baby apart leggen belangrijk?
+14
Slakje
CCC
Charles
maiadebij
Luce
Vancity_girl
Steep
Pink!
Sanne
L!ND@
Blue flower
Balloon
Susan
Zenna
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
baby apart leggen belangrijk?
Hoi!
Ik heb even een vraagje.. door de kraamzorg is ons aangeraden om z. Ook elke dag even apart in haar wiegje te leggen. Dus dat zij boven is en wij beneden. 's nachts slaapt ze bij ons in bed en overdags valt ze vaak bij mij in slaap na haar voeding. Ze houdt er helemaal niet van om apart te liggen en gaat vaak meteen huilen.
Voor ons voelt het ook veel fijner om haar lekker bij ons te hebben maar: creëren we hiermee.een heel verwend meisje of valt dat wel mee? Ik ben benieuwd naar jullie visie.
Ik heb even een vraagje.. door de kraamzorg is ons aangeraden om z. Ook elke dag even apart in haar wiegje te leggen. Dus dat zij boven is en wij beneden. 's nachts slaapt ze bij ons in bed en overdags valt ze vaak bij mij in slaap na haar voeding. Ze houdt er helemaal niet van om apart te liggen en gaat vaak meteen huilen.
Voor ons voelt het ook veel fijner om haar lekker bij ons te hebben maar: creëren we hiermee.een heel verwend meisje of valt dat wel mee? Ik ben benieuwd naar jullie visie.
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Re: baby apart leggen belangrijk?
Ik vind dat niet nodig voor zo'n kleine baby, zeker niet als ze 's nachts ook nog bij jullie slaapt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Baby's kun je nog niet verwennen. Dus lekker doen waar jij je goed bij voelt.
Mijn dochter van 6 weken slaapt ook liever overdag in de draagdoek dan in haar bed.
Mijn dochter van 6 weken slaapt ook liever overdag in de draagdoek dan in haar bed.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Susan schreef:Ik vind dat niet nodig voor zo'n kleine baby, zeker niet als ze 's nachts ook nog bij jullie slaapt.
Oké fijn! Wanneer zouden we daar dan wel mee moeten beginnen dan?
Zenna- Fluisteraar
Mij is verteld dat je je kindje de eerste 6 maanden niet (teveel) kan verwennen. Maar misschien went ze er wel aan en dat het straks moeilijker wordt om haar dan in bed te leggen omdat ze gewend is om bij jullie te liggen maar aan de andere kant, je kan nooit teveel knuffelen met je kindje toch?! Ik zou zeggen, lekker van je eigen gevoel uitgaan.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor! Hier hebben ze beiden sowieso 6 maanden bij ons gelegen en in het begin heb ik ze veel gedragen, omdat ze anders ook alleen maar huilden. Dat voelde niet goed en dit was de perfecte oplossing. Ik had mijn handen vrij om wat te doen en de kleine was ook tevreden. Uiteindelijk zijn ze beiden zonder problemen over gegaan naar hun eigen kamer met hun eigen bedje.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik vind het ook niet nodig om een kind apart van je te leggen. Als het kind beter slaapt bij je in de buurt, dan zou ik dat doen.
Mijn dochter sliep wel in haar wiegje op onze slaapkamer, maar wij wonen in een appartement, dus dan was ze nog steeds heel dichtbij. We hebben niet eens de mogelijkheid om haar 'ver' weg te leggen.
Mijn dochter sliep wel in haar wiegje op onze slaapkamer, maar wij wonen in een appartement, dus dan was ze nog steeds heel dichtbij. We hebben niet eens de mogelijkheid om haar 'ver' weg te leggen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Sanne schreef:Ik vind het ook niet nodig om een kind apart van je te leggen. Als het kind beter slaapt bij je in de buurt, dan zou ik dat doen.
Nou.. wij hadden haar ook in een wiegje naast ons bed maar dat werkte dus ook niet goed.. ze wil ons zien en meteen aangeraakt worden als er iets is. Ze maakt ook nu al enorm oogcontact met ons.
Zenna- Fluisteraar
Misschien is een co sleeper dan wel wat voor jullie? Eigen bedje maar toch direct bij mama.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Raar advies zeg.. Ga maar uit van je eigen gevoel hoor! Ze is 3 weken oud en heeft net 9 maanden in je buik gezeten.. Lekker bij je houden als je gevoel dat zegt
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:Raar advies zeg.. Ga maar uit van je eigen gevoel hoor! Ze is 3 weken oud en heeft net 9 maanden in je buik gezeten.. Lekker bij je houden als je gevoel dat zegt
Idd, gewoon doen wat jullie zelf fijn vinden. onze oudste dochter heeft tot ruim en jaar bij ons in bed geslapen en slaapt nu prima in haar eigen bed. Soms als ze wakker is of ziek komt ze weer bij ons in bed. Bij de jongste doen we het nu ook zo.Wij voelen ons er goed bij en ze gaat vanzelf wel hele nachten in haar eigen bed slapen.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Wat een raar advies.. Ik heb er echt nog nooit van gehoord en zou ook niet weten waarom dat beter zou zijn. Luister naar je gevoel en ga af op wat je baby aan geeft. Dat apart slapen komt vanzelf wel een keer.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Pink! schreef:Misschien is een co sleeper dan wel wat voor jullie? Eigen bedje maar toch direct bij mama.
T vindt zelfs de co - sleeper tever bij mama vandaan! Meestal ligt hij de halve nacht tegen me aan geplakt of in mijn armen.
J heeft 1, 5 jaar bij ons in bed geslapen. Toen gaf ze zelf aan in haar eigen kamer te willen slapen. Ze is een heel zelfstandig ondernemend meisje en niet verwend dus ook ik vind het advies wat je kreeg achterhaald.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Luce schreef:Wat een raar advies.. Ik heb er echt nog nooit van gehoord en zou ook niet weten waarom dat beter zou zijn. Luister naar je gevoel en ga af op wat je baby aan geeft. Dat apart slapen komt vanzelf wel een keer.
Ja, het idee erachter was dat ze niet zou schrikken als ze wel een keer in eigen wieg gelegd zou worden.
Zenna- Fluisteraar
maiadebij schreef:Pink! schreef:Misschien is een co sleeper dan wel wat voor jullie? Eigen bedje maar toch direct bij mama.
T vindt zelfs de co - sleeper tever bij mama vandaan! Meestal ligt hij de halve nacht tegen me aan geplakt of in mijn armen.
J heeft 1, 5 jaar bij ons in bed geslapen. Toen gaf ze zelf aan in haar eigen kamer te willen slapen. Ze is een heel zelfstandig ondernemend meisje en niet verwend dus ook ik vind het advies wat je kreeg achterhaald.
Ja, z. Laat ik ook vaak na de voeding nog even op mijn borst liggen snachts. Als ze dan echt diep slaapt leg ik haar op haar eigen matrasje.
Wat fijn om jullie mening te horen! Vooral omdat jullie allemaal zeggen wat ik wil horen/ lezen
Zenna- Fluisteraar
Wat een raar advies. Volg absoluut je eigen gevoel!
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik zou het alleen doen als je merkt dat je kindje echt de rust nodig heeft, dus dat het bij jullie of beneden bijv. niet tot rust komt. Wij hebben N. de eerste tijd ook gewoon bij ons gehouden en verwennen kan echt nog niet naar mijn idee. Ze heeft juist behoefte aan contact met ouders.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Lekker bij je houden!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik weet niet of het verschil maakt, L. heeft de eerste 4 weken in het ziekenhuis natuurlijk wel 'apart' gelegen. Ik vond dat echt helemaal niet leuk, maar het was niet anders. Toen hij thuis kwam heb ik hem gewoon continu bij me in de buurt gehouden, 's nachts in de co-sleeper. Hij is echter erg onrustig dus uiteindelijk ben ik toch maar begonnen hem in zijn wiegje in zijn kamer te leggen overdag. Ik vind dat nog steeds niet heel prettig, maar hij slaapt wel veel beter en vind het helemaal niet erg. Als hij het wel erg had gevonden had ik het gewoon niet gedaan!
Ik geloof meer dat het belangrijk is dat je kindje zich veilig voelt die eerste maanden dan dat je het verwend, ik vind dat veilige gevoel echt boven verwennen gaan. Maar ja daar denken anderen weer anders over.
Ik geloof meer dat het belangrijk is dat je kindje zich veilig voelt die eerste maanden dan dat je het verwend, ik vind dat veilige gevoel echt boven verwennen gaan. Maar ja daar denken anderen weer anders over.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
't Meisje is pas 3 weken oud! Ik ben nog geen mama, maar ik vind een goed & veilig gevoel veel belangrijker. Volg je gevoel!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Zoon slaapt al sinds zijn geboorte naast ons bed. Overdag slaapt hij in de woonkamer. Maar zonder ooit te wennen slaapt hij op de opvang ook prima in zijn eentje in de slaapkamer. Nee, hoor, lekker dicht bij je houden.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Doen wat je gevoel zegt. Als het goed voelt om je kindje even boven te laten slapen dan kan dat best, als je je kindje liever bij je wilt hebben of in je buurt wilt laten slapen is dat ook prima.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Er zijn sowieso zoveel dingen waar een kind later in zijn of haar leven aan moet wennen, die hoef je ook niet nu al te introduceren zodat het geen schok wordt. Alleen in een kamertje slapen komt dan wel wat sneller dan de meeste andere dingen, maar dan nog is dat iets wat je later alsnog wel kunt introduceren, je kind zit nu nog in een totaal andere ontwikkelingsfase dan in de tijd dat dat echt gaat 'moeten'. Het is echt niet zo dat een kind er dan niet meer aan wennen kan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Er zijn sowieso zoveel dingen waar een kind later in zijn of haar leven aan moet wennen, die hoef je ook niet nu al te introduceren zodat het geen schok wordt. Alleen in een kamertje slapen komt dan wel wat sneller dan de meeste andere dingen, maar dan nog is dat iets wat je later alsnog wel kunt introduceren, je kind zit nu nog in een totaal andere ontwikkelingsfase dan in de tijd dat dat echt gaat 'moeten'. Het is echt niet zo dat een kind er dan niet meer aan wennen kan.
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel heel erg mee eens. Bedankt voor deze heldere visie!
Zenna- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Baby niet meer op de zij leggen?
» Baby op zijn buik leggen
» Huilen bij in bed leggen/huilend wakker worden 's nachts
» Mat terug leggen na schoonmaken
» Op alle slakken zout leggen
» Baby op zijn buik leggen
» Huilen bij in bed leggen/huilend wakker worden 's nachts