Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik baal hier zo van

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Ik baal hier zo van

Bericht  SuzieQ di 16 jul 2013 - 20:09

Ik heb wel eerder gezegd hier dat het slecht gaat op mijn werk (financieel). Nou hebben we vakantie, ik werk de eerste week nog door (halve dagen, want heb nog heel veel overuren staan die ik op wil nemen).
Nou had mijn baas beloofd dat het vakantiegeld vorige week zou komen (wat in mei, maar uiterlijk eind juni al gestort had moeten zijn), maar we hebben niks gehad. Ook het salaris is niet gestort (had er afgelopen vrijdag moeten zijn). We krijgen vierwekelijks betaald en in de anderhalf jaar dat ik hier werk is het 2x op tijd geweest. Vorige keer was het zelfs 2 en een halve week te laat.
Ik weet dat ik er zelf echt niks aan kan doen, maar ik baal er zo van. Had allemaal afspraken gemaakt, naar de Vierdaagse, lekker een dagje strand, zwemmen, maar al die dingen moet ik nu weer gaan afzeggen omdat ik geen geld heb gehad.
Ik ga maandag op vakantie, dat zou van het vakantiegeld betaald worden. Nu moet ik dat van mijn spaarrekening halen, en ook de hypotheek en alle andere lasten moet ik van mijn spaarrekening halen. En zoveel staat er dan niet meer op, dus volgende maand heb ik een probleem (in juli werken we maar 1 week en krijgen we maar 1 week betaald, het vakantiegeld is daarentegen heel veel, maar dat is er dus ook niet).
Ik ben al maanden enorm gestrest hierdoor, elk weekend ruzie met mijn vriend door de stress en allemaal dingen die ik moet afzeggen wegens geldgebrek. Kan er nu ter plekke wel weer om gaan janken Cry .
Ik zoek me suf naar vacatures, maar er is echt helemaal niks te vinden. Ik heb de afgelopen maanden 3x gesolliciteerd, maar niet uitgenodigd voor een gesprek (ze krijgen steeds 350 reacties ofzo).
Vakantie afzeggen gaat niet meer, en ik moet ook echt even weg om te proberen de stress los te laten. Ben bang dat we na de vakantie failliet zijn.
Wilde het hier eigenlijk alleen even kwijt, word er zo verdrietig van.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  Capt'n Zero di 16 jul 2013 - 21:48

Kan het goed begrijpen dat je hier helemaal gek van wordt,  ik hoop dat je snel een leuke andere baan vind! Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik zou gewoon op alles gaan solliciteren wat ook maar een beetje genoeg gaat verdienen voor je hypotheek etc en vanaf daar weer verder solliciteren naar een baan in je werkveld. Als het bedrijf failliet gaat, kun je waarschijnlijk wel zwaaien naar je geld. Dan kun je denk ik beter 10 keer onder je niveau werken en je geld gewoon krijgen dan zitten stressen of je überhaupt nog wel uitbetaald krijgt. 
Wel even minder leuk, maar alles beter dan dit toch?

Hoop dat het goed komt!
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  SuzieQ di 16 jul 2013 - 21:55

Ja dat klopt. Ik doe financiele administratie, en ik zoek ook weer iets in deze richting (of secretarieel werk, management assistent, zoiets). Als we failliet gaan, ga ik een uitkering krijgen van 70% van mijn laatst verdiende loon. Mijn hypotheek is gebaseerd op mijn huidige loon, dus dat wordt dan lastig (ik zou het wel redden, maar dan zou ik niet meer kunnen sparen). Ik heb mijn huis alleen gekocht, mijn vriend heeft een aantal panden (hij zit in het vastgoed en werkt nog niet zo lang voor zichzelf en heeft nu vrijwel alleen nog maar kosten, hopelijk gaat er snel iets opgeleverd worden en gaat hij ook wat meer verdienen) dus die kan ook niet meer inleggen dan hij nu doet (we doen nu 50/50 en ik betaal de aflossing).
Ik ga vanmiddag een brief schrijven en mijn cv updaten en dan maar gewoon naar alle bedrijven in de omgeving een open sollicitatie sturen. Wie weet komt er ergens iets uit. Nadeel is ook een beetje dat ik in een dorp woon en nog altijd geluk heb gehad dat ik een baan in de buurt kon vinden (hoef maar 12,5 km te rijden en dan ook nog binnendoor, nooit files). zal nu ook in de stad moeten zoeken en dan moet ik ook gaan rekenen op een lange reistijd. Ik werk ook nog in de avonduren (bij een sportschool waar ik lesgeef) en dat wil ik toch wel graag blijven doen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  Sea of Trees di 16 jul 2013 - 22:01

Eerlijk? Ik zou een baan zoeken in een wat bredere richting, je niet alleen focussen op financiële administratie/secretarieel werk, want daar is nu gewoon amper iets in te vinden (been there, done that). Ik zou echt gaan kijken voor een andere baan, in een andere sector, en vanuit dáár verder kijken naar iets wat wel in jouw richting past. Ik snap dat je gek wordt van de stress, maar als je van die stress af wil dan zal je je horizon wat moeten verbreden, dan maar even niet sparen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  SuzieQ di 16 jul 2013 - 22:31

Maar ik heb totaal geen idee in welke richting ik dan moet zoeken. Ik heb de Pabo gedaan, maar kon destijds daar ook geen baan in vinden. Ik zou het overigens ook echt niet willen want ik vond het vreselijk (en nu in de vakantietijd ook geen ideale baan om te zoeken). Ik heb ook een jaar Personeel en Arbeid gestudeerd, maar geen diploma. Ze vragen juist overal diploma's en ervaring en die mis ik. Ik ga sowieso open sollicitaties versturen, maar wat zet ik daar dan in als functie die ik zoek? Ik kan er slecht in zetten dat ik ervaring heb in de financiele administratie, maar voor alle functies open sta. Dat komt toch ook niet echt over? Of kan dat wel?
Ik ben al een jaar of 5 aan het proberen een leerwerktraject bij een ziekenhuis in de wacht te slepen, maar word steeds afgewezen omdat ze iemand zoeken die net van de havo komt.
Laatst ben ik zelfs ergens afgewezen omdat ik een vrouw ben van begin 30 en ze bang waren dat ik binnenkort zwanger zou zijn en dan parttime wilde gaan werken. Is het zinvol om in mijn brief te vermelden dat ik een fulltime baan zoek (of 32 uur) en dat ik dat voor langere tijd wil doen? Om te voorkomen dat ze me weer gaan afwijzen vanwege mijn leeftijd en woonsituatie (samen).
Ik heb nu 2 vacatures gevonden waar ik op ga reageren, over 1 twijfel ik, daar moet je Frans kunnen en dat kan ik echt helemaal niet (heb voor het laatst Frans gehad op vwo 2, dus ik kan 2 broden bestellen op vakantie en dan houdt het op).
Mijn huidige salaris is ca 2900 bruto per maand (krijg nu vierwekelijks, dus heb het even omgerekend) en als ik dan een baantje bv in een supermarkt aanneem (want ik doe liever iets onder mijn niveau dan thuis zitten), krijg ik daar natuurlijk nooit 2175 bruto voor (dat is 70% van wat ik nu verdien). Dus dat weegt ook wel mee bij de keuze voor de functies waar ik naar zoek.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  SuzieQ di 16 jul 2013 - 22:32

Sea of treas, wat heb jij gedaan toen je niks in je richting vond? En doe je dat nu nog steeds? Ben ook wel bang dat ze me niet meer willen in mijn richting, als ik er bv een jaar niet in heb gewerkt.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  Sea of Trees di 16 jul 2013 - 22:43

Ik ben weer een opleiding gaan doen in de maatschappelijke richting, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen haalbaar is. Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan allemaal hoor, je moet inderdaad even de opties afwegen..lastig.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  SuzieQ di 16 jul 2013 - 23:04

Dat is voor mij idd niet haalbaar helaas, financieel gezien.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  SuzieQ wo 17 jul 2013 - 1:44

Ik heb net 2 sollicitaties verstuurd. Morgen ga ik eens goed zitten voor een goede brief voor een open sollicitatie, die ik dan verstuur naar zoveel mogelijk bedrijven.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  Moira wo 17 jul 2013 - 11:22

Wat een rotsituatie voor je! Ik ben helemaal niet thuis in jouw sector, dus daarmee kan ik je helaas geen tips geven. Maar uit je verhaal maak ik op dat je het lastig vind om een goede sollicitatiebrief te schrijven. Wellicht zou je een sollicitatiecoach in de arm kunnen nemen? Als dat financieel voor je mogelijk is.

Zij helpen je bij het maken van een goede cv, sollicitatiebrieven en voorbereiding voor het gesprek zelf (dus wat kun je beter wel zeggen en wat niet bijvoorbeeld). Mijn broer heeft dit ook gedaan en dat heeft erg goed uitgepakt voor hem.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  SuzieQ wo 17 jul 2013 - 21:13

Moira schreef:Wat een rotsituatie voor je! Ik ben helemaal niet thuis in jouw sector, dus daarmee kan ik je helaas geen tips geven. Maar uit je verhaal maak ik op dat je het lastig vind om een goede sollicitatiebrief te schrijven. Wellicht zou je een sollicitatiecoach in de arm kunnen nemen? Als dat financieel voor je mogelijk is.

Zij helpen je bij het maken van een goede cv, sollicitatiebrieven en voorbereiding voor het gesprek zelf (dus wat kun je beter wel zeggen en wat niet bijvoorbeeld). Mijn broer heeft dit ook gedaan en dat heeft erg goed uitgepakt voor hem.

 Ik heb ook ooit zo'n gesprek gehad, dat ging toen voornamelijk over de keuze, wat wil ik nou echt? Uiteindelijk ben ik daar niet meer doorgegaan omdat ik die gesprekken niet kon betalen. Dat kan ik nu ook niet. Een brief schrijven is gelukkig wel een van mijn sterke kanten, vaak ben ik al uitgenodigd omdat mijn brief goed was. Ik wil er altijd een beetje een bijzonder brief van maken. Lekker kort en dan met een pakkende inleiding (dus geen standaard "naar aanleiding van uw vacature, blabla"). Ik moet er alleen even de tijd voor nemen en iets verzinnen wat dus algemeen bruikbaar is, vooralsnog kon ik het altijd toespitsen op een bepaalde functie, branche of bedrijf.

Mijn collega die de storingsdienst draait, was zo boos dat hij niet kreeg wat hem was beloofd, dat hij gisteravond gewoon de storingstelefoon heeft uitgezet... Dus die krijgt nu problemen met mijn baas, hij was er vandaag wel gewoon (wel veel oproepen en smsjes van mijn baas gehad toen die telefoon dus uit stond).

Dus ook al werken we nu met zijn drieen (en ik zit in mijn eentje op kantoor), dan nog weet de situatie ook de sfeer te verpesten. Heb mijn baas gevraagd of ik geld kan verwachten, omdat ik anders mijn afspraken voor dit weekend moet afzeggen. Hij antwoordde dat hij me een voorschot zou betalen, dus ik heb niks afgezegd, maar helaas geen geld gezien Sad .

En de sportschool waar ik werk staat ook al op klappen, en daar werk ik zwart dus ik moet heel snel zorgen dat ik daar mijn geld van juni (en juli) ga krijgen voordat zij ook failliet gaan en ik al die lessen voor de kat zijn viool heb staan geven.

Geld maakt niet gelukkig, maar geen geld is toch wel heel erg lastig!

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal hier zo van Empty Re: Ik baal hier zo van

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum