Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat werkt bij jullie beter?

+6
PapillonRose
Susan
Twellie
Flower_L
Printje
kwak
10 plaatsers

Ga naar beneden

wat werkt bij jullie beter? Empty wat werkt bij jullie beter?

Bericht  kwak zo 18 maa 2012 - 9:55

wat doen jullie als je kindje savonds wakker wordt?
ga je er dan naar toe om te troosten terwijl je hem/haar in bed laat liggen?
breng je d'r naar beneden?!
hoe doen jullie dat?

als D. savonds wakker word halen we haar altijd naar beneden, dat zit ze lekker bij mij een kwartiertje op de bank en dan breng ik d'r weer naar bend en dan slaapt ze direct weer.
als we D. in bed proberen te troosten dat werkt niet bij d'r.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat werkt bij jullie beter? Empty Re: wat werkt bij jullie beter?

Bericht  Printje zo 18 maa 2012 - 9:58

wat doen jullie als je kindje savonds wakker wordt?

Meestal even knuffelen op de kamer, muziekje aan en we gaan weer. Wanneer hij echt overstuur is nemen we hem even mee naar beneden.

ga je er dan naar toe om te troosten terwijl je hem/haar in bed laat liggen?

Ja bij ons is eigenlijk in bed= in bed.

breng je hem naar beneden?!

Alleen als hij echt overstuur/of ziek is nemen we hem even mee.
hoe doen jullie dat?
Gewoon op de arm, lekker even knuffelen op de bank, wat water en weer terug.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 9:58

H. wordt niet wakker.
Heel soms als ze droomt, maar als ik dan op haar kamer ben en haar onderstop is het alweer goed.
Volgens mij heeft ze dan niet eens door dat ik er ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 10:02

Eerst wacht ik even en ik hoor dan aan zijn huiltje of hij wel of niet verder gaat met slapen. Als er echt iets is en hij wil niet verder slapen neem ik hem een half uurtje naar de woonkamer. Dan wordt hij rustig en speelt even en 9 van de 10 keer gaat hij meteen lekker slapen als ik 'm terug in bed leg. Nu moet ik wel zeggen dat hij alweer 2 maanden geleden is dat hij s'nachts wakker werd. Maargoed nu heeft hij een fase dat hij een half uur nadat hij op bed is gelegd huilend wakker wordt. En dan halen we hem er ook uit, laten hem nog even in de woonkamer spelen en dan gaat hij na een half uurtje weer slapen en slaapt tot de volgende ochtend

Gast
Gast

Bericht  Flower_L zo 18 maa 2012 - 10:02

Wij doen 1 poging om hem neer te leggen en rustig te laten worden. Werkt dat niet, gaat hij meteen mee naar beneden. Laten liggen werkt dan niet. Na half u nieuwe poging en vrijwel altijd. Moet zeggen, komt hier niet veel voor.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Twellie zo 18 maa 2012 - 10:02

Ik troost beiden altijd op de kamer. Ik laat het licht zoveel mogelijk uit, zodat ze niet nog wakkerder worden.

Met mijn oudste dochter klets ik dan gewoon even een kwartiertje wat: wat ze die dag gedaan heeft, wat we morgen gaan doen, we nemen door hoe de kindjes op de opvang heten of wat dan ook om even uit het verdrietige moment te komen. Dat helpt eigenlijk altijd.

De jongste troost ik door te aaien terwijl ze in haar wieg ligt, dan is ze meestal gelijk stil. Als ze blijft huilen, neem ik haar op de arm en loop door de kamer.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 10:05

Ik neem ze niet mee naar beneden, als ze echt overstuur zijn blijven we boven bij ze.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose zo 18 maa 2012 - 10:09

Dat hangt er vanaf wat er aan de hand is. Speentje kwijt, niet goed liggen of dat soort dingetjes zijn zo verholpen op de kamer, als dat de oorzaak is van het wakker worden. Kom ik er niet meteen achter wat het is, dan troost ik haar eerst op de kamer. Probeer haar daarna weer terug te leggen. Heel soms lukt dat niet, en dan mag ze even mee naar de woonkamer. Dan wacht ik daar totdat ze weer rustig is, mag ze nog even bij me zitten en gaat dan weer naar bed. Dat gebeurt overigens zelden, maar als het gebeurt werkt het prima. Dus ik vind het ook geen probleem als dat zo heel af en toe eens gebeurt, zolang ze zich meestal maar op haar kamertje laat troosten zodat we er geen gewoonte van maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  pindaatje zo 18 maa 2012 - 10:14

De oudste wordt eigenlijk nooit wakker 's avonds/'s nachts (tenzij het hagelt of heel hard regent en dat op haar dakraam kletterd, dan is ze volledig overstuur).
Mocht dat gebeuren en het is avond, dan neem ik haar even mee totdat de ergste regen over is, of de hagel gestopt is, en dan slaapt ze meteen weer verder. Is het nacht, dan blijf ik bij haar op de kamer totdat het weer goed is, en zij weer in slaap valt.

De jongste huilt tot nu toe alleen maar als hij honger heeft of een schone luier wil, dus als hij huilt, haal ik hem op. Ik vind hem op dit moment zowieso nog te jong om te laten huilen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 10:19

Weer in bed leggen en over zijn rug strelen. Daar vraagt hij vaak ook zelf om. Ik neem hem niet mee naar beneden, want dan gaat hij niet meet zo snel slapen omdat hij wakker wordt van het licht.

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- zo 18 maa 2012 - 10:23

M is niet zo vaak wakker snachts. Als dat al een keer gebeurd troost ik haar op dr kamertje.
Even een knuffel en een kus, even instoppen en haar muziekdoosje nog een keer aan.
Ze gaat altijd meteen weer slapen dan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 19:30

Ik neem mijn zoontje nooit mee naar beneden. Troosten doe ik op zijn kamer.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 21:13

meestal gaat één van ons er even bij liggen, vaak valt ze dan zo weer in slaap. Als ze helemaal overstuur is krijgt ze meestal wat lauw water in een flesje, dan kalmeert ze eigenlijk altijd.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 21:17

Vooralsnog huilt ze alleen maar omdat ze haar speen kwijt is. Dan doen we de speen erin, kus op haar hoofd en ze slaapt weer.

Als ze echt overstuur is, pak ik haar op en troost ik haar, en als ze stil is leg ik haar in bed en `wrijf`(met hand over hoofdje heen) ik haar in slaap. Ik blijf dan net zolang bij dr staan zodat ze slaapt.

Eerlijk is eerlijk, is het s`nachts en kunnen we de oorzaak niet vinden, dan gaat ze tussenin en slaapt ze zo.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 18 maa 2012 - 21:33

Oh, hier is helaas geen enkele manier die werkt. Het is elke keer weer anders..

Edit: dat is niet helemaal waar, wat wel werkt is om haar lekker te laten spelen. Maar om 3 uur 's nachts vind ik dat eigenlijk geen optie! Daarnaast maakt het niet uit hoe lang ze speelt (en half uur of 4 uur lang), want als ik haar weer naar bed probeer te doen is het weer net zo'n feest als ervoor :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  woezel zo 18 maa 2012 - 22:28

M blijft boven. Evt plassen wat drinken en zijn bed weer in.
C wil dan meestal een slokje drinken. Soms word hij wakker van kroep, dan nemen we hem mee naar beneden.
E nemen we ook eventjes beneden om tot rust te komen evt nog klein flesje en weer naar bed

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: