Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oefenen op de buik

5 plaatsers

Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Oefenen op de buik

Bericht  Caroow zo 16 jun 2013 - 22:49

De mevrouw van het cb vindt dat we R te weinig op zijn buik leggen. We doen dat bijna elke dag even, tot hij het niet leuk meer vindt.

Maar volgens haar is de richtlijn 3 keer per dag een kwartier, maar mag het ook wel 3 keer iets korter.

Als ik R op zijn buik leg wordt hij na een minuutje hartstikke driftig en na 2 minuten is het keihard huilen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, voor hem liggen, naast hem liggen, liedjes zingen, met speelgoed erbij, samen met mijn vriend voor hem liggen, op het aankleedkussen en zelf er voor op knieën.. Hij blijft het niks vinden.

Straks ga ik nog even proberen of hij het misschien fijn vindt om gemasseerd te worden, maar daar is het hier nu te warm voor.

Jullie nog tips hoe ik het leuker voor hem kan maken? En hoe groot is de ramp als ik hem niet zo lang en zo vaak op zijn buik leg?

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Re: Oefenen op de buik

Bericht  Twellie zo 16 jun 2013 - 22:52

Ik was bij mijn tweede dochter zo goed als vergeten dat dat überhaupt moest. Ik had het nog vaag ergens in mijn achterhoofd maar het was niet zo dat ik dat dagelijks deed. Ze heeft er niks aan over gehouden smile. Waarom moet dat eigenlijk? Om rollen te leren? Want dat kon ze met (ongeveer) drie maanden al beide kanten op.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Re: Oefenen op de buik

Bericht  Twellie zo 16 jun 2013 - 22:53

En als het is om afplatting tegen te gaan of stevigheid van het nekje: dat krijgt een baby in een draagdoek ook en jij draagt toch ook als ik het goed heb?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Re: Oefenen op de buik

Bericht  Ella zo 16 jun 2013 - 22:57

Mijn zoontje vond het ook echt niet leuk in het begin. Dan ga ik hem er ook echt niet mee pesten. Nu vind hij het prachtig. Toen hij het nog niets vond heb ik wel eens een klein handdoek opgerold en daar lag hij dan met zijn borst op. Zo hield hij het iets langer vol.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Re: Oefenen op de buik

Bericht  Caroow zo 16 jun 2013 - 23:01

Twellie schreef:En als het is om afplatting tegen te gaan of stevigheid van het nekje: dat krijgt een baby in een draagdoek ook en jij draagt toch ook als ik het goed heb?

Hij heeft geen voorkeurshouding dus daar zal het niet voor zijn. Ik draag hem inderdaad wel. Zelf vind ik ook zijn nekje wel stevig, hij zit graag recht op op schoot en heeft dan zijn hoofdje ook mooi recht.

En rollen, tsja, hij vindt op zijn buik niet leuk dus misschien dat hij wel snel van buik naar rug leert rollen, maar andersom zie ik hem nog niet doen (alleen per ongeluk soms), want hij wil helemaal niet op zijn buik, hij wil rechtop.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Re: Oefenen op de buik

Bericht  piene1983 zo 16 jun 2013 - 23:11

Je kunt hem ook op je opgetrokken knieen leggen. Met zijn voetjes op jouw buik en zijn hoofdje bij jouw knieen, ook dan wordt hij gedwongen zijn hoofdje omhoog te houden. Ook als je zelf iets achterover gaat zitten/liggen en hem op jouw buik legt met zijn hoofd naar jou toe oefent hij. B. vond het ook vreselijk om te oefenen, wij hebben uiteindelijk veel zo en op een opgerolde handdoek geoefend. Advies van de fysio... Toch was hij door het vele dragen in de draagdoek al zo sterk dat ook de fysio zei dat veel oefenen hem niet nóg sterker zou maken omdat hij al heel sterk was. Dragen heeft veel voordelen!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Re: Oefenen op de buik

Bericht  Aoi zo 16 jun 2013 - 23:15

Wij hebben ook een opgerolde handdoek gebruikt bij de middelste, toen ging het wel. Bij haar moest het omdat haar spieren zich niet voldoende ontwikkelden daar, dus moesten we veel oefenen.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen op de buik Empty Re: Oefenen op de buik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum