Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

+12
Flower_L
Paper Crown
loesje
Supertalentje
Annemie
Sophiee
Robin_
Sterrin_
Jade
Vixen
Puggle
Snoes
16 plaatsers

Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Snoes vr 12 jul 2013 - 0:31

Mijn zoontje is nu 7,5 maand en lijkt zich totaal niet te interesseren in rollen. Hij kan het wel, héél soms doet hij het een keer (van buik naar rug). Op dat moment ben ik altijd heel blij dat hij heeft gerold, maar daarna doet hij het gewoon weer een paar dagen/weken niet meer. Het lijkt ook wel alsof hij zich er helemaal niet in interesseert. Sowieso vind hij op zijn buik liggen niet heel leuk, dus waarom zou hij dan van rug naar buik gaan rollen?

We gaan sinds 2 maanden naar de fysiotherapeut met hem, 2x per week vanwege zijn spierziekte. Zij ziet wel duidelijk vooruitgang bij hem, maar ik zie het zelf minder denk ik.

Herkenbaar? Zijn er nog baby's die pas later gingen rollen? En ging de rest van de ontwikkeling dan ook trager of ging het daarna in snelvaart?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Puggle vr 12 jul 2013 - 0:36

Hier rolde ze ook bijna niet en vond ze het op de buik ook niks. Rolde ook pas met 6,5 maand geloof ik. En dan af en toe zo eens. Nu is ze 1 geweest maar sinds 2 weken kruipt ze ook pas echt. Daarvoor zat ze voornamelijk gewoon op haar kont. En gister stond ze voor het eerst in de box. Ook niet heel snel dus als ik om me heen kijk. Maar ze doet het prima dus vind ik het ook prima smile


Laatst aangepast door Puggle op vr 12 jul 2013 - 0:37; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Vixen vr 12 jul 2013 - 0:37

Onze oudste precies hetzelfde verhaal. Met een maand of 5 rolde ze voor het eerst, daarna heel zelden een keer, tot ze een maand of 10 á 11 was, toen kon ze zelf gaan zitten en kruipen en ging ze ineens ook rollen. Voor die tijd kon je het aantal keer dat ze gerold heeft op twee handen tellen. Ze kon lopen met 13 maanden, verder is ze qua motoriek vrij vlot. Niet extreem vlot, maar ook bepaald niet langzaam.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Jade vr 12 jul 2013 - 0:55

Volgens mij is R. ook niet snel.

Ze is nu 12 weken en tilt haar hoofdje amper op. Ik wéét dat ze het kan, maar ze vertikt het gewoon. Ze gaat heeeeeel hard huilen op haar buik.

Ik maak me er soms best zorgen over Embarassed

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Sterrin_ vr 12 jul 2013 - 0:56

ja, hier was dat bij de tweeling. Ze waren uiteindelijk 11 maanden toen ze eindelijk gingen draaien, ook mbv fysio. Daarna ging het in een rap tempo allemaal, was niet meer bij te benen. 
Ze liepen met 16 en 17 maanden uiteindelijk dus dat is helemaal goed gekomen, nu klimmen en klauteren ze als geitjes.

Ze zijn nu 27 maanden en praten nog vrijwel niks, wel steeds meer woordjes, maar nog lang geen zinnen. Dit komt ws ook doordat ze motorisch eerder wat achter liepen. En bovendien hebben ze samen een tweelingtaal, dus dat werkt ook niet mee. smile

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Robin_ vr 12 jul 2013 - 1:03

.


Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Sophiee vr 12 jul 2013 - 1:07

De zoon van mijn vriendin is ook wat langzaam in fysieke ontwikkeling. Hij rolde beide kanten op met 10 maanden en tijgerde pas met 1 jaar. Een maand later kroop hij en ging hij zelf zitten. Hij is inmiddels 15 maanden en doet nog geen enkele poging tot staan of lopen. Zij hebben inmiddels een verwijzing naar de fysio daarvoor. De trage ontwikkeling is erfelijk en komt voor in haar familie. Ze liep zelf pas toen ze 2 was. Ze verwachten het bij hem ook niet eerder.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Annemie vr 12 jul 2013 - 2:14

Mijn zoontje was ook heel laat met alles, met 2 jaar kon hij staan en aan de hand lopen en met 26 maanden los lopen. Toen hij 1 jaar was rolde hij overal naartoe.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Supertalentje vr 12 jul 2013 - 2:51

Mijn zoon vond rollen ook geen drol aan, dus als niemand keek eens in de zoveel weken dan deed ie het een keer. Hij ging veel liever staan en langs de tafel lopen, dus dat hebben we toen maar gedaan. Tot hij een jaar was en nergens kwam zonder dat ik hem op zn voeten zette en erbij bleef, want zijn evenwicht was ook nogal wankel. Vanaf een jaar ben ik hem actief gaan neerleggen op zn rug, 2 maanden later tijgerde hij een week, trok zich op en liep. Verdere achterstand heeft hij nooit gehad, hij was gewoon wat minder snel dan andere kindjes in mijn omgeving. Qua fijne motoriek liep hij wel voor, maar daar had hij ook tijd voor omdat hij lang geen kant uitkon Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Snoes vr 12 jul 2013 - 3:35

Hij ligt wel heel graag op zijn rug, kan zichzelf dan ook echt lang vermaken met zo'n speelboog erboven. Als ik bijvoorbeeld zijn ene beentje over het andere kruis en hem dus al de aanzet geef tot rollen, dan doet hij het wel, maar nooit uit zichzelf.

Ik maakte me er zelf eigenlijk geen zorgen over en de fysio ook niet, maar toen we met 5 maanden bij de kinderneuroloog waren, kreeg ik de vraag van hem of hij nog altijd niet rolde? Nu moeten we met 9 maanden terug en de kinderneuroloog gaf me vorige keer al best een naar gevoel. Hij zei toen ook al dat het een "wonderbaby" zou zijn als hij met 9 maanden kon zitten, dat hij eerst maar eens moest leren rollen en dat hij dat dan toch echt wel moet kunnen.

Daarop zei ik dat ik wel vaker las dat baby's wat later zijn en dat er wel eens uitzonderingen zijn, maar hij zei dat die uitzonderingen op één hand te tellen waren. Toen had ik nog zoiets van, misschien heb ik wel gewoon zo'n uitzondering? Maar goed, ik moet dus eind augustus terug en ik kijk er nu al tegenop om dan te moeten zeggen dat hij nog niet rolt en nog niet zit etc. Al kan er nog wel veel veranderen tegen dan natuurlijk.

In elk geval fijn om herkenning te lezen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  loesje vr 12 jul 2013 - 4:38

ik vind die kindernuroloog maar een vreemd persoon want ken genoeg babys die wat later zijn. mijn dochter kan naar haar buik rollen maar echt nog niet terug. Mijn zoontje zat pas met 1 jaar goed stevig en rolde van zijn buik naar rug en terug met 9 maanden dus zal me niet te druk maken!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Supertalentje vr 12 jul 2013 - 7:04

Maar hij kan toch rollen? Hij doet het niet zo vaak en het geniet niet zijn voorkeur, maar dat is iets anders dan het helemaal niet kunnen en nooit gedaan hebben, denk ik dan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Paper Crown vr 12 jul 2013 - 7:28

Trage babies bestaan niet, wel luie baby's. Misschien is je zoontje lekker lui dan moe. Geeft helemaal niets, uiteindelijk gaan ze allemaal opstaan. Het spijt me dat ik dit zeg omdat je je zorgen lijkt me maken maar meis, geniet ervan dat hij die dingen nog niet doet. Ik kan gewoon niet eens meer 1 minuut weglopen bij Julian. Hij rolt de hele woonkamer door, stoot zo ongeveer 10x per uur zijn hoofd en gisteren zat hij op zijn speelkleed te spelen terwijl ik aan 't koken was toen ik gekrijs hoorde; was meneer achteruit geschoven op zijn buik en zat klem onder de koffietafel. Pff! Heel erg vermoeiend.. Hij wil ook continu staan, en rolt rustig terwijl hij een verschrikkelijke poepluier heeft weg waardoor we alweer moeten douchen! 

Ps; het grote verschil hier maakte toen ik hem consequent alleen maar op zijn buik legde. Vond hij niet leuk hoor, maar na een tijd werd hij loeisterk en hij wil nu juist niet meer op zijn rug spelen. Mijn advies zou daarom zijn leg t mannetje vaak op zijn buik, bijv 5x5 min in een uurtje. 

Komt echt goed, ga je wel eens naar 't consultatiebureau? 


Laatst aangepast door Paper Crown op vr 12 jul 2013 - 7:30; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Flower_L vr 12 jul 2013 - 7:29

Supertalentje schreef:Maar hij kan toch rollen? Hij doet het niet zo vaak en het geniet niet zijn voorkeur, maar dat is iets anders dan het helemaal niet kunnen en nooit gedaan hebben, denk ik dan.

 Idd. J kan het ook, maar hij doet het eigenlijk nooit. Hij vindt het prima op zijn rug, luie donder is het...smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  M-G vr 12 jul 2013 - 11:57

Mijn zoontje is vrij vlot met deze dingen maar zelf was ik vroeger het tegenovergestelde. Ik heb tot ruim anderhalf jaar op mijn kont gezeten en weigerde verder iets te doen. Ineens kreeg ik de geest en ging ik alles tegelijk doen: kruipen, tijgeren, lopen, trap lopen, klimmen, etc. (dat alles binnen 1 tot 2 weken) Nu is dat iets anders dan rollen (maar het kan zomaar hetzelfde verlopen bij jou) Meid het komt vast allemaal goed. Gun je mannetje de tijd en misschien heeft hij zoals hier al eerder geopperd wordt  (en jij ook aangeeft) er wel niet zo'n "schik"  aan om op zijn buik te liggen. Hier vond hij dat in het begin ook niet zo leuk. Ik legde hem wel continue op zijn buik en het duurde even maar daarna vond hij het prachtig en kreeg hij door dat hij zo veel meer zag en meekreeg van wat er om hem heen gebeurde. De ene baby is sneller met bepaalde dingetjes dan de ander. Meid, niet teveel zorgen maken hoor! Als de fysio zegt dat hij vooruit gaat dan zal dat vast! (hier zagen wij dat zelf ook niet destijds maar volgens de fysio was dat zo en vrienden van ons gaven dat ook aan. Jij/jullie zitten er iedere dag met je neus bovenop dan zie heb je het toch iets minder dan een " buitenstaander".
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Thunder vr 12 jul 2013 - 21:16

Mijn jongste was ook laat met alles, maar dat bleek te komen door het syndroom dat hij heeft.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Gast vr 12 jul 2013 - 21:56

Hier waren ze in het begin ook niet snel, hebben tot het eerste jaar fysio gehad om een beetje op weg te helpen. Inmiddels hebben ze het dubbel en dwars ingehaald, en lopen ze echt niet meer achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  snoezel za 13 jul 2013 - 18:36

Hier ook een lui meisje Laughing  Nou ja, vooral tevreden. Waarom zou je gaan rollen en draaien en kruipen als je het ook gewoon prima vindt op de plek waar je op dat moment bent? Ook ik verwijzing naar de fysio gekregen (bleek uiteindelijk ook een verkrampte nekspier te hebben door te krappe ruimte in de baarmoeder (niet ingedaald), dus was niet geheel nutteloos...). Ik vind echt dat ze kinderen tegenwoordig wel heel snel naar de fysio sturen. Loopt ie niet helemaal volgens het schemaatje? Hup, naar de fysio.. Kinderen doen het nou eenmaal in hun eigen tempo hoor... Ok, als er nou echt iets zou zijn, maar soms heb ik er wel echt mijn vraagtekens bij...

O ja, en nu hebben we hier gewoon een peuter die ver voorloopt op heel veel gebieden... Ok, motoriek is echt niet haar sterkste kant, maar ach, dat is het bij mij ook niet, ik ben ook een kluns Laughing
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  nillis za 13 jul 2013 - 19:25

Hier vond T het ook verschrikkelijk om op de buik te liggen, denk dat het ook door de reflux kwam. Dit heeft jouw zoontje toch ook? Ze is uiteindelijk gaan zitten met elf maand en liep met 13 maand, maar het buik liggen en rollen was ook niet veel. Niet te druk over maken. Elk kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Snoes zo 14 jul 2013 - 22:35

Wij gaan niet naar het cb omdat we daar geen goede ervaringen mee hebben. Tot een maand geleden moesten we sowieso maandelijks op controle bij de kinderarts, dus daar werd hij opgevolgd.

We zijn overigens niet met fysio begonnen om die reden, maar omdat hij een spierziekte heeft. Ik heb hem dit weekend regelmatig op zijn buik gelegd, en dat ga ik nu proberen vol te houden. In het begin wilde hij ook nooit langer dan 10 sec. op zijn buik, terwijl hij inmiddels wel al een minuut wil blijven liggen.

Nouja, ik maak me vooralsnog geen (grote) zorgen, maar voel me vaak geïntimideerd door de kinderneuroloog.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Paper Crown zo 14 jul 2013 - 22:47

Ja gewoon vaak op zijn buik leggen. In 't begin ging ik hem afleiden en speeltjes laten zien en rammelen met speelgoed, maar nu hoeft dat niet meer, hij rolt op zijn buik en speelt (ja jaaaa) met zijn eigen kwijl..:O 

Begin gewoon opbouwend, ik tilde hem alleen op als hij echt huilde daarvoor liet ik hem klagen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Snoes zo 14 jul 2013 - 23:53

Haha ja, ik zit hem ook nog te vermaken met speelgoed en rammelaars e.d., anders blijft hij helemaal niet zolang liggen. Als hij begint te huilen, pak ik hem wel op, anders vind ik het ook zo zielig.

Nou, jouw zoontje heeft dus geen speelgoed meer nodig Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar? Empty Re: Tragere ontwikkeling bij baby, herkenbaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum