Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

+8
Moira
Derpy
minoessepoes
Punk'd
Mida4you
Caro
TukTuk
mzcharlotte
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  mzcharlotte zo 21 jul 2013 - 20:27

Thuis is het 29oC, op mijn werk is het 26oC, ik kan niet (goed) slapen door de warmte en ik heb hoofdpijn/soms misselijk/concentratieproblemen. Ik kan m'n warmte niet kwijt en momenteel kan ik eigenlijk alleen maar huilen. Wat kan ik nou het beste doen (behalve blijven drinken)? Ik kan me wel ziek melden, maar thuis kan ik ook alleen maar overkoken in bed. Ik weet het niet meer Sad
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  TukTuk zo 21 jul 2013 - 20:29

Vervelend! Kan je geen ventilator op je werk neerzetten? Misschien zorgt dat voor verkoeling.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Caro zo 21 jul 2013 - 20:30

Ohh dat is een lastige! Euhmm ik zou in jouw geval voor thuis echt een draagbare airco kopen. Ik heb er thuis ook een, die we eigenlijk hebben gekocht toen we nog in een flat woonde. Daar koelde hij de woonkamer. NU staat hij in de slaapkamer en dat is echt erg handig (heb hem alleen niet aan momenteel maar dat is een ander probleem)

Kan je voor op het werk niet een ventilator op je zetten? En idd.. blijven drinken, liefst lauwe thee.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  mzcharlotte zo 21 jul 2013 - 20:31

Ik heb helemaal niet aan een ventilator gedacht, maar ik kijk net om me heen; er zijn geen stopcontacten meer in mijn kantoor... Shit!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Mida4you zo 21 jul 2013 - 20:33

mzcharlotte schreef:Ik heb helemaal niet aan een ventilator gedacht, maar ik kijk net om me heen; er zijn geen stopcontacten meer in mijn kantoor... Shit!

 Een stopcontactdoos kopen en verlengen. Is zo gepiept.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Gast zo 21 jul 2013 - 20:33

Ik zou toch naar je werkt gaan, daar de situatie uitleggen en misschien kun je het en tandje rustiger aan doen. Vooral ook omdat het daar íéts koeler is, en rustig bezig zijn zorgt er bij mij soms ook voor dat ik de warmte vergeet. Ik denk dat dat voor jou, gezien dat je nu alleen maar kunt huilen, wel belangrijk is. En idd kijken of je een ventilator voor op je werk en een mobiele airco voor in huis aan kunt schaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Gast zo 21 jul 2013 - 20:34

Verlengsnoertje doet wonderen smile

Edit: ik probeer trouwens nooit naar temperaturen binnen te kijken, ik heb binnen in huis ook geen thermometers. Het is warm, dat weet ik, maar als ik op de thermometer kijk hoe warm het is dan heb ik de bevestiging dat het ook écht warm is en dan blijven die temperaturen alleen maar door m'n hoofd spoken.


Laatst aangepast door Lennox op zo 21 jul 2013 - 20:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Punk'd zo 21 jul 2013 - 20:35

Heb je niet een stekker van een lamp die je eruit kunt trekken? Of van de printer en dan even ergens anders printen tot dat het wat afgekoeld is?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  mzcharlotte zo 21 jul 2013 - 20:36

Oh ja. Normaal ben ik echt niet zo dom hoor haha. Eerst even proberen op te drogen (ik zie er niet uit) dan, daarna vertoon ik me wel weer buiten mijn kantoor.

Alleen mijn computer en toebehoren zitten in een stopcontact hier. Printen moet ik elders doen inderdaad.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  minoessepoes zo 21 jul 2013 - 20:40

Heb je geen mogelijkheid om af te koelen thuis, een frisse douche nemen, een koud voetenbadje, eventueel frisse washandjes, een klein zwembadje in de tuin/ op het balkon enz. Ik heb gisteravond alle ramen tegenover elkaar open gezet, het tochtte als een gek maar het koelde wel even lekker af, mijn man heeft het nodige dicht gedaan toen hij naar bed ging maar toen sliep ik al lang en breed.
Heb je eventueel een ventilator thuis of op het werk? Wij hebben op het werk extra kacheltjes voor als het heel koud is, maar daar zit ook een functie op waarbij ze niet verwarmen en dus als ventilator werken.
Misschien kan je zelf ijsjes maken die wat verantwoorder zijn, zodat je er zoveel van kan nemen als je behoefte aan hebt. Verder de schaduw opzoeken en rustig aan doen.

Heb je altijd zoveel last van de warmte, of vooral nu je zwanger bent?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  mzcharlotte zo 21 jul 2013 - 20:56

Jaaa! Ik ben naar onze kelder op het werk gegaan en heb daar een ventilator gevonden. Volgens mij wel van een andere BV in het gebouw, maar hee, daar maak ik me niet druk om. En een verlengsnoer van onze Technische Dienst. Wat lekker!!

Ik heb altijd wel last van de warmte, maar dit jaar is het wel extreem. Bedankt voor alle tips!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Derpy zo 21 jul 2013 - 20:56

Misschien kun je ook een hot/coldpack kopen en die op je werk in de koelkast of vriezer leggen? Is ook wel lekker om in je nek te leggen als het je even te veel wordt.

Ik ben blij dat ik er goed tegen kan, maar m'n concentratie is ook niet geweldig. Het was vanochtend 33,5 bij mij binnen en op kantoor is het nu 28,5, met twee ventilatoren en een plafondventilator.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Moira zo 21 jul 2013 - 21:08

Ik kan er ook erg slecht tegen, wordt er ook ziek van. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, scheelt al een beetje. 's Ochtends ga ik alle klusjes doen en ik probeer 's middags rustig aan te doen en voor de ventilator te zitten. 's Avonds moet ik werken en daar is het normaal al warm, dus dat is even afzien. Maar dan focus ik mij maar op die douche die ik dan verdiend heb Wink .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Printje zo 21 jul 2013 - 21:19

Ik heb alles potdicht thuis en de ventilator staat aan. Verder idd goed drinken en je rustig houden. Eventueel regelmatig je polsen onder de koude kraan ( deed ik toen ik zwanger was en het zo warm was)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Gast zo 21 jul 2013 - 21:27

Wat vervelend dat je je warmte niet goed kwijt kunt Sad. Fijn dat de ventilator helpt! En inderdaad zo'n hot/coldpack is ook heel relax, doe je in de vriezer, als je het even niet meer trekt lekker in een theedoek in je nek. 

Ik doe het juist wel goed op warmte maar ik kan me goed voorstellen dat het shit is als je oververhit bent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Exogenesis zo 21 jul 2013 - 21:45

Ik herken het wel. Kan momenteel ook slecht tegen de warmte. Eigenlijk altijd al, maar nu ik zwanger ben, is het toch wel een tandje erger. Ik zie dat je al oplossingen gevonden hebt.

Zelf ga ik steeds met mijn voeten in een emmer/badje zitten en ik zit veel binnen. Wij hebben airco op de slaapkamer en dat scheelt enorm! Hete dagen en plakkerige nachten zijn ook echt funest voor je weerstand.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  mzcharlotte zo 21 jul 2013 - 22:42

Het is ook wel fijn om herkenning te vinden hoor. Ik voel me echt een bejaarde miep.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Tsjip zo 21 jul 2013 - 22:46

En regelmatig je polsen en enkels even nat maken. Helpt mij altijd weer even.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  kwak ma 22 jul 2013 - 8:45

Wat ook goed helpt is je voeten in een bak koud water. Zo heb ik 2 zwangere zomers gezeten. Ideaal!

Succes!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik nou het beste doen? [warmte] Empty Re: Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum