Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

+3
Lady4
Blond
minoessepoes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 8:50

Vertel! Ik heb wel zin in wat nieuwe ideeën om als avondeten te maken, ik heb nu toch nog alle tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 9:58

Ik vind Teriyaki wel lekker. Wel uit een pakje haha. Maar ik vind het erg lekker met de biefstuk die er in zit. Maar ik vervang zelf wel altijd de peultjes door een prei.

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Knorr%20Teriyaki%20%20312%20gr.

En Ajam Paniki is ook een favoriet. Ik gooi er dan altijd wel 300 gram sperzieboontjes doorheen.

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Image

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  minoessepoes zo 20 feb 2011 - 22:00

Wat ik nog altijd erg lekker vind is een kipfilet open snijden maar niet doorsnijden en dan openklappen, insmeren met groene pesto, een geroosterde paprika er op (gewoon uit een potje meestal) en dan plakjes brie en vervolgens de kip een half uurtje op 180graden in de oven doen.
Zo lekker maar geen optie denk ik i.v.m. de koemelk!? Je zou de pesto wel kunnen vervangen voor groene tapenade natuurlijk en eventueel iets van buffel-mozzarella gebruiken.

Als je een grote oven hebt is dat heerlijk met voorgekookte aardappeltjes en daar allemaal groenten bij gooien die je lekker vind, ik kies vaak voor ui, vleestomaat, courgette, paprika champignons kunnen ook goed, gewoon in grove stukken gesneden, een teentje knoflook erdoor, wat peper en zout, Italiaanse kruiden/oregano/basilicum (net wat je lekker vind) en wat olijfolie er overheen sprenkelen, omschudden en gelijk met de kip in de oven schuiven.

En wat ik lekker blijf vinden: Filet lapjes in kleine stukjes snijden, knoflook erbij, bouillon, ketjap, sambal, een sjalotje, wat ve-stin (slecht ik weet het) wat gember of bruine suiker en dan dan echt even een nacht laten marineren. Dan het vlees uit de schaal scheppen en op hoog vuur knapperig bakken en vervolgens de rest van de marinade toevoegen en even door laten koken en dat dan even binden. Lekker met rijst (met een blokje santen erdoor) en sajoer boontjes bijvoorbeeld.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Blond ma 21 feb 2011 - 3:34

Ik heb laatst het wereldgerecht "Boboti" van Knorr ontdekt en die is echt zoo lekker!! I love you
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:45

Pasta!
Ik kan wel elke dag pasta eten.

Ik maak em zo:
Gehakt in een pan, daarbij doe ik klein btje ketjap, tomatenpuree, knoflook en peper en een uitje, dit rul ik goed door. Vervolgens doe ik een zakje grove soepgroente erbij en een zakje macaronikruiden en hierboven doe ik een beetje heinz tomatensaus in zo'n pakje. Dit laat ik lekker sudderen.

Dan schep ik de pasta op een bord en het gehakt erover heen en dan maak ik het af met een toefje rucola. Heerlijk en binnen 20 min op tafel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Lady4 vr 25 feb 2011 - 4:58

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? E69_2

Deze is echt superlekker! Ik doe er zelf altijd champignons, sperziebonen en een beetje tomatenpuree door en paprika los erbij.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Sanne_86 zo 27 feb 2011 - 1:51

Lady4 schreef:Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? E69_2

Deze is echt superlekker! Ik doe er zelf altijd champignons, sperziebonen en een beetje tomatenpuree door en paprika los erbij.

Deze wilde ik ook opschrijven! Alleen eten wij dit met macaroni, gehaktballetjes, champignons en paprika. Deze mix komt namelijk het meeste in de buurt van de macaroni met paprikaroomsaus, die we vroeger altijd aten.
Dit is denk ik het eerste wat ik ga eten als ik weer in Nederland ben:-P
Sanne_86
Sanne_86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 171
Punten : 208
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Angela_1986 zo 27 feb 2011 - 4:28

Ik ben 'n slechte eter en zoek het ook niet om voor mezelf uitgebreid te koken. Heel slecht, ik weet 't... Embarassed

Wat ik wel lekker vind voor in 't weekend of als ik iets makkelijks wil maken;
* Smac fijn hakken,
* Uitje erbij met
* Tomatenketchup,
* Oregano en
* Geraspte kaas.
* Goed door elkaar mengen. Italiaanse bollen open snijden, beleggen met dit mengsel, weer dicht doen en 'n kwartiertje/20 minuten afbakken in de oven op 200 graden.

Mmmm!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 4:08

Canneloni gevuld met roomkaas en kruiden en paprikasaus
Ingrediënten:
Voor 4 personen

- 1 pak lasagne naturel (Grand Italia)
- 2 bakjes roomkaas met kruiden (Spar)
- 2 eetlepels gehakte peterselie
- 2 eetlepels fijngesneden bieslook
- 1 uitgeperst teentje knoflook
- 2 eetlepels kruidenpaneermeel (van der Meulen)
- 4 hittebestendige ovenschaaltjes
- 1 eetlepel zachte boter om de schaaltjes mee te bestrijken
- 1 grote rode paprika in blokjes gesneden
- 1/8 liter slagroom
- peper en zout (Verstegen)
- bieslookringetjes voor de garnering

Serveer met stokbrood en een lekkere gemengde salade.
Breng in een ruime pan water aan de kook met wat zout en een lepel olijfolie. Kook op matig vuur de lasagneplakken tot ze net gaar zijn (ca. 5 minuten). Spoel ze direct met koud water af.

Roer de roomkaas glad en meng deze met de kruiden en knoflook. Breng deze indien nodig op smaak met peper en zout. Droog de lasagneplakken en bestrijk ze aan een zijde met de roomkaas.

Rol de bladen op en leg ze op een schaal tot alle rolletjes zijn gemaakt. Zet de paprikablokjes met de slagroom op het vuur en laat het zachtjes koken tot de paprika gaar is. Op smaak brengen met peper en zout en in een mixerblender goed fijn pureren. Bestrijk de ovenbestendige schaaltjes met zachte boter en leg de rolletjes tegen elkaar in de schaaltjes.



Giet de paprikasaus door een fijne zeef over de rolletjes en bestrooi ze met het kruidenpaneermeel. Zet de schaaltjes nu in een voorverwarmde oven op 250°C en laat ze in ca. 8 minuten knapperig en goudbruin kleuren.

Garneer ze vervolgens met de bieslookringetjes.
----------------------------
Dit heb ik vorig weekend in Rome gehad (ongeveer). En het was lékker. Ik wil dit ook eens proberen te maken. Hoewel, ik kwam er vandaag achter dat het gerecht ook bij het Italiaans restaurant in ons dorp op de menukaart staat. Misschien binnenkort dan maar eens uit eten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 4:09

Angela_1986 schreef:Ik ben 'n slechte eter en zoek het ook niet om voor mezelf uitgebreid te koken. Heel slecht, ik weet 't... Embarassed

Wat ik wel lekker vind voor in 't weekend of als ik iets makkelijks wil maken;
* Smac fijn hakken,
* Uitje erbij met
* Tomatenketchup,
* Oregano en
* Geraspte kaas.
* Goed door elkaar mengen. Italiaanse bollen open snijden, beleggen met dit mengsel, weer dicht doen en 'n kwartiertje/20 minuten afbakken in de oven op 200 graden.

Mmmm!

Oooh, klinkt ook lekker (ik ben een beetje 'hongerig'!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Sterre di 1 maa 2011 - 5:27

Ik heb laatst gevulde courgette uit de oven gemaakt, dat was erg lekker en staat nu hoog in mijn lijstje favoriete makkelijke recepten:

Courgette over de lengte doorsnijden
Bijde helften uithollen met een lepel, 'vulling' bewaren
Blikje tonijn op zonnebloemolie laten uitlekken, deel vd olie verhitten in pan
Uitje fruiten
Tonijn, paprika, binnenste van de courgette en een beetje tomatenpurree in de pan doen, even meebakken
Kruiden toevoegen: wat knoflook, paprikapoeder, peper en zout
De halve courgettes vullen met het mengsel, in een ingevette ovenschaal 20 minuten in de oven (200 graden)

Daar dan wat (noten)rijst of couscous bij serveren.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Mizz_S di 1 maa 2011 - 6:21

Sterre schreef:Ik heb laatst gevulde courgette uit de oven gemaakt, dat was erg lekker en staat nu hoog in mijn lijstje favoriete makkelijke recepten:

Courgette over de lengte doorsnijden
Bijde helften uithollen met een lepel, 'vulling' bewaren
Blikje tonijn op zonnebloemolie laten uitlekken, deel vd olie verhitten in pan
Uitje fruiten
Tonijn, paprika, binnenste van de courgette en een beetje tomatenpurree in de pan doen, even meebakken
Kruiden toevoegen: wat knoflook, paprikapoeder, peper en zout
De halve courgettes vullen met het mengsel, in een ingevette ovenschaal 20 minuten in de oven (200 graden)

Daar dan wat (noten)rijst of couscous bij serveren.


Hmmm klinkt lekker! Dat ga ik binnenkort een keer proberen!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)? Empty Re: Wat is jouw lievelingsrecept (avondeten)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum