Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verkeersfrustraties

+51
*Lookie*
M@niek
Vixen
Ragazza
Saga
Mizz_S
Serena
Arwyn
luisa
Susan
Ooh La La!
Sun88
Pineco
Laurientje
xxjojootjexx
Toet
Stranger
Summerlovin
M-G
Sanne
Slakje
MADDIE
Flower_L
Sorella
Auxo
RiLiJu
Barbabella
Uiltje
Fortissimo
Fayebella
nijntje4
Sazzle
Rush
Burn
Sarah1985
Exogenesis
Engelse Drop
Taeda
Jasmine
mzcharlotte
Atelier Madame
Gioia
Eep
Nyx
Pitufo
Mida4you
girli
Zonneschijn
Paper Crown
Feline
Twellie
55 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Verkeersfrustraties Empty Verkeersfrustraties

Bericht  Twellie wo 17 jul 2013 - 1:40

Ik heb er eentje van vandaag. Misschien dat meer mensen zin hebben om te spuien.

Ik ben vandaag voor de tweede keer in twee maand of zo door rood licht gereden bij een flitspaal omdat degene voor mij ineens op de rem trapt (bij nog groen licht dus) Evil or Very Mad . Serieus, waarom zou je dat nou doen??? Vandaag had ik zo'n fanatieke remtrapper voor me zitten dat ik er zelfs bijna bovenop zat.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkeersfrustraties Empty Re: Verkeersfrustraties

Bericht  Feline wo 17 jul 2013 - 1:47

Huh, die volg ik niet? Je kan toch niet doorrijden als de auto voor je stil staat? En je hebt toch ook nog oranje?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Paper Crown wo 17 jul 2013 - 1:48

Omdat ze te hard rijden en bang zijn geflitst te worden om snelheid. Maar waarom trap je zelf ook niet op je rem om stil te staan? Je rijdt toch niet zo hard dat je bij oranje niet meer stoppen kan? Of snap ik t niet?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Zonneschijn wo 17 jul 2013 - 2:14

Heb er een hekel aan als mensen geen knipperlicht gebruiken.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  girli wo 17 jul 2013 - 2:19

Auto's die niet stoppen voor een zebrapad. Als ik daar zelf boetes voor uit mocht schrijven was ik rijk.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 2:32

Ik snap het roodrijden niet zo goed als je voorganger bij groen licht op de rem trapt. Dan heb jij dus ook alle tijd om te remmen, wel vervelend dat je er bijna bovenop zit, maar het was nog groen en het betekent wel dat je dus doelbewust door rood rijdt. Daar kan ik dan weer geen begrip voor opbrengen.

Ik moet als ik naar m'n werk fiets over een laan waar auto's ook gewoon mogen rijden, een gewone geasfalteerde 30km-weg zegmaar. Fiets altijd netjes aan de kant, en de laatste tijd kan ik me zo ergeren aan automobilisten die met zo'n enorm dramatische bocht letterlijk óm je heen rijden, ipv langs je heen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 17 jul 2013 - 2:34

Ik heb er een gruwelijk hekel aan als mensen langzaam voor mij rijden!! De weg van ons huis naar de snelweg mag je 80 km per uur. Maar er rijden geregeld mensen die maar 50 km per uur rijden. En er is haast geen mogelijkheid om in te halen. Dat is echt mijn grootste irritatiepunt!!

Of wielrenners die op de weg fietsen terwijl het hartstikke druk is. Die mensen horen op het fietspad!

Laatst aangepast door Mida4you op wo 17 jul 2013 - 2:35; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Pitufo wo 17 jul 2013 - 2:35

Lennox schreef:Ik moet als ik naar m'n werk fiets over een laan waar auto's ook gewoon mogen rijden, een gewone geasfalteerde 30km-weg zegmaar. Fiets altijd netjes aan de kant, en de laatste tijd kan ik me zo ergeren aan automobilisten die met zo'n enorm dramatische bocht letterlijk óm je heen rijden, ipv langs je heen Laughing

Hmm, liever dat dan dat ze rakelings langs je heen scheren, wat hier soms wel eens gebeurt op de 50-km weg vlak bij mijn huis. Ik schrik me iedere keer weer rot.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 2:36

Pitufo schreef:
Lennox schreef:Ik moet als ik naar m'n werk fiets over een laan waar auto's ook gewoon mogen rijden, een gewone geasfalteerde 30km-weg zegmaar. Fiets altijd netjes aan de kant, en de laatste tijd kan ik me zo ergeren aan automobilisten die met zo'n enorm dramatische bocht letterlijk óm je heen rijden, ipv langs je heen Laughing

Hmm, liever dat dan dat ze rakelings langs je heen scheren, wat hier soms wel eens gebeurt op de 50-km weg vlak bij mijn huis. Ik schrik me iedere keer weer rot.
Ja, dat vind ik ook weer niet leuk hoor. Maar zo'n grote bocht, ik heb dan altijd het idee dat ze met veel drama m'n dikke kont willen ontwijken ofzo Laughing

Gast
Gast

Bericht  Zonneschijn wo 17 jul 2013 - 3:19

Mida4you schreef:Ik heb er een gruwelijk hekel aan als mensen langzaam voor mij rijden!! De weg van ons huis naar de snelweg mag je 80 km per uur. Maar er rijden geregeld mensen die maar 50 km per uur rijden. En er is haast geen mogelijkheid om in te halen. Dat is echt mijn grootste irritatiepunt!!

Of wielrenners die op de weg fietsen terwijl het hartstikke druk is. Die mensen horen op het fietspad!

Dit ook inderdaad ja!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Nyx wo 17 jul 2013 - 3:33

Ik heb hier alleen maar frustraties in het dorp. Winkelende mensen die zonder omkijken gewoon oversteken, daar waar dus geen zebrapad is en ze zouden moeten kijken of er niemand aankomt. Fietsers die zonder hand uitsteken opeens de bocht om vliegen. Mensen die er niet van op de hoogte zijn dat er een deel eenrichtingsverkeer is en dat sommige inritten geen uitritten zijn en de boel blokkeren. Kinderen die de hele weg in beslag nemen door met zijn vieren of vijven naast elkaar te gaan rijden en dat ook blijven volhouden, ondanks dat er auto's langs moeten. Bruggen die met dit weer regelmatig opengaan en niemand die daar rekening mee houdt, want het is kennelijk de grootste moeite om je auto zo dicht mogelijk langs het gras te zetten, zodat anderen die rechtdoor willen alsnog kunnen passeren en er geen grote file ontstaat. Ow, en de ergste... De stomme viertondes. Ze lijken op rotondes, alleen op viertondes heeft het verkeer van rechts voorrang. Dat gaat nu, met de zomertijd en de vakantiegangers, vaak bijna mis. Geen voorrang verlenen, vreemd opkijken als een ander gewoon voorrang neemt, toeteren, vinger opstekend gedrag. Grrrrr!

In de wintertijd trouwens amper last van, het is alleen in deze tijd. Zo, ik ben alle frustraties weer kwijt. :cheering: 
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Eep wo 17 jul 2013 - 3:57

Te langzaam rijden, zo irritant!
Gisteren nog, op een hele mooi brede rustige 80-weg reed er eentje 50 km/uur. En jammer voor mij, daar kon ik dus niet inhalen. Vervolgens rijden we het centrum in, gaat ie gas geven. Niet een klein beetje, nee vol z'n voet op het pedaal. :scratch:Het stikt er van de zebrapaden en zijweggetjes, het is dan ook een 30 km zone. Ik was de logica kwijt.
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Bericht  Gioia wo 17 jul 2013 - 4:03

Mensen die niet aan de kant gaan als je wilt invoegen op de snelweg, terwijl de linker rijbaan leeg is en zij dus makkelijk aan de kant kunnen gaan. Ook aan mensen die op een rotonde hun knipperlicht niet gebruiken vind ik enorm irritant!
Gioia
Gioia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 20
Registratiedatum : 24-09-12

Bericht  Atelier Madame wo 17 jul 2013 - 4:28

Te lang links blijven rijden op de snelweg en als je wil inhalen dan tergend langzaam naar rechts gaan.

Nog erger als je op de 2e baan van links blijft hangen op een 5 baans weg. Terwijl rechts alles gewoon doorrijdt. Zo irritant dan haal je eigenlijk constant rechts in maar om vanaf rechts nou 4 banen op te schuiven om iemand in te halen die onderhand nog zachter rijdt.

In het algemeen: bumperklevers, door rood rijders enz.

Oh en mensen die slingeren doordat ze op hun telefoon zotten te lezen. Gevaarlijk en irritant!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  mzcharlotte wo 17 jul 2013 - 4:36

Dat laatste begrijp ik écht niet he, waarom moet je zo nodig op je telefoon bezig zijn. Ik vind het levensgevaarlijk en het kan best even wachten.

Vandaag was het nationale snij-mzcharlotte-af-dag, ik kan daar echt pissig om worden. En als ik voldoende ruimte houd, dat er auto's tussen komen, waardoor je alsnog bumper-op-bumper rijd.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jasmine wo 17 jul 2013 - 4:40

- Automobilisten die fietsers van rechts geen voorrang geven
- Automobilisten die de binnen-/buitenbocht nemen, in elk geval de bocht die ze níet hoeven te nemen
- Automobilisten die geen richting aangeven: zo irritant als ik met mijn fiets linksaf wil, dit ook aangeef en moet stoppen voor een auto die achterop komt, geen richting aangeeft en blijkbaar rechtdoor wil, maar vervolgens óók linksaf slaat

Heb zelf ook wel mijn rijbewijs, maar ik stoor me op de fiets net zo hard aan automobilisten als dat ik me in de auto aan sommige fietsers stoor (met name de bejaarde fietsers, die kijken echt nergens meer naar).
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Taeda wo 17 jul 2013 - 4:59

Vandaag had ik er ook één. Ik rijd bijna de hele weg naar mijn werk op een dijk, op de terugweg een 45km autootje voor me. Nu rijd ik daar altijd behoorlijk door (70-80km/u, je mag er 60km/u) en deze stoere jongen reed 60 km/u. Hij bleef doelbewust op het midden rijden, zodat ik hem niet in kon halen. Wanneer een auto passeerde ging hij netjes opzij, gelijk erna weer naar het midden. Ik weet zeker dat hij mij zag, hij keek wel vaak in zijn spiegel namelijk. En dan een kwartier lang, ik was echt chagrijnig.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Engelse Drop wo 17 jul 2013 - 5:31

Als je ergens 60 mag, waarom wil je dan harder? Waarom niet gewoon erachter blijven rijden met een ruime afstand? Waarschijnlijk had de bestuurder van de auto die 60 reed meer last van jou. Ga er of langs als je echt perse harder wilt dan de toegestane snelheid, of blijf gewoon rustig 60 rijden.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Exogenesis wo 17 jul 2013 - 5:47

Ik irriteer me al gauw aan mensen in het verkeer. Geen richting aangeven, langzamer rijden dan de toegestane snelheid, overdreven vroeg remmen voor een rotonde, rechts proberen in te halen (terwijl je zelf ook achter iemand rijdt), te voorzichtig de bocht door rijden... Maar ik ga dan niet iets terug doen ofzo. Dat vind ik laag.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Sarah1985 wo 17 jul 2013 - 6:03

geen richting
bumper kleven
zomaar ervoor gaan

ik had laatst ik reed in de auto en ging zo iemand van links ervoor ik moest een noodstop maken toevallig moest ik dezelfde kant op en parkeerde naast die man en hij helemaal oh sorry had je niet gezien. Ik zo als je me niet ziet moet je beter uitkijken in plaats van zo de weg op te rijden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Burn wo 17 jul 2013 - 6:09

Ik erger me best vaak in het verkeer, en ook wel is aan mezelf! angel

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Rush wo 17 jul 2013 - 6:10

Exogenesis schreef:Ik irriteer me al gauw aan mensen in het verkeer. Geen richting aangeven, langzamer rijden dan de toegestane snelheid, overdreven vroeg remmen voor een rotonde, rechts proberen in te halen (terwijl je zelf ook achter iemand rijdt), te voorzichtig de bocht door rijden... Maar ik ga dan niet iets terug doen ofzo. Dat vind ik laag.

Dit inderdaad. Ik praat ook altijd tegen de andere mensen op de weg haha. Dat horen ze niet natuurlijk,  maar mn vriend vind het enorm grappig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sazzle wo 17 jul 2013 - 6:16

Gioia schreef:Mensen die niet aan de kant gaan als je wilt invoegen op de snelweg, terwijl de linker rijbaan leeg is en zij dus makkelijk aan de kant kunnen gaan. Ook aan mensen die op een rotonde hun knipperlicht niet gebruiken vind ik enorm irritant!

In principe zijn ze niet verplicht om aan de kant te gaan voor invoegend verkeer. Het verkeer wat invoegt moet zich aanpassen aan diegene die al op de snelweg rijden. Maaaar dat neemt niet weg dat het zeker irritant is.  Gewoon een beetje fatsoen opbrengen voor elkaar.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  nijntje4 wo 17 jul 2013 - 6:31

Automobilisten die niet stoppen voor fietsers. In mijn woonplaats hebben fietsers vaak voorrang op kruispunten met fietspaden en ik kan echt niet meer bijhouden hoevaak ik  op mijn rem moet staan als fietser. Soms ook terwijl ze je notabene aankijken en nog even gas bijgeven. Ook een keer gehad dat ik de middelvinger kreeg terwijl ik voorrang had... Mensen weten echt niet wat haaientanden zijn geloof ik.

Kan ik echt woest om worden, zeker ook omdat er veel kinderen fietsen hier.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Fayebella wo 17 jul 2013 - 6:47

Ik irriteer me altijd aan mensen die op een rotonde geen richting aangeven als ze eraf gaan. En aan automobilisten die fietsers op rotondes voorrang geven terwijl ze dat niet hebben. Dan zit ik soms bijna achterop iemand als ze ineens stoppen, terwijl je voorrang hebt als automobilist.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud