Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon.

+4
xxjojootjexx
minoessepoes
TukTuk
Snirp
8 plaatsers

Ga naar beneden

Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon. Empty Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon.

Bericht  Snirp ma 10 jun 2013 - 19:27

Wil een simpele maaltijdsalade maken voor mezelf, alle boodschappen moeten nog gedaan worden!
Maar heb gebrek aan inspiratie...
Wie helpt mij? Wink
Er zijn geen dingen die ik echt NIET lust, door een salade ben ik vaak wel fan van feta of geitenkaas en iets van spekjes of die plakjes parmaham uit de oven die ik van de week in een topic voorbij zag komen klonken ook wel lekker!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon. Empty Re: Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon.

Bericht  TukTuk ma 10 jun 2013 - 19:40

Gewoon sla welke je lekker vindt, gebakken spekjes, geitenkaas, zacht gekookt eitje, plakjes komkommer, balsamico azijn er over, eventueel aanvullen met tomaat etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon. Empty Re: Help, een simpele maaltijdsalade voor 1 persoon.

Bericht  Snirp ma 10 jun 2013 - 19:41

Owja, een eitje is ook wel lekker ja!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  minoessepoes ma 10 jun 2013 - 19:49

Ik had gister Parmaham en brie, maar Marin at gister ook een salade met Parmaham, zou je even in het "wat eten we vandaag" topic op kunnen zoeken.

Ik had gister tomaat, paprika, een sjalot en een lente-uitje die op moest (je kan ook prima rode ui gebruiken als je dat hebt liggen) en sla. En dan op aluminiumfolie plakken brie gelegt en op een apart stuk plakken Parmaham, de Parmaham moet wat langer in de oven, dus die eerst en dan daarna de brie erbij, die hoeft alleen even te smelten. De Parma ham is dan lekker knapperig, de brie kan je met een spatel redelijk makkelijk van het folie afscheppen. Daar overheen had ik nog geroosterde pijnboompitjes.

Maar eigenlijk vind ik allerlei soorten salades lekker, bijvoorbeeld: blauwe kaas met appel of duiven ook erg lekker, of meer een Griekse soort salade met gerookte kip, olijven, rode ui, tomaat, komkommer, feta en sla of verse spinazie, iets met een pesto dressing en mozarella en tomaat en eventueel gebakken stukjes kipfilet en wat pasta, een caesarsalade vind ik ook heerlijk (recept staat op AH.nl) met een gepocheerd eitje. Er is zoveel te verzinnen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Snirp ma 10 jun 2013 - 19:52

minoessepoes schreef:Ik had gister tomaat, paprika, een sjalot en een lente-uitje die op moest (je kan ook prima rode ui gebruiken als je dat hebt liggen) en sla. En dan op aluminiumfolie plakken brie gelegt en op een apart stuk plakken Parmaham, de Parmaham moet wat langer in de oven, dus die eerst en dan daarna de brie erbij, die hoeft alleen even te smelten. De Parma ham is dan lekker knapperig, de brie kan je met een spatel redelijk makkelijk van het folie afscheppen. Daar overheen had ik nog geroosterde pijnboompitjes.

Deze bedoelde ik inderdaad! Dank smile
Ik weet dat er zoveel lekker is, maar vind het moeilijk om de 'goede dingen' bij elkaar te zoeken.
Al kan je bij een salade niet zo heel veel fout doen, denk ik :P
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  xxjojootjexx ma 10 jun 2013 - 20:37

Een blikje tonijn (met water) doet het bij mij altijd goed;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Tiana ma 10 jun 2013 - 20:42

Ik vind stukjes appel door de salade ook altijd erg lekker. Gerookte kip doe ik er ook wel eens doorheen
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  SoGood ma 10 jun 2013 - 22:25

Ik eet vanavond een salade met makreel. Ik kijk wel wat ik er bij gooi. Ik heb altijd van alles in de koelkast liggen. Zal wel iets van tomaten, komkommer, paprika, wortel, avocado, ei, walnoten worden. Dus als iemand nog een leuke suggestie heeft dan hoor ik die graag. Very Happy

Oja, en hoeveel makreel gebruiken jullie in de salade meestal?

Eet smakelijk Snirp! Beetje pasta of couscous erbij is ook altijd lekker. Mijn dressing maak ik meestal van balsamico, mosterd en honing.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Snirp ma 10 jun 2013 - 22:28

Dat is nu bij ons thuis een beetje het nadeel.
We doen altijd netjes afgemeten weekboodschappen, dus er ligt bijna nooit nog 'even iets' in de koelkast :P

Net de parmaham, brie, tomaat en paprika gekocht voor de salade die minoessepoes plaatste!
Qua dressing ben ik er nog niet uit, iets met balsamico en mosterd is inderdaad lekker!
Honing hebben we niet in huis, daar houden we allebei niet van :P
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Shisha ma 10 jun 2013 - 22:31

Gerookte zalm vind ik ook altijd erg lekker door de sla (oh wat mis ik gerookte zalm!) of inderdaad tonijn en dan met zongedroogde tomaatjes, een eitje, komkommer, geitenkaas, blokjes aardappel.
Salades zijn zo lekker. I love you
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 22:44

Ik had gisteren een salade met parmaham smile En met avocado, cherry tomaatjes en geroosterde amandelen. Was heel lekker. Had de avocado ook in extra grote chunks gesneden, zodat ze niet zo verdwenen in het geheel.

Qua dressing had ik olijfolie, citroensap, heel klein beetje balsamico, mosterd, peper en zout en om het zoet te maken een heel klein beetje dadel-balsamicopasta (om op kaas te smeren, zo'n klein potje). Dat mengde alleen niet zo goed, dus soms had je ineens een hap vol zoetigheid. Maar toch lekker.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Snirp ma 10 jun 2013 - 22:47

Marin, jouw dressing klinkt lekker!
Smaakt vast ook over de salade van minoessepoes, haha!

Een mixed-forum-salad krijg ik dan Very Happy
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: