Eten weeklijstjes topic
+30
Kamperseboekenwurm
schuddebuikje
Elliot
Atelier Madame
Destino
Aagje!
Urban Naked
Dikkie Dik
Aziraphale
Razz
Zonnetje
Isabel_
sanne-84
Marin
Hoochie
Mizz_S
studiebol
SarahKey
Jezzie
Pannetoet
Reeza
Blond
minoessepoes
Sterre
Snirp
litllejoy
Sophiee
Highway
Suus
Linda
34 plaatsers
Pagina 4 van 7
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Eten weeklijstjes topic
Maandag: Ik eet een pizza op het werk, mijn vriend eet thuis een kliekje bami.
Dinsdag: We eten bij vrienden, mijn vriend verzorgd het toetje (ananas met muntsuiker)
Woensdag: Mijn vriend eet op het werk, ik eet thuis lasagne met zalm.
Donderdag: Aardappelovenschotel met prei en ricotta (van lekker en simpel.com), met een satéburger
Vrijdag: Nasi
Zaterdag: Uit eten met vrienden
Zondag: Lasagne van tortellini (van lekker en simpel.com)
Dinsdag: We eten bij vrienden, mijn vriend verzorgd het toetje (ananas met muntsuiker)
Woensdag: Mijn vriend eet op het werk, ik eet thuis lasagne met zalm.
Donderdag: Aardappelovenschotel met prei en ricotta (van lekker en simpel.com), met een satéburger
Vrijdag: Nasi
Zaterdag: Uit eten met vrienden
Zondag: Lasagne van tortellini (van lekker en simpel.com)
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
Gisteren: heb ik met een vriendin wat gegeten op n terrasje en het was heerlijk
Vandaag: we gaan vanavond naar een sportwedstrijd en dat begint om 18.00 dus ik denk dat we vooraf een frietje eten of langs de Mac gaan ofzo
Zondag: haricot verts, pommes duchesses en varkenshaas met champignonsaus
Maandag: gevulde courgette met rijst
Dinsdag: mijn man eet op het werk en ik eet waarschijnlijk pizza
Woensdag: ik eet op mn werk taco's, mn man eet wat restjes uit de vriezer
Donderdag:ik eet op mn werk kip siam, mn man eet aardappelbolletjes, asperges en worstjes
Vandaag: we gaan vanavond naar een sportwedstrijd en dat begint om 18.00 dus ik denk dat we vooraf een frietje eten of langs de Mac gaan ofzo
Zondag: haricot verts, pommes duchesses en varkenshaas met champignonsaus
Maandag: gevulde courgette met rijst
Dinsdag: mijn man eet op het werk en ik eet waarschijnlijk pizza
Woensdag: ik eet op mn werk taco's, mn man eet wat restjes uit de vriezer
Donderdag:ik eet op mn werk kip siam, mn man eet aardappelbolletjes, asperges en worstjes
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Zondag: Spareribs met komkommer in zuur en pommes duches.
Maandag: Maaltijdsalade met slamix, sjalot, lente-ui, paprika, tomaat, pijnboompitten en krokant gebakken Parmaham uit de oven en gesmolten brie uit de oven. Met Turksbrood met heksenkaas.
Dinsdag: Marokkaanse gehakt balletjes met gehakte pijnboompitjes, ui en ras el hanoud kruiden in een tomatensaus met een pepertje, weer ras el hanoudkruiden, ui en erwten.
Woensdag: Kip tandoori met paprika en witte rijst.
Donderdag: Aardappelpreisoep met bieslook en uitgebakken bacon. Met bruin stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter met bieslook, zout en citroensap.
Vrijdag: Broodjes kipgiros met ui, sla, paprika en tomaat en een knoflooksaus van magere kwark en knoflook in een volkoren pitabroodje.
Zaterdag: Gebakken aardappels met een zelf gepaneerde schnitzel en iets van groenten.
Maandag: Maaltijdsalade met slamix, sjalot, lente-ui, paprika, tomaat, pijnboompitten en krokant gebakken Parmaham uit de oven en gesmolten brie uit de oven. Met Turksbrood met heksenkaas.
Dinsdag: Marokkaanse gehakt balletjes met gehakte pijnboompitjes, ui en ras el hanoud kruiden in een tomatensaus met een pepertje, weer ras el hanoudkruiden, ui en erwten.
Woensdag: Kip tandoori met paprika en witte rijst.
Donderdag: Aardappelpreisoep met bieslook en uitgebakken bacon. Met bruin stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter met bieslook, zout en citroensap.
Vrijdag: Broodjes kipgiros met ui, sla, paprika en tomaat en een knoflooksaus van magere kwark en knoflook in een volkoren pitabroodje.
Zaterdag: Gebakken aardappels met een zelf gepaneerde schnitzel en iets van groenten.
Laatst aangepast door minoessepoes op zo 9 jun 2013 - 18:32; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Maandag: nasi
Dinsdag: vriend eet op het werk, ik maak denk ik een salade of eet lekker soep met brood.
Woensdag: gnocchi met masarpone
Donderdag: gebakken aardappeltjes, spinazie en een cordon bleu
Vrijdag: lasagne met basilicum en spinazie
Zaterdag: gourmetten bij vrienden
Zondag: uit eten met mijn ouders, vanwege hun 36e trouwdag
Dinsdag: vriend eet op het werk, ik maak denk ik een salade of eet lekker soep met brood.
Woensdag: gnocchi met masarpone
Donderdag: gebakken aardappeltjes, spinazie en een cordon bleu
Vrijdag: lasagne met basilicum en spinazie
Zaterdag: gourmetten bij vrienden
Zondag: uit eten met mijn ouders, vanwege hun 36e trouwdag
Snirp- Prater
Zaterdag - Broodjes hamburger met champignons & ui met aardappelwafeltjes
Zondag - Spareribs met stokbrood met kruidenboter
Maandag - Uit eten met een vriendin / Of we halen iets makkelijks en eten hier thuis
Dinsdag - Gekookte aardappelen, worteltjes & tartaar
Woensdag - Rijst met chicken tonight saté met kroepoek, gebakken uitjes & Chinese wokgroente
Donderdag - Stamppot rauw andijvie met spekjes en gehaktbal
Vrijdag - Aardappelschijfjes, spinazie met ei & vissticks
Zondag - Spareribs met stokbrood met kruidenboter
Maandag - Uit eten met een vriendin / Of we halen iets makkelijks en eten hier thuis
Dinsdag - Gekookte aardappelen, worteltjes & tartaar
Woensdag - Rijst met chicken tonight saté met kroepoek, gebakken uitjes & Chinese wokgroente
Donderdag - Stamppot rauw andijvie met spekjes en gehaktbal
Vrijdag - Aardappelschijfjes, spinazie met ei & vissticks
Gast- Gast
Zaterdag; eerste verjaardag van onze dochter. We hebben de hele middag hapjes gegeten .
Zondag; bbq bij mn ouders.
Maandag; pasta met pesto en zalm.
Dinsdag; ik op het werk en vriend- en dochterlief gekookte aardappels, sperzieboontjes en tartaar.
Woensdag; Thaise kip.
Donderdag; Mexicaanse enchilladas.
Vrijdag; frietjes bij mn ouders.
Zondag; bbq bij mn ouders.
Maandag; pasta met pesto en zalm.
Dinsdag; ik op het werk en vriend- en dochterlief gekookte aardappels, sperzieboontjes en tartaar.
Woensdag; Thaise kip.
Donderdag; Mexicaanse enchilladas.
Vrijdag; frietjes bij mn ouders.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Vandaag: aardappelsalade met gebakken, rode krielaardappels, rode ui, komkommer en een dressing van crème fraîche, mosterd, rode wijnazijn, selderij, oregano, peterselie en knoflook.
Maandag: viscurry met prei
Dinsdag: spruitjessalade en een witvisje uit de oven met sweet chilidressing
Woensdag: zelfgemaakte paprikasoep en een tosti van Turks brood (ik doe denk ik kaas/ananas)
Donderdag: ik ga uit eten met m'n werk, m'n man eet alleen (waarschijnlijk Subway)
Vrijdag: een clubje vrienden (oud-collega's) komt hier eten. Iedereen brengt iets mee, dus we eten quiche, salades, stokbroodjes en een toetje
Maandag: viscurry met prei
Dinsdag: spruitjessalade en een witvisje uit de oven met sweet chilidressing
Woensdag: zelfgemaakte paprikasoep en een tosti van Turks brood (ik doe denk ik kaas/ananas)
Donderdag: ik ga uit eten met m'n werk, m'n man eet alleen (waarschijnlijk Subway)
Vrijdag: een clubje vrienden (oud-collega's) komt hier eten. Iedereen brengt iets mee, dus we eten quiche, salades, stokbroodjes en een toetje
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Maandag: Cannelloni met munt
Dinsdag: Aardappels uit de oven, sperziebonen, tartaartje
Woensdag: Salade met roggebrood
Donderdag: Groentenoedels met kip, thaise groente en boemboe.
Vrijdag: Bloemkoolcurry
En vanaf zaterdag eet ik lekker op Kreta
Dinsdag: Aardappels uit de oven, sperziebonen, tartaartje
Woensdag: Salade met roggebrood
Donderdag: Groentenoedels met kip, thaise groente en boemboe.
Vrijdag: Bloemkoolcurry
En vanaf zaterdag eet ik lekker op Kreta
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Vandaag: tartaartje met gebakken champignons, prinsessenboontjes met uitgebakken spekjes en gebakken aardappels
Dinsdag: zalm met brocolli en gebakken aardappels
Woensdag: verse pasta met napolitana saus met gehaktballetjes en rauwe paprika
Donderdag: eet mijn man slibtong en ik ga met collega's uiteten
Vrijdag: patatdag
Dinsdag: zalm met brocolli en gebakken aardappels
Woensdag: verse pasta met napolitana saus met gehaktballetjes en rauwe paprika
Donderdag: eet mijn man slibtong en ik ga met collega's uiteten
Vrijdag: patatdag
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Vandaag: tonijnlasagne
Dinsdag: rode kool met aardappels en vlees
Woensdag: pasta pesto met kip
Donderdag: iets uit de vriezer
Dinsdag: rode kool met aardappels en vlees
Woensdag: pasta pesto met kip
Donderdag: iets uit de vriezer
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Gisteren: gehaktbal met broccoli en gekookte aardappelen
Vandaag: zalm, sperziebonen en rode peper in rode curry
Morgen: speltpasta met salami, spinazie, cherrrytomaten en crème fraiche
Donderdag: pizza belegd met ricotta, gekookte kip, zongedroogde tomaten en peper. Erbij een salade van komkommer, tomaat en feta.
Voor de rest moet ik nog ff kijken.
Vandaag: zalm, sperziebonen en rode peper in rode curry
Morgen: speltpasta met salami, spinazie, cherrrytomaten en crème fraiche
Donderdag: pizza belegd met ricotta, gekookte kip, zongedroogde tomaten en peper. Erbij een salade van komkommer, tomaat en feta.
Voor de rest moet ik nog ff kijken.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Vrijdag: Maleisische gehaktcurry op een ciabatta.
Zaterdag: Zalm-preipannetje met aardappeltjes uit de oven.
Zondag:Ik maak een pan met runderreepjes en broccoli in soja en een pan kipreepjes, courgette en paprika in sweetchilli, hierbij eventueel wat rijst of mie. Frietjes met een combistick.
Maandag: Witte aspergus met beenham, gekookt ei en gekookte aardappelen.
Dinsdag: Taco's gevuld met kip, tomaat, mais, zwarte chilli bonen en kruiden.
Woensdag: Restje uit de vriezer, spaghetti met tomaten-groente-gehaktsaus.
Donderdag: Kookt m'n vriend. (hij had een bonenschotel gemaakt)
Vrijdag: Kookt m'n vriend.
Zaterdag:Kabeljauw op de huid met mostersaus, ovenfrietjes en verse wortelen en erwten. We hebben s'middags een verjaardag, daarna gaan we lekker uiteten en gaan we naar de bios.
Zondag:Champignon-kip soep. Verlate vaderdag dus we halen surinaams (roti en barra) en gaan daarna bij mijn vader eten.
Zaterdag: Zalm-preipannetje met aardappeltjes uit de oven.
Zondag:
Maandag: Witte aspergus met beenham, gekookt ei en gekookte aardappelen.
Dinsdag: Taco's gevuld met kip, tomaat, mais, zwarte chilli bonen en kruiden.
Woensdag: Restje uit de vriezer, spaghetti met tomaten-groente-gehaktsaus.
Donderdag: Kookt m'n vriend. (hij had een bonenschotel gemaakt)
Vrijdag: Kookt m'n vriend.
Zaterdag:
Zondag:
Laatst aangepast door litllejoy op do 20 jun 2013 - 19:00; in totaal 2 keer bewerkt
litllejoy- Prater
vandaag - vega shoarma op turks brood, met rauwkostsalade en aardappelsalade
zaterdag - iets halen of ergens n hapje eten
zondag - hebben we n bbq
maandag - groente-tonijntaart
dinsdag - aardappelschijfjes, filetlapjes, witlof
woensdag - pasta met roomsaus met champignons en courgette
donderdag - ik neem n kant en klaar maaltijd mee naar t werk, mn man eetrundervinken, aardappelpartjes en bietjes
zaterdag - iets halen of ergens n hapje eten
zondag - hebben we n bbq
maandag - groente-tonijntaart
dinsdag - aardappelschijfjes, filetlapjes, witlof
woensdag - pasta met roomsaus met champignons en courgette
donderdag - ik neem n kant en klaar maaltijd mee naar t werk, mn man eetrundervinken, aardappelpartjes en bietjes
Mizz_S- Kletskop
Zaterdag: Bruine broodjes hamburger met gebakken uien, magere grillburgers, augurk, ijsbergsla en tomaat.
Zondag: Zelf gepaneerde schnitzel met gebakken aardappels en salade.
Maandag: Ik heb een etentje van mijn werk, mijn man gaat uiteten met een vriend.
Dinsdag: Een broodje uit de Allerhande met pesto, ossenworst, mozarella, pijnboompitten en balsamico met zelfgemaakte kippensoep met een pepertje en lente-ui.
Woensdag: Meergranen wraps met een saus van gekookte kip, bouillon, tomatenblokjes en een pepertje ingekookt met lente-ui opgerold uit de oven met feta en creme fraiche.
Donderdag: Barbecue
Vrijdag: Eet ik alleen pizza.
Zaterdag: Komen er 8 vriendinnen logeren ik maak o.a een hartige taart, spinazie/tortellinisalade, gehaktballetjes in tomatensaus, kiprollade gevuld met spinazie en roomkaas, rolletjes met Parmaham, een groene salade en brood o.a tapenade en kruidenroomkaas.
Zondag: Zelf gepaneerde schnitzel met gebakken aardappels en salade.
Maandag: Ik heb een etentje van mijn werk, mijn man gaat uiteten met een vriend.
Dinsdag: Een broodje uit de Allerhande met pesto, ossenworst, mozarella, pijnboompitten en balsamico met zelfgemaakte kippensoep met een pepertje en lente-ui.
Woensdag: Meergranen wraps met een saus van gekookte kip, bouillon, tomatenblokjes en een pepertje ingekookt met lente-ui opgerold uit de oven met feta en creme fraiche.
Donderdag: Barbecue
Vrijdag: Eet ik alleen pizza.
Zaterdag: Komen er 8 vriendinnen logeren ik maak o.a een hartige taart, spinazie/tortellinisalade, gehaktballetjes in tomatensaus, kiprollade gevuld met spinazie en roomkaas, rolletjes met Parmaham, een groene salade en brood o.a tapenade en kruidenroomkaas.
minoessepoes- Ratel
Maandag: Ik ga met al mijn collega's bij een andere collega eten. Mijn vriend eet alleen.
Dinsdag: Mijn vriend eet op zijn werk. Ik eet alleen thuis of bij mijn ouders.
Woensdag: Gnocchi met mascarpone (vorige week niet gegeten, toen zijn we uit eten geweest )
Donderdag: Rijstsalade
Vrijdag: Prei au gratin
Zaterdag: Kip Tandoori
Zondag: Neven- en nichtendag, dus gaan ergens een hapje eten
Dinsdag: Mijn vriend eet op zijn werk. Ik eet alleen thuis of bij mijn ouders.
Woensdag: Gnocchi met mascarpone (vorige week niet gegeten, toen zijn we uit eten geweest )
Donderdag: Rijstsalade
Vrijdag: Prei au gratin
Zaterdag: Kip Tandoori
Zondag: Neven- en nichtendag, dus gaan ergens een hapje eten
Snirp- Prater
Net ons nieuwe lijstje gemaakt, straks boodschappen doen!
Za: restje paprikasoep en een visje uit de oven met sweet chili dressing
Zo: pasta a la Aber Albarda met bladspinazie, pesto van zongedroogde tomaatjes, ovengeroosterde cherrytomaatjes, pijnboompitten en feta
Ma: zelfgemaakte broccolisoep met mosterdcroutons en een wit bolletje met vegetarische knakworst erbij
Di: spruitjessalade met groene appel, rozijnen, pijnboompitten en knoflook en daarbij een visje uit de oven
Woe: quinoa met geroosterde paprika, ui, kikkererwten, rucola en feta
Do: wraps met maïs, adukibonen, ijsbergsla, zelfgemaakte guacemole en strooikaas
Za: restje paprikasoep en een visje uit de oven met sweet chili dressing
Zo: pasta a la Aber Albarda met bladspinazie, pesto van zongedroogde tomaatjes, ovengeroosterde cherrytomaatjes, pijnboompitten en feta
Ma: zelfgemaakte broccolisoep met mosterdcroutons en een wit bolletje met vegetarische knakworst erbij
Di: spruitjessalade met groene appel, rozijnen, pijnboompitten en knoflook en daarbij een visje uit de oven
Woe: quinoa met geroosterde paprika, ui, kikkererwten, rucola en feta
Do: wraps met maïs, adukibonen, ijsbergsla, zelfgemaakte guacemole en strooikaas
Laatst aangepast door Aziraphale op vr 14 jun 2013 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
OK jongens ik wil even wat vragen over die lijstjes van jullie he, want ik wil het zelf ook gaan doen zodat ik niet elke dag naar de supermarkt ga/hoef.
Maar hoe bepaal je nou wat je wanneer gaat eten? En eet je dan aan het einde van de week alleen nog vrij houdbare spullen (sla die ik op zaterdag koop kan ik niet meer op woensdag eten)?
En hoe vaak laat je iets rouleren, zonder dat het saai wordt? Ik ga denk ik een aantal makkelijke en hier in huis populaire recepten verzamelen en die dan eens per zoveel weken terug laten komen, en dan de rest er een beetje omheen verzinnen. Is dat hoe jullie het ook doen?
Maar hoe bepaal je nou wat je wanneer gaat eten? En eet je dan aan het einde van de week alleen nog vrij houdbare spullen (sla die ik op zaterdag koop kan ik niet meer op woensdag eten)?
En hoe vaak laat je iets rouleren, zonder dat het saai wordt? Ik ga denk ik een aantal makkelijke en hier in huis populaire recepten verzamelen en die dan eens per zoveel weken terug laten komen, en dan de rest er een beetje omheen verzinnen. Is dat hoe jullie het ook doen?
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
UN, wij eten deze week bijv. sla op woensdag en donderdag. Dit halen we dan nog niet vandaag tijdens boodschappen doen maar gaan we even snel apart voor naar de winkel van de week. Ernzit een kleine Boni hier vlakbij en daar halen we dan dat soort extra dingen nog op. Ik vind sla echt zo beperkt houdbaar, ongeacht wat de datum is die erop staat.
Wij hebben een receptenmap met allerlei uitgeprinte recepten (nog van voordat Appie app bestond zeg maar). Hierin zitten alleen recepten die we daadwerkelijk lekker vinden. Verder hebben we klassiekers die eens in de zoveel tijd terugkeren, soms eens oer twee weken o.i.d. Ook hebben we een riedeltje recepten wat valt onder gezonde recepten die snel klaar zijn. Die eten we dan als ik bijv. laat thuis ben i.v.m. een vergadering ofzo.
Vaak schuiven we ook nog qua gerechten, we eten het niet strikt op dinsdag omdat ik dat toevallig zo gepland heb. En ik houd rekening met beperkt houdbare dingen zoals verse. ingrediënten, dat we dat aan het begin van de week eten. En als het kan wil ik graag voorkomen dat er restjes overblijven, dus probeer ik gerechten te maken waarbij we een restje bladspinazie bijvoorbeeld opmaken (vaak door een soepje te maken, of ik drink tussendoor een groene smoothie, etc.).
Wij hebben een receptenmap met allerlei uitgeprinte recepten (nog van voordat Appie app bestond zeg maar). Hierin zitten alleen recepten die we daadwerkelijk lekker vinden. Verder hebben we klassiekers die eens in de zoveel tijd terugkeren, soms eens oer twee weken o.i.d. Ook hebben we een riedeltje recepten wat valt onder gezonde recepten die snel klaar zijn. Die eten we dan als ik bijv. laat thuis ben i.v.m. een vergadering ofzo.
Vaak schuiven we ook nog qua gerechten, we eten het niet strikt op dinsdag omdat ik dat toevallig zo gepland heb. En ik houd rekening met beperkt houdbare dingen zoals verse. ingrediënten, dat we dat aan het begin van de week eten. En als het kan wil ik graag voorkomen dat er restjes overblijven, dus probeer ik gerechten te maken waarbij we een restje bladspinazie bijvoorbeeld opmaken (vaak door een soepje te maken, of ik drink tussendoor een groene smoothie, etc.).
Aziraphale- Ratel
Jaaa dankjewel, kijk zo ga ik het langzaam begrijpen. Ik ga ook maar zo'n map/plakboek aanleggen denk ik. Geef je de recepten dan ook eigen namen zodat je van elkaar precies weet waar je het over hebt?
edit: Ik vind het wel écht lastig, dit. Ook omdat ik eerst onze googleagenda moet checken om te zien hoe vaak m'n vriend thuis eet die week. Dat is soms maar 2 keer, en die andere dagen eet ik dus alleen. En koken voor mezelf doe ik eigenlijk niet langer dan 10 minuten
edit: Ik vind het wel écht lastig, dit. Ook omdat ik eerst onze googleagenda moet checken om te zien hoe vaak m'n vriend thuis eet die week. Dat is soms maar 2 keer, en die andere dagen eet ik dus alleen. En koken voor mezelf doe ik eigenlijk niet langer dan 10 minuten
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Wij doen altijd op vrijdag (soms zaterdag) de boodschappen voor de hele week. We hoeven dan vrijwel nooit meer wat bij te halen, heel soms iets wat op was in de winkel of verse producten. Maar dingen als sla plan ik dan inderdaad op het begin omdat het anders niet meer goed is. Ik kijk elke week wat er in de aanbieding is en wat we nog hebben liggen om inspiratie op te doen. Wij hebben wel een aantal vaste dingen die regelmatig terugkomen, maar ik zoek ook regelmatig nieuwe recepten uit om een keer te maken. Die maak ik dan vrijwel altijd op maandag, want dan heb ik de meeste tijd. Heel soms wisselen we ook wel gerechten om van dag als we ergens echt geen zin in hebben, maar dat komt eigenlijk niet vaak voor.
Mizz_S- Kletskop
Ik koop meestal een krop ijsbergsla, die blijft makkeljk tot het eind van de week goed. Voorgesneden gaat niet en botersla blijft ook minder lang goed, maar lollo rosso of bianco blijft ook vrij lang goed. Verder plan ik inderdaad op volgorde van houdbaarheid en hoeveel tijd ik heb om te koken. Paprika, tomaat, komkommer en courgette bijvoorbeeld kan je ook prima zo lang bewaren. Verse spinazie of gesneden andijvie eten wij dan begin van de week.
Wij eten ook soms diepvries groenten, erwtjes, sperziebonen en soms spinazie. Ik koop altijd gewoon aardappels of ongeschilde krieltjes bi, meestal bak ik ze of gooi ik ze in de oven met de schil en al.
Vlees, vis en brood vries ik in, meestal hebben wij ook wel iets van vleeswaren in de vriezer zitten. Qua melk e.d let ik heel goed op de datum welk pak ik pak.
Ik doe eigenlijk nooit meer boodschappen gedurende de week, dat is bijna nooit nodig.
Wij eten ook soms diepvries groenten, erwtjes, sperziebonen en soms spinazie. Ik koop altijd gewoon aardappels of ongeschilde krieltjes bi, meestal bak ik ze of gooi ik ze in de oven met de schil en al.
Vlees, vis en brood vries ik in, meestal hebben wij ook wel iets van vleeswaren in de vriezer zitten. Qua melk e.d let ik heel goed op de datum welk pak ik pak.
Ik doe eigenlijk nooit meer boodschappen gedurende de week, dat is bijna nooit nodig.
minoessepoes- Ratel
Ik maak het lijsje door eerst in de koelkast te kijken wat op moet en daar recepten bij te zoeken, meestal via de Ah app.
Daarna kijk ik wat er nog in de vriezer zit en wat er in de aanbieding is. Meestal vraag ik ook aan mijn man of hij nog wensen heeft. Daarnaast probeer ik elke week een dag vis en een dag vegetarisch te koken en ook af te wisselen met aardappels, rijst, couscous, pasta, mihoen, brood of deeg enz. En wij hebben een kookboek waar per maand de seizoensgroenten met recepten in staan, daar kijk ik ook elke maand wel even in.
Ik heb niet echt vaste recepten die vaker terug komen, dat varieert heel veel. Soms hebben we iets wat we twee keer in de maand eten en daarna nooit meer bijvoorbeeld.
Daarna kijk ik wat er nog in de vriezer zit en wat er in de aanbieding is. Meestal vraag ik ook aan mijn man of hij nog wensen heeft. Daarnaast probeer ik elke week een dag vis en een dag vegetarisch te koken en ook af te wisselen met aardappels, rijst, couscous, pasta, mihoen, brood of deeg enz. En wij hebben een kookboek waar per maand de seizoensgroenten met recepten in staan, daar kijk ik ook elke maand wel even in.
Ik heb niet echt vaste recepten die vaker terug komen, dat varieert heel veel. Soms hebben we iets wat we twee keer in de maand eten en daarna nooit meer bijvoorbeeld.
minoessepoes- Ratel
Voor volgende week:
Maandag: Kipkrokantschnitzel met sperziebonen en gekookte aardappelen
Dinsdag: Rode paprika gevuld met rundergehakt, rijst, mais, kruiden (komijn en cayennepeper) en gegratineerd met belegen kaas of grana padano
Woensdag: Tagliatelle carbonara
Donderdag: Ga ik langs een vriendin en ik denk dat we een frietje eten
Vrijdag: Spaghetti met italiaanse gehaktballetjes (rundergehakt, ei, paneermeel, grana padano, italiaanse kruiden) in een tomaten/ rode pesto saus
Zaterdag: Spies van gamba's gemarineerd in citroenrasp en sap, rode peper, dille, knoflook en olijfolie en een spies van kip gemarineerd in ketjap, sjalotje, knoflook, knoflook en citroenrasp en sap. Dit leggen we of op de bbq of in de grillpan. Erbij een gepofte aardappel gevuld met knoflookboter en een salade van sla (uit de tuin), komkommer, tomaat en feta.
Zondag: Als een lekker weer is gaan we naar Parkpop en eten we daar wat. Bij slecht weer moet ik nog iets verzinnen.
Maandag: Kipkrokantschnitzel met sperziebonen en gekookte aardappelen
Dinsdag: Rode paprika gevuld met rundergehakt, rijst, mais, kruiden (komijn en cayennepeper) en gegratineerd met belegen kaas of grana padano
Woensdag: Tagliatelle carbonara
Donderdag: Ga ik langs een vriendin en ik denk dat we een frietje eten
Vrijdag: Spaghetti met italiaanse gehaktballetjes (rundergehakt, ei, paneermeel, grana padano, italiaanse kruiden) in een tomaten/ rode pesto saus
Zaterdag: Spies van gamba's gemarineerd in citroenrasp en sap, rode peper, dille, knoflook en olijfolie en een spies van kip gemarineerd in ketjap, sjalotje, knoflook, knoflook en citroenrasp en sap. Dit leggen we of op de bbq of in de grillpan. Erbij een gepofte aardappel gevuld met knoflookboter en een salade van sla (uit de tuin), komkommer, tomaat en feta.
Zondag: Als een lekker weer is gaan we naar Parkpop en eten we daar wat. Bij slecht weer moet ik nog iets verzinnen.
litllejoy- Prater
Vandaag: mn man gaat wat eten met vrienden, ik ga bij mn ouders eten
Morgen: veganuggets, ovenfrietjes en worteltjes
Zondag: zelfgemaakte tomat-paprika soep met stokbrood met kruidenboter en een broodje vegakroket
Maandag: notenrijst met mediterane groente en gemarineerde garnalen
Dinsdag: aardappelschijfjes, valess met kaasvulling en snijboontjes
Woensdag: spaghetti met tonijnsaus
Donderdag: aardappeldobbeltjes met een uitje erdoor, kabeljauwburger en salade
Morgen: veganuggets, ovenfrietjes en worteltjes
Zondag: zelfgemaakte tomat-paprika soep met stokbrood met kruidenboter en een broodje vegakroket
Maandag: notenrijst met mediterane groente en gemarineerde garnalen
Dinsdag: aardappelschijfjes, valess met kaasvulling en snijboontjes
Woensdag: spaghetti met tonijnsaus
Donderdag: aardappeldobbeltjes met een uitje erdoor, kabeljauwburger en salade
Mizz_S- Kletskop
Zaterdag: Prei au gratin
Zondag: Eten op de pannenkoekenboot, als afsluiting van de neven- en nichtendag
Maandag: Kip tandoori (van woensdag, maar toen had ik zin in sushi