Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV... Duimen afleren

+5
Annemie
mickey
mirrie
loesje
knets
9 plaatsers

Ga naar beneden

NAV... Duimen afleren Empty NAV... Duimen afleren

Bericht  knets ma 4 apr 2011 - 4:09

Spenen kun je afleren/afbouwen..

Hoe zit dat met duimen?? Wie heeft er al een kindje het duimen afgeleerd?
Jordan duimt (de hele dag door) en ik heb er alles aan gedaan.. Pleisters opplakken.. byte-x opgesmeerd maar ook daar duimt hij doorheen..
Jordan zegt dat hij stopt met duimen zodra hij 5 jaar is... Dat is over 3 weken, maar of hij het ook echt doet???
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV... Duimen afleren Empty Re: NAV... Duimen afleren

Bericht  loesje ma 4 apr 2011 - 6:10

dat kan best hoor dat hij dan echt stopt ik zei met 6 jaar dan stop ik en dat heb ik ook gedaan haha hadden mijn ouders ook niet verwacht omdat ze ook al alles hadden geprobeerd om mij van het duimen te krijgen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mirrie ma 4 apr 2011 - 6:15

mijn oma breide vroeger speciale duimsokjes voor de kleinkinderen die duimden. die viel precies over je duim en werd dan met een touwtje die daaraan vastzat om je pols heen geknoopt met een goeie knoop erin. nou echt niet dat wij onze duim nog in onze mond deden. bleh.... maar het werkte dus wel.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159

Bericht  mickey ma 4 apr 2011 - 6:16

Maar de kans dat hij gewoon blijft duimen is er natuurlijk ook Wink Toen ik klein was lustte ik geen vlees. Ik zei op een gegeven moment: "Als ik 5 ben, eet ik vlees". Dat werd 6 en 7... En inmiddels ben ik nog steeds niet echt gek op vlees. Ik eet het wel, maar veel ook niet en als we geen vlees eten, mis ik het ook niet.

Ontopic: ik zou het echt niet weten! Duimen lijkt me inderdaad heel moeilijk af te leren, want de duim is er altijd, in tegenstelling tot een speen. Maar ik las in het spenen-topic dat hij is begonnen met duimen toen de speen weg was, dus dat heeft helaas ook niet het gewenste effect gehad. Uiteindelijk zal hij het wel afleren, toch Wink Succes ermee in ieder geval!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie ma 4 apr 2011 - 6:29

Ik brak op mijn 7e mijn rechterarm, waar ik mee deed duimen, die arm ging toen in het gips en ik kon daardoor niet meer bij mijn duim, toen kon het dus niet meer en heb het daarna ook nooit meer gedaan. Het lijkt me idd wel moeilijk om zomaar te stoppen met duimen... zou je zo niet kunnen helpen...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne ma 4 apr 2011 - 7:57

Ik kan je helaas niet helpen. Heb zelf tot mijn 14e door geduimd.. mijn moeder had ook alles geprobeerd, maar zonder resultaat! Toen ik een beugel kreeg moest ik wel stoppen. Het is echt een 'verslaving' en erg moeilijk af te leren. Mijn moeder haalde zodra ik sliep wel mijn duim eruit, elke keer als ze het zag.

Ik hoop voor je dat hij er zelf mee komt, zoals hij nu aangegeven heeft. Hopen dat hij het dan ook daadwerkelijk gaat doen! Al geprobeerd er een extra beloning aan vast te plakken?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Floor ma 4 apr 2011 - 8:48

-

Laatst aangepast door Floor op di 5 apr 2011 - 5:34; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 19:50

Ik heb het me zelf afgeleerd rond me 8ste. Mijn zoontje duimt nu ook, gelukkig is het voornamelijk als hij moe is. Kan je dat niet met je zoon afspreken dat hij alleen mag duimen in bed?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 19:57

Ik kan je helaas ook niet helpen. Ik duimde tot het moment dat ik een beugel kreeg Embarassed

Gast
Gast

Bericht  sandra ma 4 apr 2011 - 20:37

Ik heb zelf ook heel lang geduimd.. En C.as doet het ook erg fanatiek.. ik probeer hem nu overdag echt minder te laten duimen, en dat gaat aardig.. maar eind van de middag en s'avonds krijg ik het tot nu toe echt niet voor elkaar..

Er schijnen een soort duimbandjes te bestaan die je over de duim schuift en vastgaan om de pols.. misschien dat ik dat uiteindelijk wel zou gaan proberen, maar dan denk volgend jaar ofzo.. ik vindhet nu nog moeilijk om het hem af te nemen, het is iets vertrouwds/troostends en met net die nieuwe schoolperiode mag hij dat nog even van mij...
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213

Bericht  Jelin ma 4 apr 2011 - 20:51

Ik kan je ook niet helpen. Ik duimde totdat ik beugel kreeg en moest er toen wel mee stoppen.

Mijn dochter is overigens ook een duimelotje Wink. Zodra ze moe is, begint ze met duimen. Zal hier ook nog lastig worden om het af te gaan leren.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 3:00

Ik heb ook geen idee, mijn zoon duimt ook, maar eigenlijk alleen als hij moe is en zijn knuffeltje erbij heeft.

Ik ken trouwens mensen die al in de 40 zijn en nog duimen...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: