Klacht woningbouw, what to do?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Klacht woningbouw, what to do?
Het zit zo...
Wij wonen sinds Juni in ons nieuwbouwhuis. Al sinds we er wonen hebben we vreselijke lekkage in de schuur. Er staat standaard water in (grondwater wat niet wegkan), en als het geregend heeft is dit nog erger, dan sta je tot ongeveer je enkels in het water.
gevolg: het is vies, glas, modderig. Spullen gaan rotten, de schuur zit vol schimmel....en niet te vergeten de natte voeten als je in de schuur staat.
Sind Juni hebben we diverse telefonische en schriftelijke klachten ingediend. ik denk dat we nu ongeveer 10x gebeld hebben, 2x gemaild, en 1x een brief hebben gestuurd. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, en uiteindelijk wonen we er nu 8 maanden, en is er nog niks veranderd.
In Oktober hebben we een brief gekregen waarin stond dat ze op de hoogte zijn van het probleem, dat ze ernaar gaan kijken, en dat we binnen 4 weken iets zouden vernemen....nooit meer iets gehoord.
Nu ging mn vriend van de week zn fiets uit de schuur pakken, en die ging flink onderuit door de gladheid, en landde met zn rug op de drempel. gevolg; zwaar blauwe rug..
Kortom; ik ben het zat.
Nou twijfel ik....nóg een keer bellen of een brief schrijven, of zometeen eens langsgaan op het kantoor van de woningbouw, mn gezicht eens laten zien.... kan ik dat maken??? Gewoon erheen gaan en een gesprek/verklaring/oplossing eisen.....??
Wat zouden jullie doen?
Wij wonen sinds Juni in ons nieuwbouwhuis. Al sinds we er wonen hebben we vreselijke lekkage in de schuur. Er staat standaard water in (grondwater wat niet wegkan), en als het geregend heeft is dit nog erger, dan sta je tot ongeveer je enkels in het water.
gevolg: het is vies, glas, modderig. Spullen gaan rotten, de schuur zit vol schimmel....en niet te vergeten de natte voeten als je in de schuur staat.
Sind Juni hebben we diverse telefonische en schriftelijke klachten ingediend. ik denk dat we nu ongeveer 10x gebeld hebben, 2x gemaild, en 1x een brief hebben gestuurd. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, en uiteindelijk wonen we er nu 8 maanden, en is er nog niks veranderd.
In Oktober hebben we een brief gekregen waarin stond dat ze op de hoogte zijn van het probleem, dat ze ernaar gaan kijken, en dat we binnen 4 weken iets zouden vernemen....nooit meer iets gehoord.
Nu ging mn vriend van de week zn fiets uit de schuur pakken, en die ging flink onderuit door de gladheid, en landde met zn rug op de drempel. gevolg; zwaar blauwe rug..
Kortom; ik ben het zat.
Nou twijfel ik....nóg een keer bellen of een brief schrijven, of zometeen eens langsgaan op het kantoor van de woningbouw, mn gezicht eens laten zien.... kan ik dat maken??? Gewoon erheen gaan en een gesprek/verklaring/oplossing eisen.....??
Wat zouden jullie doen?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Klacht woningbouw, what to do?
Brief schrijven en ze een termijn geven waarop ze het gemaakt moeten hebben, anders huur je zelf iemand in op hun kosten. Mocht het zover komen, dan stuur je ze tegen die tijd een offerte met nog een week om het te fixen.
Ik heb het gehad met een raam wat niet inbraakveilig was. Heb daar 9 maanden mee gezeten, terwijl me dat toch een vrij urgente zaak leek. Uiteindelijk zelf wat offertes aangevraagd en de woningbouw ingeseind dat ik het zat was.
Binnen een paar dagen kreeg ik niet één, maar 2 mannetjes van de woningbouw. Van een verschillend bedrijf. Die ruzie gingen maken in mijn huis en tuin (de één binnen, de ander buiten), heb ze er toen allebei uitgebonjourd. Heb ze om de hoek nog een halfuur horen ruziën.
Dikke faal, maar 2 weken later had ik eindelijk een werkend raam.
Ik heb het gehad met een raam wat niet inbraakveilig was. Heb daar 9 maanden mee gezeten, terwijl me dat toch een vrij urgente zaak leek. Uiteindelijk zelf wat offertes aangevraagd en de woningbouw ingeseind dat ik het zat was.
Binnen een paar dagen kreeg ik niet één, maar 2 mannetjes van de woningbouw. Van een verschillend bedrijf. Die ruzie gingen maken in mijn huis en tuin (de één binnen, de ander buiten), heb ze er toen allebei uitgebonjourd. Heb ze om de hoek nog een halfuur horen ruziën.
Dikke faal, maar 2 weken later had ik eindelijk een werkend raam.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou zeker langsgaan, je zit er zo lang mee en tot nu is er niks veranderd!
Je hebt al gebeld en brieven geschreven en misschien zijn ze het alweer vergeten....
Je hebt al gebeld en brieven geschreven en misschien zijn ze het alweer vergeten....
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
hm das ook nog best een idee, daar heb ik nog niet eens aan gedacht. thanks voor de tip!
JD- Ratel
Hmm balen zeg. Ik weet dat een vriend van mij ook problemen heeft met de woningbouw waar hij niet uitkomt. En hij heeft het nu bij de geschillencommisie neergelegd. Die gaan nu namens hem het 'gevecht' aan met de woningbouw.
Mystic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 90
Punten : 95
Registratiedatum : 17-11-10
Mystic schreef:Hmm balen zeg. Ik weet dat een vriend van mij ook problemen heeft met de woningbouw waar hij niet uitkomt. En hij heeft het nu bij de geschillencommisie neergelegd. Die gaan nu namens hem het 'gevecht' aan met de woningbouw.
heb je enig idee hoe ik aan een nummer/adres/contactpersoon van zo'n geschillencommissie kom? dat is een onafhankelijk iemand? niet iemand vanuit de woningbouw lijkt me of wel?
nou ikheb toch besloten om ook even mn gezicht te laten zien, dus ik ga nu heen....
JD- Ratel
Ik heb het even voor je op gezocht. http://www.degeschillencommissie.nl/.
Links op de pagina onderin kan je op wonen klikken. Ze geven daar aan hoe je het geschil aan kan melden en wat zij voor je kunnen/gaan doen.
Ow het zijn trouwens geen mensen van de woningbouw maar onafhankelijke mensen.
Links op de pagina onderin kan je op wonen klikken. Ze geven daar aan hoe je het geschil aan kan melden en wat zij voor je kunnen/gaan doen.
Ow het zijn trouwens geen mensen van de woningbouw maar onafhankelijke mensen.
Mystic- Fluisteraar
thanks Mystic!
nou ben alweer terug. Heb me af laten schepen met het bericht dat er vandaag een brief op onze deurmat moet vallen over hoe en wat nu verder. Volgens die vrouw zijn die brieven gister de deur uitgegaan.
Ze vroeg nog of ik daar genoegen meenam, en toen heb ik gezegd dat ik uiterlijk morgen die brief op de mat verwacht, en dat ik anders vrijdag weer voor haar neus sta.
nou ben alweer terug. Heb me af laten schepen met het bericht dat er vandaag een brief op onze deurmat moet vallen over hoe en wat nu verder. Volgens die vrouw zijn die brieven gister de deur uitgegaan.
Ze vroeg nog of ik daar genoegen meenam, en toen heb ik gezegd dat ik uiterlijk morgen die brief op de mat verwacht, en dat ik anders vrijdag weer voor haar neus sta.
JD- Ratel
Denk dat je daar goed een hebt gedaan, ik zou denk ik als er geen brief komt en je gaat vrijdag weer naar de woningbouw dat als je dan niet tot een goede oplossing komt dat je laat vallen dat je het dan gaat voorleggen aan de geschillencommisie... Misschien dat het helpt:)
Mystic- Fluisteraar
Mystic schreef:Denk dat je daar goed een hebt gedaan, ik zou denk ik als er geen brief komt en je gaat vrijdag weer naar de woningbouw dat als je dan niet tot een goede oplossing komt dat je laat vallen dat je het dan gaat voorleggen aan de geschillencommisie... Misschien dat het helpt:)
de brief lag met de post van vandaag op de mat. t was een enquete, heb hem helemaal ingevuld.
bij het gedeelte voor opmerkingen heb ik wel neergezet dat ik het belachelijk vind dat er na 8 maanden klagen, nu pas een keer een enquete uitgaat om het probleem te lokaliseren. Bovendien staat er in de brief dat we eind maart/begin april meer horen, heb er ook bij vermeld dat ik vindt dat er dan weer veelste lang overheengaat.
JD- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Woningbouw aansprakelijk stellen?
» Waarvoor bel je de woningbouw?
» Grrrr......(woningbouw)
» Huisje huren woningbouw
» Hoe is dat bij jullie woningbouw geregeld?
» Waarvoor bel je de woningbouw?
» Grrrr......(woningbouw)
» Huisje huren woningbouw
» Hoe is dat bij jullie woningbouw geregeld?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: