Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juffen.. hoe werkt jullie normjaartaak?

+4
Rebecca
Aziraphale
Printje
Lejow
8 plaatsers

Ga naar beneden

Juffen.. hoe werkt jullie normjaartaak? Empty Juffen.. hoe werkt jullie normjaartaak?

Bericht  Lejow vr 5 jul 2013 - 8:08

Topictitel zegt het al...

Vandaag hebben wij de onze van volgend jaar gekregen, en ik ben echt not amused.
Ik werk op woe, do en vr en heb een FTE van 0,57nogwattes.
Met alle uren die ik werk en alle onderbouwvrije dagen erbij (gr 1 t/m 4 is een aantal keer vrij op vrijdag), maak ik (in combi met de werkgroepjes waar ik al in zit) niet genoeg lesgebonden uren.

Om die uren die ik te kort kom op te vullen zou ik nog in een stuk of 8/9 werkgroepjes moeten, en dan niet de leukste, maar meer de groepjes waar nog aangevuld moet worden. Het wordt dan echt uren sprokkelen.
Of hebben ze me gevraagd of ik 4 dagen groep 8 wil gaan draaien. Die collega heeft namelijk teveel uur, en zo heffen we elkaar dan mooi op.

De NJT is ooit in het leven geroepen om de werkdruk te verminderen, maar ik werk er nog bar weinig van.
Zeker omdat ik op mijn vorige werk 14 vrije dagen, graaaaatis en voor niets had. En die op mijn huidige werk er allemaal al afgehaald waren (waardoor je feitelijk 3 weken meer werkt, voor hetzelfde salaris).

Hoe is het bij jullie op school?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen.. hoe werkt jullie normjaartaak? Empty Re: Juffen.. hoe werkt jullie normjaartaak?

Bericht  Printje vr 5 jul 2013 - 8:19

Bij ons wordt dat allemaal niet zo nauw berekend eigenlijk, je tekent in voor wat je leuk vindt en er wordt dan voor iedereen wat gekozen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Juffen.. hoe werkt jullie normjaartaak? Empty Re: Juffen.. hoe werkt jullie normjaartaak?

Bericht  Aziraphale vr 5 jul 2013 - 8:29

Wij hebben niet eens zoveel werkgroepen. 
Omdat vanaf volgend schooljaar de woensdagmiddag voor de kinderen een vrije middag wordt, mis ik ineens 1,5 uur aan lesgebonden tijd per week. Komt neer op bijna een volledige werkdag lesgebonden tijd per maand. Maar ik ben de enige parttimer op woensdag en mij was vooraf toegezegd dat er niets aan m'n wtf zou veranderen, wij moesten nl verplicht minder lesuren voor de kinderen omdat we teveel uren maakten op jaarbasis en zodat we nieuwe collega's een kleinere wtf op woe kunnen geven. 
Maar m'n directrice had ineens gisteren, m'n laatste werkdag voor de vakantie, bedacht dat ze m'n lesgebonden uren die ik nu miste wel kon gebruiken om extra Engels in de MB/BB te geven. Dikke doei, ik kies niet voor een kortere werkdag op woensdag en ik kan dan ook m'n vrije dag niet plannen ivm m'n duo-collega. Ik heb het nu voor elkaar dat ik per week gewoon 1,5 uur langer werkvoor/na schooltijd. 

Over NJT: wij kiezen wat ons leuk lijkt en ik heb tot nu toe altijd veel te veel extra taken dus na de vakantie, als wij gaan kiezen, houd ik me mooi koest en ik zie wel wat ik krijg Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow vr 5 jul 2013 - 8:53

Wij kiezen trouwens ook wat ons leuk lijkt, en er word zoveel mogelijk geprobeerd daar rekening mee te houden. Ook qua afwisseling (leuke/minder leuke werkgroepen).
Fijn dat dat bij jou zo opgelost is Azi!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rebecca za 6 jul 2013 - 10:36

Bij ons komt 't ook niet zo nauw...qua lesgebonden uren wordt er volgens mij al helemaal niet zo streng gekeken, iig niet als in dat iemand te weinig lesgebonden uren heeft en daardoor maar extra taken moet doen.
De taken en werkgroepjes  worden niet per jaar verdeeld, maar je hebt gewoon een taak tot je 't zat bent, dan wordt er gekeken of iemand anders dat kan/wil overnemen. De verdeling is overigens echt superoneerlijk. Sommige mensen doen heel veel (daar heb ik zelf een handje van) en sommige mensen doen bijna niks.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  _Liv zo 7 jul 2013 - 8:27

Bij ons wordt er naar je wtf gekeken en aan de hand daarvan wordt met een berekening je niet-lesgebonden uren berekent. Elke commissie/MR/GMR/schoolkamp etc. heeft een vast aantal uren. Je weet hoeveel uur je moet besteden. Bij ons is het eerlijk, omdat het met een berekening gaat. Zo doet niemand teveel of te weinig.
_Liv
_Liv
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13

Bericht  Bliss zo 7 jul 2013 - 8:30

Bij ons gaat het ook heel precies met berekeningen en aantal uren enzo!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Silke zo 7 jul 2013 - 8:46

Bij ons wordt dat ook heel precies berekend. Maar ik zit toch dik over mijn aantal uren, puur omdat er veel activiteiten zijn die ik vanwege mijn klas moet doen, bijv. de afscheidsmusical of het kamp.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Printje zo 7 jul 2013 - 9:03

Maar je kunt zoiets toch niet heel precies berekenen? De ene keer ben je er meer tijd mee kwijt als een andere keer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Buddha88 di 9 jul 2013 - 4:39

Bliss schreef:Bij ons gaat het ook heel precies met berekeningen en aantal uren enzo!

Bij ons ook, tot het misselijkmakende aan toe. Maarja, regels zijn regels. Ik werk fulltime dus ik merk er niet zoveel van. Hoewel ik me wel compleet erger aan alle BAPO gasten die denken dat ze maar voorrang hebben in het kiezen van vrije dagen. Dikke doei (again).
Buddha88
Buddha88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11

Bericht  Lejow wo 10 jul 2013 - 3:49

Printje schreef:Maar je kunt zoiets toch niet heel precies berekenen? De ene keer ben je er meer tijd mee kwijt als een andere keer.

Er staat een aantal uur voor een werkgroepje, en daar moet je het mee doen.
Het wordt gelukkig niet groep 8 die ik moet draaien, maar mijn buur kleuterklas, dat is al een stuk beter smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: