Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Sunshine za 11 aug 2012 - 20:59

Volgende week maandag is het zover en beginnen bij ons de scholen weer.
Morgen beginnen met de voorbereidingen.
Dit jaar heb ik voor het eerst een eigen klasje, wat allemaal erg spannend is.
Nu ben ik wel benieuwd:

Wat doen jullie allemaal in de week van de voorbereidingen?
En wat doen jullie allemaal de eerste week met de kinderen?
Gaan jullie meteen keihard aan de slag?

Ik vind het allemaal best wel spannend.
Ik krijg trouwens groep 3,4,5.
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Lejow za 11 aug 2012 - 21:18

Ik heb kleuters en hou het de eerste week altijd een beetje rustig.
Vertellen/tekenen over de vakantie
Voor de nieuwe kindjes beetje kennismaken in de klas
Regels bespreken
Iets zomers knutselen

Werk je in het jenaplan onderwijs?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Printje zo 12 aug 2012 - 8:56

Wij gaan morgen weer aan de slag.
Ik ga beginnen met een vakantiekring, daarna samen regeltjes maken die we in de klas willen hebben, uitleg geven over de regeltjes in de klas(dit gedurende wel een x aantal weken denk ik) tekenen over de vakantie, buitenspelen, rondje door de school.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Rebecca zo 12 aug 2012 - 9:24

In de week van het voorbereiden richt ik het lokaal in en geef ik alles een lekker sopje. Ik maak een nieuw weekrooster, plan vast in tot de herfstvakantie en maak de weektaak voor de eerste week voor de kinderen. Ik zorg voor een plattegrond, lijmpotjes bijvullen, namen op de schriften, alle spullen klaarleggen.

Ik ga de eerste week altijd meteen aan de slag, de eerste dag altijd heel rustig aan, de dagen erna probeer ik altijd wel al wat meer te doen. Dit jaar zal het anders zijn, wij beginnen in groep 6 en 7 met IPC (international primary curriculum) en hebben besloten dit pas in de 3e week te doen. Aangezien alle zaakvakken daaronder vallen kan ik het dus de eerste 2 weken wat rustiger aan doen.

De eerste schooldag kletsen we over de vakantie, het reilen en zeilen in groep 7 en de regeltjes enzo, doen we een les rekenen, taal en spelling en maak ik boekenleggers met de kinderen. Ook voer ik vanaf het begin van dit schooljaar mijn masteronderzoek uit in de bovenbouw, dit houdt in dat er in de eerste 2 dagen ook een sociogram en de klassenklimaatschaal afgenomen gaan worden en dat ik vanaf week 1 3 groepsdynamische activiteiten per week zal uitvoeren, leuk!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 10:22

Volgende week ga ik het klaslokaal inrichten. Ik zet de tafels, stoelen, kasten en mijn bureau op de goede plek. De schoonmakers hebben alles aan de kant geschoven voor de schoonmaak. Ik leg alle boeken en schriften klaar. De schriften ga ik schrijven. Ook zorg ik voor etuis, mappen, kleurpotloden, gummen, etc. Ook maak ik het rooster voor de aankomende weken.

In de eerste week begin ik rustig. De basisvakken (taal, lezen, rekenen) komen aan bod en daarnaast maak ik de verjaardagkalender, boekenleggers en tekeningen van de zomervakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  SparklingEyes ma 13 aug 2012 - 1:47

Wij hebben de eerste week lekker rustig, gewoon starten... Mijn collega zal maandags (Ik draai de overige 4 dagen) praten over de vakantie en echt even weer wennen met ze, ook uitleg kieskaartjes, dag van de week etc... Ik ga vanaf dinsdag aan de slag met inderdaad de regels en zo. Na de eerste week start het thema en is het dus volle kracht vooruit, want we moeten ineens elk thema in 4 weken gaan doen, terwijl we 6 gewend waren!!!!

Ik ga 29 aug mijn klas inrichten en hoef 4 sept pas te werken, dus ik mag nog heel even 'vakantie' houden (Als je dat zo kunt noemen ...... )
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Sunshine ma 13 aug 2012 - 5:54

Ik ben vandaag dus begonnen met inrichten!
Inderdaad de tafels en stoelen weer op hun plaats zetten, kasten goed, computers aansluiten etc.
Gelukkig viel het allemaal mee en stond alles wel weer redelijk snel op z'n plaats.

De zomervakantie is echt voorbij gevlogen! Zo stapelde ik als lio-stagiair alles op, en zo zet ik alles als juf weer neer.

Volgende week denk ik dat ik ook rustig zal beginnen. Idee om een tekening van de vakantie te maken vind ik wel een goed idee, die ga ik ook gebruiken.

Voor degene die nog vakantie hebben, geniet er maar van! Voordat je het weet moet je weer beginnen!
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 5:56

Wat fijn dat je kon blijven Sunshine! Dat is geluk hebben in deze tijd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Sunshine ma 13 aug 2012 - 21:26

Chipp schreef:Wat fijn dat je kon blijven Sunshine! Dat is geluk hebben in deze tijd!

Het is inderdaad super fijn dat ik kon blijven. Had er heel erg op gehoopt, maar in deze tijd niet verwacht.
Was dan ook compleet overdonderd toen de directeur me vertelde dat ik mocht blijven, fulltime.

Jij zat zelf toch ook in het onderwijs? Had jij nou ook een baan?
Sunshine
Sunshine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?  Empty Re: Juffen: Hoe ziet jullie eerste week eruit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum