Kledingtips Italië
+3
Sanne
Linnie1985
Char1
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kledingtips Italië
Ik ga deze zomer naar Italië op vakantie. Nou ben ik daar pas een keer eerder geweest, maar dat is inmiddels al heel wat jaren terug en in een andere periode.
Ik ben druk bezig met het inpakken van mijn koffer, maar nu vraag ik me af of ik nog warmere kleding voor 's avonds mee moet nemen. Twee dunne vestjes en een lange broek neem ik sowieso mee voor de zekerheid. Maar die kan ik geen twee weken aan, als het elke avond nodig is. Iemand ervaring met het weer daar tweede helft juli? Ik ga naar de regio rond Florence en Bologna.
Ik ben druk bezig met het inpakken van mijn koffer, maar nu vraag ik me af of ik nog warmere kleding voor 's avonds mee moet nemen. Twee dunne vestjes en een lange broek neem ik sowieso mee voor de zekerheid. Maar die kan ik geen twee weken aan, als het elke avond nodig is. Iemand ervaring met het weer daar tweede helft juli? Ik ga naar de regio rond Florence en Bologna.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kledingtips Italië
Wij zijn vorig jaar aan het Gardameer geweest. Wij hadden 2 lange broeken (1 normale en 1 jogging) mee. Verder beiden maar 2 truien en voor de rest T-shirts enzo.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
En had je die lange broeken e.d. ook nodig dan of eigenlijk niet aangehad? Hemdjes en rokjes e.d. heb ik sowieso genoeg.
Char1- Fluisteraar
Char1 schreef:En had je die lange broeken e.d. ook nodig dan of eigenlijk niet aangehad? Hemdjes en rokjes e.d. heb ik sowieso genoeg.
Ik ben nogal een koukleum, dus ik had ze nodig. Mijn man vond het niet nodig.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ik ben vorige maand in Toscane geweest en truien, lange broeken etc. waren echt niet nodig. Het was prachtig weer en heb slechts 1 dag een dunne linnen broek aangehad omdat het een graad of 26 was (en dat voelde koud aan na 33 graden).
Ik zou vooral veel zomerspul meenemen en 1 lange broek en 1 vest.
Ik zou vooral veel zomerspul meenemen en 1 lange broek en 1 vest.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben vorig jaar in Rome, Florence en Lucca geweest en heb geen enkele keer een lange broek aan gehad. Ik ben ook echt een koukleum.
We sliepen 's nachts met het raam open en zelfs dat koelde niet af.
Ik had alleen voor de ochtenden een 'flodderbroek' bij me. Wij hadden een balkonnetje wat 's ochtends in de schaduw stond en dan vond ik het nog wle wat fris. Maar 's avonds bleef de warmte heel goed hangen.
We sliepen 's nachts met het raam open en zelfs dat koelde niet af.
Ik had alleen voor de ochtenden een 'flodderbroek' bij me. Wij hadden een balkonnetje wat 's ochtends in de schaduw stond en dan vond ik het nog wle wat fris. Maar 's avonds bleef de warmte heel goed hangen.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik ben afgelopen week naar Italië geweest maar had echt wel een langebroek nodig 's avonds. Zaten aan het Gardameer. Koelde daar 's avonds wel snel af.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik vind het 's avonds altijd behoorlijk afkoelen, maar ik ben een koukleum. Ik zou dus wel wat lange (dunne) broeken meenemen, en een paar vestjes of shirts met lange mouw.
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Hm, beetje wisselend beeld dus. Nou zitten we niet aan een meer, dus misschien dat het wat minder snel afkoelt. En we zitten niet op een camping, dus je kunt naar binnen als het koud wordt. Ik kijk wel even hoe vol mijn koffer wordt denk ik en anders stop ik er nog een extra lange broek in.
Char1- Fluisteraar
Ga je ook kerken bezoeken? In Italië moet je vaak je schouders en knieën bedekken, dus als je dat wil, kan je ook een omslagdoek oid meenemen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ja, daar had ik al aan gedacht. Ik neem een grote sjaal mee en een legging die ik onder een rokje aan kan trekken. Maar toch thans voor de tip.
Char1- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: