Wie nog meer zo last van hoofdpijn tijdens de warmte?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wie nog meer zo last van hoofdpijn tijdens de warmte?
Als het ook maar iets warm wordt ( boven de 21 a 22 graden ) krijg ik zo'n drukkend gevoel in mijn hoofd. Op mijn werk heb ik ook altijd hoofdpijn omdat het daar zo benauwd is. Ik drink echt veel water dus daar ligt het niet aan. Ik moet elke dag wel 2 paracetamols innemen en steeds vaker een ibuprofen en dat wil ik niet! Ik denk ook niet dat er iets tegen te doen valt. Ik zie er steeds vaker tegenop om naar het werk te gaan. Hier thuis valt het op zich nog wel mee als ik me maar niet al te druk maak.... Iemand tips of herkenbaar?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Wie nog meer zo last van hoofdpijn tijdens de warmte?
Ik, herken het heel erg helaas. Zodra het een beetje benauwd is en wat warmer wordt, dan doen mijn nek & schouders zeer en krijg ik knallende hoofdpijn... Dat heb ik nu al een week of 2 continu dus tips? Die heb ik niet..... Ja, sowieso heel veel drinken!
Gast- Gast
Ik was al bang dat er tips voor waren, tja idd veel drinken maar dat doe ik ook
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Helaas herkenbaar. Ik probeer goed te slapen 's nachts en veel ontspannen dingen te doen.
Gast- Gast
Hier nog iemand.....
Ik drink meer met caffeine, wat op zich niet echt een gezonde tip is, maar voor mij wel zorgt voor hoofdpijn die te doen is ipv niet meer kunnen functioneren.
Men beweert trouwens wel dat je voor elk glas met caffeine een glas water bij moet drinken.
Verder zorg ik zoveel mogelijk voor een circulerende luchtstroom in huis. Dus vaak dingen tegen elkaar openzetten, zeker 's morgens vroeg en 's avonds laat.
Als de klachten te erg worden neem ik een time out voor mezelf. Iets kouds op mijn hoofd en even een half uurtje geen prikkels maar echt Rust.
Ik drink meer met caffeine, wat op zich niet echt een gezonde tip is, maar voor mij wel zorgt voor hoofdpijn die te doen is ipv niet meer kunnen functioneren.
Men beweert trouwens wel dat je voor elk glas met caffeine een glas water bij moet drinken.
Verder zorg ik zoveel mogelijk voor een circulerende luchtstroom in huis. Dus vaak dingen tegen elkaar openzetten, zeker 's morgens vroeg en 's avonds laat.
Als de klachten te erg worden neem ik een time out voor mezelf. Iets kouds op mijn hoofd en even een half uurtje geen prikkels maar echt Rust.
Gast- Gast
PinkCoelho schreef:Hier nog iemand.....
Dat heb ik ook vaker gehoord! Koffie ontrekt namelijk vocht (aan/uit) je lichaam wat weer nadelig kan werken. Dus inderdaad veel water naast je koffie drinken.
Gast- Gast
Herkenbaar! En dan voornamelijk bij benauwd weer, of als er onweer aan zit te komen
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Herkenbaar! Ik vind warm weer fijn maar ik moet mezelf aanleren nog meer te drinken met warme dagen. Helaas schiet dat er vaak bij in of ga ik pas drinken als ik al lichte hoofdpijn heb. Niet slim dus!
Gast- Gast
Wat bij mij vaak helpt bij hoofdpijn bij warm weer is iets drinken met suiker bijvoorbeeld aanmaaklimonade IPV alleen water.
widko- Fluisteraar
- Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10
Bij hoofdpijn drink ik juist GEEN cafeïne-houdende dranken, maar juist voornamelijk drinken zonder toegevoegde stoffen, zoals suiker en oppeppende middelen. Dat komt neer op thee en water.
Gast- Gast
Ik heb er ook altijd last van, zeker als ik even buiten ben of als ik aan het werk ben of druk ben met iets anders. Eind van de dag ben ik ook altijd vreselijk sloom, ook van de warmte. Warm weer is prima, maar alleen als ik niet te veel hoef te doen.
Gast- Gast
Ik heb het normaal gesproken ook. Maar dit jaar niet. Zal wel met mijn zwangerschap te maken hebben of zo. Ik gebruik altijd zo'n koud oog maskertje. Die doe ik in de koelkast en dan neem ik echt even rust. Verlicht iets, maar is nog niet echt een oplossing op zich.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» What to do aan hoofdpijn tijdens/bij ongesteldheid
» At jij meer tijdens je zwangerschap?
» Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?
» Warmte en make up
» Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]
» At jij meer tijdens je zwangerschap?
» Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?
» Warmte en make up
» Wat kan ik nou het beste doen? [warmte]
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: