Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Italie met de auto

4 plaatsers

Ga naar beneden

Italie met de auto Empty Italie met de auto

Bericht  SuzieQ ma 9 jul 2012 - 6:18

Wij zouden graag naar Italie willen, gewoon lekker met de auto. Niet te veel plannen en maar zien waar we terecht komen. Dat vind ik toch altijd het prettigst reizen. Alleen, ik heb gehoord dat je in Italie maar beter wel een hotel kunt reserveren, omdat het altijd druk is. Klopt dat?
En waar kunnen we het beste naartoe gaan? We willen sowieso naar Rome en ik wil graag naar zee. Maar dan wel een beetje een mooi strand. We willen er in een paar dagen naartoe rijden, tussendoor nog een nacht (of 2) ergens overnachten en dan in Italie op ons gemak rondrijden, met dus als doel Rome en zee. Wie heeft er tips?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Italie met de auto Empty Re: Italie met de auto

Bericht  Zora ma 9 jul 2012 - 6:47

Nouja, Italie is natuurlijk niet overal altijd druk. In Nederland in de zomer toch ook niet? smile Het zal rond de toeristische plekken erg druk zijn ja, maar dat zal ook per dag verschillen. Ik ben 2 jaar geleden in de zomer in Venetie (aanrader!) geweest, en dat was prima te doen. Ik heb niet heel veel tips want wij waren op doorreis maar zowel campings als hotels in Noord-Italie gewoon kunnen binnenlopen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Italie met de auto Empty Re: Italie met de auto

Bericht  luisa ma 9 jul 2012 - 7:04

In Rome is het in de zomer wel echt altijd druk hoor. Tuurlijk, je kan ook daar nog wel hotels vinden zonder te reserveren, maar als je met de auto gaat raad ik wel aan om te reserveren. Door Rome rijden als je de weg niet kent is niet prettig. In augustus valt het qua verkeersdrukte in de stad wel mee trouwens, maar parkeren is altijd een drama. Ik zou dan ook een hotel buiten het centrum met parkeerplek zoeken, in buurt van de metro.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Italie met de auto Empty Re: Italie met de auto

Bericht  luisa ma 9 jul 2012 - 7:10

Wat betreft mooie stranden, die heb je genoeg in Italië. Ligt er natuurlijk aan naar welk deel van het land jullie willen. Bij Rome ook strand, maar wat mij betreft geen aanrader. Prachtig is strand bij Sorrento, in de buurt van Napels. Ook Toscane heeft een aantal mooie stranden, o.a. Follonica. Nadeel vind ik dat aan middellandse zee veel kiezelstranden zijn. Aan adratische kust vind im Riccione erg leuk.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Italie met de auto Empty Re: Italie met de auto

Bericht  Red Velvet ma 9 jul 2012 - 7:52

Ik ben vorige week in Italie geweest, en de stranden van Rimini/Riccione (ligt naast elkaar) zijn heerlijk!
Schoon en blauw(!) water, waardoor je tot een meter je voeten onder water kunt zien... Ook Venetie is zeker een aanrader, heerlijke stad. Wij zijn ook met de auto geweest, met een tussenstop in Duitsland, omdat wij rond 6 uur s avonds pas weggingen. Ik zou wel een hotel reserveren, voor je in een minder goed hotel terecht komt, zonder airco (zoals wij de eerste nacht)

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Italie met de auto Empty Re: Italie met de auto

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum