Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby op zijn buik leggen

+15
bolus26
M-G
Ella
Muus
Muppetje
Mrs. Jansen
munk
Razz
Mamsie
Paper Crown
Snoes
Printje
sanne-84
dr_oupy
Sanne
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Baby op zijn buik leggen

Bericht  Snoes di 9 apr 2013 - 8:28

Hoevaak leggen jullie je baby op zijn/haar buik?
Ik merk dat mijn zoon het niet prettig vindt om op zijn buikje te liggen waardoor ik dat dus ook automatisch (te?) weinig doe.

Moet ik dit toch vaker gaan doen? Of gaan zijn spiertjes zo ook wel goed ontwikkelen?
Ik las vorige week in "Brieven aan jonge ouders" dat een baby van 4 maanden zijn borstkas al goed zou moeten kunnen optillen en dat doet mijn zoontje dus echt niet. Hij tilt zijn hoofdje wel op, maar na een 2-tal minuten is hij het beu, legt hij zijn hoofdje neer en begint te huilen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Sanne di 9 apr 2013 - 8:35

Ik legde mijn dochter ook te weinig op haar buik volgens de richtlijnen. Ze was wel sterk genoeg, maar ze vond het gewoon geen donder aan. Volgens de fysiotherapeut gold als richtlijn dat een kindje van 3 maanden per dag 3 keer 3 kwartier op de buik moest liggen. Dat vond ze zelf ook bizar, want tussen het slapen, verschonen, spelen, voeden etc. door, hou je vaak niet eens 3 kwartier over. Laat staan dat je je kind dat de hele tijd op zijn buik legt.

Toen mijn dochter zelf naar haar buik kon rollen, lag ze ook steeds vaker op haar buik. In het begin was ze het gelijk zat, zodra ze naar haar buik was gerold, maar geleidelijk aan vond ze het steeds leuker. Ik zou me er niet zo druk om maken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  dr_oupy di 9 apr 2013 - 8:39

Probeer hem zoveel mogelijk op zijn buik te leggen, dit is echt beter voor de ontwikkeling. Wat wij vaak doen op het kinderdagverblijf, eerst op de buik neerleggen, en als ze het echt niet leuk meer vinden dan omdraaien. Maar wel elke keer op de buik beginnen, meestal gaan ze het uiteindelijk wel leuker vinden omdat ze zo veel meer van de omgeving mee krijgen.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 8:40

Ik leg haar ook niet enorm veel op de buik, ze vindt het vreselijk. Ze is overigens wel gewoon sterk in haar nekje want als ze zit houdt ze haar hoofd keurig recht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Snoes di 9 apr 2013 - 8:46

In zijn nekje is hij ook wel best sterk, want hij houdt die ook al goed recht sinds een hele tijd. Maar in zijn armpjes wat minder ofzo? Want hij kan dus zijn borstkas niet optillen.

Ik ben zo'n onzeker wat zijn ontwikkeling betreft. Ik wil hem niet forceren, maar ik wil wel dat hij zich goed kan ontwikkelen. Alleen vind ik het weer moeilijk om hem tegen zijn zin om zijn buik te leggen. Het heeft dan toch geen nut omdat hij het op een krijsen zet en zijn hoofdje dan toch neerlegt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 8:48

Ik vergeet het ook veel Embarassed En heb ook gelezen dat het alleen maar averechts werkt als ze meteen gaan huilen enzo, het moet wel leuk blijven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Sanne di 9 apr 2013 - 8:50

Snoes, omdat mijn dochter een afplatting had, ben ik wel elke dag kort gaan 'oefenen' op haar buik. Dan legde ik haar bijvoorbeeld op haar buik op de bank, soms met een kussentje onder haar borst. En dan ging ik erbij zitten op de grond, zodat ik op haar ooghoogte was. Dan ging ik gek doen, met speeltjes voor haar neus langs etc. Dan hield ze het iets langer vol dan wanneer ik haar gewoon op de grond op haar buik legde.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 8:52

Ik laat haar idd wel naar iets kijken dat ze interessant vindt, dan kan ze het ook langer. Het is ook niet dat z het niet kan maar ze vindt het echt niet fijn om d buik, evenals d'r broer trouwens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 8:53

Draag je wel eens in een drager of draagdoek? Dan wordt de hoofd-romp balans ook enorm versterkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Snoes di 9 apr 2013 - 8:54

Oh dat is wel een goed idee Sanne. Dat ga ik morgen ook eens proberen. Ik wil hem wel stimuleren in zijn ontwikkeling, dus ik kan het wel proberen of hij het zo wel langer volhoudt.

Wat is 'normaal' voor een baby? Wanneer moet een baby goed op zijn buik kunnen liggen met de borstkas opgetild?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Snoes di 9 apr 2013 - 8:55

Rejoy. schreef:Draag je wel eens in een drager of draagdoek? Dan wordt de hoofd-romp balans ook enorm versterkt.
Nee, dat doe ik niet. Een drager leek me wel fijn, maar ik weet eigenlijk niet waarom ik er uiteindelijk toch geen gekocht heb. Maar hangen ze daar dan niet in? Of moeten ze daar ook echt wel 'kracht' zetten in hun nekje/romp?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 8:57

Snoes, geen idee. Ik kijk liever naar mijn kind zelf als naar wat allemaal moet. Ik heb wel het idee dat R het beter en langer volhield en ook al hoger kwam als N nu. Maar zij doet andere dingen weer eerder.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 9:01

Snoes schreef:
Rejoy. schreef:Draag je wel eens in een drager of draagdoek? Dan wordt de hoofd-romp balans ook enorm versterkt.
Nee, dat doe ik niet. Een drager leek me wel fijn, maar ik weet eigenlijk niet waarom ik er uiteindelijk toch geen gekocht heb. Maar hangen ze daar dan niet in? Of moeten ze daar ook echt wel 'kracht' zetten in hun nekje/romp?

Nee hoor, daar hangen baby's juist niet in. Baby's worden heel actief ondersteund in een draagdoek. Als kinderen wakker zijn versterken ze juist meer hun spieren omdat ze zichzelf actief moeten gaan corrigeren op het moment dat ze het hoofdje wat optillen. Als ze op hun rug liggen hoeven ze dat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  sanne-84 di 9 apr 2013 - 9:04

Als je hem op zn buik op jou borst legt, vind hij dat dan wel fijn?
Dat doe ik nu wel eens, en dan 'traint' ze dr nekje ook al wat (voor zover ik er nu over mee kan praten dan!)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 9:06

Rejoy. schreef:
Snoes schreef:
Rejoy. schreef:Draag je wel eens in een drager of draagdoek? Dan wordt de hoofd-romp balans ook enorm versterkt.
Nee, dat doe ik niet. Een drager leek me wel fijn, maar ik weet eigenlijk niet waarom ik er uiteindelijk toch geen gekocht heb. Maar hangen ze daar dan niet in? Of moeten ze daar ook echt wel 'kracht' zetten in hun nekje/romp?

Nee hoor, daar hangen baby's juist niet in. Baby's worden heel actief ondersteund in een draagdoek. Als kinderen wakker zijn versterken ze juist meer hun spieren omdat ze zichzelf actief moeten gaan corrigeren op het moment dat ze het hoofdje wat optillen. Als ze op hun rug liggen hoeven ze dat niet.

Dat is dus ook zo met ' zitten' lijkt me of niet?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Snoes di 9 apr 2013 - 9:07

Rejoy, oké dat is duidelijk. Overweeg sowieso nog om een drager te kopen.

Sanne-84, op mijn buik liggen vindt hij inderdaad wel fijn, dat is ook wel een goede tip.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 9:08

Printje schreef:
Rejoy. schreef:
Snoes schreef:
Rejoy. schreef:Draag je wel eens in een drager of draagdoek? Dan wordt de hoofd-romp balans ook enorm versterkt.
Nee, dat doe ik niet. Een drager leek me wel fijn, maar ik weet eigenlijk niet waarom ik er uiteindelijk toch geen gekocht heb. Maar hangen ze daar dan niet in? Of moeten ze daar ook echt wel 'kracht' zetten in hun nekje/romp?

Nee hoor, daar hangen baby's juist niet in. Baby's worden heel actief ondersteund in een draagdoek. Als kinderen wakker zijn versterken ze juist meer hun spieren omdat ze zichzelf actief moeten gaan corrigeren op het moment dat ze het hoofdje wat optillen. Als ze op hun rug liggen hoeven ze dat niet.

Dat is dus ook zo met ' zitten' lijkt me of niet?

met zitten op schoot bedoel je? Maar dan worden kinderen juist niet ondersteund en in een draagdoek wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 9:11

Ja ik bedoel idd op schoot, ik ondersteun haar rug maar ze kan zelf heel goed haar hoofdje rechthouden. Lastig uit te leggen zo...maar ik heb in ieder geval niet het idee dat N het niet kan wanneer ze op d'r buik ligt maar dat ze het echt niet fijn vindt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Paper Crown di 9 apr 2013 - 9:47

Julian heeft dit:

Baby op zijn buik leggen 21473C7B-6298-45B0-AE62-EC7D0928A473-1036-0000010C53EA996C_zpsc9670778

Baby op zijn buik leggen 7A3435A2-FD1E-4731-93A3-C4245FA84960-1036-0000012051A1A13F_zps957f53ba

Tummy time van Tiny Love. Topding, hierop ligt hij elke dag wel een paar keer 10 min. Ik heb zo'n kuikentje en ander rollend speelgoed dus meneer vindt het een feest. Aanrader!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Mamsie di 9 apr 2013 - 9:55

Pamperkontjuhhh!!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Razz di 9 apr 2013 - 9:56

Snoes ik heb evt wel een geweven draagdoek (van Hoppediz) die je kan proberen en evt kan lenen. Zit ook een boekje bij met draagtechnieken.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Snoes di 9 apr 2013 - 10:08

PC: Waar heb je dat gekocht? En is dat echt specifiek om het nekje/romp te trainen?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Snoes di 9 apr 2013 - 10:09

Razz, dat vind ik wel een lief voorstel. Dan zou ik hem wel graag willen lenen. Ik zie jou de 27ste normaal he?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Paper Crown di 9 apr 2013 - 10:13

Yep! Hij kan 't lang op volhouden omdat als hij moe wordt zijn hoofdje even laat rusten en zich daarna weer opdrukt.

Het is van Tiny love, ik heb 't online besteld. Sowieso moet je investeren in goed speelgoed want julian vermaakt zich uitstekend op al zijn speelmatten, boxmobiles etc!

Hij tilt trouwens zijn hoofd en romp als hij op zijn rug ligt én de beentjes erbij en ploep hij ligt weer opzij haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  munk di 9 apr 2013 - 10:23

Onze T, hebben we eigenlijk vanaf de eerste week elke dag een paar minuten op zijn buik gelegd, het werd hier door de Vk, cb en kraamhulp heel erg aangeraden om het te doen. En des te ouder hij werd, des te langer hij het vol hield en leuker hij het vond.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby op zijn buik leggen Empty Re: Baby op zijn buik leggen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum