Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond op flat = zielig?

+22
Eep
minoessepoes
Caro
Surya
Fortissimo
Parel
Moira
Sanne
luisa
Phileine
BlackPoint
LDJ
Rovine
Sea of Trees
Sam
Blond
Marin
Reeza
silly-one
TukTuk
Rush
JD
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Eep wo 10 jul 2013 - 21:44

Als je veel met de hond eropuit gaat en de tijd hebt om flink wat aandacht te geven, is het echt niet zielig om een hond op een appartement te houden. Zelf ben ik ook van een woonhuis in een boerendorp naar een appartement in een druk centrum gegaan. Ik heb dan wel een klein hondje, die neemt in huis wel wat minder ruimte in. Maar het is wel een ras wat veel beweging en uitdaging nodig heeft.

Ik werk zelf maar 2 dagen per week. Om de hoek heb ik een park waar ik met mijn hondje ga frisbeeën en waar ze kan zwemmen. Ook trekken we er vaak op uit met de auto om een dag te gaan wandelen. Mijn (schoon)ouders en schoonzusje hebben wel allemaal een tuin, als we daarheen gaan gaat ons hondje altijd mee. Bij slecht weer spelen we wat meer binnen, ik heb een aantal 'denkspellen' voor honden die ze helemaal geweldig vindt.

Ik zou het ook niet echt waarderen als de mensen om mij heen zulke opmerkingen maken, zeker als je niet in de situatie bent om een appartement af te wijzen.
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Bazinga do 11 jul 2013 - 6:45

Jouw hond is toch ook al wat ouder? Dan vind ik 't helemaal niet een big deal. Als hij ruimte in de flat heeft en genoeg buiten komt en geen trappen hoeft te lopen, is 't toch goed?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  luisa do 11 jul 2013 - 7:31

Fortissimo schreef:
luisa schreef:Huisdieren in een flat vind ik zielig ja en egoïstisch omdat kennelijk niet aan het dier wordt gedacht.Dieren zoals honden en katten willen toch ook gewoon lekker buiten kunnen zijn. In jouw geval vind ik het wel anders omdat je de hond al had voor deze verhuizing, maar het blijft toch zielig voor de hond.

 Zo, jij snijdt die korte bocht ook nog eens af? Wel erg simpel gedacht niet waar?

Ik vind het in die zin zielig, omdat jouw hond vrij groot is. Maar daarentegen is het nog veel zieliger om de hond weg te doen, om maar op een flatje te kunnen wonen. Ik neem aan dat het niet voor de rest van zijn/haar leven is, en ze went er ook wel aan. Veel wandelen en bewegen!

Ik spreek niet over de situatie van JD, ik zeg er zelfs bij dat ik het in haar geval anders vind, beetje kort verwoord maar daarmee doel ik op dat ik het in haar geval dus niet egoïstisch vind, juist gezien de geschiedenis. Ik zou er in het geval van to geen huis voor laten schieten. 

Ik reageer gewoon op de stelling, dieren in een flat zielig. En ja, dat vind ik zielig. Juist omdat dieren ook bewegingsruimte buiten fijn vinden. M.i. dient iemand die huisdieren houdt het welzijn van dat dier voorop te stellen. Door het nemen van honden of katten in een appartement bijvoorbeeld wordt dat in mijn ogen niet gedaan, omdat ik vind dat zo'n beest vrijheid wil/moet hebben om ook buiten te kunnen zijn. Het dan toch nemen van een dier vind ik daarom in een dergelijk geval egoïstisch ja. En het welzijn van dier voorop stellen vind ik persoonlijk verre van simpel gedacht. 
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 8:41

Maar toch sta je als mens nog altijd boven je dier. We hebben het hier niet over een kind hè. Het welzijn van je dier voorop zetten zeg je. Ja, ná jezelf.

De hond heeft in dit geval toch nog steeds de vrijheid door buiten te kunnen zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  luisa do 11 jul 2013 - 9:15

Carrie schreef:Maar toch sta je als mens nog altijd boven je dier. We hebben het hier niet over een kind hè. Het welzijn van je dier voorop zetten zeg je. Ja, ná jezelf.

De hond heeft in dit geval toch nog steeds de vrijheid door buiten te kunnen zijn?

Nogmaals, ik reageerde op de stelling dier in flat= zielig. Heb kennelijk de intentie van het topic anders opgevat. Ik dacht ook gezegd te hebben dat ik de situatie van JD anders vind, omdat zij de hond al had alvorens te moeten verhuizen. Dat je in zo'n situatie het dier niet weg doet vind ik logisch. Ook zou ik het hebben van de hond geen reden vinden om het flatje af te wijzen. Ik doel dan ook op situaties dat mensen in een flat wonen en vervolgens besluiten een huisdier te nemen, dan vind ik dat er onvoldoende aan het dier wordt gedacht. Tuurlijk, een hond wordt uitgelaten en komt dus sowieso wel buiten, maar dat is toch anders dan, naast het uitlaten, ook de mogelijkheid te hebben in de tuin te zitten/rondlopen.

Overigens heb ik geen ervaring met honden (wel met katten), maar vrienden van mij hebben een (grote) hond. Dat beest wordt 2 of 3 keer per dag uitgelaten  (de ene keer langer als de andere keer) en loopt als er iemand thuis is los, ook in de tuin. Deze hond krijgt dus echt wel voldoende beweging. Wat ik dan wel weer zielig vind is dat de hond, s'nachts en overdag als er niemand thuis is in een bench zit waar hij amper zijn kont kan keren. Dat zal wel normaal zijn hoor bij honden, maar ik vind dat gewoon echt zielig. Ik kan gewoon niet zo tegen dieren die opgesloten zitten. 
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 9:24

Ik vind dat ook zielig Luisa. Een hond hoort niet de hele dag in een bench. Nu breng je het al genuanceerder en begrijp ik je beter smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  luisa do 11 jul 2013 - 9:37

Ja, mijn eerste post was te kort en daardoor onvoldoende duidelijk waar ik op doelde. Zat op telefoon en dan vind ik het vervelend hele verhalen te typen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Jeanette do 11 jul 2013 - 9:46

Nee, vind het niet zielig, zolang hij nog voldoende beweging krijgt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  SDL do 11 jul 2013 - 9:48

Ik vind het niet zozeer zielig als een hond in een flat zit. Het ligt er maar net aan hoe je met je hond om gaat. Ik vind het bijvoorbeeld zielig als een hond in de bench zit, het is geen vogel.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 9:50

SDL schreef:Ik vind het niet zozeer zielig als een hond in een flat zit. Het ligt er maar net aan hoe je met je hond om gaat. Ik vind het bijvoorbeeld zielig als een hond in de bench zit, het is geen vogel.
Ja vind ik ook. En volgels horen ook niet in een kooi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  SDL do 11 jul 2013 - 9:51

Carrie schreef:
SDL schreef:Ik vind het niet zozeer zielig als een hond in een flat zit. Het ligt er maar net aan hoe je met je hond om gaat. Ik vind het bijvoorbeeld zielig als een hond in de bench zit, het is geen vogel.
Ja vind ik ook. En volgels horen ook niet in een kooi.

 Eens smile .
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Lady4 do 11 jul 2013 - 19:19

Een hond voelt zich vaak juist veilig in een bench, dus zo zielig is dat in die zin ook niet.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Eep do 11 jul 2013 - 19:31

Lady4 schreef:Een hond voelt zich vaak juist veilig in een bench, dus zo zielig is dat in die zin ook niet.

Klopt, mijn hond hoeft overdag niet in de bench als wij weg zijn. 's Nachts gaat ze wel in de bench. Ze gaat uit zichzelf ook vaak in de bench liggen, ook al heeft ze 2 manden staan. Als ze ergens van schrikt of ze voelt zich niet fit, gaat ze er ook in uit zichzelf. Ik heb dus niet het idee dat ze de bench niet leuk vindt, voor haar is het een veilig en beschut plekje.
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 19:59

Lady4 schreef:Een hond voelt zich vaak juist veilig in een bench, dus zo zielig is dat in die zin ook niet.
Voor de nacht ofzo vind ik een open bench niet raar. Maar de hele dag opgesloten in een bench vind ik persoonlijk erg zielig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Bazinga do 11 jul 2013 - 22:06

Ik krijg de kriebels van een dichte bench.. Als er ooit iets gebeurd of er breekt brand uit, kan zo'n beest niks meer. Misschien zou-ie ook niks kunnen als ie losloopt, maar voor mij is 't idee al genoeg.

Bij ons loopt Axel dus ook gewoon altijd los. De bench staat er wel, hoewel 't meer een reusachtige kooi is... En 't is zijn veilige plek als er visite is bijv. of als de stofzuiger aan gaat, maar verder gebruiken we 't niet als opsluiten. Very Happy 
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  JD vr 12 jul 2013 - 0:21

hmmmm de titel van de topic gaat niet meer op, word net gebeld dat nr1 de woning heeft geaccepteerd. voor nu geen verhuizing naar een flat dus
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  BlackPoint vr 12 jul 2013 - 7:20

Ah wat balen voor je, hopelijk vind je snel iets anders.
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 115
Registratiedatum : 22-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  TukTuk vr 12 jul 2013 - 7:50

Balen zeg! Maar betekent het wel dat je hoog op de lijst staat, of was dit een lotingswoning?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? - Pagina 2 Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum