Advies gevraagd..
+28
Blond
Fiwen
Tabbert
Benthe
Mrs. Jansen
Sayuri
Siem
Lenthe
_Liv
Printje
SoGood
Moira
M@niek
Jeanette
Bliss
June
Fred
Lady4
Sanne
Twellie
Mamsie
Fortissimo
nijntje4
Marin
Chocolate Cookie
Nyx
Burn
Paper Crown
32 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Advies gevraagd..
Ik zou beide niet doen.. Ik denk niet dat je van die banen gelukkig wordt. Ik heb zelf 3 jaar in een winkel gewerkt en ik voelde me er ook absoluut niet te goed voor. Maar hoe je het ook wendt of keert het was natuurlijk wel onder mijn 'niveau' en ik kon het prima volhouden omdat het een bijbaan was en ik er gewoon naast studeerde. Maar het daagde mij gewoon absoluut niet uit en gaf me op intellectueel gebied dan ook geen voldoening..
De andere baan kleven voor jou zoveel nadelen aan als ik het zo hoor. Dus ik zou gewoon goed nadenken wat ik echt zou willen en niet nu maar over 5 jaar.
De andere baan kleven voor jou zoveel nadelen aan als ik het zo hoor. Dus ik zou gewoon goed nadenken wat ik echt zou willen en niet nu maar over 5 jaar.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Voor mij zou de keuze, als ik moest kiezen tussen beiden, heel simpel zijn. Ik zou gaan voor de parfum, ook niet mijn ding maar ik hou al helemaal niet van dat prestatiegerichte gedoe, dat opwerken naar weet ik veel wat dus daar zou ik al helemaal doodongelukkig worden. Ik ben geen carrieremens, dat sowieso al niet, ik heb liever minder geld en gelukkig zijn dan een baan met zoveel gedoe erbij.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Je beantwoordt je vraag zelf al, kijk eens hoe heftig je reageert als mensen opperen om misschien toch voor de "stress baan" te gaan. Als je daar zulke sterke gevoelens over hebt en je hebt het inkomen niet nodig, dan moet je het gewoon niet doen.
Wat betreft werken voor een parfumerie, je kunt het altijd proberen, maar pas op dat je het op dit moment niet idealiseert. Ik heb van mijn 16e tot aan mijn 24e in kledingzaken gewerkt, als bijbaan. Zeker bij de hoger geprijste kledingzaken (dus misschien ook bij parfumeries) komt er soms een clientele die je echt als stront behandelt, want je werkt 'maar' in een winkel. Moet je tegen kunnen, want je kunt het je niet altijd veroorloven om repliek te geven.
Qua werk: Het is ook 's ochtends de binnengekomen goederen tellen, uitpakken, sorteren, in de winkel uitstallen (en die dozen kunnen echt zwaaaar zijn), de winkelstock om de zoveel tijd inventariseren (flesjes, oogschaduwdoosjes, lipsticks, nagellakjes tellen, opschrijven per producttype, etc), productlijsten nakijken en het benodigde bestellen, bij de kassa afrekenen, geld tellen aan het einde van de dag, veel als cadeautjes inpakken. 's Ochtends of 's avonds moet de winkel waarschijnlijk gestofzuigd en gedweild worden, er moet gestoft worden om de zoveel tijd, etc.Misschien spendeer je 50% van de tijd aan het echt adviseren van mensen en het is dat wat jij, denk ik, leuk vindt?
Misschien vind je bovenstaande allemaal leuk, ik vond het in ieder geval niet zo erg. Maar anders zou je misschien nog naar een derde optie kunnen kijken, en dat is een baan dichter bij je professionele achtergrond, maar in een andere branche.
Wat betreft werken voor een parfumerie, je kunt het altijd proberen, maar pas op dat je het op dit moment niet idealiseert. Ik heb van mijn 16e tot aan mijn 24e in kledingzaken gewerkt, als bijbaan. Zeker bij de hoger geprijste kledingzaken (dus misschien ook bij parfumeries) komt er soms een clientele die je echt als stront behandelt, want je werkt 'maar' in een winkel. Moet je tegen kunnen, want je kunt het je niet altijd veroorloven om repliek te geven.
Qua werk: Het is ook 's ochtends de binnengekomen goederen tellen, uitpakken, sorteren, in de winkel uitstallen (en die dozen kunnen echt zwaaaar zijn), de winkelstock om de zoveel tijd inventariseren (flesjes, oogschaduwdoosjes, lipsticks, nagellakjes tellen, opschrijven per producttype, etc), productlijsten nakijken en het benodigde bestellen, bij de kassa afrekenen, geld tellen aan het einde van de dag, veel als cadeautjes inpakken. 's Ochtends of 's avonds moet de winkel waarschijnlijk gestofzuigd en gedweild worden, er moet gestoft worden om de zoveel tijd, etc.Misschien spendeer je 50% van de tijd aan het echt adviseren van mensen en het is dat wat jij, denk ik, leuk vindt?
Misschien vind je bovenstaande allemaal leuk, ik vond het in ieder geval niet zo erg. Maar anders zou je misschien nog naar een derde optie kunnen kijken, en dat is een baan dichter bij je professionele achtergrond, maar in een andere branche.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Niets is zo/kan zo deprimerend zijn/werken om met onwijze tegenzin naar je werk te gaan. Als het zoveel energie van je vreet, kies dan de baan met je hart. Er zal een last van je schouders vallen.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Lastige keus zeg. Alleen jij weet natuurlijk het beste, maar als ik voor mezelf denk, zou ik denk ik eerst toch voor de nieuwe (stress) baan gaan. Je kunt altijd een periode voor je zelf instellen waarin je kunt kijken hoe je het vind. Het lijkt me dat je een baan in de parfumerie (of in een andere winkel) eerder weer zult vinden dat deze baan.
Maar je moet goed voor jezelf bedenken wat je wilt. Wil je doorgroeien in je werk? Zoek je uitdaging of juist niet?
Maar je moet goed voor jezelf bedenken wat je wilt. Wil je doorgroeien in je werk? Zoek je uitdaging of juist niet?
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Wat lastig! Ik snap wel dat je het een lastige keuze vindt. Als je echt niet aan het werk wilt bij die stress baan zou ik dat sowieso niet doen. Daar ga je dan niet gelukkig van worden, en die keuze kun jij het best maken want je weet goed wat het inhoudt.
Had jij nou vroeger bij een parfumerie gewerkt? Ja toch? Dan weet je dus ook goed wat je daar te wachten zou staan. Voor hoeveel uur is dat? En vind je dat echt leuk? Als je het niet echt leuk vindt, maar je ook die andere baan niet wilt, dan zou ik (als je wel wilt werken) er voor kiezen verder te kijken naar iets wat je wel echt leuk vindt. En als je het wel leuk vindt, dan zou ik dat doen!
Ik snap je twijfels over wat nou als er later iets gebeurt ook heel goed, maar straks gebeurt dat niet en dan heb je 40 jaar een baan gehad die je eigenlijk shit vond. Dat zou pas zonde zijn.
Had jij nou vroeger bij een parfumerie gewerkt? Ja toch? Dan weet je dus ook goed wat je daar te wachten zou staan. Voor hoeveel uur is dat? En vind je dat echt leuk? Als je het niet echt leuk vindt, maar je ook die andere baan niet wilt, dan zou ik (als je wel wilt werken) er voor kiezen verder te kijken naar iets wat je wel echt leuk vindt. En als je het wel leuk vindt, dan zou ik dat doen!
Ik snap je twijfels over wat nou als er later iets gebeurt ook heel goed, maar straks gebeurt dat niet en dan heb je 40 jaar een baan gehad die je eigenlijk shit vond. Dat zou pas zonde zijn.
Gast- Gast
Ik zou voor de baan gaan die je graag wilt. Kijk een hoog salaris is leuk, maar gelukkig zijn is veel leuker!
Of kijk even naar de werktijden en stress gehalte. Zou ik ook belangrijk vinden, vooral als ik ook nog thuis kan genieten van zo'n kleine knapperd.
Edit: Wel even checken naar groei-mogelijkheden. Dan sta je over drie jaar niet enkel nog te scannen en te stoffen...
Of kijk even naar de werktijden en stress gehalte. Zou ik ook belangrijk vinden, vooral als ik ook nog thuis kan genieten van zo'n kleine knapperd.
Edit: Wel even checken naar groei-mogelijkheden. Dan sta je over drie jaar niet enkel nog te scannen en te stoffen...
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Volg je hart! Jouw geluk is veel belangrijker dan een hoog inkomen (en al helemaal in jullie situatie).
Ik heb jaren op mijn tenen gelopen tijdens mijn studie en ik was echt ongelukkig en liep op den duur ook tegen een burn out aan. Maar de streber in mij bleef maar doorgaan. Tot ik na een aanvaring op mijn stage een time-out genomen heb omdat ik het gewoon niet meer aan kon. Binnen no-time voelde ik me beter, had ik meer rust in mijn hoofd en J. bloeide ook weer op. Ik heb toen besloten om te stoppen met mijn studie en een stap terug te doen in niveau. Ik werk nu wel in hetzelfde werkveld maar een niveau lager en ondanks dat ik dus onder mijn niveau werk ben ik gelukkiger dan ik in jaren geweest ben.
Eerst was ik van plan om na een jaartje rust weer mijn studie op te pakken maar nu heb ik besloten het op zijn beloop te laten en ik zie wel wat er op mijn/ons pad komt. Het kan altijd nog.
Mijn situatie is natuurlijk wel iets anders dan die van jou maar wat ik ermee wil zeggen is dat ik een jaar geleden zou zeggen "ga voor de baan op je eigen niveau" maar daar ben ik echt helemaal vanaf gestapt, ga voor geluk want dat is veel belangrijker.
Succes met het maken van je keuze!
Ik heb jaren op mijn tenen gelopen tijdens mijn studie en ik was echt ongelukkig en liep op den duur ook tegen een burn out aan. Maar de streber in mij bleef maar doorgaan. Tot ik na een aanvaring op mijn stage een time-out genomen heb omdat ik het gewoon niet meer aan kon. Binnen no-time voelde ik me beter, had ik meer rust in mijn hoofd en J. bloeide ook weer op. Ik heb toen besloten om te stoppen met mijn studie en een stap terug te doen in niveau. Ik werk nu wel in hetzelfde werkveld maar een niveau lager en ondanks dat ik dus onder mijn niveau werk ben ik gelukkiger dan ik in jaren geweest ben.
Eerst was ik van plan om na een jaartje rust weer mijn studie op te pakken maar nu heb ik besloten het op zijn beloop te laten en ik zie wel wat er op mijn/ons pad komt. Het kan altijd nog.
Mijn situatie is natuurlijk wel iets anders dan die van jou maar wat ik ermee wil zeggen is dat ik een jaar geleden zou zeggen "ga voor de baan op je eigen niveau" maar daar ben ik echt helemaal vanaf gestapt, ga voor geluk want dat is veel belangrijker.
Succes met het maken van je keuze!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Paper Crown schreef:
Ik voel me niet te goed voor winkelwerk maar ik voel me veel te goed voor baantjes dat je door t slijk moet voor een klant.
Maar dit zal je ook hebben in een parfumerie toch?
Ik zou in jouw geval toch wel in eerste instantie gaan voor de baan waarvoor je hebt geleerd. Wie weet is dit bedrijf net wat anders, waardoor de dingen die je zo tegenstaan, ineens weg vallen. Geef het een periode, bijvoorbeeld 4 maanden. Denk je dan nog steeds dagelijks "NEE!!" dan kan je altijd nog stoppen. Je geeft aan goed te zijn in je werk en een streber, ben je niet ongelofelijk bang om in een parfumerie dat te gaan missen?
Ik heb ook een baan ver onder mijn niveau. Het is vast, en daar ben ik blij om, maar het knaagt wel. Want ik verveel me regelmatig en het biedt gewoon weinig uitdaging.
Overigens vind ik de secundaire arbeidsvoorwaarden zeker niet slecht. 30 vakantiedagen en een 13e maand? Ik zou wel willen..
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Weet je al wat je doet?
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Daar was ik ook wel benieuwd naar PC. Ik kan je helaas echt niet adviseren, gewoon omdat ik echt niet zou weten welk aspect voor mij zwaarder zou wegen. Het lijkt me een behoorlijk dilemma en ik kan me voorstellen dat je enorm twijfelt. Succes met je beslissing!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Kiezen met je hart, maar ik vraag me ook sterk af of je een baan in een parfumerie wel echt leuk vindt in de praktijk. 't Lijkt mij verschrikkelijk. Is het in ieder geval een leidinggevende baan? Ik denk dat je heel zeker moet weten dat je het niet idealiseert/romantiseert. Ik ben bijvoorbeeld dol op boeken en heb als bijbaan in een boekhandel gewerkt. Maar wat er ook in staat, het blijft een winkel en winkelwerk is niet enorm uitdagend. Tenzij je een eigen winkel hebt en gaat over de inkoop, marketing, etc.
Is er niet een andere baan/functie waarvan je denkt heel gelukkig te worden? Dan zou ik beide banen niet aannemen en zoeken naar iets dat bij je past. Minder stress en werkdruk dan de ene baan en meer uitdaging dan de andere baan. Misschien kan je voor jezelf in kaart brengen wat je competenties zijn, wat je uitdaagt, waar je affiniteit mee hebt, en hoe belangrijk werk voor je is. En dan vanuit daar het voor jezelf gaan invullen. Je zit in de luxepositie dat je de tijd hebt om dit helemaal voor jezelf uit te zoeken.
Het financiele gedeelte; ben je in gemeenschap van goederen getrouwd? Of op huwelijkse voorwaarden. Dat het nu heel goed gaat met de zaak van je man, wil niet zeggen dat dit een garantie is voor de toekomst (maar dit weet je zelf ook wel). Hoe belangrijk is geld en een eigen inkomen voor je? Hoe financieel onafhankelijk wil je zijn? En hoe erg is voor je als je van relatief veel geld naar een stuk minder gaat (in het ergste geval).
Persoonlijk zet ik geluk boven geld en financiele zekerheid, maar ik vraag me af of je gelukkig wordt van werk in een parfumerie.
Ik zit met een soortgelijk dilemma, dus ik ben erg benieuwd wat jij gaat doen.
Is er niet een andere baan/functie waarvan je denkt heel gelukkig te worden? Dan zou ik beide banen niet aannemen en zoeken naar iets dat bij je past. Minder stress en werkdruk dan de ene baan en meer uitdaging dan de andere baan. Misschien kan je voor jezelf in kaart brengen wat je competenties zijn, wat je uitdaagt, waar je affiniteit mee hebt, en hoe belangrijk werk voor je is. En dan vanuit daar het voor jezelf gaan invullen. Je zit in de luxepositie dat je de tijd hebt om dit helemaal voor jezelf uit te zoeken.
Het financiele gedeelte; ben je in gemeenschap van goederen getrouwd? Of op huwelijkse voorwaarden. Dat het nu heel goed gaat met de zaak van je man, wil niet zeggen dat dit een garantie is voor de toekomst (maar dit weet je zelf ook wel). Hoe belangrijk is geld en een eigen inkomen voor je? Hoe financieel onafhankelijk wil je zijn? En hoe erg is voor je als je van relatief veel geld naar een stuk minder gaat (in het ergste geval).
Persoonlijk zet ik geluk boven geld en financiele zekerheid, maar ik vraag me af of je gelukkig wordt van werk in een parfumerie.
Ik zit met een soortgelijk dilemma, dus ik ben erg benieuwd wat jij gaat doen.
AnnaK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13
Ohja ik vind 30 vakantiedagen veel!
AnnaK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13
Ja, ik denk dat gelukkig zijn belangrijk is, ik denk dat het ook belangrijk is je hart te volgen. Maar ik vraag me af of de parfumerie niet een te 'makkelijke' uitvlucht is uit je huidige carrière. Blijkbaar zit je huidige carrière je dwars en is niet wat je wil, daarom heb je ook op die baan bij de parfumerie gesolliciteerd en zit je nu in twijfel omdat je aangenomen bent.
Misschien is het allebei wel niet wat je wil en twijfel je daarom zo! Werken in een parfumerie lijkt me helemaal niet leuk eigenlijk, zelfs al houd je van geurtjes, make-up en luxeproducten en kun je je daar dan mee omgeven. In feite sta je gewoon de hele dag op je benen, rent rond voor een rotsalaris, krijgt klanten die je beschouwen als lucht maar die je toch moet behandelen als de koning.
Ja, ik denk inderdaad dat het minder streberig is, ik denk ook dat de dagen minder lang zijn. Maar waarom wil je in een parfumerie werken? Is dat niet gewoon omdat je wilt vluchten voor je huidige carrière en je toevallig een vacature voor een parfumerie voor bij zag komen?
Ik zou, als ik niet goed wist welke keuze ik zou moeten maken kiezen voor de baan die ik niet zomaar zou kunnen vinden, voor die carrière. Ik zou kijken of het bij een ander bedrijf niet toch gewoon anders voelt en een nieuwe uitdaging misschien toch gewoon fijner is. En als dat niet zo is, dan zou ik vanuit die positie gaan bedenken wat ik dan wél wil. Ik zou gaan bedenken waar ik echt gelukkig van wordt zonder dat ik mezelf verloochen.
Oh en begrijp me niet verkeerd, ik vind een baan bij een parfumerie niet te min, al zou je postbode willen zijn (ik ken iemand die is postbode, ze vind het heerlijk en ze doet het ook puur voor zichzelf, haar man verdiend ruimschoots genoeg om hun allebei te onderhouden). Als je het maar doet om de goede redenen!
Misschien is het allebei wel niet wat je wil en twijfel je daarom zo! Werken in een parfumerie lijkt me helemaal niet leuk eigenlijk, zelfs al houd je van geurtjes, make-up en luxeproducten en kun je je daar dan mee omgeven. In feite sta je gewoon de hele dag op je benen, rent rond voor een rotsalaris, krijgt klanten die je beschouwen als lucht maar die je toch moet behandelen als de koning.
Ja, ik denk inderdaad dat het minder streberig is, ik denk ook dat de dagen minder lang zijn. Maar waarom wil je in een parfumerie werken? Is dat niet gewoon omdat je wilt vluchten voor je huidige carrière en je toevallig een vacature voor een parfumerie voor bij zag komen?
Ik zou, als ik niet goed wist welke keuze ik zou moeten maken kiezen voor de baan die ik niet zomaar zou kunnen vinden, voor die carrière. Ik zou kijken of het bij een ander bedrijf niet toch gewoon anders voelt en een nieuwe uitdaging misschien toch gewoon fijner is. En als dat niet zo is, dan zou ik vanuit die positie gaan bedenken wat ik dan wél wil. Ik zou gaan bedenken waar ik echt gelukkig van wordt zonder dat ik mezelf verloochen.
Oh en begrijp me niet verkeerd, ik vind een baan bij een parfumerie niet te min, al zou je postbode willen zijn (ik ken iemand die is postbode, ze vind het heerlijk en ze doet het ook puur voor zichzelf, haar man verdiend ruimschoots genoeg om hun allebei te onderhouden). Als je het maar doet om de goede redenen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik brn wel benieuwd pc wat je hebt besloten! Alleen ben je nu natuurlijk net naarbar elona!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Advies gevraagd
» Advies gevraagd.
» Advies gevraagd...
» Advies gevraagd
» What to do? Advies gevraagd!
» Advies gevraagd.