Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oefenen kdv

+7
PapillonRose
Flower_L
Annie24
Blue flower
Darius
ShallY
koNijntje
11 plaatsers

Ga naar beneden

oefenen kdv Empty oefenen kdv

Bericht  koNijntje ma 3 okt 2011 - 23:04

mijn zoontje gaat morgen een ochtendje oefenen bij het kdv.

nu vroeg ik me af: zeggen ze het wel eerlijk wanneer het helemaal niet goed ging?
ze willen natuurlijk dat je je kindje met een goed gevoel achter laat en als dan blijkt dat
je kindje de hele ochtend heeft gehuild (wat ik niet verwacht, hoor) helpt dat natuurlijk niet echt..
dus zeggen ze niet altijd dat het heel goed ging, om de ouders gerust te stellen?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 23:42

Lijkt me dat ze gewoon eerlijk zijn.
Als hier een gastkindje komt wennen dan en het ging niet dan zeg ik dat.
Zou het erg vreemd vinden als ze daarover gingen liegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  ShallY ma 3 okt 2011 - 23:53

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en als een kindje komt wennen en het huilt veel dan zeggen we dat. We zeggen het wel in positieve zin van 'hij heeft lekker geslapen, goed gedronken maar hij heeft wel moeten huilen. Maar dat is ook begrijpelijk zo'n eerste keer op het kdv en allemaal nieuwe geluiden om hem heen'. Maar we beginnen dus wel vaak met iets positiefs en daarbij vertellen we dus wel dat hij gehuild heeft. En als het echt niet gaat met je zoontje zullen ze je wel bellen hoor!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Darius di 4 okt 2011 - 0:13

ShallY schreef:Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en als een kindje komt wennen en het huilt veel dan zeggen we dat. We zeggen het wel in positieve zin van 'hij heeft lekker geslapen, goed gedronken maar hij heeft wel moeten huilen. Maar dat is ook begrijpelijk zo'n eerste keer op het kdv en allemaal nieuwe geluiden om hem heen'. Maar we beginnen dus wel vaak met iets positiefs en daarbij vertellen we dus wel dat hij gehuild heeft. En als het echt niet gaat met je zoontje zullen ze je wel bellen hoor!

helemaal mee eens!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Blue flower di 4 okt 2011 - 0:21

Het lijkt met dat ze daar wel eerlijk in zijn.

Ik vond het in het begin vreselijk om mijn zoontje te brengen en was dan de hele tijd onzeker en verdrietig. Ik heb dat bij de leidsters aangegeven dat ik het moeilijk vond om de zorg uit handen te geven en dat begrepen zij wel en ik mocht altijd bellen, en zij zouden ook bellen als het niet ging. Ik heb in het begin dus een aantal keer gebelt voor mijn eigen geruststelling. Misschien kan jij dat ook doen als je rot of onzeker voelt.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  koNijntje di 4 okt 2011 - 0:31

ik had voorheen nooit gedacht dat ik het misschien toch zo moeilijk vind om hem weg te brengen inderdaad..
vandaag kon hij moeilijk in slaap komen en ik moet nu steeds naar boven omdat hij zo onrustig slaapt,
dus dan ben ik wel 'bang' dat ze hem lastig vinden of zo.. en zoals iedere moeder wil ik dat iedereen mijn kindje de liefste vind.. Wink

(ook al weet ik eigenlijk wel dat hij heel nieuwsgierig is en zich morgen keurig gedraagt..)
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  ShallY di 4 okt 2011 - 0:57

Wij hebben ook kindjes die onrustig slapen op het kdv maar wij weten daar echt wel mee om te gaan en vinden ze echt niet zo snel lastig. Natuurlijk mopper je wel eens maar een lieve lach van een kindje maakt alles weer goed smile

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 1:54

Y. ging wennen toen hij 2,5 maand was van 9.00 tot 12.00 uur. We brachten hem om 9.00 en om 9.30 lagtie al op bed en meneertje moest om 11.30 uur wakker gemaakt worden voor z'n fles en omdat wij 'm kwamen halen :P Die had niet eens tijd om te huilen Laughing

Maar ze zeggen het vast wel hoor, zo eerlijk zullen ze écht wel zijn.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Flower_L di 4 okt 2011 - 6:47

Toen L. voor het eerst op het eerste KDV ging wennen, was hij zo'n 2 1/2 maand.
Hij deed het prima, en hij vond het allemaal reuze interessant. Ik ben toen de stad ingegaan, maar vond het maar niets....
Toen ze zeiden dat het prima ging, was ik echt opgelucht.

Ik denk inderdaad dat ze wel eerlijk zullen zeggen wanneer hij bijvoorbeeld niet goed heeft geslapen. Stel dat ie hééél vervelend zou zijn, dan zouden ze het brengen als "T. moet nog wennen aan de kindjes en andere gezichten. Hij heeft dan ook niet veel geslapen"...etc.
Heeft hij een lievelingsknuffeltje oid? Misschien kun je die meegeven, ook als is het maar een paar uurtjes.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 6:54

Ik mag hopen dat ze eerlijk zijn. Je kindje moet wennen en da kan het best eens moeten huilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  PapillonRose di 4 okt 2011 - 7:05

Ik ga er vanuit dat ze eerlijk zijn. Dat waren ze hier in elk geval wel. Ze zeiden dat ze het prima gedaan had qua spelen en met andere kindjes omgaan. Maar dat ze wel erg moest wennen, met name dan aan de leidsters. In het begin wilde ze niks aanpakken van ze en vond ze hen maar eng :P Voor de zekerheid mocht ze toen een extra ochtendje komen wennen. En nu gaat het prima! En ook als er nu een keer iets minder gaat laten ze het me weten, al is er nog niet echt iets aan de orde geweest.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Filoria di 4 okt 2011 - 8:21

Wat Shally zegt inderdaad. (Heb ook op een KDV gewerkt)

Verder bellen de leidsters meestal wel als het écht heel slecht gaat. Een baby drie uur lang laten huilen is onmenselijk, dus dan bellen de leidsters de ouders of het kindje eerder opgehaald kan worden. Dan wordt er besproken of het nodig is om het wennen wat rustiger op te bouwen. Tenminste, zo ging dat bij de kinderdagverblijven en peuterspeelzaal waar ik heb gewerkt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Filoria di 4 okt 2011 - 8:22

Blue flower schreef:Ik heb in het begin dus een aantal keer gebelt voor mijn eigen geruststelling. Misschien kan jij dat ook doen als je rot of onzeker voelt.
Das zeker een goede tip. De leidsters vinden dat helemaal niet raar of vervelend hoor, gewoon doen!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  koNijntje di 4 okt 2011 - 9:04

ik ga er ook wel van uit dat ze eerlijk zijn, hoor!
maar vanmorgen vond ik zelf dat mijn zoontje een beetje lastig was.. en ik hoor eigenlijk alleen maar dat moeders zeggen 'oh, het gaat zo goed op het kdv..' en daarom vroeg ik me dat af..
gaat vast goed komen..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  JD di 4 okt 2011 - 9:13

ik werk zelf ook op een kdv, en ben toevallig deze week gestart met het opstarten van een hele nieuwe groep, dus heeeel veel nieuwe wenkindjes.
ik zeg het inderdaad ook eerlijk als het niet helemaal lekker ging, maar verpak de boodschap wel een beetje...dus inderdaad iets als "hij heeft wel lekker gespeeld, maar moest ook wel even wennen en is af en toe ook erg verdrietig geweest" ofzo,... ik zal niet snel zeggen "hij heeft de hele ochtend gehuild"....

en daarbij geef ik ouders altijd mee dat ze kunnen bellen mochten ze zich afvragen hoe het met hun kindje gaat
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 1:27

Als wij kindjes krijgen die moeten wennen ben ik altijd eerlijk naar de ouders toe. Het ene kindje reageert nou eenmaal anders dan het andere kindje zo'n eerste dag op de opvang. Door niet eerlijk te zijn vind ik dat niet netjes naar de ouders toe, zij laten hun kind in vertrouwen bij je achter dus dan vind ik het maar normaal dat je altijd eerlijk bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  duckie wo 5 okt 2011 - 2:00

hoe is het gegaan?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  mickey wo 5 okt 2011 - 2:21

Ik werk op een KDV en wij zijn ook altijd eerlijk over hoe het is gegaan. Wel verpakken we de boodschap inderdaad. Over het algemeen moeten de meeste kindjes een beetje wennen in het begin, maar dat gaat iedere keer beter. Ook geven we aan dat de ouders altijd kunnen bellen tussendoor.

We hebben één keer een kindje gehad dat echt niet kon wennen. We zijn daar altijd erg eerlijk over geweest naar de ouders. Toen na een paar maanden duidelijk werd dat het echt niet ging, omdat de hele groep onrustig was als dat kindje er was en het kindje zelf het gewoon echt niet leuk had, zijn we daarover in gesprek gegaan met de ouders. Zij vonden dat erg fijn. Uiteindelijk hebben de ouders hun werkdagen kunnen aanpassen waardoor hun kindje niet meer naar de opvang hoefde. Ook al was de booschap nooit leuk aan het einde van de dag, de ouders waren wel blij dat we eerlijk waren erover. Hun oudste kind had op een ander KDV gezeten en heeft daar ook veel moeite mee gehad. Alleen hebben de leidsters van dag dagverblijf nooit eerlijk durven aangeven dat het eigenlijk niet ging. Daarom waren de ouders dan ook erg blij dat wij er wel eerlijk over waren. Bovendien was het duidelijk te zien aan de kleine dat het weer een slechte dag was geweest.

Ben overigens ook heel benieuwd hoe het gegaan is vandaag!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  koNijntje wo 5 okt 2011 - 3:07

duckie schreef:hoe is het gegaan?

wat lief dat je ernaar vraagt!
ik heb me druk gemaakt om niets! ze vonden hem makkelijk en tevreden.
hij heeft tussen 9-10 netjes geslapen en verder alles eens goed geobserveerd Wink
alleen net na 12uur kon hij niet in slaap komen en toen ik kwam (12:45) lag hij helemaal uitgeteld
te slapen bij een van de stagiaires op schoot.. maar hij heeft soms even 15min. nodig om in slaap te komen
en zolang had het ook ongeveer geduurd zeiden ze.

ik mocht uiteraard ook gewoon bellen hoe het ging enzo, maar dat heb ik bewust niet gedaan.
ik wist dat hij in goede handen was en dat ze wel zouden bellen als er wat zou zijn.

toen ik thuis kwam in een leeg huis had ik het wel even moeilijk, maar ik heb genoten van een heerlijk vrije ochtend. echt fijn om even je gang/weg te gaan zonder ergens rekening mee te hoeven houden! smile
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 3:22

Fijn dat het goed is gegaan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  duckie wo 5 okt 2011 - 6:55

fijn dat het allemaal goed is gegaan zeg...

idd wel even wennen als je dan voor t eerst alleen thuis bent, maar ook wel lekker om dan ongestoord even je ding te doen...


duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Blue flower wo 5 okt 2011 - 7:01

Fijn dat het goed is gegaan. Very Happy
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Filoria wo 5 okt 2011 - 7:56

Wat heerlijk Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

oefenen kdv Empty Re: oefenen kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum