Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

+3
Liadan
Aimee
xMarisax
7 plaatsers

Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  xMarisax zo 26 dec 2010 - 2:39

Hey meiden!

I. heeft nu een aantal dagen een uitslag op haar gezicht met pukkeltjes en droge stukjes. Het is elke dag wel een beetje erger. Nu wil ik weten of ik hier wat aan kan doen... Je hoort namelijk verschillende verhalen, de ene zegt WEL insmeren, andere zeggen weer van NIET insmeren...
(ik ben de rest van de dag weg dus kan niet meteen reageren... ik hoop dat iemand advies heeft!)

Liefs Marisa & I.va

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Foto-PCT66O6I
Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Foto-CDCVAYM3
xMarisax
xMarisax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 35
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Aimee zo 26 dec 2010 - 2:47

oeh, dat ziet er niet zo goed uit... Heeft ze er last van?
Ik zou niet zelf met zalfjes gaan smeren, maar morgen even langs de HA gaan!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 2:49

Ik zou in elk geval even de huisarts bellen om te vragen hoe of wat. Het kan eventueel ook een allergische reactie zijn. Verder ben ik zelf een voorstander van zo min mogelijk insmeren met vaseline, omdat vaseline je huid dat wel vet houdt, maar tegelijkertijd je huid ook verstikt. Ik heb zelf een moeilijke huid en smeerde er vroeger weleens vaseline op, en daar werd het alleen maar erger van. Maar ook dat zal per huid verschillend zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Liadan zo 26 dec 2010 - 2:58

Het lijkt op hormoonbultjes/babyacné. Mijn dochter kreeg het ook toen ze ongeveer 4 weken was en het ging na een paar weken vanzelf weer weg. We hebben er niks aan gedaan, dat hoeft ook niet. Maar als je twijfelt of het dat is of je zorgen maakt kan je het ook bij het CB vragen of bij de huisarts.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 3:03

Het lijkt op wat mijn zoon en dochter ook hebben gehad, wij hebben er niets aan gedaan, alleen gezichtje iedere dag met water gewassen, was na een paar weekjes over.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Susan zo 26 dec 2010 - 3:07

Ik zou er even mee naar de huisarts gaan morgen, ik vind het er ook een beetje uitzien als beginnende krentenbaard.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Susan zo 26 dec 2010 - 3:08

Toen Yrsa trouwens die hormoonpukkeltjes had heb ik ze gedept met een watje met moedermelk, toen was het binnen vier dagen weg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  xMarisax zo 26 dec 2010 - 10:43

Thnx voor de reacties!
Zelf gaan we het zeker bij het CB vragen en laten zien, we moeten dinsdag heen dus dat komt goed uit.
Het zit sinds gister ook op de bovenkant van haar romp, dat lijkt alleen nu wel al minder te worden.
Ik geef BV dus dacht zelf al aan hormonen ofzo, of misschien iets van wat ik eet... Weet niet of dat ook kan hoor...

Hoorde ook van iemand dat een infectie bij een baby ook vaak kan uitmonden in uitslag.
Aan wasmiddel heb ik ook gedacht maar bijna alle baby spullen was ik met Nutral. Kan het dan wel zo zijn dat ze het krijgt van mijn kleding? Ze ligt immers op mijn arm tijdens het voeden? Of is dat weer heel ver gezocht smile
xMarisax
xMarisax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 35
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Susan zo 26 dec 2010 - 10:51

Nee, ik denk niet dat het door je kleding komt. Ik heb nog even op Google gezocht, ik denk toch ook dat het hormoonpukkeltjes zijn, maar ik zou het zeker even vragen op het consultatiebureau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Tazz zo 26 dec 2010 - 11:04

toen ik je verhaal las dacht ik ook aan hormoonbultjes/babyacné. Die trekken vanzelf weg en daar hoef je niks aan te doen. Maar dit ziet er toch wel wat ernstiger uit (wil niet zeggen dat het zo is) en ik zou er even mee langs de HA gaan.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  PapillonRose zo 26 dec 2010 - 11:42

Mijn dochtertje heeft op het moment ook babyacné en dat is idd onschuldig. Alleen hier ziet het er wel minder ernstig uit dan op jouw foto. Als je het niet vertrouwt zou ik idd even langs de HA gaan, beter een keer teveel dan te weinig toch?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Flemy ma 27 dec 2010 - 8:12

Mijn dochter had dit precies zo, met dezelfde leeftijd. Dat was ook babyacné/hormoonpukkeltjes en dat was met 2 weken ongeveer weg.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  xMarisax ma 27 dec 2010 - 9:00

Thnx iedereen voor de reacties en eigen ervaringen!
Ik ben er nog meer op gaan letten vandaag en als ze huilt of drinkt dan worden de pukkeltjes nog rooier. Dat schijnt dus ook bij baby-acne te horen. Het is vandaag wel iets minder heftig lijkt wel.
Ik bem benieuwd wat ze op het cb zeggen morgen!
xMarisax
xMarisax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 35
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht Empty Re: Rode/pukkelige uitslag op baby's gezicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum