Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

+9
Linda
Laurientje
Floor
PiP
Printje
Luce
Susan
Liadan
studiebol
13 plaatsers

Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  studiebol ma 8 jul 2013 - 8:24

Ook een beetje na aanleiding van het topic van Parisienne maar ook naar mijn eigen ervaringen vraag ik me toch af hoe jullie op pad gaan in je eentje met twee jonge kinderen.
Vorige maand had het dagverblijf een feestje, met spelletjes en allerlei leuke activiteiten. Ik ben daar in mijn eentje heen gegaan met de meiden, ik vond het zooo geen succes, ze gingen allebei een andere kant op of de een die wilde langer bij iets blijven dan de ander, ik werd echt heel erg onrustig daar van. Dus ik merk dat ik vaak iemand mee vraag om ergens mee naar toe te gaan, en daar mee maak ik me zelf ook weer afhankelijk.

Kijk de plaatselijke kleine speeltuin hier om de hoek dat gaat goed, ben ook een keer alleen naar ballorig gegaan dat gaat ook nog wel. Maar afgelopen weekend was hier een grote zomermarkt met allerlei activiteiten voor kinderen daar ga ik dan echt niet alleen heen omdat het daar inmens is.

Hoe doen jullie dat? Ga je alleen? Ga je niet? Vraag je iemand mee?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Liadan ma 8 jul 2013 - 8:41

Ik ga alleen, maar hier is het nu wel makkelijker geworden omdat mijn dochter inmiddels 4 jaar is en ik haar al een stuk meer 'los' kan laten. 
Ik denk dat het lastiger is voor jou omdat ze allebei dezelfde leeftijd hebben.
Vorige week ben ik naar de stad geweest en mijn zoon moest toen in de buggy omdat ik hem anders niet genoeg in de gaten kan houden omdat ik ook op mijn dochter moet letten. 
Vorig jaar ging ik ook al alleen met de kinderen naar de Efteling maar toen liep mijn zoon nog niet dus hij zat meest in de drager/buggy.
Nu ga ik ook alleen maar ze lopen ook vaak allebei een andere kant op dus ik moet mijn ogen goed open houden. En het probleem dat ze allebei iets anders willen of de 1 langer wil blijven staan dan de ander heb ik sinds mijn zoon is geboren, dat blijf ik af en toe ook lastig vinden. Ze snappen nu wel allebei steeds beter dat ze af en toe op elkaar moeten wachten.
Maar het is een stuk relaxter als ik met 1 van de kinderen ergens naartoe ga in plaats van met allebei.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Susan ma 8 jul 2013 - 8:47

Nee, ik doe dat niet. Ezra heeft tijdens uitstapjes nog echt een-op-een begeleiding nodig omdat hij overal en nergens naartoe rent en Yrsa is nog te klein om zonder toezicht te kunnen, dus dat doen we alleen als we met meerdere mensen zijn. Als ik alleen met ze ben en het is bijvoorbeeld mooi weer dan kunnen ze in de tuin spelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Luce ma 8 jul 2013 - 8:54

Ik doe het wel, maar dat gaat eigenlijk altijd zonder problemen. Nou gooi ik mijn jongste in de buggy en de oudste loopt gewoon mee of kan ik vasthouden. Geen probleem eigenlijk. Lijkt me moeilijker als je 2 van dezelfde leeftijd hebt die weg vliegen Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Printje ma 8 jul 2013 - 8:58

Ik vind het veel makkelijker dan dat ik eerst dacht. Alleen wanneer R naar de wc moet dan, dan geef ik N maar een een vreemde angel 

Haha nee hoor normaal gesproken niet, R loopt alles keurig mee en N zit in de wandelwagen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  PiP ma 8 jul 2013 - 9:00

Hier ook S in de wandelwagen en F los, ze luistert over het algemeen aardig goed.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Floor ma 8 jul 2013 - 9:03

Ik denk studie dat het ook wel verschilt dat jij twee meiden van dezelfde leeftijd hebt. Als je een kindje hebt wat een paar jaar ouder is dan kan deze gemakkelijker wat zelfstandiger spelen/opletten/enz. 
Ik vind het al lastig om met onze zoon alleen op stap te gaan dus laat staan dat ik er nog 1 bij zou hebben:P
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Laurientje ma 8 jul 2013 - 9:04

Floor schreef:Ik denk studie dat het ook wel verschilt dat jij twee meiden van dezelfde leeftijd hebt. Als je een kindje hebt wat een paar jaar ouder is dan kan deze gemakkelijker wat zelfstandiger spelen/opletten/enz. 
Ik vind het al lastig om met onze zoon alleen op stap te gaan dus laat staan dat ik er nog 1 bij zou hebben:P

Ja dit denk ik ook ja!


Ik ga ook overal alleen naar toe met mijn kinderen gaat prima! Alleen naar t zwembad dat zou ik niet doen.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Linda ma 8 jul 2013 - 9:09

Ik vind het fijn om met meerdere mensen te zijn. Dat is praktischer en ik vind het gezelliger. Zelfs thuis vind ik het handig als er iemand langskomt. :oops
M'n moeder had hier geslapen en ik vind het heerlijk om zoon bij haar te laten en met dochter op stap te gaan. Of andersom. Dat m'n (schoon)moeder m'n dochter mee neemt naar de speeltuin en ik ff met zoon op bed kan tutten en dutten.

Naar speeltuintjes ga ik wel alleen. Maar naar een indoorspeeltuin of een strand niet. Dat vind ik veel te onhandig met twee kinderen.

Naar de stad ga ik nooit, daar heb ik een hekel aan, dus dat doe ik sowieso niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Tania ma 8 jul 2013 - 9:13

Ik ga dan met M. in de buggy en J. lopend. Maar ik merk wel dat het nu wat lastiger wordt, zo waren we laatst bij Chimpie champ en dat zou ik dus niet alleen doen. Ze willen dan allebei iets anders, J. luistert slecht dus dan ben ik 1 van de 2 zo kwijt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Twellie ma 8 jul 2013 - 10:19

Ik heb het vorige week geprobeerd maar het was echt niet te doen.

We gingen naar een indoorspeeltuin met allemaal glijbanen die naar de verdieping eronder gingen. Mijn jongste dochter vloog onophoudelijk die glijbanen af en als ik dan naar haar riep: '*naam dochter*, blijf staan!', dan riep ze heel vrolijk terug: 'Ja dag!' en vloog weer een andere kant op. Dan zei ik tegen de oudste dat ze moest blijven staan waar ze stond en dan kwam ik daar terug met de jongste, oudste weer onvindbaar enzovoorts, enzovoorts.

Conclusie: draaaaama!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Coco ma 8 jul 2013 - 22:47

Ik ga wel alleen met ze speeltuintjes hoppen, naar het bos, boodschappen doen (dan moeten ze in de winkel wel in de wagen) en wil eigenlijk ballorig in onze vorige woonplaats binnenkort op een regrndag proberen omdat die veel overzichtelijker is dan die dichtbij zit. 
Vorige week ben ik ook op het terras gaan zitten, maar dan wel bij een snackbar met lekkere stokbroodjes. Daar staat met mooi weer een springkussen en sowieso altijd een wipkip en glijbaantje op het terras. Hoef ik geen hele middag te gaan zitten maar een uurtje ging prima.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  studiebol ma 8 jul 2013 - 23:31

 Floor, dat denk ik ook wel dat het anders is omdat ze dezelfde leeftijd hebben.
1 in de buggy en de andere niet dat hoef ik echt niet te proberen, dat wordt een drama!

Wel fijn om te lezen dat sommige andere het ook een hele opgave vinden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Silke ma 8 jul 2013 - 23:44

Ik vind het ook lastig hoor. Als ik eventjes weg ben, laat ik mijn oudste wel lopen, maar ik heb het pas geleden in de stad gehad dat hij er in een winkel vandoor ging terwijl ik bij de kassa stond en de straat in rende. Gelukkig bleef hij wel een stuk verder op wachten, maar voortaan gaat hij mooi in de duobuggy als ik wat langer weg ben. Als ik naar de speeltuin of de kinderboerderij ga, dan mogen ze allebei lopen, maar daar is wel redelijk overzicht.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen Empty Re: In je eentje op stap met meerdere jonge kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum