Wel of geen verloskundige? (onder behandeling gyn)
+7
Coco
Jelin
*Lieke*
Silke
kwak
RioolSpook
Razz
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wel of geen verloskundige? (onder behandeling gyn)
Mijn echo's en controle's lopen via het ziekenhuis bij een gynaecoloog. Ook krijg ik een geplande keizersnede in het ziekenhuis. Moet ik dan wel of niet me aanmelden bij een verloskundige? Ik ben het gisteren echt helemaal vergeten te vragen aan de telefoon..
En de huisarts. Ook doorbellen dat ik zwanger ben of komt die dat ook te weten via het ziekenhuis?
En de huisarts. Ook doorbellen dat ik zwanger ben of komt die dat ook te weten via het ziekenhuis?
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Re: Wel of geen verloskundige? (onder behandeling gyn)
Razz schreef:Mijn echo's en controle's lopen via het ziekenhuis bij een gynaecoloog. Ook krijg ik een geplande keizersnede in het ziekenhuis. Moet ik dan wel of niet me aanmelden bij een verloskundige? Ik ben het gisteren echt helemaal vergeten te vragen aan de telefoon..
Ik loop ook bij de gyn maar moest wel een verloskundige hebben. Voor na de bevalling.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10
JE BENT ZWANGER!!!! Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik heb toen even gebeld naar de verloskundige praktijk hier.
Je hebt de VK inderdaad nodig na de bevalling voor je controle's.
Gewoon even bellen en uitleggen dan schrijven ze je op zodat er rekening mee kunnen houden. Wanneer ben je uitgeteld?
Gewoon even bellen en uitleggen dan schrijven ze je op zodat er rekening mee kunnen houden. Wanneer ben je uitgeteld?
Gast- Gast
Mijn schoonzus heeft beide. Ze krijgt ook een geplande kz en heeft een gun en een vk.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik ben eerst een tijdje onder controle geweest bij de gyn, toen mocht ik naar de vk, en daarna kwam ik weer onder controle bij de gyn. Na de bevalling heb ik de controles van de vk gehad. Wat ik wel vreemd vond was dat ik bevallen ben in het ziekenhuis olv de gyn, maar na 6 weken een soort evaluatiegesprek had bij de vk, die helemaal niet bij de bevalling was geweest en me er ook niets over kon vertellen.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Ja voor de controles in je kraamweek heb je een verloskundige nodig.
Ik had ook een medische indicatie en liep volledig in het ziekenhuis bij de tweede. Maar vanuit het ziekenhuis komen ze niet bij je langs in je kraamweek.
Het ziekenhuis meldde de verloskundige dat ik bevallen was. Ik hoefde verder niet apart contact met ze op te nemen.
Ik had ook een medische indicatie en liep volledig in het ziekenhuis bij de tweede. Maar vanuit het ziekenhuis komen ze niet bij je langs in je kraamweek.
Het ziekenhuis meldde de verloskundige dat ik bevallen was. Ik hoefde verder niet apart contact met ze op te nemen.
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Ik heb tot 36 weken bij de vk gelopen. Ben bevallen via een geplande ks. Alle echo's gehad in het ziekenhuis behalve de 12 weken echo.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Ik heb na de intake (met 2, 5 week) geen verloskundige gehad, ben na de echo gelijk overgegaan en heb in mijn kraamweek ook geen verloskundige gehad. De kraamverzorgster controleerde mijn wond/hechtingen en na 6 weken controle bij de gyn. Volgens mij hoeft het dus niet per se als je verder tijdens de zwangerschap bij de gyn blijft.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Maar moet je perse onder controle van de gyn dan, ik zit nu gewoon bij een verloskundigepraktijk. Vind ik zowieso wat persoonlijker.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik loop bij beide. Ik heb ook een medische indicatie. Ik zou even bellen naar de vk
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Coco schreef:Ik heb na de intake (met 2, 5 week) geen verloskundige gehad, ben na de echo gelijk overgegaan en heb in mijn kraamweek ook geen verloskundige gehad. De kraamverzorgster controleerde mijn wond/hechtingen en na 6 weken controle bij de gyn. Volgens mij hoeft het dus niet per se als je verder tijdens de zwangerschap bij de gyn blijft.
Dat dacht ik ook. De verloskundige heeft bij mij helemaal niks gecontroleerd, gevraagd of wat dan ook. Ze heeft de krammen van de ks verwijderd maar als ze dat niet kon/wilde doen kon ik gewoon even terug naar het ziekenhuis hiervoor. Dus ik denk niet dat het perse nodig is om een verloskundige te hebben.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Sybella schreef:JE BENT ZWANGER!!!! Wat leuk! Gefeliciteerd!
Jaaa
Ik ben 23-3 uitgerekend maar de baby komt 2-3 weken eerder ivm geplande keizersnede
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga morgen de vk gelijk bellen en de situatie uitleggen. Kijken wat hun zeggen.
Razz- Kletskop
Ik weet het niet, maar wil je wel even feliciteren
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Dankjewel Nillis!
Razz- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» starten met ivf behandeling
» Voor juffen onder ons: kleuter die geen woord nl spreekt...
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» IPL behandeling
» Prenatale behandeling
» Voor juffen onder ons: kleuter die geen woord nl spreekt...
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» IPL behandeling
» Prenatale behandeling
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: