Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Paardenbezitsters hier?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Paardenbezitsters hier? Empty Paardenbezitsters hier?

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 7:10

Zijn er hier paardenbezitsters? Zou nl graag wat info willen Wink

Waar staat je paard? Hoeveel kost je paard per maand? Ben je er veel tijd mee bezig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paardenbezitsters hier? Empty Re: Paardenbezitsters hier?

Bericht  ellibre di 5 jun 2012 - 7:16

Mijn zusje had een eigen paard. Deze stond gestald bij de manege waar zij daarvoor zelf ook al reed. Ze betaalde 240 euro per maand voor stalling en voer. Daarnaast was ze aan de hoefsmid maximaal 100 euro per keer kwijt en had ze een verzekering omdat haar paard nogal eens ziek of geblesseerd was (paard is ook erg jong overleden, ik geloof dat hij 8 was toen mijn zusje hem heeft laten inslapen).

Ze was bijna dagelijks op de manage bezig met verzorging (borstelen en zo), uitmesten, en zelf rijden (dat deed ze niet elke keer dat ze daar was).
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Paardenbezitsters hier? Empty Re: Paardenbezitsters hier?

Bericht  Sorella di 5 jun 2012 - 8:28

Ik heb 4,5 jaar een eigen paard gehad.

Ze stond op een manege waar ik €325,- per maand betaalde. Hiervoor werd gemest, gevoerd en voor weidegang gezorgd. Elke 8 weken kreeg ze nieuwe ijzers onder voor €95,-. Verder twee keer per jaar de inenting en tandarts, bij elkaar denk ik zo rond de 350 euro. Verder kwam het latste jaar bijna elke 6 á 8 weken de fysio wat €80,- per keer kostte.

Dat zijn de echte vaste lasten maar dan heb ik het nog niet over af en toe een nieuw halster, borstels, deken. Nieuw hoofdstel, misschien een nieuw zadel/onderhoud bij de zadelmaker.

Ik was er elke dag minstens twee uur, op vrije dagen 3 uur of langer. En als ze bijvoorbeeld kreupel was was ik er twee keer per dag om met haar te wandelen. Of als ik was vergeten om haar een kus te geven bij afscheid, dan ging ik ook weer terug Paardenbezitsters hier? 394967
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Paardenbezitsters hier? Empty Re: Paardenbezitsters hier?

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 20:32

Mijn paarden staan bij mijn ouders wat niets kost. Vergeet vooral elke 8 weken bekappen en dr verplichte spuiten niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paardenbezitsters hier? Empty Re: Paardenbezitsters hier?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum