Verkeersfrustraties
+51
*Lookie*
M@niek
Vixen
Ragazza
Saga
Mizz_S
Serena
Arwyn
luisa
Susan
Ooh La La!
Sun88
Pineco
Laurientje
xxjojootjexx
Toet
Stranger
Summerlovin
M-G
Sanne
Slakje
MADDIE
Flower_L
Sorella
Auxo
RiLiJu
Barbabella
Uiltje
Fortissimo
Fayebella
nijntje4
Sazzle
Rush
Burn
Sarah1985
Exogenesis
Engelse Drop
Taeda
Jasmine
mzcharlotte
Atelier Madame
Gioia
Eep
Nyx
Pitufo
Mida4you
girli
Zonneschijn
Paper Crown
Feline
Twellie
55 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Verkeersfrustraties
Ooh La La! schreef:Susan schreef:Ik ben een keer gruwelijk van mijn fiets gereden door een wielrenner, dus ik heb liever dat ze lekker op de weg blijven.
Ik heb ooit ook een botsing gehad met een gewone fietser. Na bellen en schreeuwen van 100 meter afstand gingen ze geen centimeter opzij (ze fietsten met 2 naast elkaar). Ik ben toen slag over de kop over m'n stuur geknald en had een paar flink gekneusde ribben, een gekneusd schouderblad en m'n ene helft was totaal opgehaald door het grind.
Daarna wil je niks liever dan op glad asfalt op de rijbaan.
Maar wat ik dan niet begrijp: je hebt toch remmen? Je ziet dat ze niet aan de kant gaan, waarom rij je dan door? Ik snap heel goed dat je je vaart wilt behouden omdat het op gang komen nou eenmaal het zwaarst/vervelendst is en ik baal ook als ik weer eens moet afremmen voor zoiets (of voor niets afrem omdat uiteindelijk toch blijkt dat er wel gereageerd wordt), maar liever dat dan over de kop vliegen.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Pitufo schreef:Ooh La La! schreef:Susan schreef:Ik ben een keer gruwelijk van mijn fiets gereden door een wielrenner, dus ik heb liever dat ze lekker op de weg blijven.
Ik heb ooit ook een botsing gehad met een gewone fietser. Na bellen en schreeuwen van 100 meter afstand gingen ze geen centimeter opzij (ze fietsten met 2 naast elkaar). Ik ben toen slag over de kop over m'n stuur geknald en had een paar flink gekneusde ribben, een gekneusd schouderblad en m'n ene helft was totaal opgehaald door het grind.
Maar wat ik dan niet begrijp: je hebt toch remmen? Je ziet dat ze niet aan de kant gaan, waarom rij je dan door? Ik snap heel goed dat je je vaart wilt behouden omdat het op gang komen nou eenmaal het zwaarst/vervelendst is en ik baal ook als ik weer eens moet afremmen voor zoiets (of voor niets afrem omdat uiteindelijk toch blijkt dat er wel gereageerd wordt), maar liever dat dan over de kop vliegen.
Inderdaad. Ik vind het echt aso als er zo`n wielrenner achterop komt te bellen en schreeuwen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik remde ook, daardoor vloog ik over de kop. Voor je het weet ben je bij de fietsers. En tuurlijk rem je, maar als je echt hard rijdt en het fietspad bezaaid ligt met (los)grind, is abrubt (want dat is het als je snel gaat) remmen gewoon gevaarlijk. Zoals ik al eerder zei; veel fietsers hebben niet in de gaten hoe snel je bij ze bent op een racefiets.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Dat het schreeuwen en bellen irritant is voor een gewone fietser snap ik. Dat is het voor wielrenners ook. Daarom fietsen wielrenners dus meestal niet op het fietspad, want dan blijf je bezig.
Ooh La La!- Prater
Met los grind op de grond ben je inderdaad heel snel de controle over het stuur kwijt als je remt...
Het klinkt eigenlijk als een sport die niet te verenigen is met het normale verkeer. Lastig!
Het klinkt eigenlijk als een sport die niet te verenigen is met het normale verkeer. Lastig!
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Ik denk het jammergenoeg ook niet.
Ooh La La!- Prater
Wielrencircuits zijn de oplossing haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
maar dan hou je toch rekening met het zand en grind en fiets je iets minder hard..
echt jij benadrukt precies in elke post waarom ik zo´n `hekel´ heb aan veel wielrenners.
echt jij benadrukt precies in elke post waarom ik zo´n `hekel´ heb aan veel wielrenners.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Maar dan kan ik net zo goed op m'n stadsfiets gaan fietsen
Ooh La La!- Prater
xxjojootjexx schreef:Ik denk ook dat je de vrachtwagenchauffeur past begrijpt wanneer hij een wielrenner onder zijn auto heeft gehad, omdat de wielrenner dacht nog wel even snel voor langs te kunnen er niet rekening mee houdende dat een vrachtwagen een veel langere remweg heeft...
Echt wielrenners, dwars door de stad, over fietspaden, dan weer over het weggedeelte van auto´s en weet ik veel waar en met een gang van heb ik jou daar.
Ik vind dat ze ook op fietspaden een maximum snelheid in moeten stellen. Hier in de stad mag je overal 30. als automobilist en motorrijder hou ik mij daaraan, maar de wielrenners racen overal tussendoor. Ze krijgen hiervoor geen bekeuring, omdat je als fietser zo hard mag fietsen als je zelf trappen mag. Vind ik van de zotte..
Maar in principe moeten fietsers zich toch ook aan de maximum snelheid houden. Dus ook niet harder dan 30 km per uur. Dat "gewone" fietsers dat niet redden, dat klopt. Maar wielrenners moeten zich evengoed aan die maximum snelheid houden. Anders kunnen ook bekeurd worden, volgens mij.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Ik vat nooit zo goed waarom het voor gewone fietsers zo'n probleem is om even opzij te gaan voor een wielrenner..
Als je daarvoor opzij moet, zul je dat ook moeten voor een tegenligger en dan doe je het toch ook?
Maar ik kom dan ook niet zo vaak wielrennners tegen, dus ik weet er niet zo veel van, haha.
Als je daarvoor opzij moet, zul je dat ook moeten voor een tegenligger en dan doe je het toch ook?
Maar ik kom dan ook niet zo vaak wielrennners tegen, dus ik weet er niet zo veel van, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Alleen motorvoertuigen kunnen voor snelheidsovertredingen bekeurd worden.
Ooh La La!- Prater
@Arwyn, ik denk dat het aan de kant gaan op zich voor niemand een probleem is, ware het niet dat wielrenners met zulke hoge snelheid naderen dat andere fietsers hen vaak niet horen/zien aankomen.
Hoewel ik verder niets heb met wielrennen, zal de sport vast niet zo interessant zijn als je nergens harder mag dan 30 km/u... motorrijders gooien ook graag het gas open op de weg en houden zich daarbij ook niet altijd aan de snelheid. Ik denk dat het huidige verkeer gewoon te druk is om dit soort uitspattingen veilig te laten verlopen.
Hoewel ik verder niets heb met wielrennen, zal de sport vast niet zo interessant zijn als je nergens harder mag dan 30 km/u... motorrijders gooien ook graag het gas open op de weg en houden zich daarbij ook niet altijd aan de snelheid. Ik denk dat het huidige verkeer gewoon te druk is om dit soort uitspattingen veilig te laten verlopen.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ooh La La! schreef:Alleen motorvoertuigen kunnen voor snelheidsovertredingen bekeurd worden.
Wat een onzin eigenlijk, als je door rood fietst, kun je wel bekeurd worden.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Fayebella schreef:Ooh La La! schreef:Alleen motorvoertuigen kunnen voor snelheidsovertredingen bekeurd worden.
Wat een onzin eigenlijk, als je door rood fietst, kun je wel bekeurd worden.
Ja, hoe dat precies zit weet ik niet, maar jouw opmerking heb ik nagevraagd bij een vriendin van me die politieagente is.
Ooh La La!- Prater
Ooh La La! schreef:Maar dan kan ik net zo goed op m'n stadsfiets gaan fietsen
Ja? er zijn nou eenmaal regels waar een ieder zich aan moet houden. Als je in de auto zit ga je toch ook niet over de vluchtstrook, omdat het daar rustiger is??
xxjojootjexx- Kletskop
Weet je, dit is een eindeloze discussie. Geen van beide kan in deze gelijk krijgen.
Hou jij het bij motorrijden, dan hou ik het bij wielrennen.
Ieder z'n hobby en ieder z'n frustraties
Hou jij het bij motorrijden, dan hou ik het bij wielrennen.
Ieder z'n hobby en ieder z'n frustraties
Ooh La La!- Prater
Nou ik heb een hekel aan alle langzame fietsers op het fietspad, die dan ook nog, zonder reden, midden op het fietspad fietsen. Ik ben zelf geen wielrenner, maar van hun heb ik echt geen last, wel van bovengenoemde fietsers. Ik snap ook niet zo goed waar die heisa vandaan komt om wielrenners (bijna) altijd de schuld te geven als er gevaarlijke situaties zijn, dat ligt toch altijd aan de beide betrokkenen lijkt mij.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Prima, blijf jij lekker fietsen waar je niet mag fietsen
xxjojootjexx- Kletskop
Eens met Serena.
Buiten het feit dat wielrenners dan niet op de weg horen zijn de automobilisten of motorrijders net zo goed als de wielrenner verantwoordelijk.
Maar goed, blijkbaar denken sommigen daar anders over en dat is prima. Gelukkig wonen Jojootje en ik niet bij elkaar in de omgeving (geloof ik).
Buiten het feit dat wielrenners dan niet op de weg horen zijn de automobilisten of motorrijders net zo goed als de wielrenner verantwoordelijk.
Maar goed, blijkbaar denken sommigen daar anders over en dat is prima. Gelukkig wonen Jojootje en ik niet bij elkaar in de omgeving (geloof ik).
Ooh La La!- Prater
Maar weet je waar nou de crux in zit Ooh lala? Als jij omver wordt gereden op die weg waar jij niet mag rijden, is de automobilist schuldig. Hoe lullig is dat? Alleen maar omdat jij het vertikt om op het fietspad te fietsen, de plek waar ook jij gewoon hoort. Ik heb echt een hekel aan die arrogante wielrenners, en zeg er dan ook regelmatig wat van.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ooh La La! schreef:Susan schreef:Ik ben een keer gruwelijk van mijn fiets gereden door een wielrenner, dus ik heb liever dat ze lekker op de weg blijven.
Maar hoe waren de omstandigheden dan? Want als je vele malen sneller gaat als wielrenner en als recreatiefietser ben je aan het kletsen of heb je een beetje tegenwind, is 100m natuurlijk best weinig tijd om te horen en te reageren (zeker als je weet dat het al 2s duurt om ergens op te reageren en dán moet je de actie nog in gang zetten). Niet dat ik zeg dat jij fout bent hoor, maar ik kan me de andere kant voorstellen. Ik vind wielrenners op de rijbaan (afhankelijk van de toegestane snelheid en de mate van overzicht) ook gevaarlijk. Mijn ervaring van afgelopen weekend is dat de wielrenners die ik tegenkwam ook niet echt wilden wijken.
Ik zag vandaag een motorrijder in gympies, jeans en een shirtje tussen de file doorsjeesen. Ik heb echt niets tegen motorrijders, alhoewel ik het soms wel moeilijk vind om ze te spotten, maar ik vind het altijd zo eng en inexcusable dat je voor welke afstand dan ook niet in je gear op het zadel springt. Het hoeft niet aan jezelf te liggen, een automobilist zal je net over het hoofd zien, of je zal net verkeerd op een olievlekje terecht komen... oeioeioei...
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Op alle vlakken eens met mzcharlotte;)
xxjojootjexx- Kletskop
Ik denk dat wielrenners op het fietspad gevaarlijker zijn dan op de rijbaan en daar ook meer ongelukken voorkomen. Je ziet ze als automobilist toch al van een afstand? Ook indien je ze niet verwacht omdat er een fietspad is.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Dat zeg je wel, maar ik vraag me dus best wel af hoe dat ongeluk op de dijk bij Ochten bijvoorbeeld heeft kunnen gebeuren, als zij dezelfde richting in gingen. Daarom vind ik het overzicht wel belangrijk op de autoweg en de maximaal toegestane snelheid.
Er is helaas geen tussenweg voor wielrenners. Maar ik vind ook dat zij ook een verantwoordelijkheid hebben om te anticiperen in het verkeer. Ook zij zien (op een overzichtelijke weg) fietsers tijdig en kunnen vaart minderen. Daar hoef je niet eens prompt voor op je remmen.
Er is helaas geen tussenweg voor wielrenners. Maar ik vind ook dat zij ook een verantwoordelijkheid hebben om te anticiperen in het verkeer. Ook zij zien (op een overzichtelijke weg) fietsers tijdig en kunnen vaart minderen. Daar hoef je niet eens prompt voor op je remmen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: