Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik baal...

3 plaatsers

Ga naar beneden

ik baal... Empty ik baal...

Bericht  Blue flower vr 30 sep 2011 - 0:41

Ik weet niet wat ik met dit topic wil maar wil het even van me afschrijven.

Ik baal omdat mijn diabetes niet wil doen wat het moet doen... Sinds ik bevallen ben schommelt het erg en ben hard bezig om het op orde te krijgen maar het lukt me niet. Ik voel me vaak niet lekker, moe en lamlendig en heb daardoor een schuldgevoel naar mijn zoontje.

Hij kan sinds deze week staan en dus alles wat hij tegekomt trekt hij zich aan op, ik ben onzettend trots op hem en vind het geweldig maar aan de andere kant... ik ben alleen maar bezig dat hij niet valt, hem weer terug zetten, nee zeggen en ga zo maar door... en voor elke mama begint het dan echt pittig te worden maar door die stomme **** suikerziekte heb ik soms gewoon geen energie voor iets.. en dan zet ik hem maar in de box...

Terwijl ik dat helemaal niet wil, ik wil dat hij zich lekker kan ontwikkelen en dat hij een energieke moeder heeft..
Ik voel me schuldig..

Ik baal van die **** ziekte...

Wat ik al zei, ik weet niet wat ik met dit topic wil.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 0:47

Allereerst: hug

Kan je niet een afspraak maken bij de diabetesverpleegkundige dat ze even mee kan kijken/ denken? Misschien ben je toe aan een andere soort insuline?

Spuit je of heb je tabletten?

In mijn schoonfamilie komt het ook voor op jonge leeftijd, en daar zijn er een paar sinds kort over op een insulinepomp. Daar hoor ik heel veel positieve verhalen over omdat het geleidelijk toedient ipv shotjes, en daardoor veel minder schommelingen geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Tania vr 30 sep 2011 - 0:52

Voel je niet schuldig hoor, je kunt er niks aan doen. En waarschijnlijk heeft je kleine man er minder last van dan jij denkt.
Breng je hem wel is een dagje/nachtje/paar uurtjes bij iemand anders? Het misschien wel goed voor je om af en toe ook een beetje rust te hebben.
hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Blue flower vr 30 sep 2011 - 1:17

@ proudmama, Lief je woorden. Ik heb heel veel contact met het ziekenhuis, zowel met diabetesverpleegkundige als de internist en dan heb ik ook nog veel mailcontact. Tijdens de zwangerschap ging het zooo ontzettend goed, ik heb keihard moeten knokken hoor maar het is me gelukt en voelde me erg goed. Dus waarom lukt het dan nu niet.

Ik spuit 4x op een dag, en in oktober komt er een nieuwe insulinepomp uit en dan ga ik over op de pomp, in de hoop dat het dan snel beter gaat. Aangezien ik me ook heb aangemeld in het topic 'kindje in 2012' zal ik echt weer helemaal goed gereguleerd moeten zijn willen we groen licht krijgen. Maar ik vind het zoo frusterend. Hoe ik mijn best ook doe.. het lukt gewoon niet.

Ik hoop dus inderdaad net als bij je schoonfamilie dat dit voor mij gaat werken.

@ Tania, dank je wel voor je lieve woorden. Heb er gister ook een tijd over zitten praten met mijn moeder en die zegt ook dat R.oan er echt niks van merkt... en dat het meer in mijn hoofd zit. Doe ook echt mijn best om gewoon te doen wat goed is voor hem, en ben eigenlijk altijd met hem bezig. Ik heb hem eigenlijk nog nooit weggebracht als ik zelf thuis ben. Ik werk zelf nog 3 dagen en als ik dan met hem ben wil ik hem niet wegbrengen. Wil alle tijd met hem doorbrengen haha. Maar goed daardoor maak ik hem mezelf soms wel moeilijk, ondanks dat ik vaak zelf ook nog ga liggen als hij op bed ligt, maar als ik dan weer een hypo of hyper krijg dan heeft slapen geen zin want dan ben ik daar weer moe van...
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 1:19

Het is echt een rotziekte he!? Hoop voor je dat de pomp een succes is!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Blue flower vr 30 sep 2011 - 1:25

Ja het is zeker een rotziekte, ik krijg vaak te horen. 'Owh suikerziekte, daar kan je goed mee leven' mensen snappen soms niet wat het allemaal inhoudt. Maar goed, ik kijk uit naar de pomp. Hebben ze bij jou in de familie de pomp met slangetjes eraan?
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 1:36

Blue flower schreef:Ja het is zeker een rotziekte, ik krijg vaak te horen. 'Owh suikerziekte, daar kan je goed mee leven' mensen snappen soms niet wat het allemaal inhoudt. Maar goed, ik kijk uit naar de pomp. Hebben ze bij jou in de familie de pomp met slangetjes eraan?
Je hebt er wel een dagtaak aan, je kan niet een dagje overslaan zonder problemen. Nog geen dagdeel zelfs! Mensen denken er echt te makkelijk over.

Ja, hun hebben met een slangetje. En dan via een naald in de huid van de buik of het been.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 3:19

Blue flower schreef:Ja het is zeker een rotziekte, ik krijg vaak te horen. 'Owh suikerziekte, daar kan je goed mee leven' mensen snappen soms niet wat het allemaal inhoudt. Maar goed, ik kijk uit naar de pomp. Hebben ze bij jou in de familie de pomp met slangetjes eraan?
Dat heb ik inderdaad ook met mijn reuma. Mensen snappen niet zo goed dat ik 'ziek' ben, gewoon om het simpele feit dat het niet aan me te zien is. Dat ik 52 pillen in de week slik en daarnaast mezelf ook nog 2x moet injecteren per week zien de mensen niet. Ik heb er ook dagen bij zitten dat ik weinig kan. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het dan ook vaak een kwestie is van toegeven een het me zo ellendig voelen. Vaak als ik mezelf een schop onder mijn kont geef dan gaat het beter dan wanneer ik er aan toegeef. Ik weet natuurlijk niet hoe dat gaat met suikerziekte, ik heb geen idee wat dat met je doet. Je moet je vooral niet schuldig voelen. Lees anders maar eens wat topics hier, bijv. het klaagtopic ofzo. Er zijn genoeg moeders die gewoon gezond zijn en ook van die baaldagen hebben. Dan mag jij het als 'zieke' toch zeker ook wel hebben zonder jezelf schuldig te voelen. Zet 'm op he!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Teddyaapje vr 30 sep 2011 - 3:55

Wat vervelend zeg! Voel je niet schuldig, je kunt er ook niks aan doen! Ik heb geen verstand van suikerziekte maar misschien is het wel een idee om een 'grondbox' te kopen. Dat je een gedeelte van de kamer voor je zoontje uitzet waar hij kan spelen en lopen ed. zonder ergens bij te komen waar hij niet aan mag. Dan kan hij lekker 'ontwikkelen' en jij kunt rusten zonder schuldgevoel.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Blue flower vr 30 sep 2011 - 7:35

@ proudmama, het is inderdaad een dagtaak. En als je goed bent ingesteld dan valt het misschien allemaal wel mee maar ik heb het inmiddels al 18 jaar en heb alleen tijdens mijn zwangerschap 'goed' gezeten. Maar dat betekende wel 7x spuiten, geen snoepjes of andere dingen met suiker. Goed voldoende rekening houden met langzame en snelwerkende suikers en ga zo maar door..
Ik krijg een pomp zonder slangetjes, ik ben slank en draag vrijwel altijd strakke kleding en dan vind ik het vervelens als ik met toeters en bellen aan mijn lijf moet zitten. In oktober komt er een nieuwe uit zonder slangetjes en dat is een hele goede optie smile Ben nu bezig met de verzekering, hopen dat zij akkoord gaan om het te verzekeren.

@ Lieskuh, Wat vervelend dat jij zoveel medicijnen moet gebruiken zeg! dat is ook niet niks denk ik. Je begrijpt me inderdaad wel smile van de buitenkant zien ze niks en dat is moeilijke eraan. Wat je zegt dat je jezelf een schop onder je kont geeft, doe ik ook. Je kan ook niet anders want je hebt kids om voor te zorgen en dat wil je ook! Maar heb nu echt ff een paar slechte dagen en dan baal ik gewoon ontzettend, misschien is het gevoel morgen ook wel weer weg. Het klaagtopic heb ik nog niet bekeken, had ook niet echt een reden tot klagen haha. Maar goed misschien doet het me goed als ik het eens lees haha.

@ Teddyaapje, Ik heb nog nooit van een grondbox gehoord, ga me er morgen eens in verdiepen. Bedankt in ieder geval smile
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Teddyaapje za 1 okt 2011 - 4:13

[quote="Blue flower]@ Teddyaapje, Ik heb nog nooit van een grondbox gehoord, ga me er morgen eens in verdiepen. Bedankt in ieder geval smile [/quote]

Ik weet niet of die zo heten maar ik noemde t maar even zo. Je hebt ook van die traphekjes die je rondom een opentrap (bijv. zo'n wenteltrap in de huiskamer) kunt zetten, dat zou ook nog een optie kunnen zijn...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal... Empty Re: ik baal...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum