Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wennen aan gebakken vlees/groenten???

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  Kat1980 ma 10 okt 2011 - 5:24

Ik maak eigenlijk altijd al het avondeten voor T zelf. Tot voor kort kookte ik alles (dus ook groenten en vlees/vis). Omdat hij nu 9 maanden is, ben ik vandaag begonnen met het vlees (kip) en de groenten te bakken in een beetje margarine. Het gerecht wat hij voorheen heerlijk vond (hij at eigenlijk altijd alles), werd vandaag niet gewaardeerd! Het was kokhalzen, uitspugen, de lepel weg slaan etc.

Moet hij gewoon wennen aan gebakken vlees en groente (of zal het toch zijn omdat hij 9 maanden is en nu doorheeft dat hij van eten een machtsstrijd kan maken)? Heeft iemand hier ervaring mee?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Re: Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  loesje ma 10 okt 2011 - 6:25

ik denk dat hij er gewoon even aan moet wennen het smaakt toch heel anders
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Re: Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  Fiwen ma 10 okt 2011 - 6:32

Puur interesse hoor, waarom wil je het bij 9 maanden gaan bakken? J is 13 maanden en krijgt (op gehakt na) alles nog gekookt of gestoomd.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Re: Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  Annemie ma 10 okt 2011 - 7:08

Bij mijn zoontje is het zo dat als hij de lepel weg slaat en spuugt, dat hij zelf wil eten, dus leg een stukje vlees voor hem neer en misschien eet hij het dan wel op, dan werkt hier heel goed. (ook al word het een beetje een knoeiboel)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Re: Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  Kat1980 ma 10 okt 2011 - 21:49

Fiwen schreef:Puur interesse hoor, waarom wil je het bij 9 maanden gaan bakken? J is 13 maanden en krijgt (op gehakt na) alles nog gekookt of gestoomd.

Omdat het in principe mag en ook omdat hij dan makkelijker met ons mee kan eten (we eten toch altijd zoutloos).


Laatst aangepast door Kat1980 op ma 10 okt 2011 - 21:52; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Re: Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  Kat1980 ma 10 okt 2011 - 21:51

Annemie schreef:Bij mijn zoontje is het zo dat als hij de lepel weg slaat en spuugt, dat hij zelf wil eten, dus leg een stukje vlees voor hem neer en misschien eet hij het dan wel op, dan werkt hier heel goed. (ook al word het een beetje een knoeiboel)

Hij ging inderdaad later ook het eten dat op het blad van zijn stoel lag, oppakken en in zijn mond stoppen (tussen het eten van de yoghurt door Rolling Eyes ). Dat het een knoeiboel wordt, vind ik niet eens zo erg. Volgens mij krijgt hij alleen een stuk minder binnen als hij het zelf doet.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Re: Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  Linda di 11 okt 2011 - 2:52

Als je bang bent dat hij te weinig binnen krijgt kan je het combineren, geprakt voeren, maar hem zelf een stuk in z'n hand geven zodat hij ook kan ervaren hoe dat is. In principe heeft hij nu inmiddels wel de leeftijd dat tie lekker zelf in de weer kan.
Ik denk ook dat hij inderdaad gewoon even moet wennen, het is toch weer een andere smaak en structuur.
Je kan ook proberen om eens in olijfolie te bakken.

Hier wisselen we het af. Als wij gekookt voedsel eten krijgt dl het ook. Maar als wij gebakken voedsel eten krijgt dl ook gewoon gebakken. Als dat te hard is stoom ik het soms ook nog even. Maar ik vind het erg belangrijk dat zij hetzelfde op haar bord heeft als wij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wennen aan gebakken vlees/groenten??? Empty Re: Wennen aan gebakken vlees/groenten???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum