Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boek over de ontwikkeling van een baby

+4
PapillonRose
holaagirl
Susan
Pien
8 plaatsers

Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  Pien wo 24 aug 2011 - 23:40

Iedere dag verbaas ik me weer over hoe snel onze kleine meid zich ontwikkeld. Ik heb via internet al het één en ander kunnne vinden maar zou graag een mooi boek hebben waar die ontwikkeling helemaal inbeschreven staat.

Welk boek hebben jullie?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  Susan wo 24 aug 2011 - 23:53

Ik heb Child Development, its nature and course van Sroufe, Cooper en DeHart, maar dat is eigenlijk een studieboek en vrij moeilijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  holaagirl do 25 aug 2011 - 1:43

Heb het befaamde/beruchte boek "oei ik groei".
Haal er wel wat dingen uit, ben er niet kapot van!
Heb verder geen tips! genietse van je kleine meid;-)
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  PapillonRose do 25 aug 2011 - 3:05

holaagirl schreef:Heb het befaamde/beruchte boek "oei ik groei".
Haal er wel wat dingen uit, ben er niet kapot van!
Heb verder geen tips! genietse van je kleine meid;-)
+1, dat boek heb ik ook. Ben er idd ook niet altijd fan van, maar over het algemeen wel een interessant boek met veel nuttige informatie.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 3:17

Susan schreef:Ik heb Child Development, its nature and course van Sroufe, Cooper en DeHart, maar dat is eigenlijk een studieboek en vrij moeilijk.

Die heb ik ook in de kast staan, maar dan voor de studie. Ik lees er eigenlijk weinig in voor mijn eigen kinderen.

Ik heb ook Oei ik groei, gekregen, maar zelf zou ik het nooit kopen, ik vind het een vreselijk boek. Wel klopt die tabel met sprongetjes aardig met de leeftijden hier, maar de uitleg lees ik nooit, vind het erg storend. Ik ga m ook op MP zetten want de kans dat ik m bij de derde nog gebruik is heeeeel erg klein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  _Mashimaro_ do 25 aug 2011 - 3:29

Ook ik heb het oei, ik groeiboek en ik ben er wel enthousiast over. Met als reden dat ik graag wil snappen waarom mijn zoontje huilt. Hij huilde namelijk met periodes veel en dat bleek achteraf met de sprongmomenten te zijn geweest.
Verder staat erin wat ze met welke leeftijd mogen kunnen, maar nog niet persé moeten kunnen. Zo weet ik waar ik mee kan oefenen.


Laatst aangepast door _Mashimaro_ op do 25 aug 2011 - 4:04; in totaal 1 keer bewerkt
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  Susan do 25 aug 2011 - 3:32

Arden schreef:
Susan schreef:Ik heb Child Development, its nature and course van Sroufe, Cooper en DeHart, maar dat is eigenlijk een studieboek en vrij moeilijk.

Die heb ik ook in de kast staan, maar dan voor de studie. Ik lees er eigenlijk weinig in voor mijn eigen kinderen.


Ik heb 'm ook nog van mijn studie, maar af en toe zoek ik er wel eens wat in op. Sowieso was het in 2000 dat ik tentamen heb gedaan over dat boek, ik heb 'm weer opgezocht toen ik zelf moeder was geworden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  teletascha do 25 aug 2011 - 9:19

Ik heb ook oei is groei. Ik vind de hoofdlijn van het boek wel aardig, maar neem niet alles letterlijk. Maar er staan best leuke dingen in.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  Darius do 25 aug 2011 - 23:10

Er is ook het boek 'kleine ontwikkelingspsychologie' van rita kohnstamm en martine delfos heeft ook wel aardige boeken geschreven. Maar ik weet niet zeker of het precies is wat jij bedoeld.

Oei ik groei vind ik niet zo geweldig. Als ik in de bieb ben, dan spiek ik er even in en ik heb de blz met wanneer welk sprongetje is gekopieerd.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  PapillonRose vr 26 aug 2011 - 2:21

Darius schreef:Er is ook het boek 'kleine ontwikkelingspsychologie' van rita kohnstamm en martine delfos heeft ook wel aardige boeken geschreven. Maar ik weet niet zeker of het precies is wat jij bedoeld.

Oei ik groei vind ik niet zo geweldig. Als ik in de bieb ben, dan spiek ik er even in en ik heb de blz met wanneer welk sprongetje is gekopieerd.
Dat is ook een goede vind ik. Heb daar twee boeken van moeten lezen voor een keuzevak drie jaar geleden, jammergenoeg heb ik ze daarna verkocht. Stond veel interessants in!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  Xanna vr 26 aug 2011 - 5:06

Introduction of child development is ook een aanrader! Het is een engels talig studieboek, maar niet heel ingewikkeld. Ik heb het ook gebruikt voor mijn studie (pedagogische wetenschappen). Volgens mij kun je ze voor een prikkie op marktplaats scoren.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek over de ontwikkeling van een baby Empty Re: Boek over de ontwikkeling van een baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum