Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Abonnement op een krant?

+9
Yvke
Sayuri
Jeanette
rapa nui
Dora
Nyx
Willem
Kamperseboekenwurm
Sanne
13 plaatsers

Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Abonnement op een krant?

Bericht  Sanne vr 19 jul 2013 - 9:32

In verband met mijn werk en doorgroeimogelijkheden ga ik een abonnement op een krant afsluiten, waarschijnlijk een weekendabonnement. Doordeweeks heb ik toch geen tijd om de krant te lezen.

Lees jij een krant en zo ja, welke?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 19 jul 2013 - 9:36


Wij hebben een abonnement op het Algemeen Dagblad, op zaterdag en maandag. De rest van de week lees ik de Spits of de Metro en heb ik 's avonds geen zin/tijd meer om uitgebreid de krant te lezen. 

Wij hebben gekozen voor het Algemeen Dagblad door het makkelijk lezen, het paper-formaat en de sportbijlage. Hiervoor hadden we een regionale krant, maar ik vond dat daar teveel regionaal nieuws in stond in verhouding met landelijk nieuws.

De Telegraaf vind ik persoonlijk meer een roddelkrant, de Trouw/NRC/Parool vind ik te ingewikkeld. 

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Willem vr 19 jul 2013 - 9:37

Ik lees alles online. Een papieren versie vind ik vaak al te verouderd, de nieuwsstroom gaat te langzaam. Voor de achtergrondverhalen vind ik een krant wel waardevol, maar de echte nieuwsfeiten volg ik wel via andere kanalen.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Nyx vr 19 jul 2013 - 9:45

Ik lees al het nieuws alleen online. Vroeger vond ik het heerlijk om wakker te worden met de weekendkrant (dvhn), maar sinds ik alleen woon en dat is al jaren, raak ik een papieren krant niet meer aan.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Dora vr 19 jul 2013 - 9:49

Ik werk veel vroege diensten (begin dan om 5.45 uur) en dan is de krant vaak nog niet binnen, dan zijn ze de route hier nog aan het rijden, dus nee, ik heb geen abbonement op een krant.
Plus dat ik op het werk gratis en voor niks het AD, de Telegraaf, Touw, Volkskrant en BNdeStem kan lezen.
En de app van het NOS check ik tussendoor regelmatig.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Sanne vr 19 jul 2013 - 9:58

Dar zeg je wat, Dora. Ik denk dat mijn werk de meeste kranten ook wel in huis heeft. Nadeel is dan wel dat ik de pauze in de bieb moet doorbrengen in plaats van buiten of in de kantine met collega's. Dat vind ik wel jammer en ik denk dat we de kranten niet mee mogen nemen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Dora vr 19 jul 2013 - 10:01

Ik werk op een tankstation, dus ik doe dat gewoon ook nog aan de kassa ook, hihi.
Gewoon tussen de klanten door. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem niet helemaal sta te spellen, meer koppen snellen en af en toe een heel artikel lezen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  rapa nui vr 19 jul 2013 - 10:05

Wat voor kranten hebben ze op je werk liggen en voor wat voor doorgroeimogelijkheden heb het nodig? wat moet jij juist uit die kranten halen? Ik vind de Volkskrant heel anders dan de Telegraaf of het AD. Ik heb zelf een regionale krant (maar heb die door dit topic net opgezegd omdat ik straks weer een aanbieding wil afwachten en in de zomer toch andere dingen doe dan uitgebreid de krant kezen) en het Reformatorisch Dagblad (weekend abonnement). Ik ben zelf niet reformatorisch maar vind bepaalde achtergronden wel prettig om te lezen en het was een leuke aanbieding. De Telegraaf is slecht voor mijn bloeddruk, daar erger ik me te veel aan dingen. AD vind ik al prettiger maar ook iets te veel show, sport etc. NRC vind ik te saai maar kan voor je werk misschien juist wel goed zijn. NRC Next belt ook regelmatig dat ze een leuke aanbieding hebben. Volkskrant lijkt me voor bepaalde banen ook wel prettig voor achtergronden.

Je kunt in de bieb ook veel kranten gratis lezen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Sanne vr 19 jul 2013 - 10:11

Voor mijn werk moet ik maatschappelijk gezien bijblijven, goed weten wat er in de wereld gebeurt en dan niet oppervlakkig nieuws van nu.nl, maar van een kwaliteitskrant. De meeste collega's lezen het NRC, dat gaat hem alleen niet worden, want die krant vind ik zo saai dat ik er niet doorkom. Ik dacht zelf aan de Volkskrant of het AD.

Welke kranten op mijn werk precies liggen, weet ik niet. Bieb wordt lastig. Ik wil het liefst gewoon op mijn vrije zaterdag even een uurtje lezen, terwijl dochter in de kamer speelt. En dus niet naar de bieb gaan (die niet echt inde buurt is), dat vind ik te veel gedoe.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Jeanette vr 19 jul 2013 - 10:12

Geen, lees bij mijn ouders de krant en anders online.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Sayuri vr 19 jul 2013 - 10:56

Ik heb een weekendabonnement op de NRC. Waarom vinden jullie de NRC saai? 

Ik vind hem de laatste jaren alleen maar "populairder" en sensatiebeluster geworden, sinds Peter Vandermeersch de krant heeft overgenomen Sad. Ik denk er juist aan om hem om die reden op te zeggen..was de NRC nog maar serieus, zoals hij vroeger was...

Anyway, vroeger, stond de Telegraaf bekend als populistisch, de Volkskrant als links en de NRC als rechts / liberaal. Ik woon inmiddels al jaren niet meer in NL, maar ik denk dat dit nog wel ongeveer klopt. Naar aanleiding van bovenstaande kun je inschatten welke onderwerpen de nadruk krijgen in bijvoorbeeld achtergrondartikels, columns, etc, en afhankelijk daarvan kun je je krant kiezen. De koppen op de voorpagina (simpel gezegd wereldnieuws of belangrijk nationaal nieuws) zullen wel min of meer dezelfde zijn. Behalve de Telegraaf dan, die zet waarschijnlijk scheidingen en affaires van BN-ers ook op de voorpagina Rolling Eyes .
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Yvke za 20 jul 2013 - 4:42

Ik heb een weekendabonnement op de VK, en daarbij kan je de krant dan doordeweeks digitaal lezen. Vind het persoonlijk wel een aanrader! In het weekend bevat de krant veel bijlagen, achtergronden, opiniestukken etc. Hij leest op zich ook wel goed weg! De nrc next vind ik overigens ook wel een goede krant!
Yvke
Yvke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 40
Punten : 39
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Sam za 20 jul 2013 - 5:16

Wij hebben een zaterdag abonnement op een regionale krant.
Bevalt ons erg goed.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Willem za 20 jul 2013 - 5:31

Is een digitaal abonnement geen optie of kost dat tegenwoordig nog steeds evenveel als een papieren versie?
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Luce za 20 jul 2013 - 5:43

Ik kies om de zoveel weken/maanden een proefabonnement(.nl) uit. Nu heb ik voor de 2e keer 3(?) weken de NRC next voor €9. Dat vind ik echt een fijne krant. Gewoon snel te lezen, ook op mijn doelgroep gericht (hoogopgeleid, jong). Hiervoor een keer een jaar lid geweest van de Stentor maar die las ik eigenlijk nooit. Ook een proefabonnement op de Trouw gehad, ook een fijne krant.

Eigenlijk sluiten we nu altijd proefabonnementen af. Goedkoper en je zit er niet zo lang aan vast.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Pineco za 20 jul 2013 - 6:08

Wij hebben al een tijdje geen krant meer, omdat ik er nooit aan toe kwam hem echt te lezen. Eerst nog geprobeerd om over te gaan op een weekendabonnement, maar ook dan bleef hij vaak ongelezen op tafel liggen, zonde dus! Maar ik vond NRC Next echt de fijnste krant, daar kun je je ook online of alleen voor het weekend op abonneren volgens mij. Net zoals Luce zegt, helemaal toegespitst op 'onze' doelgroep.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Sanne za 20 jul 2013 - 7:42

Ik denk inderdaad dat het NRC next gaat worden. Ik heb die krant een paar keer gelezen in het begin van die krant en vond hem erg fijn. Ik dacht alleen dat het een beetje een 'voor erbij' krant was, niet dat de krant speciaal op onze doelgroep is toegespitst.

NRC next lijkt me ook gewoon leuk, niet dat ik het idee heb te moeten lezen, omdat dat erbij hoort nu. Ik zal even zoeken wat het voordeligst is. Een proefabonnement voor een paar weken vind ik zo zonde van al dat papier, omdat ik echt geen tijd heb doordeweeks.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Sanne za 20 jul 2013 - 9:03

Hmmm, ik kan geen weekendabonnement vinden op NRC Next.
Wel een digitaal abonnement, maar ik heb liever de papieren versie 1x per week.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Pineco za 20 jul 2013 - 9:30

Dat zag ik inderdaad, je kunt alleen een abonnement voor door de week nemen en dat aanvullen met de weekendkrant. Ik dacht toch echt dat mijn laatste abonnement op NRC Next de weekendkrant was. Misschien was dat het gewone NRC Handelsblad... Vond ik overigens ook een fijne krant!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Sanne za 20 jul 2013 - 9:37

Ik heb inmiddels een proefabonnement gedaan: 6 weken NRC Next, waarvan doordeweeks de krant digitaal en in het weekend de papieren editie. Dat vind ik echt ideaal, gooien we niet zoveel papier weg doordeweeks, maar kunnen we de krant wel lezen als we willen en in het weekend lekker met een kopje thee aan de keukentafel zitten. En dat voor 9 euro.

En dan kijk ik over 6 weken wel weer verder. Het is vast niet mogelijk om dan nog een proefabonnement af te sluiten (dezelfde)...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Luce za 20 jul 2013 - 9:39

Nee, daar moet een tijdje tussen zitten. Geloof 3 maanden. Maar er zijn gelukkig genoeg andere kranten ook met proefabonnementen Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Vixen za 20 jul 2013 - 9:55

Luce schreef:Nee, daar moet een tijdje tussen zitten. Geloof 3 maanden. Maar er zijn gelukkig genoeg andere kranten ook met proefabonnementen Wink

 Hebben jullie op dit moment de nrc next? Zou je er dan een paar voor mij willen bewaren? Ik wil misschien ook een weekendabbo, maar weet ook niet op welke krant. Dan kan ik even kijken of ik de nrc next prettig lezen vindt.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Luce za 20 jul 2013 - 10:24

Ja, is prima
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Abonnement op een krant? Empty Re: Abonnement op een krant?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum