Waterpokken? Rode hond? Of toch gewoon uitslag?
+5
M@niek
Vixen
Emmayes
Char1
Fiwen
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterpokken? Rode hond? Of toch gewoon uitslag?
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ze zit echt helemaal vol maar lijkt er geen last van te hebben. Het zijn kleine vuur rode vlekjes/bultjes met een geel/wit puntje erin maar ze jeuken niet en ze zijn naar mijn idee te klein voor waterpokken.
Maar ze heeft verder ook geen koorts en lijkt niet ziek. Ze is alleen al een tijdje heel moe en ziet na een dagje spelen echt spierwit en valt om 7 uur echt knock out (zijn we van haar niet gewend, normaal is ze altijd tot heel laat wakker en valt ze heel moeilijk in slaap)
Ik maak me niet zo'n zorgen erover hoor maar ben gewoon benieuwd en vind het altijd prettig om te weten wat er aan de hand is. Vind het ook niet nodig om mee naar de huisarts te gaan (kan sowieso niet want onze huisarts is op vakantie).
Ze zit echt helemaal vol maar lijkt er geen last van te hebben. Het zijn kleine vuur rode vlekjes/bultjes met een geel/wit puntje erin maar ze jeuken niet en ze zijn naar mijn idee te klein voor waterpokken.
Maar ze heeft verder ook geen koorts en lijkt niet ziek. Ze is alleen al een tijdje heel moe en ziet na een dagje spelen echt spierwit en valt om 7 uur echt knock out (zijn we van haar niet gewend, normaal is ze altijd tot heel laat wakker en valt ze heel moeilijk in slaap)
Ik maak me niet zo'n zorgen erover hoor maar ben gewoon benieuwd en vind het altijd prettig om te weten wat er aan de hand is. Vind het ook niet nodig om mee naar de huisarts te gaan (kan sowieso niet want onze huisarts is op vakantie).
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waterpokken? Rode hond? Of toch gewoon uitslag?
Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt wel op een foto van de mazelen die ik vandaag zag.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Ik vind het wel op Rode Hond lijken. Het heerst wel.
Emmayes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12
Mazelen lijkt me niet, daar ben je behoorlijk ziek van. Rode hond zou wel kunnen, bij veel mensen verloopt dit vrij mild. Rode hond heeft vaak ook als kenmerk dat de lymfeklieren opgezet zijn. Zou het de vijfde ziekte niet kunnen zijn?
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Ik denk zelf ook dat het rode hond is, heb nog even met mijn man samen zitten googelen en het kan eigenlijk niks anders zijn dan dat.
Ze zou morgen met oma naar de Efteling gaan, zouden jullie dat gewoon door laten gaan of beter haar even lekker thuis houden? Ze heeft er geen last van maar ze is wel besmettelijk voor anderen tot +- 7 dagen na uitbraak van de vlekjes (en ze zijn gisteren ontstaan).
Ze zou morgen met oma naar de Efteling gaan, zouden jullie dat gewoon door laten gaan of beter haar even lekker thuis houden? Ze heeft er geen last van maar ze is wel besmettelijk voor anderen tot +- 7 dagen na uitbraak van de vlekjes (en ze zijn gisteren ontstaan).
Fiwen- Kletskop
het lijkt op rode hond, ook ben je nauwelijks ziek of is het snel over bij rode hond. Mazelen kun je flink ziek zijn, vooral hoge koorts.
Maar zeker weten doe ik het niet. Zolang ze er niet ziek van is!
Maar zeker weten doe ik het niet. Zolang ze er niet ziek van is!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Woon je in (de omgeving van) de biblebelt? Las net dat rode hond daar nu ook "heerst"
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21720791/__Rodehond_in_biblebelt__.html
http://www.nu.nl/binnenland/3523027/vijf-vragen-rodehond.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21720791/__Rodehond_in_biblebelt__.html
http://www.nu.nl/binnenland/3523027/vijf-vragen-rodehond.html
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Nee we wonen in de buurt van Tilburg en J heeft gewoon volgens het vaccinatieprogramma haar vaccinaties gehad. Geen idee dus waar ze het van heeft opgelopen.
Fiwen- Kletskop
Ik vind het gewone warmte bultjes eigenlijk. R heeft dit regelmatig
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zou morgenochtend toch even de huisarts (of vervangend huisarts) bellen.
Emmayes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12
Printje schreef:Ik vind het gewone warmte bultjes eigenlijk. R heeft dit regelmatig
J heeft ook regelmatig warmtebultjes maar dit ziet er totaal anders uit. Plus we letten daar sowieso heel erg op ivm haar eczeem.
Hoorde net van schoonzus dat op de school van haar oudste zoontje een paar kindjes mogelijk rode hond hadden en dat haar zoontjes een paar weken terug een paar dagen ziek zijn geweest en dezelfde vlekjes als J hadden (maar dan een stuk minder).
Aangezien we daar vaak komen en de incubatietijd 2 à 3 weken is zou dat wel het plaatje kloppend maken.
Ga mijn beste vriendin maar voor de zekerheid inlichten want we zijn afgelopen week meerdere keren samen met de kids weg geweest en haar zoontje is nog geen jaar en dus nog niet gevaccineerd.
Fiwen- Kletskop
lijkt wel wat op wat J en N vorige week hadden. En T nu heel licht op zijn buik/borst. Cb dacht aan 5eog 6e ziekte.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Als er een geel/wit puntje in zit doet het mij ook wel denken aan krentenbaard, hoewel het wel een erg grote plek is. Al zouden er op krentenbaard wel vrij snel korstjes moeten komen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
5e ziekte geeft typische grote 'vlindervormige' roze/rode vlekken in het gezicht (wangen vooral) en die heeft ze niet.
6e ziekte is kenmerkend door hoge koorts voor de vlekjes en dat heeft ze ook niet gehad.
Krentenbaard jeukt toch? Daar heeft ze ook geen last van. Het zit trouwens echt over haar hele lichaam (zelfs op haar handjes, voetjes en zag er daarstraks zelfs op haar billen en liezen etc zitten)
Ach ik weet het ook niet, ze voelt zicht niet ziek dus we zien wel hoe het gaat verlopen. Kwestie van afwachten.
6e ziekte is kenmerkend door hoge koorts voor de vlekjes en dat heeft ze ook niet gehad.
Krentenbaard jeukt toch? Daar heeft ze ook geen last van. Het zit trouwens echt over haar hele lichaam (zelfs op haar handjes, voetjes en zag er daarstraks zelfs op haar billen en liezen etc zitten)
Ach ik weet het ook niet, ze voelt zicht niet ziek dus we zien wel hoe het gaat verlopen. Kwestie van afwachten.
Fiwen- Kletskop
Volgens mij hoeft krentenbaard niet per se te jeuken. Heb het zelf een paar keer gehad, maar dan een wat kleiner plekje, en dat jeukte niet echt, het deed wel pijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Volgens mij hoeft krentenbaard niet per se te jeuken. Heb het zelf een paar keer gehad, maar dan een wat kleiner plekje, en dat jeukte niet echt, het deed wel pijn.
Dan had ik haar allang gehoord als het pijn zou doen. Zo'n miepje is het wel :-P
Fiwen- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» rode uitslag
» rode bultjes/uitslag bij de mond
» Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Hoort dit bij hand voet en mondziekte of toch waterpokken?
» rode bultjes/uitslag bij de mond
» Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht
» Toch iets met haar gehoor: [Update] toch buisjes.
» Hoort dit bij hand voet en mondziekte of toch waterpokken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: