijn buik. En ook al kan hij het, hij vertikt het om terug te draaien. Met als gevolg baby in paniek. Overigens, als hij slaapt draait hij ook op zijn buik en dan vind hij het wel heerlijk.
Het irritante is, dat hij soms breeduit gaat lachen als we ons best doen hem te kalmeren. Op dat moment bespeelt hij ons denk ik.
Ergens anders slaapt hij ook niet.
Kunnen we nog iets anders proberen? Is dit een fase?
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Re: Niet slapen
heeft hij niet gewoon minder slaap nodig als jullie denken? mijn dochter heeft gewoon weinig slaap nodig en slaapt dus ook niet gelijk als je der zo in bed legt. ze slaapt nog maar 2/3 uurtjes overdag en snachts slaapt ze 9/10 uurtjes dus ook niet zoveel.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Dat hebben we ook gedacht en hem daarom langer opgehouden. Maar hij heeft alle tekenen van slaap. Gapen, in de ogen wrijven, rode kringen om de ogen. Hij vecht er tegen en wordt hyper actief.
Dus ik denk niet dat dat het is.
Dus ik denk niet dat dat het is.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
loesje schreef:heeft hij niet gewoon minder slaap nodig als jullie denken? mijn dochter heeft gewoon weinig slaap nodig en slaapt dus ook niet gelijk als je der zo in bed legt. ze slaapt nog maar 2/3 uurtjes overdag en snachts slaapt ze 9/10 uurtjes dus ook niet zoveel.
Dat is verschrikkelijk veel. Julian slaapt als in geluk heb 1 uur overdag en ongeveer 7 uurtjes in de nacht.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Heel herkenbaar wat je allemaal schrijft. Zo ging het hier ook altijd. Hij had echt iets nodig om in slaap te vallen. Sliep ook overdag alleen maar in de kinderwagen en in de auto. Op het kinderdagverblijf sliep hij ook in de wagenbak en wiegden ze hem in slaap. Maar dan waren het allemaal korte hazeslaapjes.
's avonds naar bed gaan ging vanaf een maand of 5/6 iets beter. Maar dan wel met een fles zodat hij al half in slaap viel.
Sinds dat hij ongeveer 9 maanden is gaan nu ook de slaapjes overdag wat beter. Ik denk dat hij gemiddeld nu twee keer per dag een slaapje doet van 30-90 minuten. Ene keer langer dan de andere keer. Merk wel dat hij makkelijk in slaap valt als ik hem voor de slaapjes een fles doe maar ook zonder gaat het nu steeds iets beter. Op het kinderdagverblijf lukt dit nu ook steeds vaker.
Hij blijft wel een moeilijker slaper, zoals de laatste dagen komt hij 's avonds moeilijk in slaapt en word hij 's nachts wakker. Ook precies wat jij zegt hij draait dan op zijn buik, maar komt niet heel makkelijk weer terug, terwijl hij op andere momenten het heerlijk vind om op zijn buik te slapen.
Maar als ik vergelijk hoe het slapen nu overdag gaat en normaal gesproken ook 's avonds/'s nachts m.u.v. de afgelopen dagen gaat het al heel water als de eerste 7 maanden.
's avonds naar bed gaan ging vanaf een maand of 5/6 iets beter. Maar dan wel met een fles zodat hij al half in slaap viel.
Sinds dat hij ongeveer 9 maanden is gaan nu ook de slaapjes overdag wat beter. Ik denk dat hij gemiddeld nu twee keer per dag een slaapje doet van 30-90 minuten. Ene keer langer dan de andere keer. Merk wel dat hij makkelijk in slaap valt als ik hem voor de slaapjes een fles doe maar ook zonder gaat het nu steeds iets beter. Op het kinderdagverblijf lukt dit nu ook steeds vaker.
Hij blijft wel een moeilijker slaper, zoals de laatste dagen komt hij 's avonds moeilijk in slaapt en word hij 's nachts wakker. Ook precies wat jij zegt hij draait dan op zijn buik, maar komt niet heel makkelijk weer terug, terwijl hij op andere momenten het heerlijk vind om op zijn buik te slapen.
Maar als ik vergelijk hoe het slapen nu overdag gaat en normaal gesproken ook 's avonds/'s nachts m.u.v. de afgelopen dagen gaat het al heel water als de eerste 7 maanden.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Heb je echt een bedritueel?
Bij ons was het zo bij E dat ze (toen ze jonger was al) wakker betekende uit bed, flesje, daarna even rustig blijven liggen, knuffelen, spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid gelijk naar bed. Vaak sliep ze dan direct in (ze lag overigens ook ingebakerd aan het begin). Wanneer we haar slaapje gingen rekken, omdat we dan bijv beter uitkwamen met de laatste fles, was het vaak mopperen in bed etc.
Naarmate ze ouder werd is het ritueel eigenlijk niet veranderd, eten of fles, knuffel tijd, zelf spelen of samen spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid gelijk weer naar bed. Bij het naar bed gaan hadden we ook een vast ritueel. Altijd eerst schone luier, dan in onze armen een liedje zingen, in bedje leggen, liedje zingen en al zingend de kamer verlaten. Bij het dichtdoen van de deur zeggen we altijd weltruste, slaap lekker liefje. Papa en mama zijn in de buurt.
Hier werkt het supergoed! E slaapt echt heel goed en makkelijk in. Eigenlijk al vanaf dat ze 7 weken was en we zijn gaan inbakeren en op advies van het cb een heel ritueel hebben ingesteld.
Bij ons was het zo bij E dat ze (toen ze jonger was al) wakker betekende uit bed, flesje, daarna even rustig blijven liggen, knuffelen, spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid gelijk naar bed. Vaak sliep ze dan direct in (ze lag overigens ook ingebakerd aan het begin). Wanneer we haar slaapje gingen rekken, omdat we dan bijv beter uitkwamen met de laatste fles, was het vaak mopperen in bed etc.
Naarmate ze ouder werd is het ritueel eigenlijk niet veranderd, eten of fles, knuffel tijd, zelf spelen of samen spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid gelijk weer naar bed. Bij het naar bed gaan hadden we ook een vast ritueel. Altijd eerst schone luier, dan in onze armen een liedje zingen, in bedje leggen, liedje zingen en al zingend de kamer verlaten. Bij het dichtdoen van de deur zeggen we altijd weltruste, slaap lekker liefje. Papa en mama zijn in de buurt.
Hier werkt het supergoed! E slaapt echt heel goed en makkelijk in. Eigenlijk al vanaf dat ze 7 weken was en we zijn gaan inbakeren en op advies van het cb een heel ritueel hebben ingesteld.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Hier hielp het enorm goed om R bij de eerste slaapsignalen al in bed te leggen en hier hoorde het bij het gaan slapen 'gewoon' dat hij even wat aan het jengelen was. Ook bij N ga ik niet bij ieder kikje kijken want soms hoor ik al bij haar manier van kletsen of er wel/niet iets aan de hand is.
Eventueel misschien een shirtje ofzo van jou bij hem leggen kan ook werken, zodat hij je toch 'ruikt'.
Eventueel misschien een shirtje ofzo van jou bij hem leggen kan ook werken, zodat hij je toch 'ruikt'.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Amber - Wat fijn dat er verbetering in zit. Hier ook veel hazeslaapjes overdag.
Pien - We hebben wel een ritueel, echter wordt dit vaak verstoord door de extreem lange of extreem korte slaapjes overdag. Hierdoor variëren zijn eet tijden. Zo gaat het de ene dag erg goed. En de volgende dag als er van slapen niets terecht komt, kan het zijn dat ik hem na een fles te bed leg ipv dat 'normaal' het speelgedeelte volgt. Maar hij is dan echt echt moe en zit zichzelf in de weg. (maakt het inslapen ook moeilijker) Zodra we hem in bed gaan leggen hebben we wel echt een ritueel.
PaperCrown - oef, zit hij zichzelf niet in de weg? Of heeft hij de slaap gewoon niet nodig?
Printje - Op het t-shirt na hebben we ook alles geprobeerd. De eerste signalen meteen naar bed + vaker in bed leggen. Soms gaat het een tijdje goed hoor. Maar de laatste tijd wordt het gewoon erger. Voorheen was even huilen of jammeren genoeg. Maar nu lukt het hem niet meer.
Pien - We hebben wel een ritueel, echter wordt dit vaak verstoord door de extreem lange of extreem korte slaapjes overdag. Hierdoor variëren zijn eet tijden. Zo gaat het de ene dag erg goed. En de volgende dag als er van slapen niets terecht komt, kan het zijn dat ik hem na een fles te bed leg ipv dat 'normaal' het speelgedeelte volgt. Maar hij is dan echt echt moe en zit zichzelf in de weg. (maakt het inslapen ook moeilijker) Zodra we hem in bed gaan leggen hebben we wel echt een ritueel.
PaperCrown - oef, zit hij zichzelf niet in de weg? Of heeft hij de slaap gewoon niet nodig?
Printje - Op het t-shirt na hebben we ook alles geprobeerd. De eerste signalen meteen naar bed + vaker in bed leggen. Soms gaat het een tijdje goed hoor. Maar de laatste tijd wordt het gewoon erger. Voorheen was even huilen of jammeren genoeg. Maar nu lukt het hem niet meer.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
Julian maakt nu heel snel een ontwikkeling door, hij sliep nooit overdag, toen hij baby was (maand of 1-2) was ik zo blij als hij een kwartiertje sliep, in de avonden sliep hij steeds beter, vanaf 2 maanden heeft hij van 20:00 tot 06:00 geslapen, heerlijk was dat maar sinds hij 2 maanden is, nu ongeveer 3 weken, is het helemaal mis. Slapen voor de avond, is jengelen, huilen en daarna compleet over de zeik raken. Hij houdt het ook rustig 30 min vol, misschien nog wel langer maar dat staan we niet toe. Hij komt ook weer 's nachts, hij was gisteravond om 21:30 in slaap gevallen na heel wat gedoe, om vervolgens om 00:15, 02:20, 03:35 en om 05:45 wakker te worden. Slopend. Maar hij si heel vrolijk en ik denk dat hij slapen een waste of time vindt.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
R sliep ook nooit als baby. Iedereen riep altijd baby's slapen veel nou dacht ik toen behalve die van mij dan. Pas vanaf het moment dat hij naar 1 slaapje ging op een dag, ongeveer om 12 uur ofzo, dan sliep hij vlot 2-2.5 uur door. Helaas was die periode uiteindelijk ook maar van korte duur want net na zijn 2e verjaardag sliep hij overdag al niet meer.
Slapen is gewoon niet zijn ding.
Slapen is gewoon niet zijn ding.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
PaperCrown - Stiekem moet ik lachen om je (of J's) -waste of time- . Gelukkig is hij wel erg vrolijk al maak het dat vast niet minder vermoeiend voor jullie.
Printje - Had hij wel alle tekenen van slaap?
Printje - Had hij wel alle tekenen van slaap?
Mrs. Jansen- Fluisteraar
Mrs. Jansen schreef:Pien - We hebben wel een ritueel, echter wordt dit vaak verstoord door de extreem lange of extreem korte slaapjes overdag. Hierdoor variëren zijn eet tijden. Zo gaat het de ene dag erg goed. En de volgende dag als er van slapen niets terecht komt, kan het zijn dat ik hem na een fles te bed leg ipv dat 'normaal' het speelgedeelte volgt. Maar hij is dan echt echt moe en zit zichzelf in de weg. (maakt het inslapen ook moeilijker) Zodra we hem in bed gaan leggen hebben we wel echt een ritueel.
Maar dat zijn eettijden varieren is toch niet erg? Voor ons is een ritueel niet dat je elke dag om 12 uur een boterham moet eten maar dat je alles in de zelfde volgorde doet. Dus stel ze zou 's ochtends nog slapen, bij de eerste tekenen van vermoeiheid gaat ze naar bed, uit bed word ze even rustig wakker, schone luier, kleertjes aan, naar beneden, flesje/ boterham/ eten, even lekker rustig liggen/ zitten op schoot of in de box, speeltijd samen en vervolgens bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed. Ook als ze erg moe is en al bijna in slaap valt tijdens het eten bijv, proberen we wel eventjes tijd samen te pakken. Dan komt ze desnoods lekker bij me liggen en lees ik een verhaaltje voor, of ik doe haar in haar slaapzak en lees in bed nog eventjes voor.
Ik moet we bij zeggen dat E nu echt een voortreffelijke slaapster is. Ze slaapt 's middags van 12 tot ongeveer 3, na de boterham gaapt ze standaard en zeg ik dat we tuut gaan pakken. Ze loopt dan zelf al naar de luiertas omdat ze weet dat hij daarin zit, ik geef haar de tuut aan en ze loopt naar de trap. Dit gaat zowel 's middags zo als 's avonds met naar bed gaan ook.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Nee we zijn qua tijden ook niet heel stipt. Bedoel misschien ook meer de volgorde van indelen. Als hij niet wil slapen leg ik hem meteen na de eerstvolgende fles in bed. Terwijl als hij wel wil slapen na zijn fles het spelen kan beginnen. De volgorde veranderd dan.
Misschien kan ik hem dan 5 minuutjes laten spelen zodat hij dat ritme misschien iets meer ervaart.
Misschien kan ik hem dan 5 minuutjes laten spelen zodat hij dat ritme misschien iets meer ervaart.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
Paper Crown schreef:Julian maakt nu heel snel een ontwikkeling door, hij sliep nooit overdag, toen hij baby was (maand of 1-2) was ik zo blij als hij een kwartiertje sliep, in de avonden sliep hij steeds beter, vanaf 2 maanden heeft hij van 20:00 tot 06:00 geslapen, heerlijk was dat maar sinds hij 2 maanden is, nu ongeveer 3 weken, is het helemaal mis. Slapen voor de avond, is jengelen, huilen en daarna compleet over de zeik raken. Hij houdt het ook rustig 30 min vol, misschien nog wel langer maar dat staan we niet toe. Hij komt ook weer 's nachts, hij was gisteravond om 21:30 in slaap gevallen na heel wat gedoe, om vervolgens om 00:15, 02:20, 03:35 en om 05:45 wakker te worden. Slopend. Maar hij si heel vrolijk en ik denk dat hij slapen een waste of time vindt.
Hihi toen hij baby was
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Soortgelijke onderwerpen
» Slapen, niet vast slapen/snel wakker
» Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
» Niet willen slapen!
» Niet slapen
» Omrollen en niet slapen
» Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
» Niet willen slapen!
» Niet slapen
» Omrollen en niet slapen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: