Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speen afleren

+10
SarahKey
Floor
PapillonRose
nisavi
Tania
Thunder
Mida4you
munk
Fearie
Linda
14 plaatsers

Ga naar beneden

Speen afleren Empty Speen afleren

Bericht  Linda do 18 jul 2013 - 1:44

Mijn dochter heeft nog steeds een speen, ze heeft hem alleen 's nachts in haar bed.
Ik vind het zo langzamerhand wel eens tijd om ermee te stoppen.

Maar hoe pak je zo iets aan?
Ik heb het wel eens gewoon voorgesteld. Maar dan roept ze alleen maar "Nee! Dat wil ik niet!". Dus ik heb niet het idee dat ze het uitzichzelf gauw zal aangeven.

Jullie tips?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen afleren Empty Re: Speen afleren

Bericht  Fearie do 18 jul 2013 - 1:51

D is nu 6 dagen speenloos. We hebben verwoede pogingen gedaan en zaterdagavond viel hij zo ineens zonder speen in bed. Daarna hebben we hem niet meer gegeven en tot op heden gaat het goed.
Hij is dus nu echt cold turky afgekickt. Daarvoor probeerden we steeds per dagdeel op te bouwen.

Misschien eens savonds niet meer geven of aan de spenenfee mee geven icm afscheidsverhaaltje.
Andere tips heb ik niet echt.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  munk do 18 jul 2013 - 1:53

Onze T. is er nu zo'n 2/3 maanden vanaf. Op de een op de andere dag. Ik heb hem uitgelegd dat speentjes alleen voor babytjes waren omdat zij geen tandjes hebben en dat ging eigenlijk meteen goed. Na een maandje mocht hij een thomas treintje uitzoeken (en blij dat hij was). Ik denk dat wij in totaal 1 moeilijk moment hebben gehad...
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Bericht  Mida4you do 18 jul 2013 - 1:53

Wij hebben ook van alles geprobeerd maar niets hielp. Totdat ik een keer was vergeten de speen te geven aan haar en die nog in het tasje van de opvang zat. Ik werd de volgende dag wakker en toen besefte ik het ook en dat ze er helemaal niet naar vroeg. Ik denk echt dat ze er klaar voor moeten zijn. Ook wij hebben dat verhaal geprobeerd van de speen fee maar zoiets hielp niet. Ik denk dat mijn dochter nu 4 maandjes geen speen meer in heeft.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Linda do 18 jul 2013 - 1:56

Dat is misschien ook wel een idee. Gewoon uit haar bed halen en niets zeggen.
Maar wat als ze er dan toch naar vraagt? Wat zullen we dan zeggen?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 18 jul 2013 - 1:57

Mijn zoon heeft trouwens geen speen, dus dat babies een speen hebben geloofd ze niet. laughcry Dat had ik haar namelijk ook al geprobeerd uit te leggen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Thunder do 18 jul 2013 - 2:05

Hier was hij stuk en ik had geen nieuwe meer op voorraad. Ging prima, we hebben de oude samen weg gegooid.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Tania do 18 jul 2013 - 2:05

Ik heb bij J. toen hij bijna twee was gezegd dat hij te groot was geworden voor een speen, toen heeft hij hem in z'n schoen gestopt en heb ik gezegd dat de spenenfee de speen kwam halen. Toen hij wakker werd na zijn middagslaapje lag er een cadeau. Die middag heeft hij wel liggen mopperen maar uiteindelijk viel hij inslaap. Nog een paar avonden wat gemopperd, ik geloof dat hij een keer heel boos was maar hij heeft ze gewoon nooit meer terug gekregen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  nisavi do 18 jul 2013 - 2:08

Hier hebben we een regelmatig een boekje gelezen over een meisje die haar speentjes weggooide. Dan vroegen we aan onze dochter of zij dat ook wilde en een tijdje was dat duidelijk een nee. Maar van de één op andere dag loopt ze naar de prullenbak en zegt "ik gooi het speentje weg" en sindsdien heeft ze geen speen meer gehad. Die avond vroeg ze er nog wel om en we hebben uitgelegd dat hij nu echt weg is en daarna is ze zonder problemen gaan slapen smile 

Dus misschien een boekje lezen met haar die over dat onderwerp gaat? Dat kan het proberen waard zijn..

Oh we hebben haar wel beloond met een klein cadeau (mocht ze zelf kiezen in de winkel).

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  PapillonRose do 18 jul 2013 - 2:48

Hier vorig jaar met Sinterklaastijd alle speentjes in de schoen gedaan voor babypiet, dus daar heb je in deze periode weinig aan. Het heeft wel gewerkt, zo wist ze waar de speentjes naartoe waren, en ze kreeg de volgende morgen een cadeau in haar schoen. Uiteraard geen speen meer gegeven daarna en dat ging boven verwachting goed.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Floor do 18 jul 2013 - 2:53

PapillonRose schreef:Hier vorig jaar met Sinterklaastijd alle speentjes in de schoen gedaan voor babypiet, dus daar heb je in deze periode weinig aan. Het heeft wel gewerkt, zo wist ze waar de speentjes naartoe waren, en ze kreeg de volgende morgen een cadeau in haar schoen. Uiteraard geen speen meer gegeven daarna en dat ging boven verwachting goed.

Wat leuk om te lezen dat dat zo goed ging. Ik ben benieuwd of onze zoon er dan ook al aan toe is met sinterklaas dit jaar. Ik denk eigenlijk dat hij nog niet zo veel begrijpt ervan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  SarahKey do 18 jul 2013 - 4:30

2 maand terug heb ik S gewoon eens in zijn bed gelegd zonder speen. Opeens dacht ik: en nu is het de goede tijd. Kiezen en tanden heeft hij al dus daar geen excuus meer voor. Het was een week drama.... maar hij is er wel vanaf gekomen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Pompoen do 18 jul 2013 - 5:01

Misschien is het boekje de spenenastronaut iets, of een ander voorleesboekje waarmee je het onderwerp afscheid nemen van de speen aansnijd. Misschien eerst eens een aantal keer voorlezen en haar dan zo aan het idee laten wennen. 

Mijn neefje had ook heel lang een speen, hij was ook iets ouder dan jouw dochter maar tegen hem hebben ze op een gegeven moment gezegd dat als zijn speen stuk ging ze geen nieuwe voor hem gingen kopen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Miss Cherie do 18 jul 2013 - 5:34

Mijn dochter was ook echt speenverslaafd. In december is ze drie geworden. Ruim voor haar verjaardag hebben we aangegeven dat als ze drie werd, ze geen speen meer mocht. Ze was dan een grote meid. Dit hebben we heel vaak tegen haar gezeg zodat ze goed voorbereid was. Bij de action had ik een aftelkalender gekocht van een prinses. Ze kon dan 10 dagen lang de prinses een stapje opschuiven tot de prinses in haar kasteel was. Dan was ze jarig en zouden we de speen weg doen. S morgens toen ze wakker werd op haar verjaardag heeft ze bij mij op schoot zelf de speen doorgeknipt en hebben we hem samen in de prullenbak gegooid. We hebben er een heel feestje van gemaakt. Ze vond het helemaal leuk en was er door de voorbereiding ook helemaal aan toe. Ze heeft er daarna ook nooit meer om gevraagd. Nooit verwacht dat het zo makkelijk ging! 
Hopelijk heb je er wat aan. Succes!
Miss Cherie
Miss Cherie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 21
Registratiedatum : 29-06-11

Bericht  sabje do 18 jul 2013 - 9:31

Ik ben er sinds maandag mee bezig. Ik heb een kalender gemaakt en bij 5 stickers krijgt hij een cadeautje. Hij heeft nu 3 middagen zonder speen geslapen. maandag heeft hij 3 kwartier gehuild/gemopperd en vandaag maar 5 min. Vanaf zondag wil ik het ook 's nachts doen. Mijn man heeft dan nog 1 week vakantie dus als we dan wat minder slapen 's nachts is het niet zo erg.
Ik heb een aantal maanden geleden ook een keer geprobeerd toen zijn speen kapot was, maar dat ging 's nachts helemaal niet goed, dus toch maar weer gegeven. Nu wil ik het wel volhouden.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Printje do 18 jul 2013 - 9:34

Bij R heb ik hem na drie maanden al gewoon afgepikt, gemeen mens als ik ben, en het was meteen prima.

N heeft hem helaas nog wel nodig om in slaap te vallen maar als het aan mij ligt is hij binnen no-time weg. Ik kan er niets aan doen maar vind het zo lelijk staan.

Ik geef hem haar nu alleen wanneer ze gaat slapen maar er lag er nog eentje in de box, helemaal achterin, maar madame kreeg het mooi wel voor elkaar om hem te pakken te krijgen en opeens had ze dan ding weer in dr mond.

Linda, volgens mij bestaan er van die boekjes voor om het oudere kinderen af te leren? Zoiets zou ik dan gebruiken denk ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud