Wat is jouw lievelingsrecept?
+9
Lady4
Razz
Jeanette
Arwyn
Jilke
Nyx
Mizz_S
Blond
Blixum
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw lievelingsrecept?
Deel hier je meest favoriete recept. Liefst natuurlijk met foto.
Blixum- Fluisteraar
- Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 04-07-13
Re: Wat is jouw lievelingsrecept?
Pasta pesto met knoflook rozemarijn kip van Jamie Oliver:
(Eigen foto)
http://www.jamiemagazine.nl/nl/artikel/29525/pasta-pesto-knoflook-rozemarijnkip.html
(Eigen foto)
http://www.jamiemagazine.nl/nl/artikel/29525/pasta-pesto-knoflook-rozemarijnkip.html
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Dat zijn stuk voor stuk allemaal wel lekkere ingredienten.
Ik denk dat hier vooral risotto gerechten favoriet zijn. Ik ga even kijken welke daarvan mijn favoriet is en die zal ik hier plaatsen.
Ik denk dat hier vooral risotto gerechten favoriet zijn. Ik ga even kijken welke daarvan mijn favoriet is en die zal ik hier plaatsen.
Blixum- Fluisteraar
Hmm Blond dat ziet er superlekker uit. Die ga ik onthouden om een keer te maken!
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Op dit moment mijn eigen gemaakte Bami. Ik wissel nog wel eens per periode.
250 Gr gehakt
Groentepakket voor Bami met rode Peper
Ui
Ketjap Manis
Honig mix voor nasi
Champignons
Mie nestjes
En mijn voorkeur heeft het om er nog een extra lepel sambal bij in te gooien.
Gehakt rullen, uitje grof gesnipperd er doorheen, flinke scheut Ketjap, (schep sambal) pepertje erdoor, Alles van groentepakket behalve de tauge, Champignons erbij in en even laten garen, mix voor Nasi erbij en de gekookte mie erbij en als laatste de tauge. Even laten trekken en dan eten maar.
Geen foto trouwens, dacht er van de week nog wel aan.
250 Gr gehakt
Groentepakket voor Bami met rode Peper
Ui
Ketjap Manis
Honig mix voor nasi
Champignons
Mie nestjes
En mijn voorkeur heeft het om er nog een extra lepel sambal bij in te gooien.
Gehakt rullen, uitje grof gesnipperd er doorheen, flinke scheut Ketjap, (schep sambal) pepertje erdoor, Alles van groentepakket behalve de tauge, Champignons erbij in en even laten garen, mix voor Nasi erbij en de gekookte mie erbij en als laatste de tauge. Even laten trekken en dan eten maar.
Geen foto trouwens, dacht er van de week nog wel aan.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Nyx, foto kan je altijd later nog toevoegen natuurlijk. Gezien het een favoriet recept van je is maak je het vast rap nog een keer.
Mijn meest favoriete risotto is denk een frisse citroenrisotto (foto volgt)
Nodig:
Risotto (300 gr)
Courgette
Citroen
Rucola
Amandelmelk (of wat room/crème fraiche)
Bosui
Bouillon (groente 1L)
Feta
Doen:
Doe wat olie (of kokosvet) in de pan. Fruit de bosui en schep de risottorijst erdoor. Bakken tot deze een beetje doorzichtig zijn. Blokjes courgette toevoegen.
Voeg steeds een deel van de bouillon toe, zodra de risotto de bouillon heeft opgenomen. Goed blijven roeren. (Dit duurt ongeveer 20 minute)
Als de risotto gaar is kan de pan van het vuur en voeg je citroenschil (geraspt), amandelmelk (hoeveelheid doe ik op gevoel), feta en de rucola toe.
Smakelijk eten!
Mijn meest favoriete risotto is denk een frisse citroenrisotto (foto volgt)
Nodig:
Risotto (300 gr)
Courgette
Citroen
Rucola
Amandelmelk (of wat room/crème fraiche)
Bosui
Bouillon (groente 1L)
Feta
Doen:
Doe wat olie (of kokosvet) in de pan. Fruit de bosui en schep de risottorijst erdoor. Bakken tot deze een beetje doorzichtig zijn. Blokjes courgette toevoegen.
Voeg steeds een deel van de bouillon toe, zodra de risotto de bouillon heeft opgenomen. Goed blijven roeren. (Dit duurt ongeveer 20 minute)
Als de risotto gaar is kan de pan van het vuur en voeg je citroenschil (geraspt), amandelmelk (hoeveelheid doe ik op gevoel), feta en de rucola toe.
Smakelijk eten!
Blixum- Fluisteraar
Heb er geen foto van, maar erg lekker:
Aardappels koken, puree van maken.
Gehakt rullen, kruiden met gehaktkruiden van silvo.
Ui erdoor bakken.
Aardappelpuree helft in oven schaal, gehakt/ui mengsel erop, hele pot appelmoes erop. Afdekken met laagje puree.
Dan 15 min. In oven
Niet gezond, wel heeerlijk.
Aardappels koken, puree van maken.
Gehakt rullen, kruiden met gehaktkruiden van silvo.
Ui erdoor bakken.
Aardappelpuree helft in oven schaal, gehakt/ui mengsel erop, hele pot appelmoes erop. Afdekken met laagje puree.
Dan 15 min. In oven
Niet gezond, wel heeerlijk.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Meestal ben ik lui en maak ik saus uit een pakje, maar laatst heb ik zowaar eens zelf lasagne gemaakt zonder pakje. Het was echt belachelijk super lekker. 2 avonden van genoten
Het recept heb ik trouwens van Beautylab.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Wie heeft er lekkere zomerse recepten?
Blixum- Fluisteraar
Blixum schreef:Wie heeft er lekkere zomerse recepten?
Dit lijkt me ook erg lekker; http://www.lekkerensimpel.com/2013/07/17/kipsalon/
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Farfalle alla pizzaiolo (pasta-ovenschotel met pizzasaus)
http://www.24kitchen.nl/recepten/farfalle-alla-pizzaiolo-pastaovenschotel-met-pizzasaus
Ik maak'm altijd zonder olijven en paprika en vervang ze door champignons, courgette en prei. Ook gebruik ik 400 gr gezeefde tomaten ipv 200 gr gepelde tomaten.
http://www.24kitchen.nl/recepten/farfalle-alla-pizzaiolo-pastaovenschotel-met-pizzasaus
Ik maak'm altijd zonder olijven en paprika en vervang ze door champignons, courgette en prei. Ook gebruik ik 400 gr gezeefde tomaten ipv 200 gr gepelde tomaten.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Mijn lievelingsrecept is momenteel gevulde courgette, heerlijk!
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/595708/gevulde-courgettes-met-tonijn?id=595708
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/595708/gevulde-courgettes-met-tonijn?id=595708
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Arwyn schreef:Meestal ben ik lui en maak ik saus uit een pakje, maar laatst heb ik zowaar eens zelf lasagne gemaakt zonder pakje. Het was echt belachelijk super lekker. 2 avonden van genoten
Ik maak hem sinds een paar maanden op ongeveer dezelfde manier en het inderdaad belachelijk lekker.
Ik gebruik: knoflook, ui, gehakt, (Italiaanse) wokgroenten, twee pakjes Tomato Frito, scheutje rode wijn, scheutje azijn en soms mozzerella of geraspte kaas. Ooh ja, en geen bechamelsaus.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Puree van zoete aardappel met zongedroogde tomaatjes en dopewrten. Echt zo'n lekker zomers stampotje
Ik wissel qua vis af wat ik erbij eet. Toevallig afgelopen week met zalm gegeten, maar ook wel eens met kabeljauw.
Ik wissel qua vis af wat ik erbij eet. Toevallig afgelopen week met zalm gegeten, maar ook wel eens met kabeljauw.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Jeanette schreef:Blixum schreef:Wie heeft er lekkere zomerse recepten?
Dit lijkt me ook erg lekker; http://www.lekkerensimpel.com/2013/07/17/kipsalon/
Ooh hier heb ik 'm van! Ik ga dit woensdag eten en kon me gewoon niet meer herinneren waar ik aan 't idee kwam
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Pasta met roomsaus
Voor 4 personen:
2 doosjes champignons schoonmaken en eventueel halveren. 750 ml met 2 blokjes tuinkruidenbouillon met hierin de champignons aan de kook brengen en 20 minuten laten koken.
2 doosjes baconreepjes uitbakken in hapjespan. Deze eruit doen en dan roux maken van 5 eetlepels boter en 5 eetlepels bloem. Dit verdunnen met de champignonnenmengsel. Dit een paar minuten laten doorkoken. Vuur uit en een klein bekertje slagroom erdoor roeren en eventueel nog wat peper.
Pasta ondertussen koken bv tagliatelle.
Eventueel kaas erover doen op bord.
Voor 4 personen:
2 doosjes champignons schoonmaken en eventueel halveren. 750 ml met 2 blokjes tuinkruidenbouillon met hierin de champignons aan de kook brengen en 20 minuten laten koken.
2 doosjes baconreepjes uitbakken in hapjespan. Deze eruit doen en dan roux maken van 5 eetlepels boter en 5 eetlepels bloem. Dit verdunnen met de champignonnenmengsel. Dit een paar minuten laten doorkoken. Vuur uit en een klein bekertje slagroom erdoor roeren en eventueel nog wat peper.
Pasta ondertussen koken bv tagliatelle.
Eventueel kaas erover doen op bord.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Cannelloni!
Mijn recept, voor 2 personen
Ingrediënten:
- 10 cannellonirolletjes
- +- 150 a 200 gram rundergehakt
- 1 scharrelei
- 1 ui, heel fijn gesnipperd
- 3 a 4 eetlepels paneermeel
- 1 theelepel. gedroogde oregano
- 2 theelepels Italiaanse kruiden
- 2 eetl. olijfolie traditioneel
- Snufje zout + peper
- 2 teentjes knoflook
- 1 rode paprika, in stukjes
- 3/4 van een courgette, in plakjes, die je vervolgens weer in stukjes snijdt.
- 1 tomaat in stukjes
- 1 pak gezeefde tomaten
- Scheutje melk
- 1 zakje geraspte oude kaas (oude is wat sterker van smaak) of Italiaanse kaas (Parrano)
Vet eerst een ovenschaal in..
Pak 10 rolletjes en leg deze klaar.
Meng in een kom het gehakt met het ei, de ui, 1 teentje knoflook, een handje geraspte kaas(1/4 van het zakje), het paneermeel, de 1 theelepel oregano en naar smaak wat peper/zout.
Verdeel het gehaktmengsel over de lasagnevellen en rol de lasagnevellen met het gehakt op en leg ze in de ovenschaal.
Of stop het mengsel met je vinger in de rolletjes (priegelwerkje ) en leg ze daarna in de ovenschaal.
Verhit wat olie in een wok/koekenpan en bak de paprika ongeveer 3 minuten. Voeg de courgette en tomaat toe en bak het 2 minuten op een hoog vuur mee.
Voeg de gezeefde tomaten toe met een klein scheutje melk. Kook de saus een paar minuten en voeg naar smaak 1 teentje knoflook, 2 theelepels Italiaanse kruiden en wat peper/zout toe. Schenk de saus in de ovenschaal, over de rolletjes. Strooi de rest van het zakje kaas over de saus heen en laat de ovenschaal afgedekt met aluminiumfolie in de voorverwarmde oven (200ºC) in ca. 30 minuten gaar worden.
Haal de folie er nu af en bak nog 20 minuten verder zonder folie, zodat de kaas lekker knapperig wordt
Mijn recept, voor 2 personen
Ingrediënten:
- 10 cannellonirolletjes
- +- 150 a 200 gram rundergehakt
- 1 scharrelei
- 1 ui, heel fijn gesnipperd
- 3 a 4 eetlepels paneermeel
- 1 theelepel. gedroogde oregano
- 2 theelepels Italiaanse kruiden
- 2 eetl. olijfolie traditioneel
- Snufje zout + peper
- 2 teentjes knoflook
- 1 rode paprika, in stukjes
- 3/4 van een courgette, in plakjes, die je vervolgens weer in stukjes snijdt.
- 1 tomaat in stukjes
- 1 pak gezeefde tomaten
- Scheutje melk
- 1 zakje geraspte oude kaas (oude is wat sterker van smaak) of Italiaanse kaas (Parrano)
Vet eerst een ovenschaal in..
Pak 10 rolletjes en leg deze klaar.
Meng in een kom het gehakt met het ei, de ui, 1 teentje knoflook, een handje geraspte kaas(1/4 van het zakje), het paneermeel, de 1 theelepel oregano en naar smaak wat peper/zout.
Verdeel het gehaktmengsel over de lasagnevellen en rol de lasagnevellen met het gehakt op en leg ze in de ovenschaal.
Of stop het mengsel met je vinger in de rolletjes (priegelwerkje ) en leg ze daarna in de ovenschaal.
Verhit wat olie in een wok/koekenpan en bak de paprika ongeveer 3 minuten. Voeg de courgette en tomaat toe en bak het 2 minuten op een hoog vuur mee.
Voeg de gezeefde tomaten toe met een klein scheutje melk. Kook de saus een paar minuten en voeg naar smaak 1 teentje knoflook, 2 theelepels Italiaanse kruiden en wat peper/zout toe. Schenk de saus in de ovenschaal, over de rolletjes. Strooi de rest van het zakje kaas over de saus heen en laat de ovenschaal afgedekt met aluminiumfolie in de voorverwarmde oven (200ºC) in ca. 30 minuten gaar worden.
Haal de folie er nu af en bak nog 20 minuten verder zonder folie, zodat de kaas lekker knapperig wordt
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw lievelingsrecept
» Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
» Is jouw werk jouw passie?
» Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
» Is jouw werk jouw passie?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: