What to do? Advies gevraagd!
+5
Blond
ladycat
Prosecco
Rovine
Oasis
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
What to do? Advies gevraagd!
Hallo meiden,
Ik heb bij bedrijf A een baan aangeboden gekregen, dat is niet de baan die ik wil maar er moet nu eenmaal geld binnen komen.
Voor bedrijf B zou ik nog gebeld worden, en dat was vandaag. Ze willen mij op tweede gesprek, omdat ze niet zeker weten of ze mij in het team en bij het bedrijf vinden passen maar zagen dus wel potentie.
Nu zou ik a.s. maandag het contract gaan tekenen bij bedrijf A, maar uiteindelijk wil ik liever werken bij bedrijf B.
Door alle vakanties en administratieve romslomp, kan ik waarschijnlijk pas begin september beginnen bij bedrijf A. En bedrijf B wil mij 31 augustus op gesprek hebben... Kans bestaat dus dat ik voor mijn eerste werkdag bij bedrijf A, alsnog aangenomen wordt bij bedrijf B. Maar de kans is net zo groot van niet.
Tot zover mijn dilemma, what to do?
afbellen voor maandag met het risico dat ik helemaal geen baan heb, of toch tekenen en contract ontbinden nog voordat ik een dag gewerkt heb bij bedrijf A (kan dat wel)? En dus sowieso wel een baan hebben, al is het niet een baan waar ik mijzelf lang in zie werken.
I need your advice!
Ik heb bij bedrijf A een baan aangeboden gekregen, dat is niet de baan die ik wil maar er moet nu eenmaal geld binnen komen.
Voor bedrijf B zou ik nog gebeld worden, en dat was vandaag. Ze willen mij op tweede gesprek, omdat ze niet zeker weten of ze mij in het team en bij het bedrijf vinden passen maar zagen dus wel potentie.
Nu zou ik a.s. maandag het contract gaan tekenen bij bedrijf A, maar uiteindelijk wil ik liever werken bij bedrijf B.
Door alle vakanties en administratieve romslomp, kan ik waarschijnlijk pas begin september beginnen bij bedrijf A. En bedrijf B wil mij 31 augustus op gesprek hebben... Kans bestaat dus dat ik voor mijn eerste werkdag bij bedrijf A, alsnog aangenomen wordt bij bedrijf B. Maar de kans is net zo groot van niet.
Tot zover mijn dilemma, what to do?
afbellen voor maandag met het risico dat ik helemaal geen baan heb, of toch tekenen en contract ontbinden nog voordat ik een dag gewerkt heb bij bedrijf A (kan dat wel)? En dus sowieso wel een baan hebben, al is het niet een baan waar ik mijzelf lang in zie werken.
I need your advice!
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Re: What to do? Advies gevraagd!
Als het goed is heb je gewoon een proeftijd en kun je de 1e maand altijd opzeggen. Het is niet netjes, maar kan wel.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou beginnen bij bedrijf A en als je dan bij bedrijf B wordt aangenomen in je proeftijd opzeggen.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Gewoon bij bedrijf A beginnen en als je eenmaal aangenomen worden bij bedrijf B, je proeftijd opzeggen bij bedrijf A. Voel je vooral niet schuldig daarover, daar is het proeftermijn juist voor bedoeld.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Eens met bovenstaande. Ik zou nu echt voor zekerheid tekenen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook tekenen. Je moet in deze tijd echt aan jezelf denken.
Gast- Gast
Ik zou ook tekenen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zou ook gewoon tekenen en als je toch bij bedrijf B kan beginnen, ontslag nemen bij bedrijf A in je proefperiode.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Snap je dilemma, want ik zou het ook flink lullig vinden als ik dan bij bedrijf A moet opzeggen voordat ik uberhaupt begonnen ben. Maar wat de rest als zegt: in deze tijd kun je beter voor zekerheid gaan. Dan maar opzeggen in je proeftijd als je aangenomen wordt bij bedrijf B!
Gast- Gast
Ik zou tekenen en mocht je toch bij het bedrijf van je voorkeur kunnen beginnen dan opzeggen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Eens met de rest! In deze tijd kun je beter voor zekerheid gaan, dus baan A nemen. Mocht baan B nog iets worden, kun je in de proeftijd opzeggen. Daar hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen.
Gast- Gast
Bedankt voor alle adviezen! Ik heb vanmorgen bij bedrijf A getekend! Waarschijnlijk kan ik pas beginnen na het gesprek bij bedrijf B, dus als ik moet opzeggen zal ik mij heel lullig voelen maarja zoals jullie zeggen, in deze tijd voor zekerheid gaan. En dat heb ik dus gedaan.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Spannend Oasis! Ik ben benieuwd of bedrijf B je ook een contract kan aanbieden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Goede keus gemaakt! Jammer dat het bij bedrijf B zo lang moet duren... Hopelijk willen ze jou daar ook graag hebben!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: