Verkeersfrustraties
+51
*Lookie*
M@niek
Vixen
Ragazza
Saga
Mizz_S
Serena
Arwyn
luisa
Susan
Ooh La La!
Sun88
Pineco
Laurientje
xxjojootjexx
Toet
Stranger
Summerlovin
M-G
Sanne
Slakje
MADDIE
Flower_L
Sorella
Auxo
RiLiJu
Barbabella
Uiltje
Fortissimo
Fayebella
nijntje4
Sazzle
Rush
Burn
Sarah1985
Exogenesis
Engelse Drop
Taeda
Jasmine
mzcharlotte
Atelier Madame
Gioia
Eep
Nyx
Pitufo
Mida4you
girli
Zonneschijn
Paper Crown
Feline
Twellie
55 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Verkeersfrustraties
Slakje schreef:M-G schreef:
- Ik weet niet of deze ook onder verkeersfrustraties valt: parkeren op 2 vakken of parkeren daar waar het niet mag en dus storend is voor de rest van het verkeer.
Oh god, ja, dat ook. Hier staat altijd een klein, rood busje en hij zet zich (als er plaats is) altijd zodanig naar voren dat een andere auto onmogelijk op de parkeerplaats voor die auto kan gaan staan. Het is een hele vieze meneer dus ik durf er nooit wat van te zeggen.
Dat is inderdaad erg frustrerend. Hier stonden nooit strepen (het was dus niet duidelijk wat nou precies een vak was) Nu heeft de buurvrouw onlangs strepen aan gebracht zodat het voor iedereen duidelijk is waar het parkeervak begint / stopt (en het werkt hier gelukkig!). Ook heeft ze daarna briefjes onder de ruiten geplaatst met het vriendelijke verzoek om de auto voortaan in het vak te parkeren zodat andere mensen ook nog gebruik kunnen maken van een parkeerplaats (ook dat heeft bij die 2 personen die altijd als een "idioot" parkeerden gewerkt) Als je hem niet aan durft te spreken is dat misschien een idee?
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
er staan al strepen. Haha. Maar een briefje inder zijn ruitewisser steken kan ik wel doen. Mss ook een foldertje van de rijschool bijdoen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Het ergste vind ik die fossielen op de weg die minimaal 20 km per uur te zacht rijden en dan ook nog op plaatsen waar je niet kan/mag inhalen. Of waar het wel kan en mag, maar niet dankzij hun, omdat ze midden op de weg blijven rijden (bij een weg zonder middenmarkering)
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
xxjojootjexx schreef:Het ergste vind ik die fossielen op de weg die minimaal 20 km per uur te zacht rijden en dan ook nog op plaatsen waar je niet kan/mag inhalen. Of waar het wel kan en mag, maar niet dankzij hun, omdat ze midden op de weg blijven rijden (bij een weg zonder middenmarkering)
Ik vind trouwens nog steeds dat ze mensen die te zacht rijden ook mogen bekeuren. Dat vind ik zo ongelofelijk gevaarlijk!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:xxjojootjexx schreef:Het ergste vind ik die fossielen op de weg die minimaal 20 km per uur te zacht rijden en dan ook nog op plaatsen waar je niet kan/mag inhalen. Of waar het wel kan en mag, maar niet dankzij hun, omdat ze midden op de weg blijven rijden (bij een weg zonder middenmarkering)
Ik vind trouwens nog steeds dat ze mensen die te zacht rijden ook mogen bekeuren. Dat vind ik zo ongelofelijk gevaarlijk!
Inderdaad!
En nog niet te spreken over die stomme brommobielen die toegestaan zijn op 80 km wegen, maar die maar 45 rijden! Echt levensgevaarlijk!
xxjojootjexx- Kletskop
Als je daadwerkelijk te zacht rijdt (dus minder dan de helft van de maximum snelheid) krijg je ook wel een bekeuring. Je voertuig moet ook minstens de helft van de maximumsnelheid kunnen om op die weg te mogen rijden.Paper Crown schreef:xxjojootjexx schreef:Het ergste vind ik die fossielen op de weg die minimaal 20 km per uur te zacht rijden en dan ook nog op plaatsen waar je niet kan/mag inhalen. Of waar het wel kan en mag, maar niet dankzij hun, omdat ze midden op de weg blijven rijden (bij een weg zonder middenmarkering)
Dus 50 rijden op een 80 weg mag (helaas) gewoon. Maar het is wel irritant en gevaarlijk, zeker in combinatie met het midden op de weg rijden.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
De duitsers waar het nu weer van stikt hier in het zeeuwse... Overal rijden ze veeeel te langzaam, ze houden lederen op, zijn te galant wat dan weer gevaarlijke situaties oplevert want ze laten fietsers voor gaan waar fietsers eigenlijk geen voorrang hebben enz..
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Hier in het Limburgse heuvelland zijn mijn grootste ergernissen toch wel groepjes fietsers die heel asociaal de halve weg in beslag nemen en agressief op je auto gaan slaan als je ze toch probeert in te halen
En de oudere toeristen die standaard overal 30 rijden en steeds onaangekondigd gaan stilstaan, omdat ze niet weten waar ze naartoe moeten.
Maar ik erger me niet zo heel snel, probeer er gewoon rekening mee te houden dat ik in dit seizoen altijd wat langer onderweg ben.
En de oudere toeristen die standaard overal 30 rijden en steeds onaangekondigd gaan stilstaan, omdat ze niet weten waar ze naartoe moeten.
Maar ik erger me niet zo heel snel, probeer er gewoon rekening mee te houden dat ik in dit seizoen altijd wat langer onderweg ben.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Hier in de straat wonen meerdere oude mensen, die parkeren hun auto zo dat ze zonder enige moeite weg kunnen rijden, het gevolg daarvan is dat er vaak minstens 2 plekken hierdoor verloren gaan. Verder vind ik het irritant als fietsers of brommers met meerdere breed rijden, of de helft van de tegenliggers,.en dat ik dan moet uitwijken. (op de fiets)
Het komt niet vaak voor dat mensen voor mij veel te langzaam rijden gelukkig.
Het komt niet vaak voor dat mensen voor mij veel te langzaam rijden gelukkig.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Rush schreef:Als je daadwerkelijk te zacht rijdt (dus minder dan de helft van de maximum snelheid) krijg je ook wel een bekeuring. Je voertuig moet ook minstens de helft van de maximumsnelheid kunnen om op die weg te mogen rijden.Paper Crown schreef:xxjojootjexx schreef:Het ergste vind ik die fossielen op de weg die minimaal 20 km per uur te zacht rijden en dan ook nog op plaatsen waar je niet kan/mag inhalen. Of waar het wel kan en mag, maar niet dankzij hun, omdat ze midden op de weg blijven rijden (bij een weg zonder middenmarkering)
Dus 50 rijden op een 80 weg mag (helaas) gewoon. Maar het is wel irritant en gevaarlijk, zeker in combinatie met het midden op de weg rijden.
Hier zijn wat snelwegen waar je 130 mag, ik hou wel van een beetje doorrijden, dus dan rij ik daar 125/130 komt er een of andere randdebiel met 80km per uur invoegen, ik wil opschuiven zodat zij met 80 kan invoegen maar moet dan een noodrem maken omdat ze besluit met 100 km voor mij te steken. Als je nog niet genoeg snelheid hebt, maak dan in hemelsnaam de invoegstrook 'op' zodat je op snelheid bent.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
M-G schreef:- Wielrenners die denken dat ze recht hebben om op de rijbaan te fietsen en dan ook nog eens met 3 man of vrouw naast elkaar en weigeren opzij te gaan.
Hier maak ik me ook schuldig aan. In ieder geval het op de rijbaan fietsen. Ik fiets vaak alleen of met mijn vriend en dan rijden we altijd achter elkaar.
Op de rijbaan rijden is voor een wielrenner veiliger dan op het fietspad. Je kunt het vergelijken met scooters op het fietspad. Als wielrenner fiets je gewoon te hard voor het fietspad en de bijbehorende recreatieve fietsers.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Maar als fietsrenner rijd je te langzaam voor de automobilisten die op die plaatsen niet bedacht zijn op fietsers op de rijbaan. Als er een fietspad is, behoor je het te gebruiken. Je belemmert nu de andere weggebruikers om zelf op tempo te kunnen blijven, irritant en egoïstisch als je het mij vraagt...
Pineco- Prater
Het heeft niks met egoïsme te maken. Het is gewoon veiliger voor de wielrenner. Automobilisten kunnen net zo goed scooters of brommers tegenkomen die ongeveer de zelfde snelheid hebben.
Ik vind wel dat je als fietser wél zelf moet opletten voor auto's en in je rit andere weggebruikers niet tot last moet zijn. Daarom fiets ik nooit in een groep en rij nooit midden op de weg. Wanneer het mogelijk is fiets ik aan de rechterkant van de streep. Nu moet ik wel zeggen dat de routes die ik fiets niet erg druk zijn qua auto's.
Fietspaden in Nederland zijn gewoon slecht onderhouden (veel boomwortels etc). En daarbij, de recreatieve (en schoolgaande) fietsers fietsen vaak over de gehele breedte van het fietspad. Je kunt meters van te voren bellen en schreeuwen, maar ze hebben niet door hoe snel je bij ze bent. 9 van de 10 keer gaan ze niet eens aan de kant. Dat kan echt tot nare valpartijen leiden weet ik helaas uit ervaring.
Ik denk wel dat deze discussie tot in den treure gevoerd kan worden, maar ben van mening dat je (als in het algemeen) de wielrenner pas echt begrijpt als je zelf op de racefiets hebt gezeten. Hetzelfde idee als dat je pas weet hoe irritant het is als een fietser geen hand uit steekt tot je zelf auto rijdt.
Ik vind wel dat je als fietser wél zelf moet opletten voor auto's en in je rit andere weggebruikers niet tot last moet zijn. Daarom fiets ik nooit in een groep en rij nooit midden op de weg. Wanneer het mogelijk is fiets ik aan de rechterkant van de streep. Nu moet ik wel zeggen dat de routes die ik fiets niet erg druk zijn qua auto's.
Fietspaden in Nederland zijn gewoon slecht onderhouden (veel boomwortels etc). En daarbij, de recreatieve (en schoolgaande) fietsers fietsen vaak over de gehele breedte van het fietspad. Je kunt meters van te voren bellen en schreeuwen, maar ze hebben niet door hoe snel je bij ze bent. 9 van de 10 keer gaan ze niet eens aan de kant. Dat kan echt tot nare valpartijen leiden weet ik helaas uit ervaring.
Ik denk wel dat deze discussie tot in den treure gevoerd kan worden, maar ben van mening dat je (als in het algemeen) de wielrenner pas echt begrijpt als je zelf op de racefiets hebt gezeten. Hetzelfde idee als dat je pas weet hoe irritant het is als een fietser geen hand uit steekt tot je zelf auto rijdt.
Ooh La La!- Prater
Ik denk ook dat je de vrachtwagenchauffeur past begrijpt wanneer hij een wielrenner onder zijn auto heeft gehad, omdat de wielrenner dacht nog wel even snel voor langs te kunnen er niet rekening mee houdende dat een vrachtwagen een veel langere remweg heeft...
Echt wielrenners, dwars door de stad, over fietspaden, dan weer over het weggedeelte van auto´s en weet ik veel waar en met een gang van heb ik jou daar.
Ik vind dat ze ook op fietspaden een maximum snelheid in moeten stellen. Hier in de stad mag je overal 30. als automobilist en motorrijder hou ik mij daaraan, maar de wielrenners racen overal tussendoor. Ze krijgen hiervoor geen bekeuring, omdat je als fietser zo hard mag fietsen als je zelf trappen mag. Vind ik van de zotte..
Echt wielrenners, dwars door de stad, over fietspaden, dan weer over het weggedeelte van auto´s en weet ik veel waar en met een gang van heb ik jou daar.
Ik vind dat ze ook op fietspaden een maximum snelheid in moeten stellen. Hier in de stad mag je overal 30. als automobilist en motorrijder hou ik mij daaraan, maar de wielrenners racen overal tussendoor. Ze krijgen hiervoor geen bekeuring, omdat je als fietser zo hard mag fietsen als je zelf trappen mag. Vind ik van de zotte..
xxjojootjexx- Kletskop
Achja, als ze een keer keihard op hun bek gaan of worden aangereden, is het nooit hun schuld. Heb jij al groene ventieldopjes Ooh la la?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ooh La La! schreef:Het heeft niks met egoïsme te maken. Het is gewoon veiliger voor de wielrenner. Automobilisten kunnen net zo goed scooters of brommers tegenkomen die ongeveer de zelfde snelheid hebben.
Op mijn ligfiets loop ik tegen dezelfde problemen aan, daarop ga ik ook behoorlijk sneller dan de gemiddelde fietser en ik weet dus ook dat het heel irritant fietsen kan zijn op een fietspad daardoor, maar toch vind ik het levensgevaarlijk om ergens te gaan fietsen waar fietsers niet mogen rijden. Automobilisten zijn daar simpelweg niet op bedacht, ook al rijden scooters en dergelijke even hard.
Ik merk overigens ook dat mensen mij op mijn ligfiets verkeerd inschatten. Mensen hebben niet door dat ik sneller ben dan een normale fietser, waardoor ik regelmatig heel hard op de rem moet trappen. Of ze zien me niet omdat ik laag op de weg lig (ondanks mijn knaloranje vlaggetje dat ik heb gemonteerd om beter zichtbaar te zijn). En dan heb je nog de mensen die er rekening mee houden dat ik rare fratsen uit ga halen, want dat doen wielrenners tenslotte ook.
Anyway, ik vind het hoe dan ook nooit veiliger om je niet aan de regels te houden, vind dat echt een rare gedachtegang.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Vind je het niet ontzettend eng om de weg op te gaan met een ligfiets Pitufo? Ik zou me zo kwetsbaar voelen!
Pineco- Prater
Fortissimo schreef:Heb jij al groene ventieldopjes Ooh la la?
Heb helemaal geen ventieldopjes. Kan ik het ook niet verkeerd doen
Zoals ik al zei; deze discussie kunnen we tot in den treure voeren, maar of het zin heeft...
Denk het niet. Helaas.
Het is echt niet zo dat ik de irritatie van andere weggebruikers niet kan of wil begrijpen, maar ik voel me veiliger op (het randje van) de rijbaan dan dat ik op het fietspad allerlei capriolen uit moet halen. En zolang ik niet door de stad rij maar door het platteland, voel ik me veiliger daar dan op het fietspad.
Ooh La La!- Prater
Daar heb je ook wel gelijk in Ooh La La, uiteindelijk hebben motorrijders, fietsers, automobilisten en vrachtwagenchauffeurs toch allemaal hun eigen ergernissen en blijft het moeilijk om met z'n allen zonder frustraties de weg op te gaan.
Zelf kom ik zo vaak asociale fietsers tegen, dat ik me daar inderdaad heel snel aan erger en ze misschien wat voorbarig over één kam neig te scheren. Laten we het met z'n allen maar proberen zo gezellig en veilig mogelijk te houden
Zelf kom ik zo vaak asociale fietsers tegen, dat ik me daar inderdaad heel snel aan erger en ze misschien wat voorbarig over één kam neig te scheren. Laten we het met z'n allen maar proberen zo gezellig en veilig mogelijk te houden
Pineco- Prater
Ik ben een keer gruwelijk van mijn fiets gereden door een wielrenner, dus ik heb liever dat ze lekker op de weg blijven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Maar die asociale fietsers kom ik ook tegen. En ik snap die ergernissen echt, maar veiligheid gaat voor alles. En dat is voor mij op de rijbaan ipv het fietspad.
Misschien ben ik wel gewoon een hele nette fietser omdat ik zelf goed het overige verkeer in de gaten hou
Misschien ben ik wel gewoon een hele nette fietser omdat ik zelf goed het overige verkeer in de gaten hou
Ooh La La!- Prater
Susan schreef:Ik ben een keer gruwelijk van mijn fiets gereden door een wielrenner, dus ik heb liever dat ze lekker op de weg blijven.
Ik heb ooit ook een botsing gehad met een gewone fietser. Na bellen en schreeuwen van 100 meter afstand gingen ze geen centimeter opzij (ze fietsten met 2 naast elkaar). Ik ben toen slag over de kop over m'n stuur geknald en had een paar flink gekneusde ribben, een gekneusd schouderblad en m'n ene helft was totaal opgehaald door het grind.
Daarna wil je niks liever dan op glad asfalt op de rijbaan.
Ooh La La!- Prater
Susan schreef:Ik ben een keer gruwelijk van mijn fiets gereden door een wielrenner, dus ik heb liever dat ze lekker op de weg blijven.
Als ik auto rij vind ik ze op de weg verschrikkelijk irritant, maar op het fietspad vind ik ze inderdaad nog veel gevaarlijker. Ik ben ook wel eens gewoon aan de kant gedrukt door een groepje van 4 naast elkaar. Denk maar niet dat ze 2 aan 2 gaan fietsen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Juist, veiliger weer voor fietsers. Deze week nog een fietser overleden na een aanrijding met een wielrenner. Het stoort mij als automobilist ook niet, tenzij ze naast elkaar rijden.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pineco schreef:Vind je het niet ontzettend eng om de weg op te gaan met een ligfiets Pitufo? Ik zou me zo kwetsbaar voelen!
Ik ben me enorm bewust van mijn kwetsbare positie, maar daardoor ga ik dus al anders de weg op. Ik houd altijd andere weggebruikers in de gaten, ook (of juist vooral) waar ik voorrang heb, omdat ik gewoon altijd zeker wil weten dat ik gezien ben. Bij twijfel rem ik af.
Maar soms vind ik het wel eng. Laatst ben ik bijna van m'n fiets gereden op een punt waar een auto uit een zijstraat kwam waar met koeienletters op de grond staat STOP. Die auto stopte dus niet en had mij niet gezien, ondanks m'n oranje vlaggetje en m'n knalroze vestje (het was gewoon overdag). Maar goed, waarschijnlijk gebeurt dat normale fietsers ook wel, dus ik probeer me er niet teveel door te laten tegenhouden.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: