Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarvoor bel je de woningbouw?

+13
Japie
PapillonRose
Caroow
*Lookie*
Annie24
*Bloempje*
Moira
Liadan
June
Arwyn
Nyx
SarahKey
SuzieQ
17 plaatsers

Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  SuzieQ ma 15 jul 2013 - 0:17

Ik werk bij een loodgieter (en heb bij een woningbouwvereniging gewerkt) en verbaas me elke keer weer over de onbenulligheden waarvoor mensen de woningbouwvereniging bellen. Sommige adressen komen in een jaar wel 6x in onze administratie voor. (edit: wij werken dus voor een aantal woningbouwverenigingen). Een toiletbril vastdraaien (hoe moeilijk kan het zijn?), een kraan vastzetten, dat soort dingen. Maar ook ooit iemand die een bonnetje indiende van een fles azijn om het groen op de stoep te verwijderen. Die kostte €0,69... Dat zou ik zelf persoonlijk echt nooit doen. Ik heb jaren gehuurd en heb 2x moeten bellen, een keer deed mijn cv ketel het niet meer (en er was ook echt iets kapot, ik kan hem natuurlijk wel gewoon zelf bijvullen en de druk controleren enzo) en een keer was er een ruit stuk. Oh en ik herinner me er nog een, de lamp in de centrale hal van het appartementencomplex was kapot en die hing zo hoog dat we er zelf niet bij konden met een trap.

Maar voor de gewone klusjes belde ik echt niet, die deed ik zelf of deed mijn vader (of vriend toen ik die had toen ik huurde). Ik liet mijn vader ook altijd thermostaatkranen in de douche plaatsen en douchecabines. Die wisselden we ook netjes zelf terug als de nieuwe huurder het niet wilde.

Bellen jullie vaak? Oh en er valt me nog iets op, ik zie echt ontzettend vaak reparaties aan dakgoten voorbij komen. ik woon nu 10 jaar op mezelf en heb serieus nog nooit een kapotte dakgoot gehad. Kunnen die mensen ook niks aan doen natuurlijk, maar dat viel me op.


Laatst aangepast door SuzieQ op ma 15 jul 2013 - 0:19; in totaal 1 keer bewerkt

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  SuzieQ ma 15 jul 2013 - 0:18

Heeft iemand in de gaten dat ik een klein beetje werkontwijkend gedrag vertoon? We zijn gesloten maar ik werk een weekje door (paar uur per dag) en dat is behoorlijk saai zo zonder collega's (behalve een monteur die heel af en toe binnen komt). Heb overigens genoeg werk liggen, dus ik ga toch maar weer eens wat doen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  SarahKey ma 15 jul 2013 - 7:59

Je kon wel een zusje zijn van cbl. Laughing 
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Nyx ma 15 jul 2013 - 8:06

Ik heb slechts één keer één jaar gehuurd en ik belde alleen als er iets was waar ik echt niet verantwoordelijk voor was en ook zelf niet kon repareren.

We zijn tot een paar maanden geleden onderdeel geweest van een woningbouwvereniging en ik heb ze weleens gebeld om mijn raam te komen kitten. Ik betaal geld voor de VvE en de ramen en deuren zijn niet mijn eigendom, dus dan ga ik dat zelf niet lopen kitten. Ook al kan ik het wel. Simpelweg een principekwestie.

Mensen die huren weten wat ze wel en niet mogen vragen van hun woningbouwvereniging en als een woningbouwvereniging het toestaat om de wc-bril te laten vastschroeven door een loodgieter, dan had ik het ook zeker niet zelf gedaan. Het kan wel, maar waarom de moeite doen als ik het ook gratis kan krijgen zonder dat ik mijn familie daarvoor lastig moet vallen.

Sja, daar ben ik wel erg makkelijk in hoor. Zij bieden het aan en ik zou gek zijn om het niet aan te nemen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Arwyn ma 15 jul 2013 - 8:27

Wij huren nu 4 jaar en we hebben nu welgeteld 2 keer gebeld.
De eerste keer omdat de ketel raar deed (tijdje daarna een nieuwe gekregen) en de tweede keer wegens een klacht over de hond van de onderburen. Niet echt iets wat gerepareerd kan worden helaas Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  June ma 15 jul 2013 - 8:57

SarahKey schreef:Je kon wel een zusje zijn van cbl. Laughing 

Serieus? Wat een rare opmerking.

Ik bel als ik iets echt niet opgelost krijg. We hadden laatst een niet te verklaren lekkage bijvoorbeeld en een keer een verstopping die niet met een plopper of ontstopper te verhelpen was. De wasmachinebuis zat ook bij de verstopping, dus het aanzetten daarvan zorgde voor een blanke keuken.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Liadan ma 15 jul 2013 - 9:51

Wij hebben afgelopen jaar denk ik ook wel 6/7 keer gebeld. Niet voor het vastdraaien van een wcbril wel voor:
- een lekkende CV ketel, hier is een monteur voor geweest
- een week later nog een keer hiervoor, daarna is er een nieuwe CV ketel geinstalleerd.
- lekkage bij de wc, is monteur voor gekomen en onderdeel vervangen
- kraan in keuken die na aandraaien door ons toch steeds weer los ging, hebben we een nieuwe kraan voor gekregen
- achterdeur die heel moeilijk op slot te draaien was, nieuw slot voor gekregen
- lekkende douche, bleek van doucheputje te komen, is opnieuw gekit. Daarna ook plafondplaten vervangen van onze gang want daar was schade door de lekkende douche.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Moira ma 15 jul 2013 - 21:15

Als het makkelijk en goedkoop te verhelpen is, doen we het wel zelf. Maar eerlijk gezegd bel ik voor de rest gelijk naar de woningbouw. Het huis is niet van mij, dus dan wil ik er ook niet te veel moeite voor doen en al helemaal niet geld erin steken.

Waarvoor we tot nu toe gebeld hebben:
- Hommelnest in de muur
- Lekkende wc
- Doucheputje waar stank en viezigheid omhoog kwam
- Rioolverstopping in de centrale hal
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  *Bloempje* ma 15 jul 2013 - 22:59

Wij hebben een service-abonnement bij onze sociale huurwoning waar we maandelijks een kleine bijdrage voor betalen. Voor een kapotte wc-bril belden wij dan ook gewoon. Vorig jaar hebben we nog gebeld omdat een scharnier van een raampje stuk was en er zelf niet goed bij konden. Dan ga ik niet lopen prutsen...het is immers niet ons eigendom.
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Annie24 ma 15 jul 2013 - 23:31

*Bloempje* schreef:Wij hebben een service-abonnement bij onze sociale huurwoning waar we maandelijks een kleine bijdrage voor betalen. Voor een kapotte wc-bril belden wij dan ook gewoon. Vorig jaar hebben we nog gebeld omdat een scharnier van een raampje stuk was en er zelf niet goed bij konden. Dan ga ik niet lopen prutsen...het is immers niet ons eigendom.

Ik werk bij de woningbouw en ook hier bieden we een service-abonnement aan. Huurders betalen ervoor, dus ze staan in hun recht als ze ons bellen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  *Lookie* ma 15 jul 2013 - 23:32

Ik huur nu 10 jaar en bel gemiddeld denk ik 1 a 2x per jaar. O.a voor een lekkende wc, een storing in de cv (dat was ook iets wat ik zelf niet kon verhelpen), kapotte thermostaatkraan (viel onder vervanging voor de woningstichting), repareren van een muur, verstopping (zat in de leiding, niet in de sifon). Ik betaal ervoor en het voordeel van huren is dan inderdaad dat je hen kunt bellen als er iets is. We hebben een lijst waarop staat wat op hun kosten vervangen wordt en wat je zelf moet vervangen. 
Voor bijvullen van de cv, minder ernstige verstoppingen etc bellen we niet.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Gast ma 15 jul 2013 - 23:37

Wij hebben een hele lijst met dingen waarvoor je kunt bellen en of dat dan door de woningbouw gerepareerd wordt zonder extra kosten, of het binnen je service abonnement valt (als je die hebt) of dat je het dan zelf moet betalen. Super handig.
Ik heb nog nooit gebeld want ik woon er net haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Caroow ma 15 jul 2013 - 23:39

Als iets kapot is en we kunnen het gratis laten maken dan doe ik dat echt niet zelf hoor. Je kan ook zelf friet bakken maar toch is het elke dag weer heel druk op mijn werk.  Of te wel, daar zijn die mensen voor Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  PapillonRose di 16 jul 2013 - 0:21

Harrison schreef:Wij hebben een hele lijst met dingen waarvoor je kunt bellen en of dat dan door de woningbouw gerepareerd wordt zonder extra kosten, of het binnen je service abonnement valt (als je die hebt) of dat je het dan zelf moet betalen. Super handig.
Ik heb nog nooit gebeld want ik woon er net haha!
Hier ook zo, en de meeste dingen moet je zonder serviceabonnement zelf oplossen. Hier in twee maanden tijd al we een paar keer gebeld:
-Een binnendeur met ruit zat geen ruit in toen ik de woning kreeg, dus een nieuwe ruit erin gekregen.
– cv ketel gaf direct problemen en zelf kwam ik er met de simpele stappen niet uit. Bleek de aannemer die de badkamer had vernieuwd de verwarming daar te hebben afgekoppeld en met terugplaatsen iets niet goed te hebben gedaan. Was ik zelf niet zomaar achtergekomen.
- meteen bij de eerste douchebeurt bleek het putje verstopt te zitten, in een gloednieuwe badkamer.. Putje wilde er ook niet uit. Ontstoppingsdienst langsgeweest en het putje moeten openbreken, vervolgens kwam er allemaal puin van de verbouwing uit het putje..
- Afzuiginstallatie/ventilatiesysteem werkte niet, bleef constant op volle toeren aan totdat de stoppen doorsloegen, ik de aardlekschakelaar moest inschakelen en het gezeur weer opnieuw begon. Monteur erbij, bleek er een elektricien aan het werk geweest te zijn die er een puinhoop van had gemaakt. Allemaal dingen verkeerd doorverbonden en teveel spanning erop.

Echt een stelletje prutsers zijn hier in huis aan het werk geweest, echt waar. De eerste twee weken heb ik niks anders gedaan dan overal achteraan zitten nadat het zoveelste niet in orde bleek te zijn. Verder bel ik niet gauw, als ik het zelf of met hulp van familie eenvoudig kan verhelpen dan doe ik dat.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Japie di 16 jul 2013 - 7:54

Ik woon hier nu zes jaar en heb al een aantal keren gebeld. Ik heb 4 keer achter elkaar lekkage gehad in mijn slaapkamer op dezelfde plek. Alle keren werd mijn kamer helemaal opnieuw behangen en geverfd. Na de 4e keer heb ik een klacht ingediend en toen hebben ze iets op het dak gemaakt. Gelukkig geen lekkage meer gehad.
-Ik heb een paar keer gebeld omdat het doucheputje verstopt zat.
-Voor de verwarming die midden in de zomer stond te loeien en niet meer uitging.
-Voor een nieuwe ruit in de voordeur.
-Voor ratten die tussen het dak en mijn plafond liepen.
Er is een periode geweest dat als ze nummermelder hadden vast niet hadden opgenomen als ze mijn nummer zagen. Maar dat kwam ook omdat ze van alles beloofden te maken en het niet na kwamen.
Heb nu al een poos niet meer hoeven bellen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Angela_1986 di 16 jul 2013 - 8:28

Ik bel toch ook wel als er iets stuk is hoor, ik betaal niet voor niets (veel) huur denk ik dan! Daarbij kunnen ze hier soms ook wel moelijk doen over dingen die je zelf (netjes) gerepareerd hebt als je het huis uit gaat, hoor ik van anderen.

Dit jaar zijn ze al 3x geweest: één keer liet een plank/plint van de keuken los, al een paar keer zelf terug gezet maar het bleef niet zitten, de geboorde gaatjes waren ook uitgescheurd zeg maar. En twee keer was er wat met de CV-ketel, toevallig binnen een paar weken.

Ze hebben hier een paar jaar geleden gerenoveerd en dat waren zulke prutsers dat ik daar steeds maar weer gevolgen van tegen blijf komen. Bij de woningstichting reageren ze dan wel eens verbaasd als ik ergens voor bel want 'het is toch "onlangs" gerenoveerd?' Ja, inderdaad, maar ja, als jullie dan een stelletje beunhazen sturen dan krijg je dat...

Na de renovatie was een deel van mijn schutting kapot, door de steiger denk ik, waren er stukken hout gescheurd en staken er hele stukken scherp hout uit. Daarvoor heb ik gebeld, is netjes gerepareerd. Ruim een half jaar later ofzo ging mijn poort bijna niet meer open, het slot haperde en hij klemde. Ik had het slot al gesmeerd maar dat hielp niet. Dus ik belde de woningstichting en toen kreeg ik te horen dat er een half jaar geleden toch al iemand voor de schutting was geweest. Naderhand dacht ik dat ik had moeten zeggen dat ik vorige maand ook al huur had betaald laughcry
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Pommes di 16 jul 2013 - 9:02

Toen wij hier kwamen wonen hebben wij ook nogal wat contact gehad met de woningstichting. Hun zouden de badkamer, keuken en toilet vernieuwen maar uiteindelijk hebben wij diverse keren gebeld vanwege schimmel in de muur, stucen van de muren, vervanging glas dakraam (zat vocht tussen en het hout van het dakraam was nat) en vervanging van de deuren (bijna geen ging er dicht, waren kromgetrokken). Sindsdien heb ik contact gehad met de woningstichting vanwege een conflict met de buren (melding maken) en nu valt de schoorsteen uit elkaar (die nu na 3 wekn nog niet gemaakt is en ze zijn nu 3 weken dicht)

Ook wij bellen als er echt iets is. Hoewel het nu een hele waslijst is haha
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Annie24 di 16 jul 2013 - 9:09

@Pommes; 3 weken dicht? Wat is dat voor woningbouw? :O 
Bedoelen ze niet dat de aannemer die het moet repareren 3 weken dicht is? Dat kan bij ons ook wel eens gebeuren als iets door een bepaalde aannemer moet gebeuren en die zijn nu met de vakantie vaak een aantal weken achter elkaar gesloten.
Rare woningbouw anders...Yes 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Moira di 16 jul 2013 - 11:47

Wij hebben trouwens ook een lijst met wat wel en niet door de woningbouw vervangen/gerepareerd wordt. Heel logisch ingedeeld ook. Komt er eigenlijk op neer dat je het binnen gewoon niet te veel moet verwaarlozen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Pommes di 16 jul 2013 - 19:35

Ja bedoel inderdaad het bedrijf die de schoorsteen moet repareren smile en na de bouwvak ga ik meteen bellen want er zou maar toevallig een steen vallen als F en ik hier door de voordeur naar buiten gaan (of in de tuin zitten)
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Jeanette di 16 jul 2013 - 22:09

Ik woon net in een nieuwbouw huurhuis en daar zaten nog wat kinderziektes in. Douche deed het niet goed, bleek een vage begrenzer op te zitten en mijn vloerverwarming had er geen zin in en mijn ketel klapperde. Daar heb ik tot nu toe voor gebeld.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  M-G wo 17 jul 2013 - 12:09

Ik bel niet voor kleine dingen maar wij hebben ook een lijst waar wij zelf verantwoordelijk voor zijn en wat de woningbouw moet doen.

Inmiddels hebben wij toch meerdere keren gebeld en in onze vorige woning ook zeker meerdere keren per jaar. Hiervoor hebben wij o.a. gebeld:

- een kapotte ruit
- een verstopt riool in de douche (gevolg de hele douchevloer moest er uit Mad  omdat het bedrijf de nieuwe afvoer had aangesloten op de oude en dit ging niet goed)
- een raam dat niet wilde sluiten (net na het vervangen van alle ramen) 
- na een belachelijk hoge gasafrekening voor de meter
- het ventilatiesysteem dat niet meer werkte
- de verwarming die het op één slaapkamer niet deed
- het dakraam dat niet meer dichtging (er ontbrak iets)
- een aantal missende stenen in de muur van de schuur (toen ik hier net kwam wonen)
- lekkage in de keuken
- CV ketel die continue in storing sprong
- lekkage in de schuur
- bij deze woning over de hoeveelheid grond die ze in de tuin hadden gegooid en wij allemaal af moesten voeren om het gelijk met het huis te krijgen (8 á 9 kuub). Tevens ook over het complete terras dat we aantroffen onder deze hoeveelheid grond en de hoeveelheid puin die wij in de tuin aantroffen (schuttingdelen, stenen, emmers...etc.)
- geen warm water
- geen gas

(dit is trouwens van onze oude en nieuwe woning)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarvoor bel je de woningbouw? Empty Re: Waarvoor bel je de woningbouw?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum