Verkeersfrustraties
+51
*Lookie*
M@niek
Vixen
Ragazza
Saga
Mizz_S
Serena
Arwyn
luisa
Susan
Ooh La La!
Sun88
Pineco
Laurientje
xxjojootjexx
Toet
Stranger
Summerlovin
M-G
Sanne
Slakje
MADDIE
Flower_L
Sorella
Auxo
RiLiJu
Barbabella
Uiltje
Fortissimo
Fayebella
nijntje4
Sazzle
Rush
Burn
Sarah1985
Exogenesis
Engelse Drop
Taeda
Jasmine
mzcharlotte
Atelier Madame
Gioia
Eep
Nyx
Pitufo
Mida4you
girli
Zonneschijn
Paper Crown
Feline
Twellie
55 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Verkeersfrustraties
Oe dat zag ik vandaag ook, een motorrijder die enorm aan het bumperkleven was, overal haastig tussendoor slingeren en dan in zn spijkerbroekie... levensgevaarlijk
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Wat mij vooral frustreert is dat mensen enorm egoïstisch zijn en altijd vinden dat ZIJ in hun recht staan. Dus door gewoon de auto met waarschuwingslichten midden op de weg te zetten op het fietspad, ineens over te steken, tegen het verkeer in te rijden, veel te hard, rechts inhalen. Allemaal voor hun eigen 'gemak'...
Gast- Gast
Ik heb vooral een hekel aan van die gestresste, opgefokte mensen in het verkeer. Ik erger me heus ook wel eens aan anderen in het verkeer hoor, vaak genoeg zelfs, maar dan hoef je toch niet gelijk zo opgefokt en agressief te gaan rijden? Schiet je echt niets mee op.
Verder heb ik vooral een hekel aan mensen die geen richting aan geven, of die heel plotseling remmen zonder reden, met name omdat dat onvoorspelbare situaties oplevert.
Verder heb ik vooral een hekel aan mensen die geen richting aan geven, of die heel plotseling remmen zonder reden, met name omdat dat onvoorspelbare situaties oplevert.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Hier heb ik weleens de politie de wielrenners van de rijbaan zien halen omdat ze daar niet mogen fietsen.
Afgelopen zondag is op de route naar mijn werk toe een fietster verongelukt die in botsing kwam met een wielrenner. Beide waren ze "fout".. Het ongeluk gebeurde in een onoverzichtelijke bocht bij een tankstation, de verongelukte vrouw fietste op de verkeerde "weghelft" en de wielrenners hebben niet afgeremd voor deze bocht.
Met welk tempo je daar ook fietst, afremmen moet je daar echt om ongelukken te voorkomen.
Overigens vind ik dat wielrenners op een fietspad gewoon rekening moeten houden met de gewone fietsers. Op de motor kan ik ook een stuk sneller optrekken en rijden dan de meeste auto's op de weg, maar om de veiligheid van mezelf en mijn weggebruikers kan dit gewoon vaak niet.
Als motorrijdster kan ik mij ook erg verbazen om de motorrijders die slippers en tshirts en korte broeken dragen. En geen handschoenen.
Over spijkerbroeken zal ik niet snel wat zeggen, veel motorrijders dragen Kevlar spijkerbroeken, die dus beschermingen speciaal voor op de motor hebben.
Afgelopen zondag is op de route naar mijn werk toe een fietster verongelukt die in botsing kwam met een wielrenner. Beide waren ze "fout".. Het ongeluk gebeurde in een onoverzichtelijke bocht bij een tankstation, de verongelukte vrouw fietste op de verkeerde "weghelft" en de wielrenners hebben niet afgeremd voor deze bocht.
Met welk tempo je daar ook fietst, afremmen moet je daar echt om ongelukken te voorkomen.
Overigens vind ik dat wielrenners op een fietspad gewoon rekening moeten houden met de gewone fietsers. Op de motor kan ik ook een stuk sneller optrekken en rijden dan de meeste auto's op de weg, maar om de veiligheid van mezelf en mijn weggebruikers kan dit gewoon vaak niet.
Als motorrijdster kan ik mij ook erg verbazen om de motorrijders die slippers en tshirts en korte broeken dragen. En geen handschoenen.
Over spijkerbroeken zal ik niet snel wat zeggen, veel motorrijders dragen Kevlar spijkerbroeken, die dus beschermingen speciaal voor op de motor hebben.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Ooh, wielrenners, breek me de b** niet open..
Vorig jaar hadden ze in het dorp van mijn ouders een markt georganiseerd. Gezellig met allemaal kraampjes op de weg, mensen die op de weg liepen etc. Komt er een wielrenclubje aan, werd er door die eikels geschreeuwd: "aan de kant, aan de kant!". Ze hebben heel wat verwensingen naar hun hoofd gekregen..
Maar hoe krijg je het ook voor elkaar. Als je ziet dat er een evenement is, pas je je snelheid toch aan als wielrenner!
Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik netjes rechts fietste op een smal landbouwweggetje, komt me een ploeg wielrenners tegemoet die de hele breedte van de weg gebruikt, ik werd gewoon van de weg gedrukt, ook onder luid "Uit de weg!' geroep. Kwaaier (en verontwaardigder) kun je me niet krijgen..
Vorig jaar hadden ze in het dorp van mijn ouders een markt georganiseerd. Gezellig met allemaal kraampjes op de weg, mensen die op de weg liepen etc. Komt er een wielrenclubje aan, werd er door die eikels geschreeuwd: "aan de kant, aan de kant!". Ze hebben heel wat verwensingen naar hun hoofd gekregen..
Maar hoe krijg je het ook voor elkaar. Als je ziet dat er een evenement is, pas je je snelheid toch aan als wielrenner!
Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik netjes rechts fietste op een smal landbouwweggetje, komt me een ploeg wielrenners tegemoet die de hele breedte van de weg gebruikt, ik werd gewoon van de weg gedrukt, ook onder luid "Uit de weg!' geroep. Kwaaier (en verontwaardigder) kun je me niet krijgen..
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ik ben vorig jaar hoogzwanger en met een peuter op de fiets bijna ondersteboven gereden door een wielrenner, omdat ie snelheid wilde houden en niet wilde remmen voor mij, terwijl ik van rechts kwam. En dan ook nog roepen dat ík uit moest kijken Er zijn vast wielrenners die zich fatsoenlijk gedragen in het verkeer, maar ik zie toch iedere keer weer dat ze toch voorrang nemen, allemaal achter elkaar aan fietsen in een grote groep, terwijl halverwege iemand anders voorrang heeft, met twee of drie personen naast elkaar blijven fietsen, of heel geruisloos met een noodvaart vlák langs je heen scheren zodat je je helemaal kapot schrikt.
Als wielrenner ben je gewoon verkeersdeelnemer en hoor je te anticiperen. Heel vervelend als je je snelheid niet kan houden, maar als je dat wilt, dan moet je zorgen dat je ergens kunt fietsen waar je geen medeweggebruikers hebt waar je rekening mee moet houden.
Als wielrenner ben je gewoon verkeersdeelnemer en hoor je te anticiperen. Heel vervelend als je je snelheid niet kan houden, maar als je dat wilt, dan moet je zorgen dat je ergens kunt fietsen waar je geen medeweggebruikers hebt waar je rekening mee moet houden.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Qua snelheid heeft een fietser geen max snelheid behalve op een erf (max 15). Maar een wielrenner kan (of een fietser) kan wel bekeurd worden op artikel 5.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ken iemand die bekeurd is op zijn wielrenfiets voor te hard fietsen. Hij reed met 55 km per uur de berg af, waar je 50 km per uur mocht rijden. Het was wel in Frankrijk, dus wie weet mag het in Nederland wel. Hij heeft de bekeuring ingelijst en opgehangen in zijn woonkamer, omdat hij zo trots is dat hij te hard fietste
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Ik vind wielrenners onbeschofte zakken. Ga lekker ergens anders fietsen en probeer mij niet van de weg te drukken als ik met mijn kind achterop fiets. Ik kan heel agressief worden van die gasten.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Nou inderdaad, wielrenners zijn heel irritant!
Een grote ergernis in de zomer vind ik ook als de vakantiegangers uit uitritten van vakantieparken komen, ze zetten dan vaak hun neus al op de weg en als er dan iemand van de andere kant komt kun je vol op de rem.
Een grote ergernis in de zomer vind ik ook als de vakantiegangers uit uitritten van vakantieparken komen, ze zetten dan vaak hun neus al op de weg en als er dan iemand van de andere kant komt kun je vol op de rem.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb nog nooit last gehad van een wielrenner, ze fietsen gewoon altijd heel hard langs me heen, verder zie ik ze haast niet.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
De welbekende discussie.. Ik als wedstrijd wielrenster schaam me werkelijk waar kapot voor een hele grote groep 'wielrenners'. Dit zijn vaak de groepen opgefokte toerders die denken dat de weg een racebaan is en zij het alleenrecht hebben om erop te rijden. Helaas word ik zelf regelmatig ook door dit soort groepen van de weg gereden op mijn gewone of racefiets. Zelf wielren ik van kleins af aan en ik heb gewoon geleerd me aan te passen op de openbare weg, als ik wil racen dan ga ik wel een wedstrijd rijden op een afgesloten parcours, want je kunt nu eenmaal niet racen op de openbare weg waar veel andere weggebruikers ook gebruik van maken. En al die weggebruikers leer je door de jaren heen ook heel goed kennen, zo goed dat je gewoon weet wanneer je wel en niet de weg op moet gaan met je racefiets.
Ik ken en begrijp bovenstaande discussie, maar waar ik me dan weer aan erger in deze discussies is dat er altijd over elke wielrenner hetzelfde gedacht wordt. Niet elke wielrenner is hetzelfde en ik kan van mezelf zeggen dat ik niet bij de groep 'wielrenners' hoor waar jullie het over hebben.
Ik ken en begrijp bovenstaande discussie, maar waar ik me dan weer aan erger in deze discussies is dat er altijd over elke wielrenner hetzelfde gedacht wordt. Niet elke wielrenner is hetzelfde en ik kan van mezelf zeggen dat ik niet bij de groep 'wielrenners' hoor waar jullie het over hebben.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Kqip schreef:De welbekende discussie.. Ik als wedstrijd wielrenster schaam me werkelijk waar kapot voor een hele grote groep 'wielrenners'. Dit zijn vaak de groepen opgefokte toerders die denken dat de weg een racebaan is en zij het alleenrecht hebben om erop te rijden. Helaas word ik zelf regelmatig ook door dit soort groepen van de weg gereden op mijn gewone of racefiets. Zelf wielren ik van kleins af aan en ik heb gewoon geleerd me aan te passen op de openbare weg, als ik wil racen dan ga ik wel een wedstrijd rijden op een afgesloten parcours, want je kunt nu eenmaal niet racen op de openbare weg waar veel andere weggebruikers ook gebruik van maken. En al die weggebruikers leer je door de jaren heen ook heel goed kennen, zo goed dat je gewoon weet wanneer je wel en niet de weg op moet gaan met je racefiets.
Helemaal mee eens, goed verwoord!
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb eigenlijk nooit last van wielrenners, hoogstens word ik een keer snel ingehaald maar dat stoort me niet zo.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Groepen wielrenners hier denken vaak dat ze voorrang hebben wanneer ze het niet hebben. Laatst lagen ze bijna onder een busje die van rechts kwam. En maar doorfietsen terwijl ze geen voorrang hebben. Andere keer ook een die gewoon voorrang nam en bijna onder MIJN auto lag. Nee ik heb echt niet van allemaal last hoor, maar er zijn er wel een aantal waar ik mij wel aan erger.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Kqip schreef:De welbekende discussie.. Ik als wedstrijd wielrenster schaam me werkelijk waar kapot voor een hele grote groep 'wielrenners'. Dit zijn vaak de groepen opgefokte toerders die denken dat de weg een racebaan is en zij het alleenrecht hebben om erop te rijden. Helaas word ik zelf regelmatig ook door dit soort groepen van de weg gereden op mijn gewone of racefiets. Zelf wielren ik van kleins af aan en ik heb gewoon geleerd me aan te passen op de openbare weg, als ik wil racen dan ga ik wel een wedstrijd rijden op een afgesloten parcours, want je kunt nu eenmaal niet racen op de openbare weg waar veel andere weggebruikers ook gebruik van maken. En al die weggebruikers leer je door de jaren heen ook heel goed kennen, zo goed dat je gewoon weet wanneer je wel en niet de weg op moet gaan met je racefiets.
Dit is precies wat ik al een paar pagina's probeer te zeggen, maar wat blijkbaar niet zo overkomt
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Hoewel ik me ook vreselijk kan ergeren aan wielrenners en ik de eerste hoffelijke wielrenner nog steeds niet heb ontmoet, ben ik het wel met Ooh La La en Kqip eens dat je ze niet allemaal over één kam moet scheren.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Dat snap ik en probeer ik ook niet te doen. Mijn man heeft zelf een wielrenfiets maar hij kan hier niet fatsoenlijk fietsen vanwege de drukte en de stoplichten. Dus dan zou ik mijn man ook een zak vinden en dat is niet het geval haha.
Maar als ik regelmatig voor kutwijf wordt uitgescholden of op het voetpad wordt geduwt of weer eens uit mijn doppen moet kijken.. tjaa..
Maar als ik regelmatig voor kutwijf wordt uitgescholden of op het voetpad wordt geduwt of weer eens uit mijn doppen moet kijken.. tjaa..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pineco schreef:Hoewel ik me ook vreselijk kan ergeren aan wielrenners en ik de eerste hoffelijke wielrenner nog steeds niet heb ontmoet, ben ik het wel met Ooh La La en Kqip eens dat je ze niet allemaal over één kam moet scheren.
Dat is waar, lang niet alle wielrenners zijn asociaal.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: