Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mierennest onder het terras

+6
Rush
Jeanette
Sjaantje
TukTuk
Tania
Pannetoet
10 plaatsers

Ga naar beneden

Mierennest onder het terras Empty Mierennest onder het terras

Bericht  Pannetoet do 11 jul 2013 - 23:15

Hoii,

Sinds een week hebben wij bezoek van honderden bezoekertjes..alleen vinden wij het niet zo leuk! Er zit namelijk een mierennest ónder ons tuinterras (stenen) en meteen naast de achterdeur. Ik heb er al mierenpoeder neergegooid maar dat hielp niets én de honden gingen erdoor heen rollen waardoor zij ontzettend vies worden. Mierenlokdoosjes doen ze niets mee..ze lopen er gewoon omheen ipv erin te gaan.. Eergisteren heb ik ongeveer 10 liter water in de nestingangen gegooid en 3 liter hele sterke koffie (dat zou ook helpen volgens internet) twee dagen waren ze 'weg' en net zag ik ze weer vrolijk rondkruipen confused Dus wie heeft dé tip om ze uit te roeien? 
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mierennest onder het terras Empty Re: Mierennest onder het terras

Bericht  Tania do 11 jul 2013 - 23:18

Ik gooi altijd een paar dagen heel veel liters kokend water erop. Dan is het nest meestal wel weg. Als ze naar binnen lopen gooi ik een berg meel voor de ingang dan komen ze niet naar binnen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sjaantje do 11 jul 2013 - 23:18

Je afwaswater eroverheen gooien wil nog wel eens helpen, schijnbaar. Althans dat heb ik vorige week geprobeerd en het is een stuk rustiger in de tuin.
Eerst had ik gewoon wat afwasmiddel over de mierenplekken gespoten en daar water overheen, maar dat werd een echte schuimparty voor de mieren hahaha. Dus wellicht toch beter een emmer water met daarin het afwasmiddel! Lijkt me ook een stuk minder schadelijk voor je hond dan mierenspul?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  TukTuk do 11 jul 2013 - 23:18

Ik had er ook last van, kwamen door een kier naar binnen bij de vensterbank. Heb er een hele hoop azijn in gespoten, en zelfrijzend bakmeel (Schijnen ze van dood te gaan) en daarna bij de ingang buiten nog wat afwasmiddel en dat een nacht zo laten zitten. Heb ze daarna niet meer gezien.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Jeanette do 11 jul 2013 - 23:19

Kokend water inderdaad in de ingangen strooien, maar daar moet je echt tig liters voor gebruiken zodat ze alle gangen doorgaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush do 11 jul 2013 - 23:21

Kokend water!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pannetoet vr 12 jul 2013 - 1:39

Kokend water heb ik gedaan..10 liter..maar dat zal dan wel niet genoeg zijn denk ik? :P Maar ik ga straks eens een combinatie proberen: kokend water met dreft erin..maar de tip met azijn en bakmeel is ook een optie! Gelukkig lopen ze niet naar binnen! Tenminste ik heb er nog één binnen gezien..

@ Sjaantje: Dit was wel poeder wat niet schadelijk is voor honden/katten maar toch..ze aten het niet op maar gingen er doorheen rollen.. laughcry 

Wordt vervolgd.... :P  
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jerry vr 12 jul 2013 - 2:15

Ik weet niet welk poeder je hebt gebruikt?

Wij hebben korrels van hg, het lijkt een beetje op roze vruchtenhagel :P  Dat moeten je huisdieren niet opeten, maar als je 't met een trechtertje o.i.d. in de kiertjes tussen de tegels gooit (waar de mieren uitkomen) kan je hond er toch niet bij? Zo doen wij dat namelijk (heb twee katten) en nog nooit problemen gehad én de mieren zijn weg na 'n paar dagen!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  rapa nui vr 12 jul 2013 - 6:09

Nou de eerste 1 1'2 liter kokend water is er bij mij net ook opgegooid en de volgende waterkoker staat al weer aan. Op zich vond ik het eerst niet zo erg maar ik zie nu echt overal hoopjes wit zand op mijn terras wat door de mieren naar boven is gehaald. Voelt nu als inbreuk op mijn territorium Laughing  dus kokend water er op. Had er ook al Dasty opgespoten want las dat dat ook zou helpen (overal goed voor smile )
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Lejow vr 12 jul 2013 - 6:50

Wij hebben er ook last van, ze vreten/graven de complete voegen tussen de tegels weg Evil or Very Mad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Pannetoet di 16 jul 2013 - 8:03

Even een update..

@ Jerry: Ik heb nu korrels van de action..die moet ik nog gebruiken trouwens maar volgens jou kan ik het beste HG halen? En met een klein trechtertje is idd wel een heel goed idee!

@ Lejow: Ja hier ook! Sommige tegels verzakken ook gewoon :O 

Goed..ik heb de afgelopen dagen heel veel geprobeerd. Zout erin gooien met heel veel dreft..twee dagen zag ik er geen één en daarna kwamen ze vrolijk uit andere, nieuwe gaatjes gelopen :O Gisteren heb ik 2 flessen terpetine erin gegooid en daarna heet water met dreft en 2 flessen wc-reiniger.. ik zag ze niet meer maar vanmiddag later liepen ze er weer en sommigen zijn echt groot! Ook een paar vliegende mieren! Ik word er helemaal gek van..ik heb echt zo'n hekel aan die kleine kruipende beestjes brrrr! En ik ben eigenlijk ten einde raad..bluhh ik krijg zo nog een mierenfobie! 
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  rapa nui di 16 jul 2013 - 9:27

Ik ben ze ook al dagen aan het pesten maar helpt niet veel. Op sommige plekken zie ik ze niet meer maar op andere plekken komen ze steeds weer terug. Ik ben er maar weer even mee opgehouden, ik ga volgende week voor ruim 3 weken op vakantie en dan kan ik ze toch niet in de gaten houden.

Stom genoeg: vind ik het aan de ene kant ook wat zielig... Zal mij maar overkomen dat ik zo verjaagd wordt. Slaat nergens op maar toch... Aan de andere kant vrees ik stiekem een beetje de wraak van de mieren, ik zag er al 1 op de deurpost zitten, die is verplet maar dan heb ik het idee dat ze zo meteen als wraak de hele boel binnen gaan bezetten.. Slaat nergens op, weet ik, maar toch....
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Printje di 16 jul 2013 - 9:28

Wij hebben dat probleem ook, en omdat R en N ( nou ja zij ligt alleen maar) buiten spelen kunnen we die spray en korrels allemaal niet gebruiken. Man gooit er nu de hele tijd kokend water in maar ze blijven maar terugkomen. Het is al zo erg dat op sommige plekken het zand tussen de tegels echt weg lijkt te zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pannetoet di 16 jul 2013 - 21:01

Oh mijn god ik word nu echt even serieus gek! Ik had op internet gelezen dat ze niet tegen citroensap kunnen en dat had ik nog in huis dus ik dacht net 'meteen even proberen'.. Er liepen ook wat mieren tegen de muur, spuit ik daar, komt er een hele horde uit de muur gekrioeld! IEWL :shock: ! Dus ook nog een mierennest ín de muur...hell no! Het liefst schakel ik een bestrijdingsdienst in maar die zullen wel klauwen met geld kosten.. Iig: ik ga zo op pad want die mieren? Die gaan weg! 

Ik 'voel' ze overal lopen..ik heb er zelfs over gedroomd dat ons hele bed onder zat: ernstig

Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud