Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke factor zonnebrand voor de kids?

+35
Flower_L
CCC
Coccinelle
Snoes
-Ieniemienie-
Ella
Pien
Parisienne
Linda
xxjojootjexx
Steep
SarahKey
Annemie
Lonely Goatherd
Teddyaapje
Liadan
Kalishi
*Lieke*
Annie24
Slakje
meisjesmama
Blue flower
Bluestar
Pommes
Susan
Jelin
Pink!
snoezel
Lilypie
PapillonRose
slaatje
Razz
Caroow
Tania
Aagje!
39 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Aagje! ma 8 jul 2013 - 20:36

Mijn dochter is heel bleek met rode haren en moet dus goed beschermt de zon in.
Ik smeer haar dus in met factor 50 van vision. Afgelopen zondag heb ik haar drie keer in moeten smeren(maakt mij niet uit) omdat ze toch nog rood werd. Terwijl de zonnebrand een langdurige bescherming geeft.

Maar toen zei mijn schoonmoeder dat ik ook prima een factor 30 kan nemen anders wordt ze nooit bruin! Dus ik zei: dat is niet waar, ook met factor 50 kan je bruin worden, en ik vind het ook helemaal niet belangrijk dat ze bruin wordt, heb liever dat ze niet verbrand.

Welke factor smeren jullie? En hoe vaak?
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Tania ma 8 jul 2013 - 20:40

Factor 50 heb ik altijd voor ze. Ik ga echt geen lagere factor nemen zodat ze sneller bruin worden, dat vind ik nou echt niet belangrijk. Ik smeer niet zo heel vaak eerlijk gezegd. Meestal voordat we naar buiten gaan 'sochtends en dan na het middageten nog een keertje en soms aan het eind van de dag nog een keer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Caroow ma 8 jul 2013 - 20:43

Ik heb mezelf tot 2 jaar geleden altijd ingesmeerd met factor 50 en ik werd toch bruin hoor. Zoon smeer ik nu nog in met factor 50, maar ik hoop dat hij het huidje van zijn vader heeft en ik volgend jaar een wat lagere factor kan gebruiken, dit is zo dik.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Razz ma 8 jul 2013 - 20:44

Zeker gewoon factor 50 gebruiken! Wat maakt het uit dat ze niet bruin wordt? Op deze leeftijd vind ik een goede bescherming toch het belangrijkste. Dan maar wit de zomer door!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  slaatje ma 8 jul 2013 - 20:54

Factor 50 gebruiken! Dat raden ze ook overal aan. En volgens mij maakt het helemaal niet uit welke factor je gebruikt, kun je bij elke factor (net zo snel) bruin worden.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  PapillonRose ma 8 jul 2013 - 20:57

Ik gebruik factor 50 voor haar, voor mezelf ook trouwens. En ik word zelf nooit bruin, maar ook niet bij een lagere factor. Het is bij mij spierwit of kreeftrood geloof ik laughcry A. wordt overigens wel een beetje bruin, dus met zonnebrand kun je ook bruin worden. En eerlijk gezegd zal bruin worden me voor die kleintjes een worst wezen, als ze maar goed beschermd de zon in gaan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Lilypie ma 8 jul 2013 - 20:58

Hier factor 40 van Natusan geloof ik, en deze werkt erg goed.
1 keer smeren is genoeg.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  snoezel ma 8 jul 2013 - 21:15

Hier ook factor 50 van de nivea baby, smeer altijd 1 keer, of ze moet met water spelen, dan doe ik het vaker.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Pink! ma 8 jul 2013 - 21:25

Ik smeer hier factor 20, dat is is voor hun genoeg. 
Als je roodharig kindje hebt zou ik voor factor 50 gaan en later als ze wat zon gewend is kan je voor 30 of 40 gaan.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 21:29

Wij gebruiken factor 20 van Lavera, die hoef je maar 1 keer per dag te smeren, zit relatief weinig troep in en wij zijn er heel tevreden over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Jelin ma 8 jul 2013 - 21:43

Pink! schreef:Ik smeer hier factor 20, dat is is voor hun genoeg. 
Als je roodharig kindje hebt zou ik voor factor 50 gaan en later als ze wat zon gewend is kan je voor 30 of 40 gaan.

  Hier ben ik het mee eens. Ik smeer mijzelf en dochters altijd in met factor 50 en na een tijdje voor een lagere factor. Ik ben zelf ook roodharig en mijn jongste ook.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Pien ma 8 jul 2013 - 21:45

Wij smeren met factor 30. de zonnebrand die wij gebruiken is niet in een hogere factor.
Afgelopen weekend hebben we denk ik per dag 4 keer gesmeerd, ze is lekker verkleurd maar totaal niet rood geworden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Susan ma 8 jul 2013 - 21:45

Ik smeer factor 30, ze hebben Indisch bloed en worden erg makkelijk bruin, vooral Yrsa heeft van zichzelf al een tintje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Aagje! ma 8 jul 2013 - 21:49

Een vision zonnebrand hoef je in princiepe ook maar 1x te smeren maar dit gaat niet op voor mijn dochter.

Tnx voor jullie antwoorden smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  xxjojootjexx ma 8 jul 2013 - 22:04

Tiramisu schreef:Wij gebruiken factor 20 van Lavera, die hoef je maar 1 keer per dag te smeren, zit relatief weinig troep in en wij zijn er heel tevreden over.

Die gebruiken wij ook, ik smeer ze 's ochtends 1x in dat is voldoende voor de hele dag.
Als de jongste een slaapje heeft gedaan, dan smeer ik hem soms nog een keer in, afhankelijk van wat we gaan doen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Pommes ma 8 jul 2013 - 22:09

En laatst heb ik hier gelezen dat je geen factor 50 moey gebruiken omdat dit werkt als eej dikke winterjas.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Bluestar ma 8 jul 2013 - 22:14

Ik gebruik factor 50. Mijn zoontje is licht getint maar had zaterdag na een hele dag aan het water toch licht rode beentjes.

Smeren jullie op vakantie vaker? Wij hebben ook vision en ik smeer normaal 2x per dag, als we voo in de zon zitten vaker.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Susan ma 8 jul 2013 - 22:18

Pommes schreef:En laatst heb ik hier gelezen dat je geen factor 50 moey gebruiken omdat dit werkt als eej dikke winterjas.

Dat zou wel makkelijk zijn, dan kan je ook gewoon in je bikini naar het strand als het maar 12 graden is en dan factor 50 smeren. Het lijkt me niet dat het zo werkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Aagje! ma 8 jul 2013 - 22:26

Pommes schreef:En laatst heb ik hier gelezen dat je geen factor 50 moey gebruiken omdat dit werkt als eej dikke winterjas.
Omdat je dan niets op zou nemen uit de zon? Ik weet niet wat belangrijker is, niet verbranden of minder opname.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Blue flower ma 8 jul 2013 - 22:29

Wat een gek advies van je schoonmoeder... Alsof dat uitmaakt of ze bruin wordt of niet.
Ik smeer J. Ook met factor 50 en R. Smeer ik met 30. En J. Hou ik uit de zon en R. Smeer ik meerdere keren per dag.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Susan ma 8 jul 2013 - 22:29

Oh, zo, ik dacht dat bedoeld werd dat het als een soort isolerend laagje zou werken waardoor je het te warm krijgt. Ik denk dat je altijd nog wel iets opneemt, en inderdaad, beter dat dan verbranden. Op dagen dat de zon niet zo fel is komen kinderen ook nog in de zon en dan hoef je neem ik aan niet per se factor 50 te smeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  meisjesmama ma 8 jul 2013 - 22:52

Hier smeer ik factor 50 van vision 2 keer per dag anders worden ze rood.

En over dat je geen factor 50 moet smeren dat heeft er mee te maken dat sommige het er dik wit op laten dat is niet goed je moet het wel uitsmeren.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Slakje ma 8 jul 2013 - 23:06

Jullie smeren echt weinig. Volgens mij moet je toch echt wel om de 2u smeren, hoor... 

Als Louise ook maar een klein beetje van mijn velleke heeft verbrandt ze binnen no time. Hier smeren we dus factor 50 om het anderhalfuur/2 uur als we buiten gaan spelen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Annie24 ma 8 jul 2013 - 23:16

Hier Vision factor 50 2x per dag. Y. is spierwit en daarom probeer ik hem ook zoveel mogelijk uit de zon te houden. Een dagje strand zou hier geen optie zijn, dan is hij vuurrood aan het einde van de dag.

Hij is vandaag op het kdv en ik moet eerlijk zeggen dat ik het eng vind wbt verbranden. Ze gaven aan maar 2 uurtjes naar buiten te gaan: van 9.30 tot 10.30 en van 16 tot 17 uur, maar dan nog hoop ik dat ik hem niet rood aantref als ik hem op ga halen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  *Lieke* ma 8 jul 2013 - 23:18

hier twee witte koppies met blauwe ogen en een rossige mama. Factor 50 is hier echt geen overbodige luxe. 
Op school bij de oudste geef ik hem een petje mee met buitenpelen aangezien ze daar niet extra smeren, maar ik moet normaliter echt wel elke 2/3 uur smeren.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke factor zonnebrand voor de kids? Empty Re: Welke factor zonnebrand voor de kids?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum