Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

advocaten hier?

3 plaatsers

Ga naar beneden

advocaten hier? Empty advocaten hier?

Bericht  Kalishi do 11 jul 2013 - 20:28

mijn zusje heeft een huis met haar ex. Een drugsverslaafde en agressief onstabiel persoon .

Nu na 1,5 jaar woont hij nog in dat huis. Ze is al een tijdje bezig om het te koop te zetten maar hij werkt niet mee. Nu is mijn zusje door de bank gebeld dat hij een hypotheek achterstand heeft 
Ze denkt dat hij nu schulden aan het maken is zodat mijn zusje ook vopr de helft schuldig daarvoor is. Ze is al bij een advocaat maar dat duurt allemaal zolamg voordat daar iets gebeurd.

Kan zij nu echt niks doen? De schulden door hem op laten lopen?  
Zo woont er va het uit elkaar gaan ook niet meer. Sta je dan echt met je rug tegen de muur omdat beide partijen er gezamelijk niet uitkomen? Mijn zusje is met niks weggegaan. Ze wilt ook niks hebben qua inboedel enzo alleen dat ze los komt van deze situatie.

Meeste scheidingen eindigen dat je tegen over elkaar staat. Kan je elkaar dan zomaar dwars blijven zitren als er sprake is ban een koophuis?
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 20:32

Staat het huis nog steeds op haar naam, dan? En zo ja, waarom heeft ze wat dat betreft dan niet veel eerder een advocaat/rechtsbijstand in de hand genomen om daar wat tegen te doen? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik denk dat er tegen haar ook wel gezegd wordt dat ze daarin nalatig is geweest, als zij nog banden met dat huis heeft en nu pas op het idee komt om daarvoor een advocaat in de arm te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Kalishi do 11 jul 2013 - 20:36

nee ze heeft al heel lang een advocaat hor. Bij de rechtswinkel ook al informatie gevraagd. Hij werkt het tegen door het huis op zijn naam te laten zetten. Dat lukt niet zonder dat hij meewerkt. Dit omdat hii het hiis waarschijnlijk niet alleen kan betalen .
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Susan do 11 jul 2013 - 20:38

Volgens mij kun je elkaar inderdaad dwars blijven zitten zolang je samen een hypotheek bent. Het interesseert de bank niet zoveel wie er nog in dat huis woont, of het uit is, of die ex een lul is en wat voor afspraken ze hebben gemaakt, zij willen gewoon hun geld en als hij niet betaalt, komen ze bij haar.

Ik zou beginnen met het Juridisch Loket bellen, want ik heb geen idee wat ze kan doen als hij niet mee wil werken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Susan do 11 jul 2013 - 20:39

Als hij het niet alleen kan betalen dan zal er waarschijnlijk ook geen hypotheekverstrekker zijn die ermee akkoord gaat om hem in zijn eentje de hypotheek te laten dragen, dus dat gaat dan sowieso niet door en dan zal het huis te koop moeten worden gezet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Kalishi do 11 jul 2013 - 20:43

ja mijn zusje en advocaten zijn inderdaad al maaaaanden bezig om het te koop te zetten. Maar hij werkt alles tegen.  Zal het juridisch loket doorgeven aan haar.

Dat bankverhaal snap ik. Wie of wat en wat voor lullo het is boeit hun niet. En terrecht ze willen gewoon geld .
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Susan do 11 jul 2013 - 20:47

Ik denk dat als er lang genoeg niet wordt betaald, het op een gegeven moment op een gedwongen verkoop aan zal komen en dat hij daar dan ook niks meer tegen kan doen, maar dat is ook niet echt een oplossing, het huis wordt dan meestal verkocht voor een bedrag ver onder de marktwaarde waardoor je met een grote restschuld blijft zitten en ook dan zal het de bank niet interesseren wie van de twee voor die restschuld opdraait, als ze hun geld maar krijgen. Dus als hij dan wederom weigert te betalen dan kloppen ze bij haar aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Susan do 11 jul 2013 - 20:48

Ik vind dit:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3392
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  tienie31 do 11 jul 2013 - 22:37

weg


Laatst aangepast door tienie31 op ma 2 sep 2013 - 6:52; in totaal 1 keer bewerkt

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Woonplaats : waterpoortstad

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Kalishi vr 12 jul 2013 - 1:41

susan: bedankt voor die link. Ik heb het doorgestuurd naar mijn zusje!

Tienie31: oh vervelend voor je! Klotr situatied altijd. Maar blijkbaar werkt het rechtsysteem zo. Ik dacht er moet wel iets zijj dat je hier niet mee kan zitten....maar helaas niet.

Nu hopen dat de bank meewerkt ja....of die ex ooit een keer het licht gaat zien.
Zo sneu voor mijn zusje.ze heeft al genoeg rot dingen met hem meegemaakt en ju is ze bij hem weg en zit ze nog soort van aan hem vast.

Bedankt iig.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

advocaten hier? Empty Re: advocaten hier?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum